Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuppautuvat kaupittelijat kauppakeskuksissa

Vierailija
26.03.2015 |

Kävin eilen cittarissa ja siellä on joku Telefinlandin myyntipöytä keskeisellä paikalla käytävällä, että ohi joutuu kulkemaan. En sitten näyttänyt tarpeeksi kiireiseltä vissiin kännykkää räplätessäni, kun kaupittelija lähestyi ja kysyi mikä liittymä. Sanoin että nyt se ja se, mutta olen juuri vaihtanut ja postissa juuri tulossa uusi sim-kortti. Joo, ei pitäis niille alkaa juttelemaan mitään, mutta ajattelin uuden liittymän varjolla pääseväni samantien eroon tyypistä. Alkoi silti tuputtamaan heidän liittymäänsä. Mitenhän noi oikein pitäis ohittaa. Rasittavia iholletyöntyjiä.

Kommentit (222)

Vierailija
41/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 18:39"]

Mä teen vähän vastaavaa työtä ja voisin sanoa, että noloimpia on ne tyypit jotka vaan kävelee ohi sanomatta mitään. Ja vielä nolompia ne, joilla on pieni lapsi samassa mukana. Käytötavat, missä ootte? Lapsellekin voisi niitä opettaa.

On sullakin oppimista vielä. Jus pudotit alasi pykälää alemmaks, vielä vajoo. Toivottavasti et näytä mitenkään, eleillä tai ilmeillä, miten potentiaalisia asiakkaita ajattelejet noloina. Onks noihin myyntihommiin joku tunnin koulutus / tuote-esittely ja kaikki pääsee.

Vierailija
42/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ole aikaa" on ihan hyvä syy sinänsä, mutta vähän nolo jos sen jälkeen risteilee lähimpään vaatekauppaan ja hyvällä tuurilla kävelee tyrkyttäjän ohi uudemmankin kerran.. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 18:39"]

Mä teen vähän vastaavaa työtä ja voisin sanoa, että noloimpia on ne tyypit jotka vaan kävelee ohi sanomatta mitään. Ja vielä nolompia ne, joilla on pieni lapsi samassa mukana. Käytötavat, missä ootte? Lapsellekin voisi niitä opettaa.

Itse arvostan eniten sitä rehellisyyttä, että sanotaan suoraan ettei kiinnosta/ei ole aikaa. Ei ole kovinkaan vaikeaa sanoa sitä "Moi, sori ei mua kiinnosta" -lainia meinaan.

Noloimpia on kaikki "pakasteet sulaa"-tyypit, jotka luulee olevansa niiiiin saatanan hauskoja ja luulevat keksineensä jotakin huikeaa ja uutta. Tai "En mä nyt kun mulla on tää lapsi tässä vaunuissa/koira odottaa ulkona." Niin no, se lapsi siinä nätisti nukkuu, että anteeksi kun en huomannut ongelmaa ja jätitpä sitten sen koirasi kuitenkin ulos kauppareissun ajaksi. Minuutti tai pari lisäähän on hirveä katastrofi.

Eli olkaa rehellisiä!

Mä ainakin haluan asiakkaiden haluavan pysähtyä jutskailemaan mun kanssa. Jos ei kiinnosta niin sanon moikka/kiitos/mukavaa päivänjatkoa. Joku pysyy kuitenkin ennen pitkään. Ei me kaikki provikkapalkatut olla tyrkyttäjiä.

Ja hei, on munkin mielestä ärsyttäviä myyjiä. Kuka kumma kouluttaa joitakin D-vitamiini-tyyppejä. Tuli sellainen mieleen kun joku kirjoitti tuolla ton kynäjutun. Ne just huutelee perään jotakin "En mä sitä kysynyt"-juttuja. Itselle ei tulis mieleenkään.

[/quote]

Tavallaan ymmärrän sinuakin, mutta jos yhtään luit ketjua, niin ymmärrät miksi ihmiset saattaa mennä ohi sanomatta sanaakaan. Ja miksi kokoajan pitäisi olla sanomassa ettei kiinnosta? Minusta oletus on se, että ihmiset saavat rauhassa kulkea yleisillä paikoilla ja käytävillä. Jos en itse ota kontaktia tai tule tuotteen luo, en ymmärrä miksi minun pitäisi aktiivisesti torjua kaupitteluyrityksiä. Voin olla ihan hiljaakin.

Vierailija
44/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 18:51"]

"Ei ole aikaa" on ihan hyvä syy sinänsä, mutta vähän nolo jos sen jälkeen risteilee lähimpään vaatekauppaan ja hyvällä tuurilla kävelee tyrkyttäjän ohi uudemmankin kerran.. :D

[/quote]

No ei kyllä ole ikinä nolottanut. :D Huvittaa vähän itseänikin, mutta sellaista se on. Kerran joku feissari kysyi multa kiinnostaako ihmisoikeudet, ja koska ei huvittanut se tuputus, niin vastasin enempiä ajattelematta "Ei." Silloinkin vaan nauratti jälkeenpäin.

Vierailija
45/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 18:51"]

[/quote]

Ei ole aikaa tyrkkymyyjän palveluille, joita ei ole aikonut ostaa. Meillä ei ole mitään velvollisuutta selitellä tekemisiämme näille tyrkyttäjille. Miksi pitäisi edes perustella, ettei aio jäädä "jutskaamaan" jonkun tyrkyn kanssa, joka on kiinnostuniut vain siitä, että pääsee esittämään myyntipuheensa?

Vierailija
46/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia on ne rasvojen kaupittelijat ostoskeskuksissa.

Vierailija
47/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 16:31"]Ideapark Lempäälä. Ei huvita kulkea siellä käytävällä kun noita myyjähuutelijoita siinä korppina tyrkyttämässä tuotteitaan, vaikka kehonkielestä näkyy ettei kiinnosta tipan tippaakaan. Olisivat hiljaa ja antaisivat rauhassa katsella liikkeiden ikkunoita, joiden tarjonta kiinnostaa.
[/quote] Olin juuri tulossa sanomaan tämän, Ideapark on aivan vieressäni ja käyn siellä ostamassa melkein kaiken minkä tarvitsen; vaatteet, ruoan, teknologian ja sisustuksen. Siksi menen sinne viikottain käppäilemään, luulisi jo myyjien tunnistavan naamasta että jaa, tuo on se nainen jolle on tarjottu sähkösopimusta tässä kuussa jo seitsemän kertaa. Mutta ei, se yksi halvatun katu, jolla olisi suosikkiliikkeeni: Mango, Vila, New Yorker ja farkkumaailma, sillä totta kai vaanivat nuo kaupustelijat. Eteläpäädystä tultaessa ensiksi kimppuun hyökkää Fortum: "Haluun kysyä sulta yhden kysymyksen, maksatko itse sähkölaskusi?" Sen jälkeen vuorossa on joku maalämpöpumppu-mikälien myyjät: "Oisko sulla kuule pikkuinen hetki aikaa, tässä menis ihan kaksi minuuttia vaan kun puhun sulle tosi tärkeästä asiasta". Sitten samalla käytävällä tulee vastaan Saunalahden myyjät, jotka ennen hyppäsivät sen kioskin takaa suoraa kysymään "Ootko tyytyväinen puhelinliittymääsi?!" Nykyään nämä veijarit näpräävät kännykkäänsä suu mutrussa kun ilmeisesti asiakkaat ovat vähän valittaneet tunkeilusta tai johto on muuten vain tajunnut että juttu ei toimi. Sitten kun niistä pääsee eroon, on pahin edessä: tippa-tippamiehet. Ne etelän tuliaiset jotka hoonolla soomella kirkaisevat joko "Kokeilkaa!" tyrkyttäen sitä rasvanäytettä, tai "Ottakaa, ihan tippa tippa vain kämmenelle, yksi minuutti neiti!" tai sitten tyypit iskevät käsiin kiinni kauhistellen "Oh dear onpa teillä so dry kädet, so dry kädet!"

Voi armias.

Vierailija
48/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 17:11"]Mä oon se ihminen, joka yleensä sanoo kaikesta, että noo, ei se mua haittaa, mutta JUMALAUTA viime syksynä Lempäälän Idiotparkissa jäi kyllä todella paha maku niistä liittymiä kaupittelevista nuorista miehistä. Me oltiin koko perhe matkalla Helsingistä kotiin (matkaa suunnilleen 400 km) ja tehtiin täsmäisku Idiotparkiin tarkoituksena käydä hyvin tehokkaasti parissa kaupassa, syödä ja suorittaa vauvanhoitotoimenpiteitä. En siis todellakaan ollut tullut sinne viettämään jotain ihanaa shoppailupäivää (jollaisia en muutenkaan vietä koskaan). Veuhdoin sitten sitä käytävää pitkin aika haipakkaa milloin milläkin asialla ja ne saakelin sällit pysäytti mut varmasti ainakin kolme kertaa. Eikä siinä mitään, osaan kyllä sanoa ystävällisesti "ei kiitos, mulla ei ole nyt aikaa", mutta kun ne aina heittivät jotain sarkastista kommenttia perään. Mitä VITTUA?! En mä ollut siellä ostamassa liittymää, vaan itselleni ulkoiluhousuja, esikoiselle pari uutta vaatetta pieneksi käyneiden tilalle ja apteekkiinkin piti ehtiä. Ne lähtivät vielä peräänkin, jos ne yritti kiertää kauempaa. Ei kyllä kauheasti houkuta enää Idiotparkki matkan varrella, jäi aika tukeva paskanmaku siitä perässäroikkumisesta ja marttyroinnista.
[/quote] Idiotparkki, ehe ehe. Vähän niin kuin arvauskeskus?

Vierailija
49/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon joskus joutunut näihin "tuputustyökeikoille". Ihan hirveetä. Ohjeistuksessa aina ollut, että pitää lähestyä KAIKKIA potentiaalisia asiakkaita. Potentiaalisella tarkoitan sitä, että esimerkiksi jotain puutarhatuotetta ei välttämättä kannata lapsille tai teineille alkaa kaupittelemaan. Vihasin niin noita keikkoja! Vihaan itsekin tuputusta. Noilla keikoilla otetaan kontaktit ylös eli sun pitää laskea, monelle olet yrittänyt kaupata tuotetta jne. Kerran oli niin noloa, kysyin yhdeltä perheeltä että kiinnostaisko teitä.. Sit äiti vastasi topakasti, että ei. Sit lähestyin seuraavaa asiakasta jne. Toi perhe sit tuli myöhemmin uudelleen mun ohi, en muistanu niitä ja kysyin taas.. Sit se äiti oli vaan, että ei kiinnosta edelleenkään. Onneks sain muuta työtä, jotenkin niin kiusallista itselle oli tuo tuputustyö!

Mikkelin Cittarin TeleFinland kaupittelijat on ihan kamalia. Olen alkanut asioimaan Prismassa, koska toi TeleFinlandin poju on aina siinä sisäänkäynnin luona.. Myynti tosi aggressiivista, ei meinaa päästä eroon. Itse aina keikoilla jätin rauhaan jos ihmiset kieltäytyivät, muutaman kerran sain palautetta et ois pitäny yrittää aggressiivisemmin... Huoh.

Vierailija
50/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 17:28"]Ne käsivoiteet, mitä ne englantia puhuvat myyt, maksaa muuten jotain 50e puteli! Kerran istuin penkillä ja seurasin, kun myyjä väkisin myi sitä ihmevoidetta jollekin mummelille, joka ei tainnut edes paljon englantia ymmärtää.
[/quote] Ne maksavat paljon enemmän, olen muutaman kerran jäänyt Lempäälän Idiksessä ottamaan ilmaisen käsien hoidon kun kerran sitä tyrkyttävät. Valtaville silmäpusseilleni (olen 20-vuotias, urheileva absolutisti, silmäpusseista ei ole tietoakaan) tarkoitettu tuubi maksoi alun perin 80 € paikkeilla. En ostanut, yllätys yllätys.

Vierailija
51/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä Seppälän CM:n käytävällä: kaksi miestä vaanii jossain poterossa ja kun ukon kanssa lohnustamme siitä ohi, huutavat:"Asutteko omakotitalossa?" "Ei!" vastaamme kuorossa ja jatkamme matkaa. Velvollisuus suoritettu. Jotenkin alkoi nyt ottamaan pattiin. Piruako se kenellekään kuuluu, kuinka asumme.

Vierailija
52/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 17:04"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 17:00"]

Kyllä näkyy että ollaan yrittämisen estomaassa Suomessa. Tämäkin kaupanteko häiritsee arvoisia avuttomia kansalaisia, joilla ei ole suuta sanoa ei kiitos. Otatteko ihan henkilökohtaisena loukkauksena nuo myyntiyritykset. Ajattelisitte mieluummin niin, etttä hyvä, siinä on joku työn parissa yrittämässä elantoa itselleen. 

[/quote]

Mä en enää edes käy ostoskeskuksissa (Kamppi, Omppu, Itis) just siksi, ettei noille mene jakeluun asiallinen ei kiitos. Tunkevat iholle niin, että rupeaa vaan vituttamaan. Rauhassa et saa olla. No, eipä tule ostettua mitään muutakaan turhaa.

[/quote]

Sama, tänään kuitenkin liikuin Kampin alueella ja hiippailin Narinkkatorilla ja yritin etsiä strategisesti nopeinta ja järkevintä reittiä, ettei tarvitse törmätä noihin tuputtajiin.

Vierailija
53/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

65 täsmentää: Antakaa ihmeessä palautetta kauppakeskukselle tai vaikka suoraan näille tuote-esittelijöille. Heillä on todella usein oikeasti ohjeistuksessa, et sun vaan pitää kaupata sitä sähkösopimusta tänäänkin tuolle tädille, vaikka se on kieltäytynyt jo monta kertaa tässä kuussa. Nuo asiakaskontaktit tosiaankin lasketaan ja usein saattaa olla firmalta (eli TeleFinland vai minkä firman tuotetta nyt esitteletkään) joku leikkimässä asiakasta. Jos se näkee, että et ole moikkaillut ja kaupitellut jokaiselle potentiaaliselle, ne todella antaa valituksia. Yleensähän tuote-esittelijät esittelee jonkun tietyn firman tuotetta, mutta eivät suinkaan ole itse kyseisen firman työntekijöitä vaan työskentelevät keikkatyönä muulle firmalle. Myös tältä firmalta saattaa tulla työntekijä kentälle katsomaan, että miten tuotetta kaupitellaan.

Itse pidin siitä, että asiakkaat tuli suoraan mulle sanomaan myynnin olevan liian aggressiivista. Tähän sitten totesin, että tämä on meidän ohjeistus ja pistän asiaa eteenpäin. Oli ihanaa kirjoittaa keikan jälkeiseen palautelappuun, että asiakkaiden mielestä tuputus ärsytti, joten siksi kontakteja on vähemmän ja myös myyntiä vähemmän. Sitten yleensä tuli uusi ohjeistus seuraavia saman tuotteen keikkoja varten, että ei niin aggressiivista myyntiä enää. Voitte myös antaa kaupalle palautetta, että asiointi siellä Cittarissa oli tämän takia kiusallista ja epämukavaa. Osoittakaa tämä siis siihen tiettyyn myymälään, sanokaa vaikka myymäläpäällikölle tai vaikka kassatädille. Se sit pistää palautetta joko tuote-esittelijöille tai sille firmalle, missä tuote-esittelijät työskentelevät.

Vierailija
54/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kerran vauhdilla ohi eräästä tyrkyttäjästä, jolle huikkasin todellisen syyni kiireeseeni: "anteeksi mutta pitää ehtiä katsastukseen, nyt en ehdi pysähtymään!". Ämmä perkele huusi perääni "NIIN VARMAAN JOO"!!!!!! :D Jos olisi ollut aikaa, olisin antanut sanallisesti aikamoisen palautteen, nyt tyydyin vaan katsomaan tätä kuin sekopäätä.

Vierailija
55/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:42"]

Jyväskylässä Seppälän CM:n käytävällä: kaksi miestä vaanii jossain poterossa ja kun ukon kanssa lohnustamme siitä ohi, huutavat:"Asutteko omakotitalossa?" "Ei!" vastaamme kuorossa ja jatkamme matkaa. Velvollisuus suoritettu. Jotenkin alkoi nyt ottamaan pattiin. Piruako se kenellekään kuuluu, kuinka asumme.

[/quote]

Mä töksäytin jollekin joskus ihan suoraan, että "mitä se sulle kuuluu".

Vierailija
56/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 18:33"]Niin ärsyttäviä! Turun Hansassa on se Elisan/TeleFinland mikälie koju, onneksi sen saa kierrettyä mutta keskeisellä paikalla silti.

Viimeksi keskustelu meni näin:
"Moi! Mikä liittymä sulla on?" (Kysymykseen tuntuu tyhmältä vastata ei kiitos, joten vastasin..) "Sonera." "Mitäs se maksaa kuussa?" "En tiiä kyllä tarkalleen.." "Maksatko sä sen ite?" "En maksa, äiti maksaa." "No pitäisköhän sun maksaa..?" Tuli tosta vaan paha mieli, äitini vapaaehtoisesti haluaa auttaa mua opiskelijana maksamalla puhelinlaskuni.. muutenkaan ei pitäisi olla myyjän paikka tuomita vaikka mikälie sugardaddy kuittaisi laskuni.
[/quote]

Haha mulle kävi samalla tavalla siinä, mut sillon ne ei vastannut noin törkeest, tais kyllä naureskella:D miks ne ees kiusaa nuoria kun monesti vielä liittymät vanhempien nimissä:D

Vierailija
57/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippa-tippa-mies

Vierailija
58/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 20:36"]Tippa-tippa-mies
[/quote] Niin osuva :D Otan itsekin tuon sanan käyttööni, terkuin itsekin lempääläläinen ja tippatippamiesten uhriksi useasti joutunut.

Vierailija
59/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 20:36"]Tippa-tippa-mies
[/quote] Niin osuva :D Otan itsekin tuon sanan käyttööni, terkuin itsekin lempääläläinen ja tippatippamiesten uhriksi useasti joutunut.
[/quote]
Koskikeskuksessa Tampereella on joku vastaava koju. Äijä ei vaan tajua. "joko kiinnostaa? Ota nayte, auttaa kuiva kasi." Tyyppi hyökkää sieltä kojustaan kuin pantteri. Pelottavaa.

Vierailija
60/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano: painu vittuun siitä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi