Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuppautuvat kaupittelijat kauppakeskuksissa

Vierailija
26.03.2015 |

Kävin eilen cittarissa ja siellä on joku Telefinlandin myyntipöytä keskeisellä paikalla käytävällä, että ohi joutuu kulkemaan. En sitten näyttänyt tarpeeksi kiireiseltä vissiin kännykkää räplätessäni, kun kaupittelija lähestyi ja kysyi mikä liittymä. Sanoin että nyt se ja se, mutta olen juuri vaihtanut ja postissa juuri tulossa uusi sim-kortti. Joo, ei pitäis niille alkaa juttelemaan mitään, mutta ajattelin uuden liittymän varjolla pääseväni samantien eroon tyypistä. Alkoi silti tuputtamaan heidän liittymäänsä. Mitenhän noi oikein pitäis ohittaa. Rasittavia iholletyöntyjiä.

Kommentit (222)

Vierailija
101/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissäkin Citymarketeissa on noita telefinlandin poikia! Näpräsin kännykkääni viestitellessä ystävälleni kiireistä asiaa täysin uppoutuneena keskusteluun ja poika hyppää eteeni niin, että hyvä etten maahan kaatunut. Olin sitten niin hämmentynyt että mitään sanomatta poistuin nopeasti paikalta, poika koitti huudella perään. Ei helvetti, jotain tilannetajua saisi painottaa eikä tuputtaa sitä mahdollisimman aggressiivista myyntityyliä. Työtäänhän nuoret tekevät, mutta syy onkin työnantajassa, joka vaatii tuloksia ja tilauksia keinoja kaihtamatta. 

Vierailija
102/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee asian vierestä, mutta vuosia sitten ovelle ilmestyi jehovalaisia. Aloittivat puheensa: "Näinä aikoina ihmisillä on paljon kysymyksiä ja moni miettii mistä löytää vastauksen kysymyksiin". Tässä vaiheessa minulla välähti ja sanoin "Minä tiedän, mistä löytää vastauksen mihin tahansa kysymykseen: netistä vauva-palstalta. Menkää tekin sinne etsimään vastauksia". Ja vedin oven kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agressiivinen myyminen on laitonta.

Vierailija
105/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, luuletteko että noita myyjiä kauppakeskuksissa ym. olisi jos heiltä ei kukaan mitään ostaisi? Niinpä niin, osa menee ns. lankaan (tai ehkä osa jopa pitää ihan hyvänäkin asiana että saa jonkun puhelinliittymän lapselle tai vastaavaa kauppareissulla) joten he tuottavat tekevät rahaa --> siksi heitä siellä on.

Sama kerjäläisissä: jos KUKAAN ei antaisi heille euroakaan, niin ei heitä täällä olisi. Mutta aina on niitä tyhmiä jotka kaatavat hilunsa keräjäläisen kupppiin --> seuraavana kesänä tullaan koko suvun voimin Suomeen kerjäämään.

Tässäkin ketjussa huomaa yhden asian: suurin osa joita asia ärsyttää ovat ns. "uhreja", eli niitä jotka ovat menneet lankaan (ottaneet käsihierontaa tai täyttäneet arvontalappua tmv.) esim. itse en edes tiedä mitä 90% kauppakeskusten ym. myyjistä kauppaa, koska en heihin sen enempää kiinnitä huomiota/puhu, sanon vaan sen "ei kiitos".

Ehkä ihmisillä on erilainen tyyli, jos antaa itsestään sellaisen tyhmän/helpon kuvan, niin enemmän kai he sitten sellaisten perään käyvät. Minuakin kohti on kävelty, mutta katson silmiin ja sanon sen ei kiitos, en mene paniikkiin vaan teen heti selväksi ettei minua kiinnosta.

Kiinnostaisi tietää ovatko nuo asian ahdistavana kokevat muutenkin sellaisia joiden on vaikea sanoa ei, jos vaikka joku sukulainen pyytää kyytiä johonkin tai muuta mitä ei jaksaisi/haluaisi tehdä?

Vierailija
106/222 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tähän ketjuun osallistunut painavin sanakääntein, ja ei, minun ainakaan ei todellakaan ole vaikea sanoa ei. Sanon ein juuri silloin kun siltä tuntuu ja minua on hyvin vaikea manipuloida johonkin, mitä en itse ensin tahdo. Olen kuitenkin ilmeisen miellyttävän oloinen ihminen, näin olen käsittänyt, joten minua välillä helposti lähestytään ihan neutraalillakin mielellä, eli kysytään vaikka neuvoa tai istutaan bussissa juuri minun viereeni. Tyhmältä en näytä, miltä sellainen nyt sitten näyttääkään, ja tämän perustelen mm. sillä kuinka minua kohdellaan monenlaisissa tilanteissa todella arvostavasti. Ja fiksu tietenkin kohtelisi sellaista "tyhmännäköistäkin" arvostavasti, vai kuinka!

Äläpä sinä, nro 160, yritä sohia alkeellisella taktiikalla syitä sinne missä ne eivät ole. Kyllä jokainen saa kävellä tuolla ihan omaan tapaansa ilman häirintää, vaikka jotkut satunnaiset niiden tuotteita ostaakin niin halutessaan. Asian ydin on että sen ein saa yhden reissun aikana sanoa viisi kertaa joka kerta, mikä on useimmista ärsyttävää.

Vierailija
107/222 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, mie sanon niille aina et "on jo se liittymä", tai "olen jo kuukausilahjoittaja", tai "allekirjoitin sen jo". Jättävät heti rauhaan! XD

Vierailija
108/222 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:14"]

Höh, mie sanon niille aina et "on jo se liittymä", tai "olen jo kuukausilahjoittaja", tai "allekirjoitin sen jo". Jättävät heti rauhaan! XD

[/quote]

Aina ei tuokaan toimi, jäävät kyselemään että eikö kiinnostaisi silti tällainen ja tuollainen. Siinä vaiheessa kyllä ihmetyttää, kun juurihan sanoin jo olevani asiakas, mitä te vielä haluatte..

Vierailija
109/222 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 17:54"]Olin aikanaan Hervannan Duon vakiokävijä. Kun aukiolle ilmestyi sähkökauppiaiden boksi, josta joka viikko uudet innokkaat tyrkyttäjät iskeytyivät vaatteisiin roikkumaan, päätin lopettaa koko liikekeskuksessa käynnin. Nyt käyn Hervannan monissa lähikaupoissa, ja olen tyytyväinen kun ei tarvitse maitopurkin takia kävellä kilometritolkulla käytäviä, eikä kukaan tyrkytä mitään.
[/quote]

Sama.

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 18:39"]Mä teen vähän vastaavaa työtä ja voisin sanoa, että noloimpia on ne tyypit jotka vaan kävelee ohi sanomatta mitään. Ja vielä nolompia ne, joilla on pieni lapsi samassa mukana. Käytötavat, missä ootte? Lapsellekin voisi niitä opettaa.

Itse arvostan eniten sitä rehellisyyttä, että sanotaan suoraan ettei kiinnosta/ei ole aikaa. Ei ole kovinkaan vaikeaa sanoa sitä "Moi, sori ei mua kiinnosta" -lainia meinaan.

Noloimpia on kaikki "pakasteet sulaa"-tyypit, jotka luulee olevansa niiiiin saatanan hauskoja ja luulevat keksineensä jotakin huikeaa ja uutta. Tai "En mä nyt kun mulla on tää lapsi tässä vaunuissa/koira odottaa ulkona." Niin no, se lapsi siinä nätisti nukkuu, että anteeksi kun en huomannut ongelmaa ja jätitpä sitten sen koirasi kuitenkin ulos kauppareissun ajaksi. Minuutti tai pari lisäähän on hirveä katastrofi.

Eli olkaa rehellisiä!

Mä ainakin haluan asiakkaiden haluavan pysähtyä jutskailemaan mun kanssa. Jos ei kiinnosta niin sanon moikka/kiitos/mukavaa päivänjatkoa. Joku pysyy kuitenkin ennen pitkään. Ei me kaikki provikkapalkatut olla tyrkyttäjiä.

Ja hei, on munkin mielestä ärsyttäviä myyjiä. Kuka kumma kouluttaa joitakin D-vitamiini-tyyppejä. Tuli sellainen mieleen kun joku kirjoitti tuolla ton kynäjutun. Ne just huutelee perään jotakin "En mä sitä kysynyt"-juttuja. Itselle ei tulis mieleenkään.
[/quote]

Jos sanon että mulla on kiire niin mitä se sulle kuuluu jos mulla on kiire siihen viereiseen ksuppaan etsimään tuotetta x?

Vierailija
110/222 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kerran perääni todella sitkeän puhelinliittymämyyjän. Olin kävelemässä heidän koppinsa ohi, kun jo monta metriä edeltä alettiin kyselemään uuden liittymän tarpeesta. Sanoin että ei kiitos, ja jatkoin matkaa. Myyjä tuppautui seuraan ja alkoi kävellä rinnallani, ja selittää samalla heidän liittymistään. Sanoin taas ei kiitos, ja jatkoin matkaani nopeammin. Myyjä kulki edelleen perässääni, ja huusi jotain että hei nainen et ymmärrä miten hyvän tarjouksen olet menettämässä. Sanon kolmannen kerran ei kiitos. Seuraavaksi myyjä tarttuu takaapäin olkapäästäni kiinni ja estää kulkuni. Siinä kohtaa menetän oikeasti hermoni, ja sanon että nyt irti tai alan huutamaan.

Helvetti soikoon, kyllä nuo inttämiset ja tuputtamiset vielä kestää, mutta jos fyysisesti käydään kiinni, niin se menee kyllä jo yli!

Vierailija
111/222 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan myös noita tuputtajia. Jos heille alkaa mitään juttelemaan tai edes hidastaa kohdalla, niin haaviin jää ja vaikea päästä irti. Pari kertaa olen jäänyt juttelemaan, mutta niiden virheiden jälkeen olen ottanut opikseni.

"Hei!" -> "Joo kiitos ei."

"Mitä kuuluu?" -> "Kiitos hyvää." Ja jatkan matkaa.

"Mulla olis tässä aivan mahtava tarjous..." -> "Kiitos ei." Matka jatkuu.

"Haluaisitko osallistua arvontaan?" -> "En." -> "No mutta ei tämä edellytä ostamista!" Olen jo mennyt.

"Miten Sinulla on mennyt tämä päivä?" -> "Hyvin tähän saakka." (no okei, tuo on jo ilkeästi sanottu, mutta jatkuva tuputus on nostanut vitutuskäyrää...)

Tai jos en jaksa muuta sanoa, niin vastaan ihan mihin vaan keskustelunaloituksen kiitos ei ja kävelen eteenpäin. Aiemmin jaksoin ajatella myyjiäkin ja ajattelin, että työtäänhän he vain tekevät ja yrittävät ansaita leipää pöytään. Mutta kun olen silloin tällöin nähnyt irtipyristeleviä vanhuksia heidän haavissaan, niin sympatiat ovat aika tehokkaasti kadonneet.

Vierailija
112/222 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaa ruotsia, niin kannattaa ottaa riski ja puhua ruotsiksi näille kaupustelijoille! Itäisessä Suomessa vastaan on tullut vain YKSI Fortumin edustaja, joka osasi aika heikohkosti ruotsiksi selittää asiansa. Kaikkina muina kertoina kun tokaisee "Samma på svenska/talar du svenska?" menee myyjäpoju aivan lukkoon, tuijottaa jäykkänä ja yrittää sopertaa jotain samalla kun minä sipsutan suurieleisesti pois :D

Vierailija
113/222 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kyllä edellistä. Varsinkin Vuosaaren Columbuksen asema on nykyään murheen kryyni. Ei pääse edes bussia odottamaan rauhassa, kun nämä haaskalinnut hyökkäävät päälle. On kummallista kuinka Suomen valtion omistama yhtiö kiusaa imisiä julkisilla paikoilla. Eikö miljardiyritys miljardivoittoineen pysty harjoittamaan liiketoiminaansa sivistyneesti ja järkevästi. 

Erehdyin eräs päivä väsyneenä näiden nuorten kynsiin, tovin keskustelun jälkeen kerroin harkitsevani tarjousta,mutta muutaman päivän kuluttua sain sopimuspaperit kotiin. EIkö tämä ole laitonta toimintaa, kun nimenomaan pyysin vain tarjousta enkä sopimusta. Pitkän väännön jälkeen sain peruttua sopimuksen, enkä tämän yrityksen kanssa aio asioida enää missään tilanteessa!!!!!!

Vierailija
114/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:36"]Ihmettelen aina näitä ketjuja, normaali ihminen osaa sanoa ei kiitos.

Minuakin usein joku myyjä tai feissari lähestyy, katson silmiin ja sanon ystävällisesti ei kiitos, ja aina sen jälkeen kiittävät/toivottavat hyvää päivän jatkoa, eivät todellakaan jää "hihaan roikkumaan".

[/quote]Lue nyt näitä tarinoita tästä ketjusta, missä ihmiset kertovat tippatippamiesten ja suoristusrautapimujen ahdistelusta. Kyseessä siis _jälleen kerran_ ei ole vain rauhanomainen "Hei, olisitteko kiinnostunut tästä"-kysymykset vaan aggressiivinen päälle käyminen, joka todella kyllä hirvittää minuakin.

Vierailija
115/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kauppakeskuksessa (iso omena) töissä ja voitte kuvitella kun joka helvetin päivä mulle tuputetaan käsirasvaa, livakuutusta jne. En todellakaan vastaa mitään niille häiriköille, mitta on niin täynnä. Kas, käyn hakemassa evästä töihin Cittarista niin siellä tuputetaan liittymää. Voi p.....

Vierailija
116/222 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa vanhan keskustelun. Jyväskylän keskusta on ankea ja ahdas, mutta nyt on kahta kolmea eri järjestön feissaria ja vähintään kolme jokaisesta. Fortumin tyrkyttäjät on jalkautuneet Forumista ja Jyväskeskuksesta myös kävelykadulle ja nyt Jyväskylän Energiakin oli keskellä kompassia. Lisäksi romanikerjäläiset roikkuvat vanhusten hihassa kalisuttamassa kuppiaan ja joka nurkalla on kerjäläinen soittamassa (huonosti) haitaria. Jehovan todistajat seisovat sentään hiljaa paikallaan kävelykadun yläpäässä. Kyllä on viihtyisää kulkea keskustan läpi koko ajan ei kiitosta toistaen.

Vierailija
117/222 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 07:53"]

Mä oon välillä härnännyt noita myyjiä hauskalla tavalla. Silloin kun ovat varattuja (toinen asiakas) menen sinne kattelemaan päättäväisen kiinnostuneen näköisenä että löytyykö sitä mitä etin. Kokeilkaa, se on tosi hauskaa. Eteenkin noi ulkolaiset myyjät on ihan vittuna sen oman asiakkaan kanssa minkä eivät voi päästää käsistä. 

[/quote]

Mä olen tehnyt samaa, kaivanut lompakkoa käteeni, vilkaissut kelloa ja rynnännyt paikalta :D

Vierailija
118/222 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppiparka puhuu huonoa englantia, ulkolainen oli onnistunut tyrkytysmyymään hänelle melkein parin sadan euron edestä kuolleenmeren kosmetiikkaa, ja anoppi pyysi kylään ja kysyi että voisinko suomentaa pakkauksista että miten niitä tulisi käyttää :( Harmittaa hänen puolestaan, eläkkeellä kun on eikä tulot enää samat kuin ennen. Ei ollut kehdannut olla ostamatta kun olivat riuhtoneet häntä käsistään siihen myyntipöydän ääreen, kiillottaneet hänen kynsiään ja rasvanneet niitä ja ruvenneet uhittelevan oloisiksi kun oli yrittänyt vetäytyä.

Vierailija
119/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano "ei kiitos" ja jatka matkaa.

Vierailija
120/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan nuo yhdellä kommentilla häipymään niin halutessani, ei mitään ongelmaa.