Hurja kuumuus vyöryy Suomeen – Iskee erityisesti tälle alueelle
https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/c4ba0d32-4f7b-4e0a-9f4a-3a56f5a33…
Varsinais-Suomesta Länsi-Uusimaalle voi odottaa jopa 27 asteen lämpötiloja.
KÄÄK! Me käristytään kaikki!
Kommentit (63)
Koskee lähinnä Uuttamaata ja Varsinais-Suomea. Ja turkulaisillahan ei ole niin suurta väliä.
Eikä oikeastaan hesalaisillakaan.
Ja sitten kun katsoo ennusteet, niin mahdollisesti helleraja saattaa ylittyä nippa nappa muutamana tuntina.... ja väliin tulee vettä.
Eli täysin normaali kesäkeli.
Että onneksi ei taaskaan yhtään klik klik-otsikko??
Varoituksia on tullut nyt kolme päivää.
Ennusteet näyttää ihan muuta suurimpaan osaan maata.
Ilmeisesti Suomi on vain pääkaupunki- ja Turun seutu?
Iltapaska saa jäädä vyörymättä ostoskoriin. Suhtaudun joka säähän stooalaisena tonnin paprurahana enkä keuhkoa ja rieku kuin mikähi silmitön
Kiva, viime yönä oli edelleen hiton kylmä
Nyt tulee helle – näin se etenee
Huh hellettä ja huhhei ukkosta.
Näin Ilta-Sanomissa.
Suurimmassa osassa maata tuskin päästään edes hellerajan yli.
Jotenkin koomista, kun otsikot vertautuvat noihin Keski-Euroopan yli 40 asteen tappohelteisiin.
Sama koko Euroopassa. Ihan normaali kesäkeli, vaikka ilmastohörhöt tekee kohujuttuja.
Onpas hurjaa, kun Ranskassa , Briteissä, kohta Saksassa ja siitä länteen on 40 astetta-
Vierailija kirjoitti:
Sama koko Euroopassa. Ihan normaali kesäkeli, vaikka ilmastohörhöt tekee kohujuttuja.
On pakko yrittää tehdä normaaleista sääilmiöistä hurjia kauhujuttuja, koska ilmastoagenda.
Joopa joo... en kyllä ole huomannut täällä Vantaan rajalla mitään hurjaa hellettä
Eteläisimmässä Espanjassa Malagassa on 30 paikkeilla. Erittäin mukava ilma meren äärellä. Suomessa sisämaassa on tukalampaa 25 asteen lämpötilassa.
Mitähän ilmastohörhöt tuumaa, kun 20 vuoden kuluttua säät on samanlaisia kuin nyt, aivan kuten 20 vuotta sitten.
Riittää, että on 1-2 päivää hellettä, niin asunnossa on 33 astetta pitkälle syyskuuhun. Puhumattakaan jos viikko- tai kuukausikaupalla kestäisi helle.
30 astetta ei ole mikään "hurja kuumuus". Semmoisia on ollut harva se kesä. Lämpöennätys Suomessakin on peräti 37,2 astetta vuodelta 2010.
Ja ne jotka eivät kuumuutta siedä, varmaankin sitten toimivat sen mukaisesti, että asunto ja olo pysyvät viileämpinä. Valitus ei kyllä sitä säätä muuta tuumaakaan. Sen eteen on itse toimittava, että kestää hellepäivät.
Vierailija kirjoitti:
Onpas hurjaa, kun Ranskassa , Briteissä, kohta Saksassa ja siitä länteen on 40 astetta-
Hih, mitä on Ranskasta länteen. Atlantti. Keski- ja Etelä-Euroopassa on aivan samanlaiset säät kuin aina on ollut, itsekin olen käynyt siellä jo 70 -luvun lopulta alkaen.
https://www.ilmatieteenlaitos.fi/euroopan-saakartta
Malagan ennätyslukemakin on vuodelta 1978, joka sivuaa 1800 -luvun lopun epävirallisia ennätyksiä, 44 astetta. Tällä hetkellä päivisin maksimi 30 paikkeilla.
HURJAA! Jopa 27 astetta!!!! Keskellä kesää!!! Ei voi olla!
Mistä lähtien 27 astetta on ollut hurja kuumuus😁 Hurja kuumuus on kun lähennellään 40 astetta.
Vierailija kirjoitti:
30 astetta ei ole mikään "hurja kuumuus". Semmoisia on ollut harva se kesä. Lämpöennätys Suomessakin on peräti 37,2 astetta vuodelta 2010.
Ja ne jotka eivät kuumuutta siedä, varmaankin sitten toimivat sen mukaisesti, että asunto ja olo pysyvät viileämpinä. Valitus ei kyllä sitä säätä muuta tuumaakaan. Sen eteen on itse toimittava, että kestää hellepäivät.
Kyllä. Muistan pitkän elämäni aikana lapsuudesta asti hellejaksoja, jolloin on viikkoja ollut 25-35, jopa yli. Samoin 80 -luvulla automatkoilla Euroopassa oli välillä viikkoja yli 35. Ensimmäisellä Kreikan matkalla lapsena joskus 70 -luvun alussa oli jopa pienellä Kreikan saarella meren keskellä monena päivänä 37-38.
Mediat pitäisi kieltää terroristijärjestöinä.
Se kestää vaan pari päivää, ei ehdi käristyä.