Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi se on niin paha asia??

Vierailija
28.03.2015 |

Niin siis mietin tässä kuinka monta kertaa kuulee ihmisten suusta kommentin.

"Se sen kumppani on ihan täysjuoppo"

"Se käyttää huumeita se on narkkari"

Ensinnäkin miksi olisi niin paha seurustella esim.ihmisen kanssa joka käyttää huumeita niinkuin perus ihminen alkoholia ilman riippuvuutta?

Tai mitä pahaa ylipäätänsä olisi seurustelu narkkarin/juopon kanssa?

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu jos sellaseen ryhtyy

Vierailija
22/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut haluaa heilastella nistien kanssa minä EN

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:36"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:31"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:29"] No kokeilkaapa elää narkkarin/juopon kanssa niin tiedätte mitä helvettiä se on kun elämän ainoa päämäärä on saada pää sekaisin hinnalla millä hyvänsä. Ainainen pelko perseessä toisen hengen puolesta ja myös oman. Omaisuus ei säily , kun toinen panttaa kaiken irti lähtevän ja velkojat koputtelee moralla oveen, peset oksennusra, verta ja paskaa joka paikasta jne.että ei kait siinä mitään pahaa, jos itselleen tollasen elämän haluaa. [/quote] En tajua ,että miksi siinä pitäisi pelätä oman hengen puolesta? AP [/quote] Jos satut esim. olemaan väärässä paikassa väärään aikaan eli kun vaikka diilerit selvittelee velkoja tai sitten se oma mussukka saakin juoppohulluus kohtauksen kun on vetänyt jotain venäjän vodkaa 2 viikkoa tai ei ole saanut aineita tai aine on ollut paskaa.

[/quote]

On myös tulipalon riski, jos puoliso herää yöllä kokkaamaan ja sammuu kesken kaiken. Tai nukahtaa palava tupakka kädessä sänkyyn.

Vierailija
24/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jotenkin itsetuhoista.

se on oletettavaa väkivallan uhkaa ja se on oletettavaa huolenpitoa toisesta aikuisesta. Se on oletettavaa oman itsensä hylkäämistä. Se on oletettavaa alistumista.

Siinä oletettavasti jää itse taka-alalle omassa elämässään, kun pitää elää sen riippuvaisen mielenliikkeiden mukaan. Siinä uhrautuu sellaiseen rooliin, mitä ulkopuolinen ei osaa arvostaa kovin, jos se ulkopuolinen ei arvosta päihteiden käyttöä.

siinä niinku tavallaan vapaaehtoisesti luopuu omistaan ja altistuu väkivallalle. Silleeen sen ulkopuolinen näkee...että toi ottaa vapaaehtoisesti turpiin tuolta toiselta ( fyysisesti tai henkisesti). Noin, jos rumasti yksinkertaistan asian.

ja, jos on lapsia...niin se uhraa niittenkin elämän. Ainakin sen kohdan ja tulevat traumat pelon ja väkivallan tai väkivallan uhkan alla eläessä.

Vierailija
25/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 05:05"]

On myös tulipalon riski, jos puoliso herää yöllä kokkaamaan ja sammuu kesken kaiken. Tai nukahtaa palava tupakka kädessä sänkyyn.

[/quote]

Niinpä! Juoppo ex-mieheni teki tätä kokkaamista muutaman kerran, ei itse nähnyt mitään ongelmaa asiassa että koko talo olisi saattanut palaa.

Vierailija
26/109 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:34"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:28"]

Ei se niin paha ole oikeastaan, kuin eläisi masenusta sairastavan kanssa, tai syöpäsairaan. 

Sairaus se riippuvuus on, mutta ei sen vakavampi. Siitä voi myös ajan mittaan parantua. Osa pääsee irti ja osa ei, mutta tulee toimeen ja vähentää pahoja tapojaan sen verran että työt ja muu elämä hoituu ohessa.

[/quote]

Hyvä kommentti!

[/quote]

Todella monet ymmärtävät riippuvuuden ja kykenevät pienentämään annoksiaan vaikka se olisikin loppuelämän ajan jokapäiväistä. Silti nämä sairaat kykenevät elämään täysipainoista elämää riippuvuuden haittaamatta muita tai itseä. 

Nykyinen lainsäädäntö aiheuttaa sen että heroiininarkomaanit syrjäytyvät ja hankkivat rahansa varastelemalla. Olisi kaikille helpompaa jos he saisivat hankkia rahansa työllä ja ostettua laillisesti heroiininsä reseptillä. Uskon että annoksia pienentämällä ja pääsemällä elämän syrjästä kiinni osa kykenisi lopettamaan käytön tai vähentämään käyttöä niin ettei siitä koidu harmia kenellekään.

Minä siis väitän että narkomaanikin voi olla hyvä vanhempi ja kansalainen. Heitä pitää vain kohdella ihmisinä. Nyt heitä kohdellaan rikollisina vaikka ovat vain sairaita ihmisiä. Riippuvuuteen tarvitaan hoitoa ei rangaistuksia.
[/quote]
En ole tässä ketjussa nähnyt parenpaa kommenttia! Tämä oli ehdottomasti paras!

Vierailija
27/109 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:26"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:51"] [quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:41"] [quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:29"] [quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:20"] Niinpä, miksi en juokse keskustassa alasti, sytytä itseäni tuleen ja hyppää sen jälkeen sillalta alas. Miksikäs minä en näin tee? Mitä niin pahaa siinä olisi?:o [/quote] Miten se olisi yhtään samanlaista kuin parisuhde päihderiippuvaisen kanssa? AP [/quote] aivan yhtä itsetuhoista se on. En näe asioilla juuri mitään eroa. jos kovinkin kauaa riippuvaisen kanssa elää, niin kuolee henkisesti (mahdollisesti myös fyysisesti). Tällä minun esittämällä tavalla vain fyysisesti.:) [/quote] On siis omakohtaista kokemusta? AP [/quote] Mistä niin päättelit? Meni mönkään. En ikinä tekisi moista virhettä.:) [/quote] Eli et voi siist tietää millaista se oikeasti on!
AP [/quote] Ootpa melkonen vänkääjä. TOttakai se on ihan perseestä. Kerro jos tunnet yhdenkin onnellisen parisuhteen, jossa vain toinen on juoppo tai vetää huumeita? Niin. Ei niitä ole. Mutta minä lähen kattoon leffaa oman raivoraittiin mieheni kainaloon(ainakin synnytykseen asti), joten hauskaa illan jatkoa teille kaikille!:) [/quote] Ystäväni elää onnellisessa parisuhteessa narkkarin kanssa. AP [/quote] Päihderiippuvaisen läheiset ovat hyviä feikkaamaan ja pitämään kulissit pystyssä. Selitellään, siivotaan jne. Kaikki ei todellakaan ole aina sitä miltä ulospäin näyttää.

[/quote]

Tai sitten ap:n ystävä ei ole kokenut oikeasti onnellista suhdetta.Jos hän vaikka on aina seurustellut narkkarin kanssa,hän voi pitää itseään onnellisena,koska ei tiedä miten paljon parempi ihmissuhde olisi terveen,normaalin kumppanin kanssa.Esimerkiksi itse on koko aikuisikäni hengaillut sekakäyttäjien kanssa,nykyinen miesystävä on entinen huumeidenkäyttäjä,mielestäni suhde on onnellinen,siis niin onnellinen kun se voi näissä olosuhteissa olla. Aivan varmasti olisin kuitenikin onnellisempi sellaisen ihmisen kanssa,josta ei tarvitse olla koko ajan huolissaan koska se palaa vanhoihin tapoihinsa jne.

AP:n ystävä voi pitää itseään onnellisena,jos ei tiedä paremmasta. Hassu avaus ylipäätään,"miksi se on paheksuttavaa seurustella juopon/narkkarin kanssa?" En minä ainakaan paheksu toisten elämänvalintoja,jos muitten suhteet jotain tunteita yleensäkin herättää,niin myötätuntoa.Äitini ehti olla kaksi vuotta naimisissa,ennen kuin aviomies joi itsensä hengiltä.Tunnen 23v huumeidenkäyttäjän,joka kuoli huumeisiin,häneltä jäi avovaimo ja muutaman kuukauden ikäinen vauva. Tunnen ihmisraunioiden kanssa seurustelevia kohtaan sääliä,en paheksuntaa.Siitä huolimatta,että itse ovat valintansa tehneet.

Vierailija
28/109 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään pahaa eikä väärää. Mutta valitse tyyppi harkiten, koska vääränlainen narkki saattaa olla todella aggressiivinen ja väkivaltainen. Mutta jos sitä haluat niin ei siinäkään olem itään pahaa. Suosittelen opettelemaan itsepuolustusta. Hmm. ja suurin osa ihmisistä on jossain määrin koukussa päihteisiin ( lääkkeet, alkoholi), niin mun mielestä se ja sama ovatko ne laittomia vai laillisia.

Vierailija
29/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:19"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:51"] [quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:41"] [quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:29"] [quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:20"] Niinpä, miksi en juokse keskustassa alasti, sytytä itseäni tuleen ja hyppää sen jälkeen sillalta alas. Miksikäs minä en näin tee? Mitä niin pahaa siinä olisi?:o [/quote] Miten se olisi yhtään samanlaista kuin parisuhde päihderiippuvaisen kanssa? AP [/quote] aivan yhtä itsetuhoista se on. En näe asioilla juuri mitään eroa. jos kovinkin kauaa riippuvaisen kanssa elää, niin kuolee henkisesti (mahdollisesti myös fyysisesti). Tällä minun esittämällä tavalla vain fyysisesti.:) [/quote] On siis omakohtaista kokemusta? AP [/quote] Mistä niin päättelit? Meni mönkään. En ikinä tekisi moista virhettä.:) [/quote] Eli et voi siist tietää millaista se oikeasti on!
AP [/quote] Ootpa melkonen vänkääjä. TOttakai se on ihan perseestä. Kerro jos tunnet yhdenkin onnellisen parisuhteen, jossa vain toinen on juoppo tai vetää huumeita? Niin. Ei niitä ole. Mutta minä lähen kattoon leffaa oman raivoraittiin mieheni kainaloon(ainakin synnytykseen asti), joten hauskaa illan jatkoa teille kaikille!:) [/quote] Ystäväni elää onnellisessa parisuhteessa narkkarin kanssa. AP [/quote] Tosi harvinaista että noin olisi. Ystävä sanoo olevansa onnellinen vai sinä päättelet niin? Mahtaa olla lievä huume tai käyttö aika alussa. Tai huumehemmo on taitava filmaamaan hyvää käytöstä ja tunteita...vielä. No oikeesti en usko.

[/quote]

Sanoo niin ollaan puhuttu tästä monta kertaa en usko että valehtelee tunnettu lapsesta saakka.

AP

Vierailija
30/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi meillä ei voi olla yhteistä kotia. Hän saa asua asuntolassa, minä asun yksin ja maksan sitten tätä vuokraakin yksin. En voisi jättää häntä yksin tänne, tietokone ei täällä kauaa pysyisi. Jos hän ei sitä myisi, hän saattaisi jossain vaiheessa heittää sen seinään, jos se toimisi liian hitaasti. Tämä on myöskin arvostettu asuinalue, velanperijät ym eivät oikein sovi tuonne pihalle. Oma juomiseni on lisääntynyt kuin huomaamatta, kun hermoilen mitä on mahdollisesti tapahtunut, jos hänestä ei kuulu.

Vierailija
31/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku [quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:45"]

Ootko ap itse se päihteenkäyttäjä, joka ihmettelee miksei sun ihastus rakastukaan suhun ja suhtaudu luottavaisesti yhteiseen tulevaisuuteen? Vai ootko sinä rakastunut päihdeveikkoon/mimmiin, ja ihmettelet ympäristön tyrmistystä? Jos jälkimmäistä, niin siitä vaan rohkeesti kokeilemaan! KUNHAN VAAN EI sulla ole lapsia. Ja rohkeasti juot liemesi, älä tuu palstalle itkemään jos pukkaa ongelmia, kun nyt tuli 50 ihmistä selventämään riskejä...mikäli ei itsesuojeluvaistosi toimi.

[/quote]

Absolutisti niinkuin miehenikin ihmettelen vain ihmisten negatiivisia mielipiteitä heitä kohtaan.

Kaveri on jälkimmäistä!

AP
[/quote]
Melkoinen ristiriita omien arvojesi/ valintojesi ja vänkäämiesi "ihmettelyjesi" välillä....
Joko tykkäät tosiaan ärsyttää ihmisiä, tai teit loogisesti ontuvan provon.

Vierailija
32/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:43"]

No esimerkiksi meillä ei voi olla yhteistä kotia. Hän saa asua asuntolassa, minä asun yksin ja maksan sitten tätä vuokraakin yksin. En voisi jättää häntä yksin tänne, tietokone ei täällä kauaa pysyisi. Jos hän ei sitä myisi, hän saattaisi jossain vaiheessa heittää sen seinään, jos se toimisi liian hitaasti. Tämä on myöskin arvostettu asuinalue, velanperijät ym eivät oikein sovi tuonne pihalle. Oma juomiseni on lisääntynyt kuin huomaamatta, kun hermoilen mitä on mahdollisesti tapahtunut, jos hänestä ei kuulu.

[/quote]

Saako kysyä miksi olet vielä hänen kanssaan yhdessä?

Vierailija
33/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:46"]

Joku [quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:45"] Ootko ap itse se päihteenkäyttäjä, joka ihmettelee miksei sun ihastus rakastukaan suhun ja suhtaudu luottavaisesti yhteiseen tulevaisuuteen? Vai ootko sinä rakastunut päihdeveikkoon/mimmiin, ja ihmettelet ympäristön tyrmistystä? Jos jälkimmäistä, niin siitä vaan rohkeesti kokeilemaan! KUNHAN VAAN EI sulla ole lapsia. Ja rohkeasti juot liemesi, älä tuu palstalle itkemään jos pukkaa ongelmia, kun nyt tuli 50 ihmistä selventämään riskejä...mikäli ei itsesuojeluvaistosi toimi. [/quote] Absolutisti niinkuin miehenikin ihmettelen vain ihmisten negatiivisia mielipiteitä heitä kohtaan. Kaveri on jälkimmäistä! AP [/quote] Melkoinen ristiriita omien arvojesi/ valintojesi ja vänkäämiesi "ihmettelyjesi" välillä.... Joko tykkäät tosiaan ärsyttää ihmisiä, tai teit loogisesti ontuvan provon.

[/quote]

Minulla on jokaisessa viestissä ollut sama mielipide joten anteeksi nyt vain mutta en ole kumpaakaan.

AP

Vierailija
34/109 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:49"]

[/quote]

[/quote]

Ymmärrettävä kysymys. Olen tätä miettinyt kyllä. Liittyy varmaan huonoon itsetuntooni. Ja on hän kyllä  tosi hyvännäköinen, mitä taas itse en mielestäni ole.

Vierailija
35/109 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:00"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:49"]

[/quote]

[/quote]

Ymmärrettävä kysymys. Olen tätä miettinyt kyllä. Liittyy varmaan huonoon itsetuntooni. Ja on hän kyllä  tosi hyvännäköinen, mitä taas itse en mielestäni ole.

[/quote]

Rakastatko siis häntä kaikesta huolimatta?

Vierailija
36/109 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset on idiootteja

Vierailija
37/109 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
38/109 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkkarit ja juopot palvelevat parhaiten yhteiskuntaa, kun ne jauhetaan minkinrehuksi tai lähetetään sodan tullessa miinoja polkemaan.

Vierailija
39/109 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki parisuhteeni ovat olleet narkkarin kanssa.

Vierailija
40/109 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:05"]

Narkkarit ja juopot palvelevat parhaiten yhteiskuntaa, kun ne jauhetaan minkinrehuksi tai lähetetään sodan tullessa miinoja polkemaan.

[/quote]

xD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi