Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuppautuvat kaupittelijat kauppakeskuksissa

Vierailija
26.03.2015 |

Kävin eilen cittarissa ja siellä on joku Telefinlandin myyntipöytä keskeisellä paikalla käytävällä, että ohi joutuu kulkemaan. En sitten näyttänyt tarpeeksi kiireiseltä vissiin kännykkää räplätessäni, kun kaupittelija lähestyi ja kysyi mikä liittymä. Sanoin että nyt se ja se, mutta olen juuri vaihtanut ja postissa juuri tulossa uusi sim-kortti. Joo, ei pitäis niille alkaa juttelemaan mitään, mutta ajattelin uuden liittymän varjolla pääseväni samantien eroon tyypistä. Alkoi silti tuputtamaan heidän liittymäänsä. Mitenhän noi oikein pitäis ohittaa. Rasittavia iholletyöntyjiä.

Kommentit (222)

Vierailija
81/222 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:38"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:14"]

Höh, mie sanon niille aina et "on jo se liittymä", tai "olen jo kuukausilahjoittaja", tai "allekirjoitin sen jo". Jättävät heti rauhaan! XD

[/quote]

Aina ei tuokaan toimi, jäävät kyselemään että eikö kiinnostaisi silti tällainen ja tuollainen. Siinä vaiheessa kyllä ihmetyttää, kun juurihan sanoin jo olevani asiakas, mitä te vielä haluatte..

[/quote]

Olen myös huomannut, että kohtelias tai neutraali ei kiitos ei auta. Päinvastoin se yllyttää jatkotuputtamiseen. Jos selvästi yrittää kiertää paikan mulkaisten tyyppiä, niin kimppuun tulee. Kun ei ole kuulevinaankaan eikä näkevinäänkään niin eipä itse tarvi selitellä mitään. Ei siis reagoi mitenkään. Käsittämätöntä, kun vaikka puhuu kaverinsa niin edestä pomppaa tyyppi joka puhuu päälle tupaten hilavitkutintaan. Ahdisteluongelma tämä on Suomessa!

Vierailija
82/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun joku tuleee multa kysyyn mikä liittymä mikä sähkösoppari mikä sitä tai tätä niin vastaan joka kerta että mulla on toi jo niin toteevat vaan että hyvä ja jättävät rauhaaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen aina näitä ketjuja, normaali ihminen osaa sanoa ei kiitos.

Minuakin usein joku myyjä tai feissari lähestyy, katson silmiin ja sanon ystävällisesti ei kiitos, ja aina sen jälkeen kiittävät/toivottavat hyvää päivän jatkoa, eivät todellakaan jää "hihaan roikkumaan".

Vierailija
84/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin voisin sanoa ei, mutta "onkos tippii" voisin ehkä sanoa joo.

Vierailija
85/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoon niin paljon noita hyeenoita!!

Vierailija
86/222 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:36"]

Ihmettelen aina näitä ketjuja, normaali ihminen osaa sanoa ei kiitos.

Minuakin usein joku myyjä tai feissari lähestyy, katson silmiin ja sanon ystävällisesti ei kiitos, ja aina sen jälkeen kiittävät/toivottavat hyvää päivän jatkoa, eivät todellakaan jää "hihaan roikkumaan".

[/quote]

Tässä kun ei nyt ole ollenkaan kysymys siitä, että osaako sanoa kiitos ei. Etkö ymmärrä lukemaasi?

Vierailija
87/222 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanniksi yritti kerran eräs neito kaupitella Kampissa 50 cm hiusjatketta. Oli loukkaantuneen oloinen kun en ollut kiinnostunut. Oma tukka 100 cm ja ainakin 4 paksumpi kuin hiusjatke.

Vierailija
88/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania muistoja tulee mieleen näistä kertomuksista! Nimittäin Turkin ja Egyptin turistirysäkohteista! Meininki oli juuri samanlaista, joku oli jopa opetellut sanan tai pari suomea. Nokia Nokia, osta osta! Samoja tyyppejä ilmeisesti Ideaparkissa ja Koskikeskuksessa.

Vierailija
89/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noista eroon pääsee. Kysykää,  you want sex? 

Vierailija
90/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:10"]

Kyllä noista eroon pääsee. Kysykää,  you want sex? 

[/quote]

Hah, hah! Sanotaan kuin entinen poliitikko vaimikäseoli:"We go room?"

Tankerous laaaaav.

Vierailija
91/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä muutoshan on tapahtunut nyt ihan muutamassa vuodessa. Ennen vanhaan tyrkyttäjiä kohtasi tosiaankin vain pahimmissa sisäänheittokulttuurisissa turistirysäkohteissa, joita mm. siksi olenkin vältellyt. Nyt se on sitten tätä, ettei täällä Suomessa saa ostarilla kävellä yhtäkään kertaa rauhassa, ei tosiaankaan yhtäkään kertaa. Mulle on tultu tyrkyttämään jopa jotain helvetin salijäsenyyttä eräällä rauhallisella uimarannalla, ja se meni jo todellakin aivan liian pitkälle! Tyyppi tuli keskeyttämään lukuhetkeni ja seisoi melkein rauhalliseen paikkaan asettelemallani viltilläni ilman että otin häneen minkäänlaista kontaktia ennen sitä tai olisin toivottanut hänet tervetulleeksi siihen. Rauhassa halusin olla ja rentoutua. Kun sitten kieltäydyin, kuulin kuinka tyrkyttäjä heitti ei niin kivaa kommenttia kanssatyrkyttäjälleen, jonka kanssa olivat yhdessä painostamassa rannalla kesäpäiväänsä viettäviä ihmisiä, niin että hyvin kuulin sen.

Olisi kyllä hyvä, jos jokainen ketä asia häiritsee reklamoisi oikeaan osoitteeseen, sen lisäksi että kertoo siitä tähän ketjuun. Siten voisimme kenties jopa vaikuttaa asiaan. Jos tarpeeksi moni uhkaa esim. jättää ostokset sikseen noissa paikoissa noiden takia, niin luulisi kiinnostavan pomojakin.

Vierailija
92/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 09:52"]

Törmännyt samaan myös Helsinki-Vantaan lentokentällä. Ei mitään hajua mitä yrittävät kaupitella tai tyrkyttää mutta mieleen muistui eräs kerta, kun palasin lomareissulta.

Olin kävelemässä muiden mukana sinne matkalaukkuhihnalle, kunnes nuori mies hyökkäsi mun eteeni "Oisko sulla hetki aikaa? Meillä ois tässä tosi hieno..." Vastasin hänelle, että anteeksi, mulla ois tässä hieman kiire ja jatkoin matkaani. Eihän mulla varsinaisesti mikään kiire ollut, halusin vaa mahdollisimman nopeasti pois lentokentältä. Mieshenkilö taisi tästä tuohtua sen verran kun huusi perääni erittäin vittumaisella sävyllä "NO OMAPA ON HÄPEÄS!!!!!!!!!". Anteeks mitä? Mikä oikeuttaa huutelemaan tuollaista ihmisten perään, etenkään kun se ei todellakaan ole mun häpeäni jos ei kiinnosta tai ole aikaa kiireiltä :D

[/quote]

Vitsinä tuli mieleen, että tuolle "Oma häpeäsi!"-huutajalle voisi huutaa takaisin, että "Sinullahan se sukupuolitauti on!"

Vierailija
93/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 17:00"]Kyllä näkyy että ollaan yrittämisen estomaassa Suomessa. Tämäkin kaupanteko häiritsee arvoisia avuttomia kansalaisia, joilla ei ole suuta sanoa ei kiitos. Otatteko ihan henkilökohtaisena loukkauksena nuo myyntiyritykset. Ajattelisitte mieluummin niin, etttä hyvä, siinä on joku työn parissa yrittämässä elantoa itselleen. 
[/quote]

Ymmärrän kyllä että työtään se tyrkyttäjäkin tekee, mutta harmittaa silti. Olisi ihan mukavaa saada kulkea RAUHASSA ilman että yritetään myydä jotakin. Mainoksia on jo muutenkin kaikki paikat täynnä.

Vierailija
94/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras comeback tyrkyttäjälle tuli heitettyä viime keväänä. Parikymppinen jumppakana yritti kaupitella kuntosalijäsenyyttä. Kysyin siltä siinä kahdeksannella kuulla liitoskivuissa hiiviskellen, että "kuule näytänkö mä siltä, että mä jumppaan?"

Vierailija
95/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 00:58"]

Can I see your nails... hell no, but soon if this happens again you can see my old and moldy ass. Wanna lick it?

[/quote]

Voit nähdä nyrkkini, lipevä jätkä, jos et ala häipyä!

Vierailija
96/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:34"]

Paras comeback tyrkyttäjälle tuli heitettyä viime keväänä. Parikymppinen jumppakana yritti kaupitella kuntosalijäsenyyttä. Kysyin siltä siinä kahdeksannella kuulla liitoskivuissa hiiviskellen, että "kuule näytänkö mä siltä, että mä jumppaan?"

[/quote]

Ihana. :D

Vierailija
97/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:25"]

Siis tämä muutoshan on tapahtunut nyt ihan muutamassa vuodessa. Ennen vanhaan tyrkyttäjiä kohtasi tosiaankin vain pahimmissa sisäänheittokulttuurisissa turistirysäkohteissa, joita mm. siksi olenkin vältellyt. Nyt se on sitten tätä, ettei täällä Suomessa saa ostarilla kävellä yhtäkään kertaa rauhassa, ei tosiaankaan yhtäkään kertaa. Mulle on tultu tyrkyttämään jopa jotain helvetin salijäsenyyttä eräällä rauhallisella uimarannalla, ja se meni jo todellakin aivan liian pitkälle! Tyyppi tuli keskeyttämään lukuhetkeni ja seisoi melkein rauhalliseen paikkaan asettelemallani viltilläni ilman että otin häneen minkäänlaista kontaktia ennen sitä tai olisin toivottanut hänet tervetulleeksi siihen. Rauhassa halusin olla ja rentoutua. Kun sitten kieltäydyin, kuulin kuinka tyrkyttäjä heitti ei niin kivaa kommenttia kanssatyrkyttäjälleen, jonka kanssa olivat yhdessä painostamassa rannalla kesäpäiväänsä viettäviä ihmisiä, niin että hyvin kuulin sen.

Olisi kyllä hyvä, jos jokainen ketä asia häiritsee reklamoisi oikeaan osoitteeseen, sen lisäksi että kertoo siitä tähän ketjuun. Siten voisimme kenties jopa vaikuttaa asiaan. Jos tarpeeksi moni uhkaa esim. jättää ostokset sikseen noissa paikoissa noiden takia, niin luulisi kiinnostavan pomojakin.

[/quote]

No niinpä onkin muutos tapahtunut lähivuosina. Näiden avauksien myötä lähtee seuraavalla kerralla minultakin noottia. Tämä oli herättävää. On ehkä niin paljon pipoa kiristänyt ettei aivot ole enää rullanneet reklamaatioon asti.

Mutta mietin että voisinkin sen kirjoittaa mihin tahansa lappuun jo kaupassa, ihan sama mihin. Ei asiakkaankaan hyvinvoinnilla ole väliä. Ilmoitustaululle, palautelaatikkoon, arvontalaatikkoon ja vielä yks lappu pyörimään jonnekin hyllylle hyeenoiden läheisyyteen. Joka niitä lappuja keräilee, niin pipoa kiristänee ja valittaa ylemmälle taholle. Valituksen aihe, stressaa kun joutuu keräileen näitä asiakkaiden stressilappuja. Taidan kirjoittaa valmiiksi kassiini noita, ei tarvi erikseen kynäillä kun sattuu silmiin ja korviin.

Vierailija
98/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:32"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 17:00"]Kyllä näkyy että ollaan yrittämisen estomaassa Suomessa. Tämäkin kaupanteko häiritsee arvoisia avuttomia kansalaisia, joilla ei ole suuta sanoa ei kiitos. Otatteko ihan henkilökohtaisena loukkauksena nuo myyntiyritykset. Ajattelisitte mieluummin niin, etttä hyvä, siinä on joku työn parissa yrittämässä elantoa itselleen.  [/quote] Ymmärrän kyllä että työtään se tyrkyttäjäkin tekee, mutta harmittaa silti. Olisi ihan mukavaa saada kulkea RAUHASSA ilman että yritetään myydä jotakin. Mainoksia on jo muutenkin kaikki paikat täynnä.

[/quote] 

Kyllä yrittää saa mutta ei huijaamisella. Huijaaminen on rikos ja moralitonta. 

Nää voidemyyjät huvittaa eritoten. 

Orogold ja dead sea tuotteiden hinnat lähtee jostain 200 / purkki. Kun et osta saat toisen mukaan. Jos ei kauppoja synny niin tulee kolmas purkki. Jos ei kauppoja synny niin saat yhden purkin lisää. Jos ei kauppoja synny niin jotain muita tuotteita ja  näytteitä tulis lisää. ..

Vierailija
99/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vitsinä tuli mieleen, että tuolle "Oma häpeäsi!"-huutajalle voisi huutaa takaisin, että "Sinullahan se sukupuolitauti on!"

Liikeidea sulle vitsinä: Ala kaupata kuiskaajan palveluja korvanappiin henkilöille, jotka hämmentyvät törpöistä ja röyhkeistä ihmisistä niin, että vasta myöhemmin tulee napakat sanalliset potkut mieleen, mutta kohde on jo silloin tiessään. Antaisit neuvoja reaaliajassa. ;)

Vierailija
100/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, kevättä odotellen ja feissareita... muutamia jo näkyykin mutta kesän tullen feissariparvi pyrähtää sopivasti työpaikkani nurkalle. Joudun työpäiväni aikana toisinaan käväisemään rakennuksen ulkopuolella, ja huolimatta rinnalla roikkuvasta kulkukortista (joka ikäänkuin huutaa "olen töissä!) saan toistuvasti vastata kysymyksiin kiinnostaako ihmisoikeudet ("Ei") Onko Unicefin toiminta tuttua ("Ei") jne. Luulisi, että tulisi jo naamat molemmin puolin tutuiksi, kun siinä päivittäin pyöritään, mutta ei. Saman kujanjuoksun saa suorittaa päivittäin, joskus jopa monta kertaa.

Tosin feissarit yleensä uskovat kerrasta tuon"Ein", mutta kauppakeskuksen rasvakauppiaat ja liittymäpojut ovat pahuksen sitkeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi