Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi se on niin paha asia??

Vierailija
28.03.2015 |

Niin siis mietin tässä kuinka monta kertaa kuulee ihmisten suusta kommentin.

"Se sen kumppani on ihan täysjuoppo"

"Se käyttää huumeita se on narkkari"

Ensinnäkin miksi olisi niin paha seurustella esim.ihmisen kanssa joka käyttää huumeita niinkuin perus ihminen alkoholia ilman riippuvuutta?

Tai mitä pahaa ylipäätänsä olisi seurustelu narkkarin/juopon kanssa?

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:15"]

Niin siis mietin tässä kuinka monta kertaa kuulee ihmisten suusta kommentin.

"Se sen kumppani on ihan täysjuoppo"

"Se käyttää huumeita se on narkkari"

Ensinnäkin miksi olisi niin paha seurustella esim.ihmisen kanssa joka käyttää huumeita niinkuin perus ihminen alkoholia ilman riippuvuutta?

Tai mitä pahaa ylipäätänsä olisi seurustelu narkkarin/juopon kanssa?

[/quote]

Eihän siinä mitään pahaa olekaan,jos on masokistinen luonne. Jos on "normaalejakin" kumppaniehdokkaita tarjolla,harvemmin valitaan sellainen jolla on päihdeongelma,se kun on myös läheisten ongelma. Nuorin tuntemani huumeidenkäyttäjä oli muistaakseni 23v.Eli jos pitkäaikaista puolisoa etsii,ei narkkari,juoppo tai muunlaista hidasta itsemurhaa harjoittava ole ehkä paras mahdollinen valinta. Puhumattakaan rikotuista lupauksista,unettomista öistä ja muista murheista,joita päihderiippuvainen seurustelukumppani aiheuttaa.Kyllä sitä pitää melkein itsekin olla juoppo/narkkari tai ainakin alkaa sellaiseksi,jos meinaa seurustella juopon/narkkarin kanssa. Ei siinä kuitenkaan mitään pahaa ole,siinä olet oikeassa.

Vierailija
62/109 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:13"]

Kuule, voi olla juppo/alkoholisti vaikka joisi vain esim kerran kuussa. On ihmisiä jotka pystyy olemaan kuukausiakin ilman mutta sitten ratkeaa ja vedetään esim viikko putkeen. Heitetään muksut ulos, hakataan/tapetaan muija jne. Esim exäni hoitaa kyllä työnsä ja ja voi olla pitkiäkin aikoja ilman mutta välillä se viinan kutsu vaan on ylivoimainen!

[/quote]

Se johtuu siitä että on tehty nollatoleranssi. Jos mies saisi kotona vähän olutta niin ei tarvitsisis kiristellä hermoja ja joskus paeta juoppomatkoille. Etenkin jos kotona odottaa hullu huutava ämmä niin reissut voivat kestää pidempääkin. Turha yhden yön takia tulla takaisin, kun paikalla on huutoa. Voi olla viikon kännissä ja sitten palata samaan huutoon. 

Tämä on yksinkertaista matematiikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:24"]Kuka haluaisi seurustella/olla muutenkaan missään vakavammassa suhteessa päihdeongelmaisen ihmisen kanssa?
[/quote] Toinen päihdeongelmainen ;)

Vierailija
64/109 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:34"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:28"]

Ei se niin paha ole oikeastaan, kuin eläisi masenusta sairastavan kanssa, tai syöpäsairaan. 

Sairaus se riippuvuus on, mutta ei sen vakavampi. Siitä voi myös ajan mittaan parantua. Osa pääsee irti ja osa ei, mutta tulee toimeen ja vähentää pahoja tapojaan sen verran että työt ja muu elämä hoituu ohessa.

[/quote]

Hyvä kommentti!

[/quote]

Todella monet ymmärtävät riippuvuuden ja kykenevät pienentämään annoksiaan vaikka se olisikin loppuelämän ajan jokapäiväistä. Silti nämä sairaat kykenevät elämään täysipainoista elämää riippuvuuden haittaamatta muita tai itseä. 

Nykyinen lainsäädäntö aiheuttaa sen että heroiininarkomaanit syrjäytyvät ja hankkivat rahansa varastelemalla. Olisi kaikille helpompaa jos he saisivat hankkia rahansa työllä ja ostettua laillisesti heroiininsä reseptillä. Uskon että annoksia pienentämällä ja pääsemällä elämän syrjästä kiinni osa kykenisi lopettamaan käytön tai vähentämään käyttöä niin ettei siitä koidu harmia kenellekään.

Minä siis väitän että narkomaanikin voi olla hyvä vanhempi ja kansalainen. Heitä pitää vain kohdella ihmisinä. Nyt heitä kohdellaan rikollisina vaikka ovat vain sairaita ihmisiä. Riippuvuuteen tarvitaan hoitoa ei rangaistuksia.

Vierailija
65/109 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:47"]

Minä siis väitän että narkomaanikin voi olla hyvä vanhempi ja kansalainen. Heitä pitää vain kohdella ihmisinä. Nyt heitä kohdellaan rikollisina vaikka ovat vain sairaita ihmisiä. Riippuvuuteen tarvitaan hoitoa ei rangaistuksia.

[/quote]

Tuollaista ei saa missään tapauksessa sanoa ääneen vaikka olisikin totta. Sehän ei ole totta missään nimessä.

Vierailija
66/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:03"]

Sen kun vedätte mitä haluatte ja olette kenen kanssa haluatte, mutta ei mun lasten hiekkalaatikolla, ei mun ovisummeriin nojailemalla eikä varsinkaan mun rahoilla. Ja turpa kiinni klo 22 jälkeen.

[/quote]

Anteeks mutta miten tää suhun liittyy?

Vierailija
67/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää ,että jos seurustelee narkkarin kanssa niin onko sen tunteet oikeeta?

Rakastaako se oikeesti?

Voiko narkkari rakastaa mitään muuta kun huumeita?

Olen tavannut yhden,joka on riippuvainen...

Vierailija
68/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:04"]

Kiinnostaisi tietää ,että jos seurustelee narkkarin kanssa niin onko sen tunteet oikeeta?

Rakastaako se oikeesti?

Voiko narkkari rakastaa mitään muuta kun huumeita?

Olen tavannut yhden,joka on riippuvainen...

[/quote]

*oikeita kirjotusvirhe

Vierailija
69/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:30"]

Sitä elämää kestää vain toinen narkkari tai juoppo.

[/quote]

Itse kestin sitä absolutistina

Vierailija
70/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten tavallista tyhmempi aloitus. Jumalavita, ihmisille jää elinikäisiä traumoja kyseisistä ihmisistä ja kyselet täällä, miksei voisi elää niiden kanssa? Huoh. Terv. Lapsesta asti kärsinyt alkoholisti-isästä

Vierailija
71/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 07:45"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 05:05"]

On myös tulipalon riski, jos puoliso herää yöllä kokkaamaan ja sammuu kesken kaiken. Tai nukahtaa palava tupakka kädessä sänkyyn.

[/quote]

Niinpä! Juoppo ex-mieheni teki tätä kokkaamista muutaman kerran, ei itse nähnyt mitään ongelmaa asiassa että koko talo olisi saattanut palaa.

[/quote]

hyi ihan kauheeta :o

Vierailija
72/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:07"]

On muuten tavallista tyhmempi aloitus. Jumalavita, ihmisille jää elinikäisiä traumoja kyseisistä ihmisistä ja kyselet täällä, miksei voisi elää niiden kanssa? Huoh. Terv. Lapsesta asti kärsinyt alkoholisti-isästä

[/quote]

Olen itse sitä mieltä että ei sellasseet saisi lapsia hankkiakaan mutta miksi aikuinen ihminen ei saa olla yhdessä narkkarin/alkoholistin kanssa jos haluaa?

Se on aina niin kauhee "tabu"

Vierailija
73/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:09"]

[/quote]

Olen itse sitä mieltä että ei sellasseet saisi lapsia hankkiakaan mutta miksi aikuinen ihminen ei saa olla yhdessä narkkarin/alkoholistin kanssa jos haluaa?

[/quote]

Ainiin unohdin laittaa että se olin minä

AP

Vierailija
74/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Oletko jotenkin sekaisin?

Vierailija
75/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:13"]

[/quote]

[/quote]

Oletko jotenkin sekaisin?

[/quote]

En :)

AP

Vierailija
76/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
77/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Samaa mieltä!!!

Vierailija
78/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Osaan samaistua

Vierailija
79/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos tykkää

Vierailija
80/109 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko riippuvainen hyvä ohjaaman elämän suuntaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme