Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en saanut siideriä, koska tytär mukana!

Vierailija
27.03.2015 |

Olisin ottanut pari siideriä vauhdittamaan saunan pesua, mutta eipä myyty! Syy: 14 v tytär joka oli mukanani :O

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea pitkää ketjua, toivottavasti en toista. Mutta itse (onneksi) entisenä kassamyyjänä ja ikärajoitemyyntiohjeet opiskelleena: kyseisessä tilanteessa kuuluu vanhemmilta kysyä, kenen käyttöön juomat tulevat. Jos vastaus ei sisällä alkoholin välittämistä nuoremmille, alkoholi myydään vaikka alaikäisiä olisi läsnä.

Vierailija
62/118 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:42"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:37"] Niin, kertokaa nyt minkäikäinen voi olla mukana? Jos menen kauppaan 12- ja 14-vuotiaideni kanssa niin minulle ei myydä vai? Mutta entäs jos menen 6-vuotiaan kanssa (jota ei viitsi yksin kotiinkaan jättää kauppareissun ajaksi)? Olisi kiva tietää nuo rajat että osaan vastaisuudessa jättää teinit tarvittaessa kotiin kauppareissuilta. [/quote] No varmaan voisi ajatella, että missä iässä se alkoholi alkaa alaikäistä kiinnostamaan. Ei se 13-17 -vuotias varmaan ihan ummikko ole alkon kiinnostuksen suhteen. Toki jos lapsi on ikäistään kehittyneempi, niin voi olla jo 10-> eteenpäin, ettei muksua kannata ottaa mukaan, jos alaikäisen kohdalla voidaan epäillä alkoholin välittämistä. Ihan yksilöllisiä asioita ja tuuripeliä, että millainen kassa on tiskillä. Itse en viitsisi kysyä selkeästi täysi-ikäiseltä ihmiseltä papereita kaljan/siiderin oston yhteydessä, jos mukana on teini-ikäinen. Samanikäisen oloiset jos on kassassa ollut ja toinen ollut 17-vuotias ja toinen vaikkapa 20-vuotias, niin juomat on jäänyt myymättä. [/quote] Itse en viitsisi sellaisessa kaupassa käydäkään enää jos en saa ostaa paria olutta kun teini on mukana. Minusta on loukkaavaa jos pelkästään lapsen iän perusteella epäillään alkoholin välittämistä. Kukaan joka sitä oikeasti välittää, ei varmasti ota "asiakasta" mukaan ostoksille! Ja mikäköhän on sitten selkeästi täysi-ikäinen? Joku parikymppinen kassatyttökö näitä arvioita ja tuomioita on pätevä tekemään?

[/quote]

Minusta on lähinnä tyrmistyttävää, että kaikista teineistä epäillään, että ovat juoppoja. Itselläni on poika, joka tuli uskoon rippikoulussa ja on tehnyt absolutismilupauksen. Asia taas eri, mitä itse ajattelen tällaisesta ehdottomuudesta, mutta loukkaantuisin, jos minulle ei myytäisi yhtä siideriä oletuksena, että poikani on juoppo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:51"]

40-v pariskunta täällä. Oli tässä tapaus, että ei meinattu myydä yhtä oluttölkkiä, joka oli satasen ruokaostosten seassa, koska toisella meistä ei ollut papereita mukana. Sanoin sitten, että olemme olleet kanta-asiakkaita kaupassanne yli kymmenen vuotta (mikä pitää paikkansa). Jos ei oluenmyynti onnistu, niin kaikki tavarat jää tähän levälleen maksamattomina ja emme enää palaa tänne. Saimme ostaa tölkin.

[/quote]

Kiitos tästä. Tämän muostan, jos myyjä tekisi saman tempun joskus minulle kuin ap:lle. Tuohan on ai-van törkeää. Ei voi mennä lain mukaan tuollainen. Jos vanhempi ostaa kotiin alkoholia, se ei tasan kuulu myyjälle, mitä alkoholilla kotona tehdään ja se on myytävä. Eri asia, jos nuori henkilö mukana ei ole oma lapsi ja silloinkin aivan käsittämätöntä jos ei alkoholia myydä kun selkeästi ollaan ruokaostoksilla. Aivan käsittämätöntä tulkintaa kaupalta, tekisin tuosta kyllä hirveän haloon, nytkin jo raivostuttaa tosi paljon! 

Ja käytän alkoholia todella harvoin, sitä suuremmalla syyllä raivostuisinkin. En enää koskaan olisi kyseisen kaupan asiakas ja valittaisin johdolle korvausvaatimuksen kera. Koska laki ei voi tarkoittaa sitä, että estetään ostamasta siideripullon tai pari kun alaikäinen on mukanani kaupassa! Vaatisin todisteita kaupalta perusteista, joilla vaikutin siltä, että välitän alkoholia lapselleni. Kun siis kyseessä olisi ap:n tapauksen kaltainen tilanne, selkeät ruokaostokset kotiin.

Vierailija
64/118 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 19:05"]

En jaksa lukea pitkää ketjua, toivottavasti en toista. Mutta itse (onneksi) entisenä kassamyyjänä ja ikärajoitemyyntiohjeet opiskelleena: kyseisessä tilanteessa kuuluu vanhemmilta kysyä, kenen käyttöön juomat tulevat. Jos vastaus ei sisällä alkoholin välittämistä nuoremmille, alkoholi myydään vaikka alaikäisiä olisi läsnä.

[/quote]

Tai korjaan omaa tekstiäni: tämän hyväksyn, juuri näin. Myyjä kysyy asiaa, asiakas vastaa ja myyjä myy. Kun siis selkeästi tilanne, jossa asiaa ei oikeasti epäillä, tilanne vain näyttää siltä jos aivoja ei käytettäisi. Juuri kysyminen on aivojen käyttöä tilanteessa, jossa oikeasti myyjäkin ajattelee alkon olevan saunakaljaa vanhemmille, mutta haluaa noudattaa lakia.

101

Vierailija
65/118 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oisit sanonut tyttärelles et menee ulos, ois voinu myydä sitten, tai ostosten viemisen jälkeen hakenut ne siiderit yksin.

Vierailija
66/118 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei hermot pitäisi, vois kassa saada nyrkkiä noin järjettömästä toiminnasta.

Vierailija
67/118 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on epäily, että välität alaikäiselle niin ihan oikein teki myyjä.

Vierailija
68/118 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

noi myyjät on kyllä ihan vitun urpoja :D :D :D

Vierailija
69/118 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee :):)

Vierailija
70/118 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 14:59"]

[/quote]

Ei ole myyjien vika.

Vierailija
71/118 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, en ne myyjät ole urpoja, heillä on ohjeet minkä mukaan toimitaan, ja ihan oikein toimivat.

Usein omat vanhemmat ovat niitä, jotka sitä sidukkaa pikkupissikselle ostaa.

Vierailija
72/118 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytön tuo laki. Jos joku tahtoo jollekin välittää alkoholia, niin tajuaa kyllä olla ottamatta tätä mukaansa juurikin tuon vuoksi.

Vierailija
73/118 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kyllä aika naurettavaa, että ei saa alkoholia ostaa, jos vaikka koko perhe kaupassa. Kun olin teini käytiin noin kerran viikossa isommassa marketissa, välillä olin mukana ja välillä en. Kerran yksi myyjä kysyi, että eihän näitä osteta tyttärelle. Isä vastasi,että ei. Tosiasiassa join myös niitä kaljoja ihan luvalla. Mutta suurimassa osassa tapauksia tuskin asia näin on.

Vierailija
74/118 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulll 12, 14 ja 16 v ja aina oon saanut, Alkostakin

Vierailija
75/118 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä, mutta näin se vaan menee. Jos sitä oikeasti välittäis alkoholia alaikäiselle, ei sitä varmaan ottaisi kassalle mukaan.

Vierailija
76/118 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 14:59"]

[/quote]

Ei ole myyjien vika.
[/quote]Ompa. Eivät osaa ajatella aivoillaan.No siihen on syy miksi ovat vain kaupankassoja

Vierailija
77/118 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi kivaa asua tälläisessa holhousvaltiossa eikä ole edes rahaa muuttaa muualle. 

Vierailija
78/118 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 14:59"]

[/quote]

Ei oo kyllä myyjän syy vaan tämän nykyisen idioottimaisen holhoussysteemin vika. Myyjien on pakko noudattaa työnantajan ohjeita, jos haluavat pitää työpaikkansa.

Kerran näin kaupassa kun ikäiseni (34v) näköiselle pariskunnalle ei myyty ykkösolutta kun naisella ei ollut papereita mukana.

Vierailija
79/118 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllä tässä on ihan myyjän idiotismista kiinni tämä myymättä jättäminen. Joo, ei saa myydä, jos epäilee alaikäiselle välittämistä, mutta kuka käskee epäillä jokaista siiderinostajaa, jolla yli 10v, mutta alle 18v lapsi mukana.

Vierailija
80/118 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

13, ykköstä saa kyllä ostaa ihan alaikäinenkin, huoh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän