Miksi se on niin paha asia??
Niin siis mietin tässä kuinka monta kertaa kuulee ihmisten suusta kommentin.
"Se sen kumppani on ihan täysjuoppo"
"Se käyttää huumeita se on narkkari"
Ensinnäkin miksi olisi niin paha seurustella esim.ihmisen kanssa joka käyttää huumeita niinkuin perus ihminen alkoholia ilman riippuvuutta?
Tai mitä pahaa ylipäätänsä olisi seurustelu narkkarin/juopon kanssa?
Kommentit (109)
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:43"]
Tietääkö kukaan,että mitä asioita ne diilarit on sit tehny kun on velat jäänymaksamatta?
[/quote]
Mulle löi lasisen oluttuopin naamaan. Joo, ei ole kuolemanvakavaa, mutta mielummin olisin näin nelikymppisenä ilman koko naaman halkovia arpia, jotka sain 20 vuotta sitten, kun en ihan ymmärtänyt minkälaisten ihmisten kanssa olin tekemisissä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:10"]
Tietääkö kukaan,että mitä asioita ne diilarit on sit tehny kun on velat jäänymaksamatta?
[/quote]
Mulle löi lasisen oluttuopin naamaan. Joo, ei ole kuolemanvakavaa, mutta mielummin olisin näin nelikymppisenä ilman koko naaman halkovia arpia, jotka sain 20 vuotta sitten, kun en ihan ymmärtänyt minkälaisten ihmisten kanssa olin tekemisissä.
[/quote]
Oon kans joskus kuullut että joltakin revittiin kynnet irti pinseteillä tämäkään ei mitään vakavaa mutta tuntu varmaan kivalta :)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:00"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:49"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:43"]
No esimerkiksi meillä ei voi olla yhteistä kotia. Hän saa asua asuntolassa, minä asun yksin ja maksan sitten tätä vuokraakin yksin. En voisi jättää häntä yksin tänne, tietokone ei täällä kauaa pysyisi. Jos hän ei sitä myisi, hän saattaisi jossain vaiheessa heittää sen seinään, jos se toimisi liian hitaasti. Tämä on myöskin arvostettu asuinalue, velanperijät ym eivät oikein sovi tuonne pihalle. Oma juomiseni on lisääntynyt kuin huomaamatta, kun hermoilen mitä on mahdollisesti tapahtunut, jos hänestä ei kuulu.
[/quote]
Saako kysyä miksi olet vielä hänen kanssaan yhdessä?
[/quote]
Ymmärrettävä kysymys. Olen tätä miettinyt kyllä. Liittyy varmaan huonoon itsetuntooni. Ja on hän kyllä tosi hyvännäköinen, mitä taas itse en mielestäni ole.
[/quote]
Rakastatko siis häntä kaikesta huolimatta?
[/quote]
Kyllä. Vieläkin jaksan toivoa, että hän pääsisi kuiville. Välillä hän itkee ja pyytää auttamaan lopettamisessa.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:30"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:15"]
Niin siis mietin tässä kuinka monta kertaa kuulee ihmisten suusta kommentin.
"Se sen kumppani on ihan täysjuoppo"
"Se käyttää huumeita se on narkkari"
Ensinnäkin miksi olisi niin paha seurustella esim.ihmisen kanssa joka käyttää huumeita niinkuin perus ihminen alkoholia ilman riippuvuutta?
Tai mitä pahaa ylipäätänsä olisi seurustelu narkkarin/juopon kanssa?
[/quote]
Olen huomannut vain,että monet myäs sanovat sellaista ihmistä,jotka juovat viikonloppuisin juopoiksi.
Sitä en tajua.
[/quote] Kuule, voi olla juppo/alkoholisti vaikka joisi vain esim kerran kuussa. On ihmisiä jotka pystyy olemaan kuukausiakin ilman mutta sitten ratkeaa ja vedetään esim viikko putkeen. Heitetään muksut ulos, hakataan/tapetaan muija jne. Esim exäni hoitaa kyllä työnsä ja ja voi olla pitkiäkin aikoja ilman mutta välillä se viinan kutsu vaan on ylivoimainen!
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:46"]
Joku [quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:45"] Ootko ap itse se päihteenkäyttäjä, joka ihmettelee miksei sun ihastus rakastukaan suhun ja suhtaudu luottavaisesti yhteiseen tulevaisuuteen? Vai ootko sinä rakastunut päihdeveikkoon/mimmiin, ja ihmettelet ympäristön tyrmistystä? Jos jälkimmäistä, niin siitä vaan rohkeesti kokeilemaan! KUNHAN VAAN EI sulla ole lapsia. Ja rohkeasti juot liemesi, älä tuu palstalle itkemään jos pukkaa ongelmia, kun nyt tuli 50 ihmistä selventämään riskejä...mikäli ei itsesuojeluvaistosi toimi. [/quote] Absolutisti niinkuin miehenikin ihmettelen vain ihmisten negatiivisia mielipiteitä heitä kohtaan. Kaveri on jälkimmäistä! AP [/quote] Melkoinen ristiriita omien arvojesi/ valintojesi ja vänkäämiesi "ihmettelyjesi" välillä.... Joko tykkäät tosiaan ärsyttää ihmisiä, tai teit loogisesti ontuvan provon.
[/quote]
Minulla on jokaisessa viestissä ollut sama mielipide joten anteeksi nyt vain mutta en ole kumpaakaan.
AP
[/quote]
Ääh. Absolutistit eivät käytä päihteitä yleensä siksi että uskovat niiden tekevän haittaa. Fyysstä, psyykkistä, sosiaalista, taloudellista. Ja sää Ihmettelet, kun ihmiset suhtautuvat negatiivisesti asiaan josta tod.näk. tulee ongelmia!
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:17"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:46"] Joku [quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:45"] Ootko ap itse se päihteenkäyttäjä, joka ihmettelee miksei sun ihastus rakastukaan suhun ja suhtaudu luottavaisesti yhteiseen tulevaisuuteen? Vai ootko sinä rakastunut päihdeveikkoon/mimmiin, ja ihmettelet ympäristön tyrmistystä? Jos jälkimmäistä, niin siitä vaan rohkeesti kokeilemaan! KUNHAN VAAN EI sulla ole lapsia. Ja rohkeasti juot liemesi, älä tuu palstalle itkemään jos pukkaa ongelmia, kun nyt tuli 50 ihmistä selventämään riskejä...mikäli ei itsesuojeluvaistosi toimi. [/quote] Absolutisti niinkuin miehenikin ihmettelen vain ihmisten negatiivisia mielipiteitä heitä kohtaan. Kaveri on jälkimmäistä! AP [/quote] Melkoinen ristiriita omien arvojesi/ valintojesi ja vänkäämiesi "ihmettelyjesi" välillä.... Joko tykkäät tosiaan ärsyttää ihmisiä, tai teit loogisesti ontuvan provon. [/quote] Minulla on jokaisessa viestissä ollut sama mielipide joten anteeksi nyt vain mutta en ole kumpaakaan. AP [/quote] Ääh. Absolutistit eivät käytä päihteitä yleensä siksi että uskovat niiden tekevän haittaa. Fyysstä, psyykkistä, sosiaalista, taloudellista. Ja sää Ihmettelet, kun ihmiset suhtautuvat negatiivisesti asiaan josta tod.näk. tulee ongelmia!
[/quote]
Absolutisti olen siksi että uskon että päihteistä on ruumille haittaa.
Mutta en näe vaikutuksia ihmisuhteille
AP
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:41"] [quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:29"] [quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:20"] Niinpä, miksi en juokse keskustassa alasti, sytytä itseäni tuleen ja hyppää sen jälkeen sillalta alas. Miksikäs minä en näin tee? Mitä niin pahaa siinä olisi?:o [/quote] Miten se olisi yhtään samanlaista kuin parisuhde päihderiippuvaisen kanssa? AP [/quote] aivan yhtä itsetuhoista se on. En näe asioilla juuri mitään eroa. jos kovinkin kauaa riippuvaisen kanssa elää, niin kuolee henkisesti (mahdollisesti myös fyysisesti). Tällä minun esittämällä tavalla vain fyysisesti.:) [/quote] On siis omakohtaista kokemusta? AP [/quote] Mistä niin päättelit? Meni mönkään. En ikinä tekisi moista virhettä.:) [/quote] Eli et voi siist tietää millaista se oikeasti on!
AP [/quote] Ootpa melkonen vänkääjä. TOttakai se on ihan perseestä. Kerro jos tunnet yhdenkin onnellisen parisuhteen, jossa vain toinen on juoppo tai vetää huumeita? Niin. Ei niitä ole. Mutta minä lähen kattoon leffaa oman raivoraittiin mieheni kainaloon(ainakin synnytykseen asti), joten hauskaa illan jatkoa teille kaikille!:)
[/quote]
Ystäväni elää onnellisessa parisuhteessa narkkarin kanssa.
AP
[/quote]
Päihderiippuvaisen läheiset ovat hyviä feikkaamaan ja pitämään kulissit pystyssä. Selitellään, siivotaan jne. Kaikki ei todellakaan ole aina sitä miltä ulospäin näyttää.
Ei se niin paha ole oikeastaan, kuin eläisi masenusta sairastavan kanssa, tai syöpäsairaan.
Sairaus se riippuvuus on, mutta ei sen vakavampi. Siitä voi myös ajan mittaan parantua. Osa pääsee irti ja osa ei, mutta tulee toimeen ja vähentää pahoja tapojaan sen verran että työt ja muu elämä hoituu ohessa.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:09"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:07"]
On muuten tavallista tyhmempi aloitus. Jumalavita, ihmisille jää elinikäisiä traumoja kyseisistä ihmisistä ja kyselet täällä, miksei voisi elää niiden kanssa? Huoh. Terv. Lapsesta asti kärsinyt alkoholisti-isästä
[/quote]
Olen itse sitä mieltä että ei sellasseet saisi lapsia hankkiakaan mutta miksi aikuinen ihminen ei saa olla yhdessä narkkarin/alkoholistin kanssa jos haluaa?
Se on aina niin kauhee "tabu"
[/quote]
Ainiin unohdin laittaa että se olin minä
AP
[/quote]
Et sinä itseäsi ja elämääsi mitenkään arvosta, jos vakavissasi harkitset narkkarin kanssa seukkaamista. Menen kuule tyttö mieluummin terapiaan, jotta saisit pääsi kuntoon.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:28"]
Ei se niin paha ole oikeastaan, kuin eläisi masenusta sairastavan kanssa, tai syöpäsairaan.
Sairaus se riippuvuus on, mutta ei sen vakavampi. Siitä voi myös ajan mittaan parantua. Osa pääsee irti ja osa ei, mutta tulee toimeen ja vähentää pahoja tapojaan sen verran että työt ja muu elämä hoituu ohessa.
[/quote]
Hyvä kommentti!
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:12"]
[/quote]
[/quote]
Oon kans joskus kuullut että joltakin revittiin kynnet irti pinseteillä tämäkään ei mitään vakavaa mutta tuntu varmaan kivalta :)
[/quote]
Tampereella olen nähnyt miehen, jolta on kaikki sormenpäät katkottu. Kuulemma huumevelkojen takia, kertoi vartija tavaratalossa, jossa olin töissä ja jossa näin ko. miehen.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:36"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:12"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tampereella olen nähnyt miehen, jolta on kaikki sormenpäät katkottu. Kuulemma huumevelkojen takia, kertoi vartija tavaratalossa, jossa olin töissä ja jossa näin ko. miehen.
[/quote]
Hyi helvetti! :o
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:13"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:00"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:49"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:43"]
No esimerkiksi meillä ei voi olla yhteistä kotia. Hän saa asua asuntolassa, minä asun yksin ja maksan sitten tätä vuokraakin yksin. En voisi jättää häntä yksin tänne, tietokone ei täällä kauaa pysyisi. Jos hän ei sitä myisi, hän saattaisi jossain vaiheessa heittää sen seinään, jos se toimisi liian hitaasti. Tämä on myöskin arvostettu asuinalue, velanperijät ym eivät oikein sovi tuonne pihalle. Oma juomiseni on lisääntynyt kuin huomaamatta, kun hermoilen mitä on mahdollisesti tapahtunut, jos hänestä ei kuulu.
[/quote]
Saako kysyä miksi olet vielä hänen kanssaan yhdessä?
[/quote]
Ymmärrettävä kysymys. Olen tätä miettinyt kyllä. Liittyy varmaan huonoon itsetuntooni. Ja on hän kyllä tosi hyvännäköinen, mitä taas itse en mielestäni ole.
[/quote]
Rakastatko siis häntä kaikesta huolimatta?
[/quote]
Kyllä. Vieläkin jaksan toivoa, että hän pääsisi kuiville. Välillä hän itkee ja pyytää auttamaan lopettamisessa.
[/quote]
Toivon sinulle kaikkea hyvää toivottavasti kumppanasi parantuu.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:20"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:17"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:46"] Joku [quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:45"] Ootko ap itse se päihteenkäyttäjä, joka ihmettelee miksei sun ihastus rakastukaan suhun ja suhtaudu luottavaisesti yhteiseen tulevaisuuteen? Vai ootko sinä rakastunut päihdeveikkoon/mimmiin, ja ihmettelet ympäristön tyrmistystä? Jos jälkimmäistä, niin siitä vaan rohkeesti kokeilemaan! KUNHAN VAAN EI sulla ole lapsia. Ja rohkeasti juot liemesi, älä tuu palstalle itkemään jos pukkaa ongelmia, kun nyt tuli 50 ihmistä selventämään riskejä...mikäli ei itsesuojeluvaistosi toimi. [/quote] Absolutisti niinkuin miehenikin ihmettelen vain ihmisten negatiivisia mielipiteitä heitä kohtaan. Kaveri on jälkimmäistä! AP [/quote] Melkoinen ristiriita omien arvojesi/ valintojesi ja vänkäämiesi "ihmettelyjesi" välillä.... Joko tykkäät tosiaan ärsyttää ihmisiä, tai teit loogisesti ontuvan provon. [/quote] Minulla on jokaisessa viestissä ollut sama mielipide joten anteeksi nyt vain mutta en ole kumpaakaan. AP [/quote] Ääh. Absolutistit eivät käytä päihteitä yleensä siksi että uskovat niiden tekevän haittaa. Fyysstä, psyykkistä, sosiaalista, taloudellista. Ja sää Ihmettelet, kun ihmiset suhtautuvat negatiivisesti asiaan josta tod.näk. tulee ongelmia!
[/quote]
Absolutisti olen siksi että uskon että päihteistä on ruumille haittaa.
Mutta en näe vaikutuksia ihmisuhteille
AP
[/quote]
Öh. Kuinka naiivi sinä ap oikein olet?
Päihteet vaikuttavat myös psyykeen ja katsos psyyken kunto vaikuttaa ihmissuhteisiin. Melko loogista.
Täytyy olla jotenkin vajaa, jos ei tajua miksi ei kannata seurustelle narkkarin tai alkoholistin kanssa. Kyllä ne ongelmaiset väkisinkin pilaa myös muiden elämää. Joillekin ei näköjään mene perille vaikka rautalangasta vääntäisi.
[/quote]
AP
[/quote]
HÖPÖ HÖPÖ. Tallennappa tämä mielipide/asia nyt jonnekin teinikalenteriisi ja käy muutaman vuoden päästä katsomassa, niin ymmärrät kuinka typerän kuvan annat itsestäsi.
Terveisin sellainen, joka ensin seurusteli "onnellisesti" nistin kanssa, muuttui sitten ajan myötä itsekin nistiksi ja on nyt ollut kuivilla kohta 10 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 01:04"]
[/quote]
AP
[/quote]
HÖPÖ HÖPÖ. Tallennappa tämä mielipide/asia nyt jonnekin teinikalenteriisi ja käy muutaman vuoden päästä katsomassa, niin ymmärrät kuinka typerän kuvan annat itsestäsi.
Terveisin sellainen, joka ensin seurusteli "onnellisesti" nistin kanssa, muuttui sitten ajan myötä itsekin nistiksi ja on nyt ollut kuivilla kohta 10 vuotta.
[/quote]
Olen kyllä yli 30 vuotias samoin ystäväni eli ei mitään teinejä.
AP
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 01:05"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 01:04"]
[/quote]
AP
[/quote]
[/quote]
Olen kyllä yli 30 vuotias samoin ystäväni eli ei mitään teinejä.
AP
[/quote]
Luulis ton ikäsellä olla tarpeeks järkee päässä ettei sekaannu nisteihin.
Ap en tajua sua