en saanut siideriä, koska tytär mukana!
Olisin ottanut pari siideriä vauhdittamaan saunan pesua, mutta eipä myyty! Syy: 14 v tytär joka oli mukanani :O
Kommentit (118)
Harvemmin vanhemmat hakevat alkoholia. Kun hakevat niin antavat maltillisesti. Kyllä ne viinat on jonkun muun hakemia kuin vanhempien.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:19"]
me oltiin alkossa mun tytärten kans, joista toinen oli 17 v, toinen 19 v. alkon myyjä myi kyllä meille, mutta kielsi 17 v edes koskemasta pulloihin, kun olisi auttanut kantamaan kassalle. olis kiva tietää, missä se raja menee. pienten lasten kanssa ei ole mitään ongelmia.
[/quote]
Alaikäinen ei lain mukaan saa pitää halussaan alkoholia. Muuten kaikki teinit olisi voemässä kaljakassia isille lauantai iltana kun poliisi kysyy. Alaikäiselle ei missään oloissa saa luovuttaa alkoholia. Vilkaiskaa alkoholilaki. Miten tuo laki voi olla niin hakusessaan?
Ihanaa asua Espanjassa. Täällä ei papereiden perään kysellä!
Suomessa holhotaan mutta onko se jotenkin auttanut? Ei, vaan ihmiset varoo yhä enemmän kaikkea. Ei ihme että mies toi kotiin muutaman oluen ja kotona on 11 ja 13v. pojat. Pojat on pitkiä ja onneksi eivät kauppaan tunge mukaan.
Suomi on naurettava maa. Tupakat piilossa ja osaan ostaa ne piilostakin. Välillä tosin unohdan.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:19"]
me oltiin alkossa mun tytärten kans, joista toinen oli 17 v, toinen 19 v. alkon myyjä myi kyllä meille, mutta kielsi 17 v edes koskemasta pulloihin, kun olisi auttanut kantamaan kassalle. olis kiva tietää, missä se raja menee. pienten lasten kanssa ei ole mitään ongelmia.
[/quote]
Alaikäinen ei lain mukaan saa pitää halussaan alkoholia. Muuten kaikki teinit olisi voemässä kaljakassia isille lauantai iltana kun poliisi kysyy. Alaikäiselle ei missään oloissa saa luovuttaa alkoholia. Vilkaiskaa alkoholilaki. Miten tuo laki voi olla niin hakusessaan?
[/quote]
Niinpä ja silti vanhemmat pistävät lastensa mukana viinipulloja opettajille joulu- ja kevätjuhlalahjoiksi.
Mulle ei oikeastaan saisi myydä kaljaa, koska en itse sitä juo. Aina se menee muille, jos ostan, miehelle ja pojalle, jos on kotona (22-vuotias).
Ei jumantsuikka, mä oon ässän myyjä eikä pieneen mieleen tulisi olla myymättä tuossa tilanteessa siideriiä :0 Oliko hieman virkaintoinen myyjä?!
Harvon tällasia varmaan tapahtuu, joten suotta haukutte kassoja typeriksi. Ja voi olla että kassa oli vasta aloittanut työn ja menee hetki että uskaltaa ajatella omilla aivoilla kun koulutuksessa on just jauhettu miten tärkeää on ettei alaikäsille myydä eikä niille joiden epäillään alaikäisille juomia välittävän. Itekkin kassana ollut amk opiskelujen ohella ja alussa tosiaa kysyin kerran vahingossa pelkkää limukkaakin ostavilta nuorukaisiltakin papereita.:D
eli alaikäinen ei saa auttaa kauppakassin kantamisessa, missä saattaa olla keskiolutta?
just just just'
on se hienoa että on lakeja
kaikki kielletty on kivaa
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:32"]
Ihanaa asua Espanjassa. Täällä ei papereiden perään kysellä!
[/quote]Mitä se haittaa, vaikka paperit kysytäänkin?
en mä mitään alkoholilakia ala mistään etsiä, jos satun lasten kanssa alkoon menemään. tiedän kyllä, että sitä ei myydä alle 18 v, mutta että minuun vanhempana ei luoteta sen vertaa, että 17 v sais shampanjapullon hyllyltä kassahihnalle kantaa?!?
rikollista, kerta kaikkiaan! vanhemmuus hukassa!
Faktahan on että myyjä toimi täysin oikein, turhaan syyllistätte kun teki vain työtään. Ikävä kyllä työnanataja ei maksa omilla aivoilla ajattelusta vaan sääntöjä ja työnantajan toimintaohjeita on noudatettava. Vaikka ne älyttömiä olisivatkin. Tsemboa kaikille kassatädeille ja -sedille! Muistuttaisin myös miksi näitä nillityslakeja tehdään. Eli kiittäkää kaikkia juoppoja, välittäjiä ja alaikäisiä jotka eivät osaa sääntöjä itse noudattaa joten pakko holhota.
T. kerran kesätöissä kaupassa, never again
40-v pariskunta täällä. Oli tässä tapaus, että ei meinattu myydä yhtä oluttölkkiä, joka oli satasen ruokaostosten seassa, koska toisella meistä ei ollut papereita mukana. Sanoin sitten, että olemme olleet kanta-asiakkaita kaupassanne yli kymmenen vuotta (mikä pitää paikkansa). Jos ei oluenmyynti onnistu, niin kaikki tavarat jää tähän levälleen maksamattomina ja emme enää palaa tänne. Saimme ostaa tölkin.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:48"]
Faktahan on että myyjä toimi täysin oikein, turhaan syyllistätte kun teki vain työtään. Ikävä kyllä työnanataja ei maksa omilla aivoilla ajattelusta vaan sääntöjä ja työnantajan toimintaohjeita on noudatettava. Vaikka ne älyttömiä olisivatkin. Tsemboa kaikille kassatädeille ja -sedille! Muistuttaisin myös miksi näitä nillityslakeja tehdään. Eli kiittäkää kaikkia juoppoja, välittäjiä ja alaikäisiä jotka eivät osaa sääntöjä itse noudattaa joten pakko holhota.
T. kerran kesätöissä kaupassa, never again
[/quote]
Kerro, minkä ikäisen lapsen kanssa saa käydä ostamassa siideriä. Siis mitä koulutuksessa sanottiin, että mikä on yläikäraja. Saako 9v lapsen kanssa ostaa sidukan, entä 10v. Olisi kiva tietääfaktoja, mitä niissä koulutuksissa opetetaan.
Mä oon lapsena käyny isän mukana lähikapakassa kauppareissun jälkeen juomassa jaffaa, pyörimässä baarituolrissa ja pelaamassa pajatsoa. Voi jeesus tätä nykyajan holhousta.
Työnantajan toimintaohje ei tasan ole olla myymättä äidille siideriä jos sen lapsi on mukana. Myyjän omaa idiotismia ja väärinymmärretty toimintaohje.
Voiko ostaa jos on 5-vuotias lapsi mukana? Mutta sitten ei voi, jos lapsi on 14-vuotias.