Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hurja kuumuus vyöryy Suomeen – Iskee erityisesti tälle alueelle

Vierailija
27.06.2026 |

https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/c4ba0d32-4f7b-4e0a-9f4a-3a56f5a33…

 

Varsinais-Suomesta Länsi-Uusimaalle voi odottaa jopa 27 asteen lämpötiloja.

 

KÄÄK! Me käristytään kaikki!

 

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kestää vaan pari päivää, ei ehdi käristyä.

Vierailija
2/63 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee lähinnä Uuttamaata ja Varsinais-Suomea.  Ja turkulaisillahan ei ole niin suurta väliä.

 

Eikä oikeastaan hesalaisillakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun katsoo ennusteet, niin mahdollisesti helleraja saattaa ylittyä nippa nappa muutamana tuntina.... ja väliin tulee vettä. 

Eli täysin normaali kesäkeli.

 

Että onneksi ei taaskaan yhtään klik klik-otsikko??

Vierailija
4/63 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoituksia on tullut nyt kolme päivää. 

 

Ennusteet näyttää ihan muuta suurimpaan osaan maata. 

Vierailija
5/63 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti Suomi on vain pääkaupunki- ja Turun seutu?

Vierailija
6/63 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapaska saa jäädä vyörymättä ostoskoriin. Suhtaudun joka säähän stooalaisena tonnin paprurahana enkä keuhkoa ja rieku kuin mikähi silmitön

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/63 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, viime yönä oli edelleen hiton kylmä

Vierailija
8/63 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee helle – näin se etenee

Huh hellettä ja huhhei ukkosta.

 

Näin Ilta-Sanomissa. 

Suurimmassa osassa maata tuskin päästään edes hellerajan yli. 

Jotenkin koomista, kun otsikot vertautuvat noihin Keski-Euroopan yli 40 asteen tappohelteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/63 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama koko Euroopassa. Ihan normaali kesäkeli, vaikka ilmastohörhöt tekee kohujuttuja. 

 

https://www.ilmatieteenlaitos.fi/euroopan-saakartta

Vierailija
10/63 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hurjaa, kun Ranskassa , Briteissä, kohta Saksassa ja siitä länteen on 40 astetta-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/63 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama koko Euroopassa. Ihan normaali kesäkeli, vaikka ilmastohörhöt tekee kohujuttuja. 

 

https://www.ilmatieteenlaitos.fi/euroopan-saakartta

On pakko yrittää tehdä normaaleista sääilmiöistä hurjia kauhujuttuja, koska ilmastoagenda. 

Vierailija
12/63 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo... en kyllä ole huomannut täällä Vantaan rajalla mitään hurjaa hellettä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/63 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteläisimmässä Espanjassa Malagassa on 30 paikkeilla. Erittäin mukava ilma meren äärellä. Suomessa sisämaassa on tukalampaa 25 asteen lämpötilassa. 

 

Mitähän ilmastohörhöt tuumaa, kun 20 vuoden kuluttua säät on samanlaisia kuin nyt, aivan kuten 20 vuotta sitten. 

Vierailija
14/63 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, että on 1-2 päivää hellettä, niin asunnossa on 33 astetta pitkälle syyskuuhun. Puhumattakaan jos viikko- tai kuukausikaupalla kestäisi helle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/63 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 astetta ei ole mikään "hurja kuumuus". Semmoisia on ollut harva se kesä. Lämpöennätys Suomessakin on peräti 37,2 astetta vuodelta 2010.

Ja ne jotka eivät kuumuutta siedä, varmaankin sitten toimivat sen mukaisesti, että asunto ja olo pysyvät viileämpinä. Valitus ei kyllä sitä säätä muuta tuumaakaan. Sen eteen on itse toimittava, että kestää hellepäivät.

Vierailija
16/63 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas hurjaa, kun Ranskassa , Briteissä, kohta Saksassa ja siitä länteen on 40 astetta-

Hih, mitä on Ranskasta länteen. Atlantti. Keski- ja Etelä-Euroopassa on aivan samanlaiset säät kuin aina on ollut, itsekin olen käynyt siellä jo 70 -luvun lopulta alkaen. 

 

https://www.ilmatieteenlaitos.fi/euroopan-saakartta

 

Malagan ennätyslukemakin on vuodelta 1978, joka sivuaa 1800 -luvun lopun epävirallisia ennätyksiä, 44 astetta. Tällä hetkellä päivisin maksimi 30 paikkeilla. 

Vierailija
17/63 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

HURJAA! Jopa 27 astetta!!!! Keskellä kesää!!! Ei voi olla! 

Vierailija
18/63 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien 27 astetta on ollut hurja kuumuus😁 Hurja kuumuus on kun lähennellään 40 astetta. 

Vierailija
19/63 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 astetta ei ole mikään "hurja kuumuus". Semmoisia on ollut harva se kesä. Lämpöennätys Suomessakin on peräti 37,2 astetta vuodelta 2010.

Ja ne jotka eivät kuumuutta siedä, varmaankin sitten toimivat sen mukaisesti, että asunto ja olo pysyvät viileämpinä. Valitus ei kyllä sitä säätä muuta tuumaakaan. Sen eteen on itse toimittava, että kestää hellepäivät.

Kyllä. Muistan pitkän elämäni aikana lapsuudesta asti hellejaksoja, jolloin on viikkoja ollut 25-35, jopa yli. Samoin 80 -luvulla automatkoilla Euroopassa oli välillä viikkoja yli 35. Ensimmäisellä Kreikan matkalla lapsena joskus 70 -luvun alussa oli jopa pienellä Kreikan saarella meren keskellä monena päivänä 37-38.

Vierailija
20/63 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediat pitäisi kieltää terroristijärjestöinä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme