Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuppautuvat kaupittelijat kauppakeskuksissa

Vierailija
26.03.2015 |

Kävin eilen cittarissa ja siellä on joku Telefinlandin myyntipöytä keskeisellä paikalla käytävällä, että ohi joutuu kulkemaan. En sitten näyttänyt tarpeeksi kiireiseltä vissiin kännykkää räplätessäni, kun kaupittelija lähestyi ja kysyi mikä liittymä. Sanoin että nyt se ja se, mutta olen juuri vaihtanut ja postissa juuri tulossa uusi sim-kortti. Joo, ei pitäis niille alkaa juttelemaan mitään, mutta ajattelin uuden liittymän varjolla pääseväni samantien eroon tyypistä. Alkoi silti tuputtamaan heidän liittymäänsä. Mitenhän noi oikein pitäis ohittaa. Rasittavia iholletyöntyjiä.

Kommentit (222)

Vierailija
61/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjille kannattaa lyödä luuria heti korvaan

Vierailija
62/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 20:36"]Tippa-tippa-mies
[/quote]
Yks tippa-tippamies kerran itketti mua Tampereen Koskikeskuksessa. Se sai mut kiinni, kirjaimellisesti piti koko ajan tiukasti kädestä kiinni samalla muka hieroen tai tehden jotai kynsikiillotusta. Haukku mun kädet ja kynnet ja kasvojen epätasaisen värin. Kun en halunnu niitä tuotteita ostaa, huusi (!) "vot is joor problem?vot is joor problem?" ja ivasi mun lindexin ja tigerin muovipusseja, et ostan halvalla huonoa enkä hänen hyvää ja laadukasta tuotettaan! Oli aggressiivinen, oikeesti pelottava ja halveksiva ilme kasvoilla koko ajan... Lopulta sanoin,et on kiiruhdettava hakeen mun lapsi elokuvista, tuhahti perääni "guud lak!".
En haluais näihin törmätä yksin pimeellä kadulla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tapani on vain kävellä kylmän viileästi ohi, jos puhuttelevat, en katsokaan heihin päin, en vastaa yksinkertaisesti mitään. Annan varmaan mukavan kuvan itsestäni mutta väliäkö tuolla. Useammiten kuulokkeet korvilla "kuuntelen" musiikkia

Vierailija
64/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne promoottorin ja myyjät tekevät vaan työtään.. olen itsekkin ollut promoa tekememässä ohjeena on että mahdollisimman monelle myydään.. Kyllä minunkin mielestäni kaikki tyrkytykset on ärsyttäviä, mutta yrittäkää ymmärtää että he tekevät cain työtään:)

Vierailija
65/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käynyt kerran tosi ärhäkkä vitamiinimyyjä kiinni ja taisin sanoa vähän tylysti. Kävelin myyntiständin ohi ja sanoin tyrkyttäjälle "ei kiitos". Sit siirryin parin metrin päässä olevaan k-kaupan kahvipisteeseen ja ostin paninin. Paninia joutuu sen muutaman minuutin odottamaan niin eikös tämä idioottimyyjä pamahda mun naaman eteen uudestaan selittämään (istuin pöytään odottamaan)! Hermot meni totaalisesti kun oli muutenkin kunnon menkkavitutuspäivä ja tiuskaisin jotain "etkö äsken kuullut?? EI KIITOS!!" Onneks tajusi sit häipyä helvettiin.

Vierailija
66/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus näitä parikymppisten ongelmia.

Vierailija
67/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkelin Citymarket ja nämä ihanat " haluatko osallistua arvontaan"-herrat .voi hitto ! Työnnän rattaat aina juoksu jalkaa ohi ja karjaisen että nyt ei ehdi!

Vierailija
68/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 18:08"]

Mutta ihan vakavasti puhuen, jos tällaisen kohtalaisen kiivasluonteisen aikuisen ja jämptin naisenkin on hieman vaikea oikein tehokkaasti torjua nuo hyeenat, kun iholle tulevat silti, niin miten paljon he ehtivätkään vetämään höplästä esim. puoliseniilejä vanhuksia, jollain muulla tavalla haasteellisia henkilöitä, hyvin herkkäuskoisia ym. Moraalitonta touhua. :(

[/quote]

Monet vanhukset ovat niin kipeästi ihmiskontaktin puutteessa että varmasti menevät "ystävällisen ja kiinnostuneen" myyjän vedätykseen ja ostavat kaikenlaista mitä eivät ymmärrä, tarvitse ja mihin ei ole varaa. Törkeää suorastaan.

Vierailija
69/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on just niin raivostuttavia, tyrkyttäjät! Mä otan aina naamalle nyrpeän ilmeen ohikulkiessani ja mulkaisen pahasti, jos yrittävät lähastyä. Toimii!

Vierailija
70/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 21:49"]Voi jessus näitä parikymppisten ongelmia.
[/quote]

Juuri näin. Olen itse 42-vuotias ja katson aina nenänvartta pitkin näitä kaupustelijoita ja sanon jäätävällä äänellä "ei kiitos".

Vierailija
71/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 21:35"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 20:36"]Tippa-tippa-mies [/quote] Yks tippa-tippamies kerran itketti mua Tampereen Koskikeskuksessa. Se sai mut kiinni, kirjaimellisesti piti koko ajan tiukasti kädestä kiinni samalla muka hieroen tai tehden jotai kynsikiillotusta. Haukku mun kädet ja kynnet ja kasvojen epätasaisen värin. Kun en halunnu niitä tuotteita ostaa, huusi (!) "vot is joor problem?vot is joor problem?" ja ivasi mun lindexin ja tigerin muovipusseja, et ostan halvalla huonoa enkä hänen hyvää ja laadukasta tuotettaan! Oli aggressiivinen, oikeesti pelottava ja halveksiva ilme kasvoilla koko ajan... Lopulta sanoin,et on kiiruhdettava hakeen mun lapsi elokuvista, tuhahti perääni "guud lak!". En haluais näihin törmätä yksin pimeellä kadulla...

[/quote]

Tuosta pitäisi ehdottomasti antaa palautetta kauppakeskukselle. Ja myös myyjälle, keuhkojen täydeltä. Harmi että tuollaisessa tilanteessa hämmentyy aina niin, ettei heti osaa reagoida.

Vierailija
72/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 21:49"]

Voi jessus näitä parikymppisten ongelmia.

[/quote]

Mitäs ongelmia parikymppisillä on?

Vierailija
73/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittymä- ja vakuutustyrkyttäjille sanon, että mua te ette kyllä halua asiakkaaksi, mulla ei ole luottotietoja. Muille myyjille sanon, että rahaa on hädin tuskin ruokaan :D Valitettavasti totta kummatkin seikat, mutta hiljentävät aika tehokkaasti nuo korppikotkat...

Vierailija
74/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi juuri hulluilla päivillä eilen niin että käveltiin perheen kanssa ulos kaupasta kun näin siinä käytävän sivulla pömpelin jossa luki että "voita 200€ shoppailurahaa stockalle". No köyhälle kelpaa kaikki joten lähdin syöksymään automaattisesti sitä pömpeliä kohti jättääkseni arvontalipukkeen. Pääsin parin metrin etäisyydelle kun tajusin että eihän siinä ole yhtään niitä lipukkeita jäljellä. Seuraavaksi huomasin pöydät siinä vieressä, olisko noi tossa pöydällä niitä lipukkeita? "Hei, tuleeks sulle Helsingin sanomat?!"
Oh shit, mä kävelin ansaan. Nyt mä en voi lipua tästä ohi kiireisenä koska itse syöksyin sitä naista kohti. Änkytin jotain hetken ja sitten tajusin että mitä mä tässä änkytän, ei mulla ole mitään velvollisuutta kiltisti seisoa tässä. Joten huikkasin vaan että "ei kiitos, ei kiinnosta" ja karkasin paikalta ennen kuin se ehti kissaa sanoa. Varmaan herätin jo hetken toiveet siinä myyjässä kun pysähdyin jo siihen kuuntelemaan ja oikein vapaaehtoisesti kävelin siihen :D Hitto kun pitää köyhiä kalastaa ansoilla.

Yhdet sitkeät kalaöljykapselimyyjät ovat aina vakkari-kauppakeskuksessani yhden käytävän tukkeena. Rasittavaa, varsinkin kun lasten kanssa liikun ja ne on aina sitten tuputtamassa niitä. Kerran hiihdin siitä ohi oikeastikin kiireisenä kun oli treffit miehen kanssa joka odotteli jo. Huikkasin tuputtajalle, joka tukki multa tien ja tosi aggressiivisesti yritti kysellä ja myydä sitä tuotettaan, että nyt on oikeesti kiire ei ehdi. No sitten näin miehen sovitulla tapaamispaikalla ja annoin/sain jotain minkä takia siinä nähtiin. Sen jälkeen oli taas asiaa toiselle suunnalle mutta kiire tietenkin loppui koska olin jo tavannut mieheni. Toisin sanoen hiihdin siitä itse asiassa vielä kaksi kertaa ohi lapsineni, tällä kertaa ilman kiirettä ja kävelevän alle 2v:n kanssa tallustellen. Tietysti sain merkitseviä katseita tältä myyjältä kun käppäilin siitä ohi että "tosi kiireiseltä näytät".

Näitä on tosiaan nykyään aivan joka paikassa ja on ollut pakko kasvattaa vähän paksumpi nahka. Mä olen jotenkin niin miellyttämisen haluinen tai jotain että mulle on tosi vaikeeta olla töykeä tai kävellä ohi siitä. Mutta järjellä ajatellen en ole tosiaan heille mitään velkaa - edes selitystä sille että miksi ei kiinnosta. "ei kiitos" pitäisi siis riittää mainiosti eikä tarttis alkaa selittelemään vaikka ne kuinka tivaisi.

Vierailija
75/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasilan asemalla on nykyään ne sähkötyypit ja liittymätyypit. Onneksi olen niin köyhän näköinen, että ymmärtävät jättää rauhaan.

Vierailija
76/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottaa kun ison-omenan käytävät on nykyään täynnä näitä kaupustelijoita. Ei ole enää kivaa sinne mennä. Itse Tykkäsin ennen mennä omenaan kävelemään ja kattelemaan liikkeisiin. Aina tuli jotain ostettua. Nyt ei tee enää mieli mennä kun meno on kuin Thaimaassa. Varsinkin ne kosmetiikan myyjät inhottaa. Että terveisiä vaan ison-omenan hallituksen jäsenille. Ahneuksissa olette myyneet käytäville myyntipaikkoja. Ne pilaavat ostoskeskuksen ilmeen ja karkoittavat asiakkaat. No ainakin minut.

Vierailija
77/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja Suomessa käydessä on niin kiva sanoa näille telemyyjille että sori ei kiinnosta kun en asu Suomessa. Yleensä niillä menee jauhot kurkkuun eivätkä osaa vastata mitään. Kokeilkaa tekin vaikka asuisittekin Suomessa.

Vierailija
78/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun nilkutan kepin kanssa ja ne hyökkää heti kimppuun vaikka yritän näyttää oikeen tuskaselta. Kävelee siinä vieressä prkl...

Vierailija
79/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:10"]

Ärsyttää kun nilkutan kepin kanssa ja ne hyökkää heti kimppuun vaikka yritän näyttää oikeen tuskaselta. Kävelee siinä vieressä prkl...

[/quote]

Huitase sillä kepillä:D

Vierailija
80/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha enää kauppiaiden voivotella, että ihmiset ostaa tavarat netistä. Eipähän tarvitse miettiä miten kiertää kaikki käytäville pesiytyneet tuputtajat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän