Pieni tyttö kiusaa lemmikkiään.
Mitä teen?? Meillä on kissa, joka on luonteeltaan äärimmäisen kiltti. Ei koskaan raavi, tai mitään, alistuu aina. Tyttömme 6-v ottaa tästä ilon irti ja kirjaimellisesti kiduttaa kissaa aivan sairaasti. Olen yrittänyt kaikki keinot, mutta tyttö ei muuta käytöstään. Pitää kissaa kovaa ja väkisin sylissä, raahaa mukanaan jne. ja jos kissa yrittää pakoon, tyttö puristaa entistä lujempaa vaan.
Kommentit (112)
kissa yleensä jopa tykkää kysesestä käytöksestä ja kiehnää lähellä ja härnää jopa itse.. kyllä se menee piiloon kun ei jaksa.
Onko lapsi kaikille eläimille samanlainen vai pelkästään tälle yhdelle kissalle? Onko hänellä empatiakykyä?
Antakaa kissa pois. Mieti vähän miten jatkuva kiusaaminen vaikuttaa kissaan? Ei ole normaalia että kissa on niin "kiltti" että antaa kohdella tuolla tavalla. Tuli sellainen fiilis että tyttö on oikeasti tehnyt sille kissalle jotain tosi pahaa ja se pelkää tyttöä. Monet kaltoikohdellut lemmikit ovat todella apaattisia. Ei ole oikein antaa kissan kärsiä yhtään enempää.
Minkälainen on muun perheen suhtautuminen eläimiin?
Ensin AP kyselee neuvoja ja sitten kun niitä saa ottaa nokkiinsa. Äiti ja tytär samaa maata. On se kumma kun kasvatusneuvoja pitää hakea nettipalstoilta. Ovatko ihmiset nykyään näin pihalla elämästä ja hukassa perusasioista?
Hei! Olen vasta 11 vuotta... meilläkin on kissa ja se on vasta jotain 6-8 kuukautta ja se ottaa vaan ihan rennosti välillä ja joskus kun en jätä sitä rauhaan kun en ymmärrä sitä,niin saan siltä kynsistä... itse jos Oisin en myisi kissaa jos se on sinulle todella tärkeä ,vaan antaisin sen jollekkin läheiselle tai jollekkin hoitoon joksiki aikaa ja puhuisit sille tytölle ihan oikeasti. (Tämä varmaan tulee aika myöhssä tää mun viesti) :) ;(
EI **lvetti Ap, kasvata nyt munat. Ottaa päähän miten avuton voit olla!!! Mieti vähän, jos lapsi kiusaisi vauvaa tai pikkusisarusta. Antaisitko pois? Niin, et. Kiellät, lapsi jäähylle, edut pois, kaikki huvit pois. Itse vetäisin remmillä perseelle jossei muuten menisi jakeluun.
Eiköhän ap ole jo parissa vuodessa päätöksensä tehnyt.
Vie kissa muualle hoitoon (kissahoitola tms) vähäksi aikaa jotta tyttäresi näkee että olet tosissasi. Olet uhkaillut tätä jatkuvasti mutta silti et tee mitään joten tyttäresi ajattelee että uhoat vain mutta et oikeasti tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Sairas lapsi sulla... :( Hanki ammattiapua sille.
Öööö.... Kaikki lapsehan tota tekee kunnes saavat näpeilleen tai aikuinen pistää pisteen touhulle.
Täällä taas syllistetään naista. Täytyyhän sen olla äidin vika. Vikahan ei voi olla isässä tai lapsessa.
Eläimen kiduttaminen on väärin ja sairasta, jos ei lapsi sitä ymmärrä joko kissa tai se saatanan luoma kakara adoptioon uuteen kotiin. Et voi pitää sitä raukkaa noin huonoissa oloissa.
Ap, sä olet jo sanonut lapselle, että jos vielä rääkkää, niin siitä luovutaan. Ei sulla enää ole vaihtoehtoja! menetät lopullisesti otteesi kasvattajana, jos et toteuta uhkauksiasi.
Ainut miten voit asian vielä kiertää on se, että viet kissan pariksi viikoksi hoitoon ja sitten puhut tyttösi kanssa, että voitte kokeilla uudestaan, mutta seuraavasta kerrasta kissa lähtee lopullisesti. Ja sit se todella lähtee.
Se mikä sinulla on mennyt pieleen on se, että et ole valvonut tarpeeksi tiukasti sääntöäsi. Joitain lapsia pitää oikeasti valvoa 24/7, että saat sanoman menemään perille, niin, että uskoo kunnolla. Tai jos et pysty valvomaan, niin sitten kissa lukitaan toiseen huoneeseen siksi ajaksi. Älä jätä kissaa ja lasta kahdestaan koskaan, hetkeksikään.