miksi pidätte isoja lapsia rattaissa??
Ihan järkyttävän näköistä kun yli 3v lapsi on survottu rattaisiin. Jalat tulevat puoli metriä ulos ja lapsi istuu apaattisena. Puhumattakaan siitä, kuinka hyvää lapsille tekisi opetella kävelemään.
Kommentit (147)
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:02"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 22:59"]
Koska ne vaunut on kätevämmät kuin pyörätuoli ja lapsi sattuu vielä vaunuihin hyvin mahtumaan. Mä saan kaikki kassit sun muut sinne alas säilöön eikä tartte kantaa niitä selässä samalla, kun työntää lasta.
[/quote]
Pyörätuolin työntökahvoihin saa kassit roikkumaan.
[/quote]
mitä v*****, pitää siis ehdoin tahdoin alleviivata sitä että lapsi on vammainen??? Lapsi voisi käyttää rattaita , mutta pakko laittaa pyörätuoliin, ettet sinä vaan närkästy siitä, että jonkun lapsi istuu rattaissa.
En ole oikein tajunnutkaan, kuinka henkisesti häiriintynyttä porukkaa on olemassa... ja mitä ilmeisemmin paljon.
No et kai ap istuta lasta autossa? Miksi laitat lapsen autoon jos voi kävellä? Kamalaa nähdä, miten apaattisia lapsia kuljetetaan autossa pienessä turvaistuimessa!
Kävele lapsesi kanssa kaikkialle. Ehkä silmäsi avautuvat, miksi 3-4 vuotiaitakin on kätevä kuljettaa rattaissa. Ja rattaat on paljon parempi vaihtoehto kuin auto
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:02"]
Koska ne vaunut on kätevämmät kuin pyörätuoli ja lapsi sattuu vielä vaunuihin hyvin mahtumaan. Mä saan kaikki kassit sun muut sinne alas säilöön eikä tartte kantaa niitä selässä samalla, kun työntää lasta.
[/quote]
[/quote]
mitä v*****, pitää siis ehdoin tahdoin alleviivata sitä että lapsi on vammainen??? Lapsi voisi käyttää rattaita , mutta pakko laittaa pyörätuoliin, ettet sinä vaan närkästy siitä, että jonkun lapsi istuu rattaissa.
En ole oikein tajunnutkaan, kuinka henkisesti häiriintynyttä porukkaa on olemassa... ja mitä ilmeisemmin paljon.
[/quote]
No minä en ymmärtänyt tuota että pakko olisi laittaa pyörätuoliin. Sitä paitsi rattaita on parempi työntää kuin pyörätuolia..Puhuin perusterveistä lapsista jotka joutaisivat kävellä.
-ap
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 21:46"] Meitä varmaan katsottiin tänään bussissa pahasti, kun minulla oli 115 cm 4-vuotias rattaissa. Hänellä oli mahatauti ja kuumetta eikä olisi pystynyt kävelemään, vaikka yleensä kävelee ja juokseekin reippaasti. Minulla on sitä paitsi kuukausikortti, joten en hyötynyt rattaiden käytöstä taloudellisesti. [/quote] Hyvä et lähditte kuitenki ihmisten pariin, et saa muutkin nauttia vatsavaivoista. [/quote] Esimerkiksi ruokahan vaan ilmestyy kaappiin. Sitä ei tartte ostaa. Kaikilla ei ole tukiverkkoa jos mies on reissussa tai kokonaan poissa kuvioista.
[/quote]
Ruokaa tosiaan saa tilattua nykyään kotiin, siinä olet oikeassa. No, kaappiin pitää kuitenkin nostaa itse.
Meillä on kyllä aina sen verran jotain varalla et ainakin yhden päivän pärjää ilman kauppaakin, (vatsataudit menee usein pian ohi)
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:09"]No et kai ap istuta lasta autossa? Miksi laitat lapsen autoon jos voi kävellä? Kamalaa nähdä, miten apaattisia lapsia kuljetetaan autossa pienessä turvaistuimessa!
Kävele lapsesi kanssa kaikkialle. Ehkä silmäsi avautuvat, miksi 3-4 vuotiaitakin on kätevä kuljettaa rattaissa. Ja rattaat on paljon parempi vaihtoehto kuin auto
[/quote]
Kyllä me kävellään muutamien kilometrien matkat. Jos on pitkä matka niin mennään autolla. Turvaistuimet on sopivia lapsille, kiitos kysymästä.:)
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:04"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 22:58"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 21:46"]
Meitä varmaan katsottiin tänään bussissa pahasti, kun minulla oli 115 cm 4-vuotias rattaissa. Hänellä oli mahatauti ja kuumetta eikä olisi pystynyt kävelemään, vaikka yleensä kävelee ja juokseekin reippaasti. Minulla on sitä paitsi kuukausikortti, joten en hyötynyt rattaiden käytöstä taloudellisesti.
[/quote]
Hyvä et lähditte kuitenki ihmisten pariin, et saa muutkin nauttia vatsavaivoista.
[/quote]
en ole ko. äiti, mutta olen minäkin omiani vienyt kipeinä lääkäriin, johan siinä ollaan ihmisten kanssa kontaktissa väkisin. Ihan pieninä otin ne kipeinä myös ruokakauppaan, koska en voinut yksinkään kotiin jättää.... mies vaikka 10h työpäivässä, ja itsellä tarve kotona saada sairastuvalle ruokaa, niin kyllä se on vaan pakattava laset mukaan niidenkin mammojen, kenellä ei seiso perheen kakkosauto pihassa.
[/quote]
Mut eikö tuo ole jo lapsille itselleenkin ikävää? Moniko vanhempi lähtis oksennustaudissa hyppimään julkisille paikoille? Silloinhan on tosi ällöttävä olokin.
Onpa ikävä mies, jos ei voi edes sen vertaa joustaa, että kävis 10 h työpäivän aikana kaupassa, jos perhe sairastaa.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:08"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 18:54"]
Jotkut istuttaa siks, että pääsevät bussiin ilmaiseksi!! Jopa ihan 4-5 vuotiaan kokoisia oon nähnyt.
[/quote]
Tuo oli oikein 4-5 vuotiaan KOKOISIA. Eli ikää et voi tietää, ellet kysy. En pakota mun lapsia kävelemään useita kilometrejä, vain siksi et joku kyylä ihmettelee.
T. Reippaasti plus käyrillä kasvavien äiti.
[/quote]
No ei mikään ihme et kasvaa plussalla, jos istuvat rattaissa koko ajan.
[/quote]
Joo! Kyllä toi pituus siitä tulee, ehdottomasti! Muistakaa muutkin äidit jos haluatte pitkiä lapsia, ni pitäkää rattaissa. Miten ne neuvolassa on luullu, et johtuis tuosta miehen lähes 2 m pituudesta? No täytyypä korjata asia heillekin.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 22:19"]Lapsi nurisee kävelystä, koska ei tiedä tai hahmota matkan pituutta, ei siksi, että on aina kuskattu rattaissa. Tämä päiväkodissa työskentelevälle tiedoksi.
[/quote]
no kummasti ne nurisijat on niitä 4-vuotiaita, jotka KANNETAAN autosta sisälle. Jaa niitä on monta...
[/quote]
No meillä ei käytä 3v rattaita. Mutta päiväkotiin kannan autosta sisälle, se on katsos sitä läheisyyttä ennen kuin jätän lapsen hoitoon.
[/quote]
:'DD
[/quote]
Mikä tässäkin on niin ihmeellistä? Meillä tyttö tykkää kertoa sylissä päivän suunnitelmia kun mennään, kenen kanssa leikkii esim. Lähikaupassa käydään silti kävellen parin kilsan päässä ilman rattaita. Miten voi olla niin kumma juttu, että äiti haluaa pitää lastaan sylissä ennen tuöpäiväänsä?
[/quote]
äiti tuntee syyllisyyttä jättäessään lapsen hoitoon?
[/quote]
Niin, sehän se ainoa syy läheisyydelle on. Mutenhan en tietty pitäis lastani lainkaan sylissä.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:20"]
Jotkut istuttaa siks, että pääsevät bussiin ilmaiseksi!! Jopa ihan 4-5 vuotiaan kokoisia oon nähnyt.
[/quote]
Tuo oli oikein 4-5 vuotiaan KOKOISIA. Eli ikää et voi tietää, ellet kysy. En pakota mun lapsia kävelemään useita kilometrejä, vain siksi et joku kyylä ihmettelee.
[/quote]
[/quote]
Joo! Kyllä toi pituus siitä tulee, ehdottomasti! Muistakaa muutkin äidit jos haluatte pitkiä lapsia, ni pitäkää rattaissa. Miten ne neuvolassa on luullu, et johtuis tuosta miehen lähes 2 m pituudesta? No täytyypä korjata asia heillekin.
[/quote]
No eikös sit pinko reippaasti kävelleen, jos on pitkiä lapsia? Vai kuuluuko teidän geeneihinne myös luontaiset läskit?
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:02"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 22:59"] Koska ne vaunut on kätevämmät kuin pyörätuoli ja lapsi sattuu vielä vaunuihin hyvin mahtumaan. Mä saan kaikki kassit sun muut sinne alas säilöön eikä tartte kantaa niitä selässä samalla, kun työntää lasta. [/quote] Pyörätuolin työntökahvoihin saa kassit roikkumaan. [/quote] mitä v*****, pitää siis ehdoin tahdoin alleviivata sitä että lapsi on vammainen??? Lapsi voisi käyttää rattaita , mutta pakko laittaa pyörätuoliin, ettet sinä vaan närkästy siitä, että jonkun lapsi istuu rattaissa. En ole oikein tajunnutkaan, kuinka henkisesti häiriintynyttä porukkaa on olemassa... ja mitä ilmeisemmin paljon. [/quote] No minä en ymmärtänyt tuota että pakko olisi laittaa pyörätuoliin. Sitä paitsi rattaita on parempi työntää kuin pyörätuolia..Puhuin perusterveistä lapsista jotka joutaisivat kävellä. -ap
[/quote]
ai oikein ap paikalla, kommenttini oli kyllä tälle, joka sanoi että 5-vuotias leikkaustoipilas tai liikuntavammainen pitää laittaa pyörätuoliin eikä sen ikäinen saa käyttää rattaita... ihan käsittämätön kommentti, mutta niin on sun koko aloituskin ihan vajaaälyinen. Jos lapsesi ovat koskaan istuneet autossa yhtäkään matkaa ap, niin se vie kaiken pohjan pölöltä ratasvihaltasi.5479
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:07"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Pyörätuoli on lapsellekin miellyttävämpi kuin istua isona lapsena pienten lasten rattaissa. Ne rattaathan oikein alleviivaavat että lapsi on jälkeenjäänyt, pienen lapsen tasolla kun istuu vielä rattaissa. Mitä häpeällistä on pyörätuolissa? Häpeätkö vammaisia? Pyörätuolissa voi istua väliaikaisesti myös terve, jonka jalka on vaikkapa murtunut.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:21"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:20"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No eikös sit pinko reippaasti kävelleen, jos on pitkiä lapsia? Vai kuuluuko teidän geeneihinne myös luontaiset läskit?
[/quote]
Joo, todellakin voi odottaa pitkältä 2-vuotiaalta jo vaikka mitä, kun on niin pitkät jalat. Oon kyllä huomannut tämän. Etkö parempaan pysty? Kukaan meidän perheessä ei ole ylipainoinen, mutta mites tuo sinun käytös? Tuleeko se ihan luonnostaan?
Niin... Mistä se ap tietää minkä ikäisiä ne lapset ovat oileasti ja minne niillä rattailla ollaan menossa... ? Itsehän olin alle 3v ikäisenä ikätovereitani jo päätä pidempi ja näytin paljon vanhemmalta mitä olin. Tädit ja sedät tulivat riemulla kyselemään äidiltäni joko koulureppu on jo hankittu.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:04"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 22:58"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 21:46"]
Meitä varmaan katsottiin tänään bussissa pahasti, kun minulla oli 115 cm 4-vuotias rattaissa. Hänellä oli mahatauti ja kuumetta eikä olisi pystynyt kävelemään, vaikka yleensä kävelee ja juokseekin reippaasti. Minulla on sitä paitsi kuukausikortti, joten en hyötynyt rattaiden käytöstä taloudellisesti.
[/quote]
Hyvä et lähditte kuitenki ihmisten pariin, et saa muutkin nauttia vatsavaivoista.
[/quote]
en ole ko. äiti, mutta olen minäkin omiani vienyt kipeinä lääkäriin, johan siinä ollaan ihmisten kanssa kontaktissa väkisin. Ihan pieninä otin ne kipeinä myös ruokakauppaan, koska en voinut yksinkään kotiin jättää.... mies vaikka 10h työpäivässä, ja itsellä tarve kotona saada sairastuvalle ruokaa, niin kyllä se on vaan pakattava laset mukaan niidenkin mammojen, kenellä ei seiso perheen kakkosauto pihassa.
[/quote]
Mut eikö tuo ole jo lapsille itselleenkin ikävää? Moniko vanhempi lähtis oksennustaudissa hyppimään julkisille paikoille? Silloinhan on tosi ällöttävä olokin.
Onpa ikävä mies, jos ei voi edes sen vertaa joustaa, että kävis 10 h työpäivän aikana kaupassa, jos perhe sairastaa.
[/quote]
Muakin ihmetyttää kyllä, miten itsekkäitä vittupäitä monilla parisuhteellisilla on miehenä, kun monien elämä tuntuu ihan yhtä vaikealta kuin mulla tukiverkottomalla yh:lla vaikka lasten isä olis jokapäiväisesti mukana kuvioissa.
Joo, itse oon kyllä käynyt kaupassa ja apteekissa julkisilla yrjötaudissa sairaan lapsen kanssa, koska ruokaa ja lääkkeitä oli pakko saada eikä ollut ketään muutakaan joka ne olis hakenut, en jaksanut siinä kunnossa kävelläkään eikä pikkulasta voi kotiinkaan jättää yksin. Vaunut tarvitsin tuolla reissulla ihan pysyäkseni itse pystyssä. Niin rikas en oo, että lastenhoitajaa voisin palkata tai kauppareissuja suhata taksilla (sitäpaitsi, kyllähän sieltäkin seuraava matkustaja voi sada pöpöt). Semmoista se elämä vaan on.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 22:46"]Meillä on 4,5 vuotias tyttö. Rattaat edelleen on olemassa, mutta käyttö viime aikoina ollut tosi vähäistä. Mutta kuten moni on jo sanonut, normaalissa arjessa on usein tilanteita, ettei vaan yksinkertaisesti ole aikaa siihen, että lapsentahtisesti mennään paikasta toiseen ja kyllä meillä ainakin aikuisetkin tahtovat aikuisen tahtista lenkkeilyä välillä, sitä ei lapsen tahtiin kulkeminen ole! Liikutaan paljon perheenä yhdessä, ei esim. kuntosaleja, jotka ovat pois yhteisestä ajasta. Rattaiden käyttö vähentynyt kuluneen vuoden aikana, mutta tarvittaessa meillä lasta kannetaan, siis kantorepussa. Meillä on Tulan taaperokokoinen reppu, jossa syntymästään saakka kannettu lapsi hyvin viihtyy ja minäkin jaksan ihan tarpeellisen matkan edelleen kantaa, vaikken hirveän lihaksikas olekaan.
[/quote]
Siis herrajumala kannatte 4,5v lasta kantorepussa????:D
[/quote]
Mitäs ihmeellistä siinä on? Onko siitä lapselle (tai sulle?) jotain haittaa jos sen ikäinen tykkää käydä välillä repussa sylittelemässä ja lepäämässä?
(En ole tuo aikaisempi kirjoittaja mutta ihmettelen vaan)
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 22:46"]Meillä on 4,5 vuotias tyttö. Rattaat edelleen on olemassa, mutta käyttö viime aikoina ollut tosi vähäistä. Mutta kuten moni on jo sanonut, normaalissa arjessa on usein tilanteita, ettei vaan yksinkertaisesti ole aikaa siihen, että lapsentahtisesti mennään paikasta toiseen ja kyllä meillä ainakin aikuisetkin tahtovat aikuisen tahtista lenkkeilyä välillä, sitä ei lapsen tahtiin kulkeminen ole! Liikutaan paljon perheenä yhdessä, ei esim. kuntosaleja, jotka ovat pois yhteisestä ajasta. Rattaiden käyttö vähentynyt kuluneen vuoden aikana, mutta tarvittaessa meillä lasta kannetaan, siis kantorepussa. Meillä on Tulan taaperokokoinen reppu, jossa syntymästään saakka kannettu lapsi hyvin viihtyy ja minäkin jaksan ihan tarpeellisen matkan edelleen kantaa, vaikken hirveän lihaksikas olekaan.
[/quote]
Siis herrajumala kannatte 4,5v lasta kantorepussa????:D
[/quote]
Mitäs ihmeellistä siinä on? Onko siitä lapselle (tai sulle?) jotain haittaa jos sen ikäinen tykkää käydä välillä repussa sylittelemässä ja lepäämässä?
(En ole tuo aikaisempi kirjoittaja mutta ihmettelen vaan)
[/quote]
Voi luoja!:D kyllä meillä sylitellään ihan normaalisti mutta en voisi kuvitella että joku 4,5v edes viitsisi saatika haluaisi olla jossakin ihme repussa:D
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:30"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:04"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 22:58"] [quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 21:46"] Meitä varmaan katsottiin tänään bussissa pahasti, kun minulla oli 115 cm 4-vuotias rattaissa. Hänellä oli mahatauti ja kuumetta eikä olisi pystynyt kävelemään, vaikka yleensä kävelee ja juokseekin reippaasti. Minulla on sitä paitsi kuukausikortti, joten en hyötynyt rattaiden käytöstä taloudellisesti. [/quote] Hyvä et lähditte kuitenki ihmisten pariin, et saa muutkin nauttia vatsavaivoista. [/quote] en ole ko. äiti, mutta olen minäkin omiani vienyt kipeinä lääkäriin, johan siinä ollaan ihmisten kanssa kontaktissa väkisin. Ihan pieninä otin ne kipeinä myös ruokakauppaan, koska en voinut yksinkään kotiin jättää.... mies vaikka 10h työpäivässä, ja itsellä tarve kotona saada sairastuvalle ruokaa, niin kyllä se on vaan pakattava laset mukaan niidenkin mammojen, kenellä ei seiso perheen kakkosauto pihassa. [/quote] Mut eikö tuo ole jo lapsille itselleenkin ikävää? Moniko vanhempi lähtis oksennustaudissa hyppimään julkisille paikoille? Silloinhan on tosi ällöttävä olokin. Onpa ikävä mies, jos ei voi edes sen vertaa joustaa, että kävis 10 h työpäivän aikana kaupassa, jos perhe sairastaa. [/quote] Muakin ihmetyttää kyllä, miten itsekkäitä vittupäitä monilla parisuhteellisilla on miehenä, kun monien elämä tuntuu ihan yhtä vaikealta kuin mulla tukiverkottomalla yh:lla vaikka lasten isä olis jokapäiväisesti mukana kuvioissa. Joo, itse oon kyllä käynyt kaupassa ja apteekissa julkisilla yrjötaudissa sairaan lapsen kanssa, koska ruokaa ja lääkkeitä oli pakko saada eikä ollut ketään muutakaan joka ne olis hakenut, en jaksanut siinä kunnossa kävelläkään eikä pikkulasta voi kotiinkaan jättää yksin. Vaunut tarvitsin tuolla reissulla ihan pysyäkseni itse pystyssä. Niin rikas en oo, että lastenhoitajaa voisin palkata tai kauppareissuja suhata taksilla (sitäpaitsi, kyllähän sieltäkin seuraava matkustaja voi sada pöpöt). Semmoista se elämä vaan on.
[/quote]
Mut jos ei voi mitään, ni sit ei voi. Sellastahan se on. Jos on kuitenkin mahdollisuus, ni en kyllä herkästi lähtis viemään lasta. Ruokaa ei edes usein syö vatsatautipotilas jne. Toki kurjaa, jos on sellainen tilanne ettei mitään apua ole saatavilla. Mut ei se ole kivaa lapsellekaan jännittää tuleeko matkalla yrjö. Leikki-ikäinenkin jo tajuaa sellasen sosiaalisen ympäristön "paineen" aika hyvin et joku voi tuijottaa yms.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:24"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:07"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Pyörätuoli on lapsellekin miellyttävämpi kuin istua isona lapsena pienten lasten rattaissa. Ne rattaathan oikein alleviivaavat että lapsi on jälkeenjäänyt, pienen lapsen tasolla kun istuu vielä rattaissa. Mitä häpeällistä on pyörätuolissa? Häpeätkö vammaisia? Pyörätuolissa voi istua väliaikaisesti myös terve, jonka jalka on vaikkapa murtunut.
[/quote]
en häpeä vammaisia enkä toljota heitä. En myöskään toljota rattaissa istuvia lapsia sillä silmällä, että haa tuossa menee huono laiska perhe. Tällaiset asiat eivät kuulu käytöstapoihini vaikka monilta osin vajavainen ihminen olenkin.
Sen sijaan monet ihmiset toljottavat ja ihmettelevät ja päivittelevät.... jos sinä toljotat rattaissa istuvia "liian isoja" niin miksi luulet ettei pyörätuolissa olevia toljoteta? Katseen sävy toki saattaa olla vähän erilainen, rattaissa istuvaa ehkä jotenkin vihamielisesti, äitiä/isää halveksuen, pyörätuolissa istuvaa sitten muuten vaan uteliaana ja säälien.... valitse näistä sitten, koska kanssaihmisissä riittää moneen junaan...
Mistä sinä tiedät että rattaat alentavat jonkun "pikkulapsen tasolle", miksi? Ja miksi luulet että kaikki kokisivat näin? Ei kai auton turvaistuinkaan alenna? Kuten ei toki myöskään pyörätuoli, mutta kuten jo moni sanoi, rattaiden työntäminen on jo ihan fyysisesti kevyempää.
Pääsee matkustaa ilmaiseks dosäs
[/quote]
[/quote]