Harvinaisia sukunimiä Suomessa?
Mikä on harvinaisin minkä olet kuullut?
Meidän naapurissa asuu mies jonka sukunimi on Makkara.
Kommentit (21)
Näkäjään Makkara sukunimeä löytyy 14kpl.
Vielä uskomattomampaa on, että sukunimeä Salami, löytyy 25.
Ensimmäisen tuli mieleen takavuosien suosittu laulaja Mikko Perkoila. Perkoila-sukunimi on alle 5 henkilöllä, sen tarkempaa tietoa Digi- ja väestötietoviraston sukunimihaku ei anna.
Olen myös tavannut ihmisen, jonka sukunimi oli Poni. DVV kertoo senkin määräksi alle 5, mutta epäilen että kohtaamani Poni oli ainoa laatuaan.
Vierailija kirjoitti:
Näkäjään Makkara sukunimeä löytyy 14kpl.
Vielä uskomattomampaa on, että sukunimeä Salami, löytyy 25.
Minun sukunimeä löytyy 12kpl. On nimenä ihan sellainen normi, jota ei uskoisi olevan noin vähän. Tunnen usean muunkin, joiden nimisiä on alle 15.
Vierailija kirjoitti:
Neramo
Silloin kun Koskelan murha tapahtui, nimirekisteristä löytyi vielä Neramo nimisiä, mutta niitä ei ollut paljon. Nyt ei näytä olevan enää ollenkaan, muuta kuin kuolleilla. Eipä mikään ihme.
Vierailija kirjoitti:
Unelmakumpu
Oikeasti? Kuulostaa pil lulta. :D
Mun sukunimi kolmella elossa olevalla. Tarttis varmaan tehdä pari lasta että nimi säilyy🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neramo
Silloin kun Koskelan murha tapahtui, nimirekisteristä löytyi vielä Neramo nimisiä, mutta niitä ei ollut paljon. Nyt ei näytä olevan enää ollenkaan, muuta kuin kuolleilla. Eipä mikään ihme.
Suomessa on 10 Neramo-nimistä.
Viheraho. Yhdessä vaiheessa koko maailmassa oli vain yksi henkilö jonka sukunimi oli Viheraho. Nyt niitä on ymmärtääkseni kolme.
Umbobo