miksi pidätte isoja lapsia rattaissa??
Ihan järkyttävän näköistä kun yli 3v lapsi on survottu rattaisiin. Jalat tulevat puoli metriä ulos ja lapsi istuu apaattisena. Puhumattakaan siitä, kuinka hyvää lapsille tekisi opetella kävelemään.
Kommentit (147)
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:26"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:21"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:04"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:08"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 18:54"]
Jotkut istuttaa siks, että pääsevät bussiin ilmaiseksi!! Jopa ihan 4-5 vuotiaan kokoisia oon nähnyt.
[/quote]
Tuo oli oikein 4-5 vuotiaan KOKOISIA. Eli ikää et voi tietää, ellet kysy. En pakota mun lapsia kävelemään useita kilometrejä, vain siksi et joku kyylä ihmettelee.
T. Reippaasti plus käyrillä kasvavien äiti.
[/quote]
No ei mikään ihme et kasvaa plussalla, jos istuvat rattaissa koko ajan.
[/quote]
Joo! Kyllä toi pituus siitä tulee, ehdottomasti! Muistakaa muutkin äidit jos haluatte pitkiä lapsia, ni pitäkää rattaissa. Miten ne neuvolassa on luullu, et johtuis tuosta miehen lähes 2 m pituudesta? No täytyypä korjata asia heillekin.
[/quote]
No eikös sit pinko reippaasti kävelleen, jos on pitkiä lapsia? Vai kuuluuko teidän geeneihinne myös luontaiset läskit?
[/quote]
Joo, todellakin voi odottaa pitkältä 2-vuotiaalta jo vaikka mitä, kun on niin pitkät jalat. Oon kyllä huomannut tämän. Etkö parempaan pysty? Kukaan meidän perheessä ei ole ylipainoinen, mutta mites tuo sinun käytös? Tuleeko se ihan luonnostaan?
[/quote]
Ei, kyllä tähän vaaditaan hitokseen sun kaltasia mammoja, jotka väittää 2 vuotiaan olevan joku 20cm pitkä, vai minkä pituisia 5 vuotiaat nyt sattuukaan olemaan. On se kumma, kun nykyään lasten ei tarvitse edes kävellä, kun kyllä mammat työntää rattaissa. Kohta niiden ei varmaan tarvii murehtia edes vessassa käymisestä 7 vuotiaana, kun mammulit kyl vaihtaa vaippaa.
Mun mielestä 4v on takaraja. Jos kulkee pitempiä matkoja niin ei sen ikäistä kuulu työntää rattaissa vaan autolla tai julkisilla niinkuin muutkin ihmiset!
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:49"]Mun mielestä 4v on takaraja. Jos kulkee pitempiä matkoja niin ei sen ikäistä kuulu työntää rattaissa vaan autolla tai julkisilla niinkuin muutkin ihmiset!
[/quote]
Millä perusteella muka on parempi lapsen kävelemisen ja liikkumisen kannalta kuskata pitkät matkat autossa eikä rattaissa? Rattaissa sentään saa edes raitista ilmaa ja mahdollisuus kävellä pieniä pätkiä, autossa turvaistuimessa ei pysty paljoa liikahtamaankaan.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:49"]
Mun mielestä 4v on takaraja. Jos kulkee pitempiä matkoja niin ei sen ikäistä kuulu työntää rattaissa vaan autolla tai julkisilla niinkuin muutkin ihmiset!
[/quote]
täh? "niinkuin muutkin ihmiset" no mä olen varmaan apina, ihan sama mikä punapersepaviaani olen, mutta a) en autoile, säästän vähän hengitysilmaa ja öljyä sitten sunkin mukuloita varten
b) usein mieluummin haukkaan raitista ilmaa kuin menisin linja-autolla. Joskus on 4-v ikäisinä apinalapseni vaikka kävelleet puolet 6km lenkistä ja puolet istuneet, 5-vee apinakin on joskus voinut livahtaa rattaisiin.
c) tällainen epäihmismäinen elämä on oikein virkistävää, tuulettaa vähän aivosolujakin samalla....
tuli mielipiteeestäsi mieleen kun esikoisemme syntyi autottomaan talouteemme ja se oli jengin mielestä ihan luonnotonta.
Ihan tälleen sivullisena, oppivatko lapset nykyääm myöhemmin kävelemään verrattuna esim 30-50v takaperin?
Ja ihan ohiksena minulta, mistä tiedätte kuka matkustaa ilmaiseksi bussilla ja kuka ei? Minä ainakin matkustan ilolla rattaiden kanssa ilmaiseksi, mutta minulla on silti AINA työmatkojen vuoksi maksettuna Helsingin sisäinen aikalippu koko kuukaudeksi.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:30"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:04"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 22:58"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 21:46"] Meitä varmaan katsottiin tänään bussissa pahasti, kun minulla oli 115 cm 4-vuotias rattaissa. Hänellä oli mahatauti ja kuumetta eikä olisi pystynyt kävelemään, vaikka yleensä kävelee ja juokseekin reippaasti. Minulla on sitä paitsi kuukausikortti, joten en hyötynyt rattaiden käytöstä taloudellisesti. [/quote] Hyvä et lähditte kuitenki ihmisten pariin, et saa muutkin nauttia vatsavaivoista. [/quote] en ole ko. äiti, mutta olen minäkin omiani vienyt kipeinä lääkäriin, johan siinä ollaan ihmisten kanssa kontaktissa väkisin. Ihan pieninä otin ne kipeinä myös ruokakauppaan, koska en voinut yksinkään kotiin jättää.... mies vaikka 10h työpäivässä, ja itsellä tarve kotona saada sairastuvalle ruokaa, niin kyllä se on vaan pakattava laset mukaan niidenkin mammojen, kenellä ei seiso perheen kakkosauto pihassa. [/quote] Mut eikö tuo ole jo lapsille itselleenkin ikävää? Moniko vanhempi lähtis oksennustaudissa hyppimään julkisille paikoille? Silloinhan on tosi ällöttävä olokin. Onpa ikävä mies, jos ei voi edes sen vertaa joustaa, että kävis 10 h työpäivän aikana kaupassa, jos perhe sairastaa. [/quote] Muakin ihmetyttää kyllä, miten itsekkäitä vittupäitä monilla parisuhteellisilla on miehenä, kun monien elämä tuntuu ihan yhtä vaikealta kuin mulla tukiverkottomalla yh:lla vaikka lasten isä olis jokapäiväisesti mukana kuvioissa. Joo, itse oon kyllä käynyt kaupassa ja apteekissa julkisilla yrjötaudissa sairaan lapsen kanssa, koska ruokaa ja lääkkeitä oli pakko saada eikä ollut ketään muutakaan joka ne olis hakenut, en jaksanut siinä kunnossa kävelläkään eikä pikkulasta voi kotiinkaan jättää yksin. Vaunut tarvitsin tuolla reissulla ihan pysyäkseni itse pystyssä. Niin rikas en oo, että lastenhoitajaa voisin palkata tai kauppareissuja suhata taksilla (sitäpaitsi, kyllähän sieltäkin seuraava matkustaja voi sada pöpöt). Semmoista se elämä vaan on.
[/quote]
semmosta se arki on, miehenkin kanssa. Ei kaikkia töitä lopeteta kesken sen takia että vaimolla/lapsilla on puhjennut kuume/oksennustauti/korvatulehdus... eikä se mies silti ole mikään vittupää.