Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni tyttö kiusaa lemmikkiään.

Vierailija
27.03.2015 |

Mitä teen?? Meillä on kissa, joka on luonteeltaan äärimmäisen kiltti. Ei koskaan raavi, tai mitään, alistuu aina. Tyttömme 6-v ottaa tästä ilon irti ja kirjaimellisesti kiduttaa kissaa aivan sairaasti. Olen yrittänyt kaikki keinot, mutta tyttö ei muuta käytöstään. Pitää kissaa kovaa ja väkisin sylissä, raahaa mukanaan jne. ja jos kissa yrittää pakoon, tyttö puristaa entistä lujempaa vaan.

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto mikä kakara. Miksi annat sen päästä kissan lähelle? Se on sun velvollisuus estää lasta rääkkåämästä kissaa. Nyt olis korkee aika opettaa lapselle ette eläimiä saa vahingoittaa. Meidän 2-vuotiaskin tietää että eläimiä kohdellaan hyvin. Jos et saa tuota loppumaan niin anna kissa raukka vaikka parempaan kotiin.

Vierailija
2/112 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:19"]Anna lapsi pois ja pidä kissa
[/quote]
Reps :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaa pistää se penikka pois ja hukkaa tahallaan hetkeksi esim. isoon markettiin.

Vierailija
4/112 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinten kiduttaminen on aina erittäin paha merkki ja vahva viittaus vakavaan persoonallisuushäiriöön.

Vierailija
5/112 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisten ihmisten ei pitäisi tehdä lapsia tai omistaa edes lemmikkejä. Vastuutonta. Ap voisi katsoa peiliin ja miettiä missä meni vikaan.

Vierailija
6/112 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 07:57"]

Mitä teen?? Meillä on kissa, joka on luonteeltaan äärimmäisen kiltti. Ei koskaan raavi, tai mitään, alistuu aina. Tyttömme 6-v ottaa tästä ilon irti ja kirjaimellisesti kiduttaa kissaa aivan sairaasti. Olen yrittänyt kaikki keinot, mutta tyttö ei muuta käytöstään. Pitää kissaa kovaa ja väkisin sylissä, raahaa mukanaan jne. ja jos kissa yrittää pakoon, tyttö puristaa entistä lujempaa vaan.

[/quote]Luovuta kissa parempaan kotiin!

Vierailija
7/112 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOtenkin kyllä tuntuu siltä, että lapsi ei kiduta, onhan hän sen sanonutkin.  Kissa kiinnostaa lasta ja vaikka kuinka kiltti kissa on, kyllä se jotenkin ilmaisee kun asiat on huonosti eli rutistetaanko liian kovaa tms. Meilläkin oli ylikiltti kissa, mutta kun lapsi vahingossa istahti päälle, niin jo sekin naukaisi ja sähähti. Mitä jos kävisitte vielä ihan rauhassa läpi miten sitä kissaa voi nostaa tai pitää sylissä, milloin sen annetaan olla rauhassa ja miksi: kissa syö/nukkuu/menee omaan paikkaan ja jos kissa ei tahdo niin ei saa pakottaa. Yksinkertaista. VOisiko tyttö myös esim antaa kissan ruuat jne että saisi oikeastikin osallistua kissan hoitoon. Ilmeisesti tyttö ei kuitenkaan revi hännästä/karvoista tai retuuta aivan miten sattuu?

Vierailija
8/112 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika, kissa vaikkakin olisi millainen vässykkä on eläin ja jos sitä satutetaan kunnolla antaa se kyllä takaisin. En usko, että tyttäresi satuttaa sitä pahasti, mutta vanhempana täytyy tietysti valvoa ja opettaa miten eläimiä käsitellään. Suurin osa tämän ketjun kommentoijista vaikuttaa täysin asiattomilta syyllistäen Ap:ta ja haukkuen 6v. lasta mielenvikaiseksi. Ap pyysi neuvoa/apua, mutta tuttuun AV-tyyliin joutui lynkkattavaksi. Uhkailu ja kiristys eivät auta, mieti Ap omaa suhtautumista kissasn, paijaa/helli aijän usein jotta lapsi oppii esimerkistä.
3 lapsen ja 4 kissan äiti/emäntä

Vierailija
9/112 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:25"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:11"]Ei 6-v oo pieni tyttö, alle 5-v on pieniä, sulla on vain psykopaatti. [/quote] Kyllä suututtaa nämä psykopaattipuheet, et taida todella tietää mistä asiassa on kysymys! Suuri osa lapsista (ja vielä isompi osa aikuisista) kiusaa joko ihmisiä tai eläimiä, henkisesti tai fyysisesti. Av on oiva esimerkki siitä. Ihminen ja eläin ovat yhtä arvokkaita, kummankin kiusaaminen on yhtä paha asia. Oletko sinäkin siis psykopaatti oman logiikkasi mukaan? Itse asiaan, kiusasin itsekin joskus eläimiä vähän alle kouluikäisenä. Vieläkin tunnen syyllisyyttä asiasta. Moni ystäväni on myöntänyt saman, uskon ettei tuo ole mitenkään harvinaista, edelleen joskus huomaa jonkun lapsen tekevän samaa. Itselläni kyse oli pahasta olosta. Vanhemmat olivat huonoja erittäin epäjohdonmukaisia kasvattajia, olin stressaantunut ja masentunut lapsi, minua pahoinpideltiin henkisesti ja fyysisesti. Oireilin monilla tavoin. Ja nyt aikuisena olen kaukana psykopaatista. Onko teillä asiat muuten kunnossa ja hyvät välit? Kohdellaanko lasta hyvin, ei fyysistä kuritusta tai kiusaamista? Lapsi saattaa tehdä kissalle samaa, mitä hänelle tehdään.

[/quote]

Itse asiassa eläinten kiusaaminen tai satuttaminen on lapsella hyvin huolestuttava oire, joka assosioituu myöhempään asosiaaliseen persoonan kehitykseen (mikä ei tietenkään tarkoita sitä, että kaikista eläintenkiusaajista tulee psykopaatteja). Hyvin kehittynyt tämän ikäinen lapsi ei kiusaa eläimiä, sillä hänen empatiakykynsä on kehittynyt sellaiseksi, että hän ymmärtää sen eläimen kannalta ja ettei niin tule tehdä.

Ap, oletko ajatellut avun hakemista, kun kerran ongelma ei ole helpottunut kasvatuksellisin keinoin? 

Vierailija
10/112 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:00"]Sairas lapsi sulla... :( Hanki ammattiapua sille. 
[/quote]
Sä oot sairas, hanki itsellesi apua. Psykopaattiainesta sanoisin!

Vierailija
11/112 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko tästä tytöstä murkkuikäsenä tappaja, joka ottaa luokkakaverinsa hengiltä?

Vierailija
12/112 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää, miten kissa voi olla niin kiltti, ettei reagoi siihen itse.

Ainakin meillä kaikki kolme kissaa olivat sellaisia, ettei niillä olisi voinut väkisin pitää sylissä millään. Onko teillä ehkä ragdoll-rotuinen katti? Ne kuulemma menevät veltoiksi, kun ne ottaa syliin.

Minäkin olen siinä käsityksessä, että kuusivuotias ei vielä monesti ymmärrä, miten eläintä tulee kohdella. Minäkin varmaan kiusasin kissaamme, kun olin vielä 7 ja 8. Koetin pukea sille nukenvaatteita, mikä ei onnistunut kovin hyvin, se säntäsi tiehensä ja heitti vaatteet yltään. Koetin myös opettaa sitä hyppäämään narua ja kävelemään takajaloillaan. Nyt aikuisena tietysti tunnen syyllisyyttä kaikesta tuollaisesta.

Vierailija
13/112 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapses adoptioon.

Vierailija
14/112 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäisin turpaan tollasta paskanaamaa

Vierailija
15/112 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy myös 7 v. poika, joka kiusaa koiraa. Jahtaa, repii, tosin omasta mielestään hänkään ei kiusaa. Joskus, kun pahoitti mielensä niin yritti ihan tosissaa  satuttaa, mistä sain kyllä hirveät kilarit. Pojalla on ollut muita käytösongelmia, tosin ei mitään kiusaamisjuttuja vaan pikemminkin on liiankin herkkä ja pelokas. On kuitenkin ihan terveeksi ja koulukypsäksi todettu. 

Vierailija
16/112 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:18"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:16"]

Vähä tyhmä kysymys, mutta mistä tiedät että käsittely menee kidutuksen puolelle? Kun ei ainakaan tekstistäsi lukenut että kissa laittaisi hanttiin. Ihmettelin vaan kun ei oo raapassu

[/quote]

Kissa on hirveän kiltti ja ihmisläheinen. Semmoinen vässykkä. Kiduttaminen on minusta sitä että tekee kissalle asioita vastoin tämän tahtoa. Ja siis ongelma on just se että kissa on niin mahdottoman kiltti, ettei tee mitään. Toivoisin että raapaisisi tai purisi tms, mutta ei. Alistuu vaan :(

AP
[/quote]

Meidän kisaa kyllä ihan hakeutuu 3-vuotiaan käsittelyyn. Jos menee pois omaan puuhnsa jos ei villistä seurasta välitä.

Vierailija
17/112 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin pieni, meillä oli kaks kissaa joita tykkäsin silittää, mutta kuulemma aina tukistin samalla. Kerran kun taas pahoinpitelin kissaparkaa äitiltä meni hermo ja hän läpsäisi tukistavaa kättä. Olin kuulemma hyvin järkyttynyt kun muuten ei ikinä fyysisesti kuritettu. Mutta ikinä en enää kissaa tukistanut. Ja suhteet äitiin loistavat. Että älkää pehmoilko niiden lastenne kanssa.

Vierailija
18/112 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule mitähän pitäisi tehdä? Ei ole rakettitiedettä. Jos tämä ei olisi provo, niin suosittelisin lapselle psykiatriaa.

Psykopaatit juuri yleensä nuorena rääkkäävät eläimiä

Vierailija
19/112 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:25"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:11"]Ei 6-v oo pieni tyttö, alle 5-v on pieniä, sulla on vain psykopaatti. [/quote] Kyllä suututtaa nämä psykopaattipuheet, et taida todella tietää mistä asiassa on kysymys! Suuri osa lapsista (ja vielä isompi osa aikuisista) kiusaa joko ihmisiä tai eläimiä, henkisesti tai fyysisesti. Av on oiva esimerkki siitä. Ihminen ja eläin ovat yhtä arvokkaita, kummankin kiusaaminen on yhtä paha asia. Oletko sinäkin siis psykopaatti oman logiikkasi mukaan? Itse asiaan, kiusasin itsekin joskus eläimiä vähän alle kouluikäisenä. Vieläkin tunnen syyllisyyttä asiasta. Moni ystäväni on myöntänyt saman, uskon ettei tuo ole mitenkään harvinaista, edelleen joskus huomaa jonkun lapsen tekevän samaa. Itselläni kyse oli pahasta olosta. Vanhemmat olivat huonoja erittäin epäjohdonmukaisia kasvattajia, olin stressaantunut ja masentunut lapsi, minua pahoinpideltiin henkisesti ja fyysisesti. Oireilin monilla tavoin. Ja nyt aikuisena olen kaukana psykopaatista. Onko teillä asiat muuten kunnossa ja hyvät välit? Kohdellaanko lasta hyvin, ei fyysistä kuritusta tai kiusaamista? Lapsi saattaa tehdä kissalle samaa, mitä hänelle tehdään.

[/quote]

Minä joskus itse lapsena löin koiraa useaan kertaan vaikka oli kielletty. Kunnolla otettiin niskasta kiinni ja kannettiin siitä roikottaen huoneeseen, ilman päivällistä. Ei tullut sen jälkeen mieleenkään tehdä enää koskaan samoin. Kukkahattu nyt helvettiin, on kuitenkin kyseessä elävän olion RÄÄKKÄYKSESTÄ. Ja ap, nyt kunnon rangaistus kehiin, tee tytölle kaikki samoin kuin hän teki kissalle.

Vierailija
20/112 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhut lapsesi väkivaltakäytöksestä esikoulussa ja viet kissan paikalliseen eläinsuojeluyhdistykseen turvaan? Tsemppiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan