Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuppautuvat kaupittelijat kauppakeskuksissa

Vierailija
26.03.2015 |

Kävin eilen cittarissa ja siellä on joku Telefinlandin myyntipöytä keskeisellä paikalla käytävällä, että ohi joutuu kulkemaan. En sitten näyttänyt tarpeeksi kiireiseltä vissiin kännykkää räplätessäni, kun kaupittelija lähestyi ja kysyi mikä liittymä. Sanoin että nyt se ja se, mutta olen juuri vaihtanut ja postissa juuri tulossa uusi sim-kortti. Joo, ei pitäis niille alkaa juttelemaan mitään, mutta ajattelin uuden liittymän varjolla pääseväni samantien eroon tyypistä. Alkoi silti tuputtamaan heidän liittymäänsä. Mitenhän noi oikein pitäis ohittaa. Rasittavia iholletyöntyjiä.

Kommentit (222)

Vierailija
201/222 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:29"]

Meidän pitää saada laki joka kieltää puhelinmyynnin sekä kojumyynnin. Niistä ei ole muuta kuin harmia

Ja romanikerjäläiset, oikein hävettää kun ne istuu joka kadun kulmalla ja häiritsee paikallisia, mutta etenkin se että häiritsevät tänne tulevia turisteja koska Suomeen on kallista matkustaa mm. Aasiasta ja Amerikoista ja sitten kun turistit pääsevät tänne niin noita istuskelee kadulla jopa Espaa myöten. Useimmissa kaupungeissa niillä kerjäläisillä ei varsinkaan ole asiaa minkään luksusliikkeiden liepeille vaan poliisi tulee heti korjaamaan talteen. Eräänä päivänä kävelin Galleria Esplanadin ja Vuittonin ohi ja siinä istui 3 joita aasialaiset yrittivät väistellä kun nämä kosketteli melkein heidän jalkojaan että "heeelp". Eräs romanityttö esitti rampaa Espalla mutta tuli vastaan Finlandiatalon liepeillä tuntia myöhemmin, oli lenkillä ja jalat terveet kuin mitkä! Samoin eräällä romaninaisella hajosi laukku Aleksilla ja sieltä putosi monta vakuumipakkausta sisäfilettä!

Onko Suomi niitä harvoja maita joissa nuo saa enää kerjätä kun en ole niitä monissa muissa Euroopan pääkaupungeissa ainakaan kahteen tai kolmeen vuoteen nähnyt?

Myyskentelijät on kammottavia,

mutta romanikerjäläiset eivät.

Likainen ihminen on tuotu tänne pohjolaan jostain Romanian kaduilta istumaan tänne, pahvilaatikon päälle kadunkulmaan ja ojentelemaan pahvimukia.

Entä tämän ihmisen elämä?

Missä on hänen oikeutensa kieltäytyä tällaisesta hommasta?

Voiko hän päättää, että joo minä lopetan ja lähteä kotiin katsomaan telkkaria,

ehkä laittamaan muutaman työhakemuksen?

Ei voi. Mihin hän siitä pääsee?

Missä on hänen ihmisoikeutensa,

hänen työpaikkansa, millainen koulutus,

millainen kotitalo hänellä on? Romanikerjäläisellä ei ole mitään.

Älkää vihatko näitä ihmisiä.

Minusta tällainen, äärimmäisen nöyrä pakolaisuus ei ole halveksittavaa,

se on julmaa, pelottavaa, mutta ei vihattavaa.

Jos olisin varakas, ottaisi n kotiini vieraaksi näitä kerjäläismammoja,

hommaisin jonkin koulutuksen ja rekrytoisin heidät mukavaan sisätyöhön.

Jokainen saisi lämpimän aterian joka päivä,

lämpimän suihkun ja nukkua yönsä sängyssä peiton alla,

ei rikollisliigan armoilla pakun tavaratilassa...

Miksi isorikkaat eivät pelasta kerjäläisiä?

Miksi varakkaat eivät kidnappaa katukerjäläisiä ja vie heitä hyviin oloihin ja auta heitä oikeasti?

Millaisia ihmisiä me oikein olemme?

Kerjääminen kun kriminalisoidaan niin mafia on aseeton.

Ja kun noille ei kukaan enää anna latin latia niin kas kummaa kun roskaväki häviää silmistämme!

Vierailija
202/222 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa tarkalleen mikä niissä myyjissä on suuri paha? Se että he tienaa enemmän kuin sinä? Se että he uskaltavat puhua tuntemattomalle ihmiselle? Se että he ovat nuoria? Täysin käsittämätöntä!

Se, että he häiritsevät minua.

Itse uskallan käskeä heitä painumaan helvettiin edestäni mutta kaikista ei siihen ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/222 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran joku myyjä laittoi ykskaks yllättäen kynän kasvojeni eteen ja sanoi, että kerropas mikä tämä on?! Sanoin, että en osta mitään ja jatkoin matkaani.  Huusi perääni, että EN MINÄ SITÄ KYSYNYT!:DD

Olisit sanonu että kohta sun perseessä:)

Yksi taktiikka olis esittää joko mykkää tai kuuroo, lykkäät paperin kätee jossa lukee että mitä?

Vierailija
204/222 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itis on täynnä näitä kauppiaita. Lopetin siellä käynnin kokonaan.

Vierailija
205/222 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fortumin myyjät Jyväskylän Forumissa, aaargh!

Samaa Turun hansassa, jotain vakuutusta myyvät todella aggressiivisesti. Kun sanoo heille että kiitos ei nyt niin jankuttavat vain että "mitä siinä on vaikeaa, nimi paperiin kaikki tarvitsevat kotivakuutuksen!"

Inhottava geeliletti, en ostaisi edes tiskirättiä tollaselta.

Vierailija
206/222 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne oo jotain myyntitykkiopiskelijoita harjoittelemassa? En asioi liikkeissä joissa tiedän hyenalauman väijyvän tuulikaapissa!

Vierailija
207/222 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa, oletteko todella näin ahdistuneita, että oikein vituttaa kun tuntematon ihminen tulee tervehtimään ja pahimmillaan kysyy sinun sähköyhtiötäsi? Hän todennäköisesti ei kysy sitä loukataksesi sinua vaan yllätys yllätys: kannattaisi joskus pysähtyä siihen ständille! Hän myy sinulle halvemman sähkösopimuksen tai halvemman puhelinliittymän!

Taidat ite olla näitä tyrkyttäjiä? Minä en ikinä milloinkaan osta yhtään mitään jos joku tulee jotain kauppaamaan. Ostan vain omasta aloitteesta sieltä mistä itse niin päätän.

Vierailija
208/222 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älkääpä mitään. Oulussa joku sähköfirma on vienyt tämän uudelle asteelle ja ne tuli oven taakse tyrkyttämään sopimuksiaan. Ai että kiehuu vieläkin!

Vierailija
209/222 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuukausi soittelee sama lehtimyyjä ja ihan rattoisastihan minä sille kerron, että mitä kuuluu ja eipä ole yhtään enempää rahaa nyt, kun oli viime kuussa. Kannappas aku ankkas ja seiskat hornantuuttiin. Sellainen sanaton sopimus meillä kai on, että hän saa puheminuutteja ja minä juttelen mukavia.

Noille feissareille ja muille tuputtajille yritän olla mukava ja vaan sanon, että olen menossa metsästämään halvinta mahdollista ruokaa kaupasta, että nää sun 30€ puhelinliittymät ei nyt sovi kukkarolle.

Toinen kätevä temppu on rueta muka kaivamaan kännyä repusta ja iskeä lemmikkiliskon ruokalootat sille myyjälle käteen "Piäs noita." ja kohta on telefinland-jätkällä kädessä laatikko torakoita, toinen vahakoisaa ja vielä lokustit päälle. Harmi, että tämän episodin pääsee vetämään vain kerran kuussa kun noita tarttee ostaa :D Aina näkemisen arvoinen juttu myös ohikulkijoille!

Kerran joku puhelinterroristi myös alkoi syyttää minua törkeäksi, kun sanoin ettei kiinnosta tuote x. Kumpihan meistä on törkeä, hän joka soittaa perjantaina illalla 17.55 mulle kotiin vai minä, joka yritän päästä pakkokauppaajan hampaista?

Vierailija
210/222 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus oulun keskustassa ei siis kylläkään kauppakeskuksen sisällä vain sen edessä. Ensimmäinen Punaisen ristin tyyppi yritti saada liittymään lahjoittajaksi vastasin ei kiitos ja koitin jatkaa matkaa niin toinen Punaisen ristin tyyppi parin metrin päästä yritti saada liittymään, kieltäydyin taas ja koitin jatkaa matkaa niin kolmas Punaisen ristin tyyppi yritti saada liittymään, oli näistä kolmesta painostavin ei ymmärtänyt  vaikka kuinka sanoin ei kiitos ja pyrki jopa estämään etenemisen lisäksi kaikki kolme olivat kyllä niin lähellä toisiaan että pitäisi huomata jos ei kiinnosta ensimmäisen kyselijän kohdalla ja jättää rauhaan. lähti kyllä palautetta eteenpäin liian iholle käyvästä taktiikasta

Vierailija
211/222 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin haluttaisiin kaikki työttömät työllistää ja puhelinmyyntiin, eikö kuullostakin kivalta ajatukselta.

Vierailija
212/222 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenn sanonut puhelimessa että mulla on edunvalvonta enkä voi ostaa mitään. :D  Pahinta oli viime vuonna asuntomessuilla, teltassa. Väkisin yritettiin myydä sähkösopimusta, turvalaitteita  ym. suomalainen ei ole tottunut tyrkytykseen ja ainakin minulle tulee vastenmielinen olo koko firmaa kohtaan. Oma-alotteisesti olisin kiva katsella kaikenlaista mutta ei voi kun tulee pakokauhu myyjiä kohtaan.

Vierailija
213/222 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkim ständi myyjät ovat perseestä!!!

Vierailija
214/222 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Savolaisen Raunoko se siellä?????? Minä olen rauno samaa mieltä kanssasi! Nämä kaiken maailan vötrymin ja telisan myyjät saa vereni suorastaan kiehumaan. Saatana,,,, Mitenkä ne  etes kehtoo myyvä sellasia tuotteita missä Lillius on ollut mukana. Perkele,,, Varastavat kansalaisilta!!???!!!? Sitä paitsi turha mittää ostaa ku siirto se on joka maksaa.

Ps. Caruna myytiin ulkomaille. Mitäs siitä on muut mieltä!???!!!!??

Vierailija
215/222 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka p*rkleeen savolainen????,, MUTTA asiaaa puhut Tuano"! Saattana sen lilliuksen kanssa  kun vero paratiisissa itse asustelee varmasti!!! EI VARMASTI makssa pennin jetiä suomen valtiolle,,,!! keksi varmasti ITSE sähkön siirto maksut,,!!

Vierailija
216/222 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON SE kumma että näitä riittää!!??? Kerran kuussa kun,, poistuu kylältä pakko ostoksia varten niin on s#¤"ana tyrkyttäjää joka kulmalla!! ja samaa mielrtä edeltäjävieistien kanssa"!! Jostain muistan lukeneeni että Lillius ne sähkön siirto maksut keksikin,,,,, köyhältä kansalta riisti viimeisetkin lantit!! ja nyt tosissaaan majjailee siellä veroparatiisiloissa,,,,

Vierailija
217/222 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenn sanonut puhelimessa että mulla on edunvalvonta enkä voi ostaa mitään. :D  Pahinta oli viime vuonna asuntomessuilla, teltassa. Väkisin yritettiin myydä sähkösopimusta, turvalaitteita  ym. suomalainen ei ole tottunut tyrkytykseen ja ainakin minulle tulee vastenmielinen olo koko firmaa kohtaan. Oma-alotteisesti olisin kiva katsella kaikenlaista mutta ei voi kun tulee pakokauhu myyjiä kohtaan.

Kiitos, otan tuon edunvalvojajutun käyttöön. Mutta vakavasti, tosi idioottia touhua, että kauppiaat ulisee siitä että ihmiset ostavat nykyään netistä, ja kauppa ei käy fyysisissä kaupoissa. Itse ainakin tykkäisin käydä ostareilla, kun niissä on paljon kauppoja ja ravintoloita ja muutenkin ihan kiva viettää aikaa, tai siis oli! Käyn kauppakeskuksessa töissä, ja en sekuntiakaan jää viettämään siellä aikaa työajan ulkopuolella.

Vierailija
218/222 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta jos sanoo että "teidän liittymä" sit sieltä tulee vastaus että "no tuos puhelin tänne niin katsotaan saadaanko halvemmaks". Ja oikeesti on joku muu liittymä, tai sitten ei vois vähempää kiinnostaa 😅

Vierailija
219/222 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama näiden hyväntekijöiden kanssa, jotka koettaa kalastaa johonkin Afrikan auttamiseen. Jos kävelet rautatieaseman läpi ja takaisin, niin varmaan 5 ihmistä on hihassa kiinni, " ei kestä kauan". Vittu että vituttaa. Ja jos kieltäydyt tai otat katsekontaktin muualta, niin  ei ns. ymmärretä vaan jatketaan samaa lässytystä. Ja kun niitä on monta samalla kulkureitillä, se on ihan jatkuvaa

Vierailija
220/222 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta ongelma jatkuu edelleen. Tampereella Ratinan kauppakeskuksessa ei ole kiva käydä näiden ko. myyjien vuoksi. Ovat heti liukuportaiden päässä vastassa kojujensa kanssa. Aikani vastailin heille mutta sitten riitti. Laitoin palautetta kauppakeskukselle. Mielestäni ihmisen kuuluu saada kulkea rauhassa, ilman että kysellään jatkuvasti mikä liittymä on tai voisinko tilata lehden tai mikä sähkösopimus on jne. Myyntitapa on erittäin päällekäyvä. Ratinan kauppakeskus on todella mukava ja viihtyisä paikka muilta osin.