Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuppautuvat kaupittelijat kauppakeskuksissa

Vierailija
26.03.2015 |

Kävin eilen cittarissa ja siellä on joku Telefinlandin myyntipöytä keskeisellä paikalla käytävällä, että ohi joutuu kulkemaan. En sitten näyttänyt tarpeeksi kiireiseltä vissiin kännykkää räplätessäni, kun kaupittelija lähestyi ja kysyi mikä liittymä. Sanoin että nyt se ja se, mutta olen juuri vaihtanut ja postissa juuri tulossa uusi sim-kortti. Joo, ei pitäis niille alkaa juttelemaan mitään, mutta ajattelin uuden liittymän varjolla pääseväni samantien eroon tyypistä. Alkoi silti tuputtamaan heidän liittymäänsä. Mitenhän noi oikein pitäis ohittaa. Rasittavia iholletyöntyjiä.

Kommentit (222)

Vierailija
181/222 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan myymään niille omaa autoani haha..Mulla olis sulle hyvä Nissan kaikilla herkuilla ..Ajettu vaan 32tkm jne jne

Vierailija
182/222 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vähän noista on häiriötä, jos niille ei vastaa mitään tai muutenkaan reagoi. Minä kävelen suoraan ohitse joka kerta. Jos liikkumistani estettäisiin, huutaisin vartijan paikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/222 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa tarkalleen mikä niissä myyjissä on suuri paha? Se että he tienaa enemmän kuin sinä? Se että he uskaltavat puhua tuntemattomalle ihmiselle? Se että he ovat nuoria? Täysin käsittämätöntä!

Vierailija
184/222 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa tarkalleen mikä niissä myyjissä on suuri paha? Se että he tienaa enemmän kuin sinä? Se että he uskaltavat puhua tuntemattomalle ihmiselle? Se että he ovat nuoria? Täysin käsittämätöntä!

Se täysin turhien tavaroiden ja palvelujen tyr-ky-tys agressiivisesti. Pitääkö vääntää ratakiskosta? Mikä sulla on kun et luettua tekstiä ymmärrä? Se ihmisten häiriköiminen, käsiksi käyminen ja etenemisen estäminen ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.

Vierailija
185/222 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt kun rasvamyyjä roikkui mummon hihassa kiinni eikä antanut periksi, kunnes mummo alkoi itkemään!!!!

Jumankauta että suututti. Pistin kyllä sellaisen palautteen kauppakeskukselle että näppäimistö huusi punaisena. Arvatkaa mitä tapahtui! Rasvamyyjää ei enää näkynyt. Nyt on jo vuosi kulunut episodista, toivottavasti eivät enää palaa.

Vierailija
186/222 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä saan rasvaheput jättämään rauhaan, kun nostan kädet esiin ja näytän märkivät kämmenen sisäpuolet, että tepsiikö se rasvas noihin ? kerran myös otin hupparia alas olkapäiltä näyttääkseni niissä olevan ihottuman ja ukkoparka pakeni kuin vampyyri ristin nähdessään :D 

ja liittymätuputtajille sanon että luottotiedot on kuule menneet, kiitos hei. 

Vierailija
187/222 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se täysin turhien tavaroiden ja palvelujen tyr-ky-tys agressiivisesti. Pitääkö vääntää ratakiskosta? Mikä sulla on kun et luettua tekstiä ymmärrä? Se ihmisten häiriköiminen, käsiksi käyminen ja etenemisen estäminen ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.

Ihmisten häiriköiminen = tervehtiminen + 1-2 kysymystä?

Käsiksi käyminen = uskotko tuohon itsekkään? Luulen, että se ständi lähtisi melkosen nopeasti sieltä kauppakeskuksesta pois jos yksikin tälläinen tapaus tapahtuisi. On se kumma kun heillä kauppa käy ja täällä ahdistuneet vinkuu! Pysähtykää joskus siihen ständille älkääkä tehkö siitä ongelmaa oman päänne sisään, ne myyjät voi olla mukaviakin! Vai onko vaatekaupankin myyjä häirikkö?

Jos nämä ovat ne pahat asiat, niin suomalaista kulttuuria on aika muuttaa..

Vierailija
188/222 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opetellut taktiikan,

jolla kaikki kaupustelijat ohitetaan alle sekunnissa.

Kun tällainen nimienkerääjä/ omega3-/ kalaöljykapseli-/ liittymä-myyjä ampaisee sivulta eteeni,

katson ilmeeni muuttumatta hänen ohitseen,

pudistan päätäni ja jatkan matkaa.

Välillä nostan käteni eteen ja teen torjuvan eleen. En viitsi edes sanoa mitään.

Enkä hidasta vauhtiani.

Kaverini ovat sanoneet,

että se näyttää kauhean tylyltä, mutta se toimii.

Puhelinmyyjän vaiennan sekunneissa:

-Onko siellä ** puhelimessa?

-Niin? Myytkö jotain?

-Kun meillä on nyt tällainen kiinnostava kysely...

-Onko tämä nyt koulusta? Vai meidän asiakas? KUKA siellä nyt on?

-Minä edustan Energy Life Golden-konsernin...

-Juu ei. En osta mitään. ja luuri kiinni.

Pois turha kursailu.

Vierailija
189/222 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin vähän noista on häiriötä, jos niille ei vastaa mitään tai muutenkaan reagoi. Minä kävelen suoraan ohitse joka kerta. Jos liikkumistani estettäisiin, huutaisin vartijan paikalle.

Yes!

Tämä on paras taktiikka.

Vierailija
190/222 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:29"]

Meidän pitää saada laki joka kieltää puhelinmyynnin sekä kojumyynnin. Niistä ei ole muuta kuin harmia 

Ja romanikerjäläiset, oikein hävettää kun ne istuu joka kadun kulmalla ja häiritsee paikallisia, mutta etenkin se että häiritsevät tänne tulevia turisteja koska Suomeen on kallista matkustaa mm. Aasiasta ja Amerikoista ja sitten kun turistit pääsevät tänne niin noita istuskelee kadulla jopa Espaa myöten. Useimmissa kaupungeissa niillä kerjäläisillä ei varsinkaan ole asiaa minkään luksusliikkeiden liepeille vaan poliisi tulee heti korjaamaan talteen. Eräänä päivänä kävelin Galleria Esplanadin ja Vuittonin ohi ja siinä istui 3 joita aasialaiset yrittivät väistellä kun nämä kosketteli melkein heidän jalkojaan että "heeelp". Eräs romanityttö esitti rampaa Espalla mutta tuli vastaan Finlandiatalon liepeillä tuntia myöhemmin, oli lenkillä ja jalat terveet kuin mitkä! Samoin eräällä romaninaisella hajosi laukku Aleksilla ja sieltä putosi monta vakuumipakkausta sisäfilettä!

Onko Suomi niitä harvoja maita joissa nuo saa enää kerjätä kun en ole niitä monissa muissa Euroopan pääkaupungeissa ainakaan kahteen tai kolmeen vuoteen nähnyt?

Myyskentelijät on kammottavia,

mutta romanikerjäläiset eivät.

Likainen ihminen on tuotu tänne pohjolaan jostain Romanian kaduilta istumaan tänne, pahvilaatikon päälle kadunkulmaan ja ojentelemaan pahvimukia.

Entä tämän ihmisen elämä?

Missä on hänen oikeutensa kieltäytyä tällaisesta hommasta?

Voiko hän päättää, että joo minä lopetan ja lähteä kotiin katsomaan telkkaria,

ehkä laittamaan muutaman työhakemuksen?

Ei voi. Mihin hän siitä pääsee?

Missä on hänen ihmisoikeutensa,

hänen työpaikkansa, millainen koulutus,

millainen kotitalo hänellä on? Romanikerjäläisellä ei ole mitään.

Älkää vihatko näitä ihmisiä.

Minusta tällainen, äärimmäisen nöyrä pakolaisuus ei ole halveksittavaa,

se on julmaa, pelottavaa, mutta ei vihattavaa.

Jos olisin varakas, ottaisi n kotiini vieraaksi näitä kerjäläismammoja,

hommaisin jonkin koulutuksen ja rekrytoisin heidät mukavaan sisätyöhön.

Jokainen saisi lämpimän aterian joka päivä,

lämpimän suihkun ja nukkua yönsä sängyssä peiton alla,

ei rikollisliigan armoilla pakun tavaratilassa...

Miksi isorikkaat eivät pelasta kerjäläisiä?

Miksi varakkaat eivät kidnappaa katukerjäläisiä ja vie heitä hyviin oloihin ja auta heitä oikeasti?

Millaisia ihmisiä me oikein olemme?

Vierailija
191/222 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön vetoa, että suurin osa tähän ketjuun kirjottaineista ovat työttömiä ja valittavat kun kaikki kallistuvat ja tuet pienenevät! Sitten on näitä nuoria jotka päättävät, että minähän en työttömäksi jää ja lähtee ständille tienaamaan oman leipänsä asiallisella työllä. Kappas vaan tämähän ei kaikille käy vaan vauva.fi lukijat ihan tosissaan kyselee täältä vinkkejä miten voisi vittuilla heille mahdollisimman hyvin tai kiertää heidät kaukaa " :D ". Teettekö tämän ihan vain siitä syystä, että "Minullapas on oikeus sanoa: EI!" ja auta armias jos myyjä esittää vielä yhdenkin kysymyksen niin kyllä suutun todenteolla!!!!!! Vai onko teitä ihan oikeasti fyysisesti tai henkisesti pahoinpidelty heidän toimesta?

Menkääpäs itseenne ja tarkistakaa oman elämän laita ja kuinka arvokkaita olette yrityksellenne, kyllä se niin on, että heikko ei elämässä eikä työssä pärjää ja jos nämä ständimyyjät aiheuttavat näin isoa närää niin kannattanee pyrkiä muutokseen.

Vierailija
192/222 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa miten autisteja ihmiset tällä palstalla on :D pelkäättekö sosiaalista kanssakäymistä??

Vierailija
193/222 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea. Olen meinannut antaa monesti palautetta asiasta. Fortumin myyjät piinaavat minua päivittäin kauppakeskus Columbuksessa käydessäni. Minulla vielä sattuu olemaan Fortumn sähkö. Nuo todella ärsyttävät myyjät ovat saaneet sen aikaan, että vaihdan sähkösopimusta jonain päivänä. Sekin on palute, hiljainen sellainen.

Seuraavalla kerralla voin myyjälle sanoa, että minulla oli ennen teidän yhtiön sähkösopimus, mutta ei ole enään. Syy siihen oli päivittäinen häiriköinti.

Jos haluaisin tehdä tuon tyylistä kauppaa, niin asuisin Turkissa. Vihaan sitä ja siksi en Turkissa enään käy. En osta mitään tuputtajamyyjältä. Vaikka myisi kultaa euron/kg. Se on periaate.

Vierailija
194/222 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies alkoi laulamaan noille...

Yhden kohdalla vastas puheluun... eli otti kengän jalasta jne.

Tuli takasin samojen tyyppien ohi, kaikki katselivat toiseen suuntaan...

Vierailija
195/222 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag är en fattig hemmamamma och har inga pengar

Vierailija
196/222 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:29"]

Meidän pitää saada laki joka kieltää puhelinmyynnin sekä kojumyynnin. Niistä ei ole muuta kuin harmia 

Ja romanikerjäläiset, oikein hävettää kun ne istuu joka kadun kulmalla ja häiritsee paikallisia, mutta etenkin se että häiritsevät tänne tulevia turisteja koska Suomeen on kallista matkustaa mm. Aasiasta ja Amerikoista ja sitten kun turistit pääsevät tänne niin noita istuskelee kadulla jopa Espaa myöten. Useimmissa kaupungeissa niillä kerjäläisillä ei varsinkaan ole asiaa minkään luksusliikkeiden liepeille vaan poliisi tulee heti korjaamaan talteen. Eräänä päivänä kävelin Galleria Esplanadin ja Vuittonin ohi ja siinä istui 3 joita aasialaiset yrittivät väistellä kun nämä kosketteli melkein heidän jalkojaan että "heeelp". Eräs romanityttö esitti rampaa Espalla mutta tuli vastaan Finlandiatalon liepeillä tuntia myöhemmin, oli lenkillä ja jalat terveet kuin mitkä! Samoin eräällä romaninaisella hajosi laukku Aleksilla ja sieltä putosi monta vakuumipakkausta sisäfilettä!

Onko Suomi niitä harvoja maita joissa nuo saa enää kerjätä kun en ole niitä monissa muissa Euroopan pääkaupungeissa ainakaan kahteen tai kolmeen vuoteen nähnyt?

Myyskentelijät on kammottavia,

mutta romanikerjäläiset eivät.

Likainen ihminen on tuotu tänne pohjolaan jostain Romanian kaduilta istumaan tänne, pahvilaatikon päälle kadunkulmaan ja ojentelemaan pahvimukia.

Entä tämän ihmisen elämä?

Missä on hänen oikeutensa kieltäytyä tällaisesta hommasta?

Voiko hän päättää, että joo minä lopetan ja lähteä kotiin katsomaan telkkaria,

ehkä laittamaan muutaman työhakemuksen?

Ei voi. Mihin hän siitä pääsee?

Missä on hänen ihmisoikeutensa,

hänen työpaikkansa, millainen koulutus,

millainen kotitalo hänellä on? Romanikerjäläisellä ei ole mitään.

Älkää vihatko näitä ihmisiä.

Minusta tällainen, äärimmäisen nöyrä pakolaisuus ei ole halveksittavaa,

se on julmaa, pelottavaa, mutta ei vihattavaa.

Jos olisin varakas, ottaisi n kotiini vieraaksi näitä kerjäläismammoja,

hommaisin jonkin koulutuksen ja rekrytoisin heidät mukavaan sisätyöhön.

Jokainen saisi lämpimän aterian joka päivä,

lämpimän suihkun ja nukkua yönsä sängyssä peiton alla,

ei rikollisliigan armoilla pakun tavaratilassa...

Miksi isorikkaat eivät pelasta kerjäläisiä?

Miksi varakkaat eivät kidnappaa katukerjäläisiä ja vie heitä hyviin oloihin ja auta heitä oikeasti?

Millaisia ihmisiä me oikein olemme?

Koska heitä on miljoonia. Vai meinaatko, että heidän tulonsa tänne loppuisi, jos sana leviää, että isorikkaat Suomessa ottaa romanit kotiinsa asumaan?

Vierailija
197/222 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tietääkö ihmiset oikeasti, mikä liittymä heillä on? Minä en tiedä. Parin vuoden välein joku soittaa minulle asiakaspalvelusta ja kertoo, että määräaikainen soppari menee umpeen ja laitetaanko uusi soppari. Sanon, että joo.

Vierailija
198/222 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tietääkö ihmiset oikeasti, mikä liittymä heillä on? Minä en tiedä. Parin vuoden välein joku soittaa minulle asiakaspalvelusta ja kertoo, että määräaikainen soppari menee umpeen ja laitetaanko uusi soppari. Sanon, että joo.

Katsohan kännykkäsi vasenta yläkulmaa. Minkä firman nimi siellä lukee?

Oletko laskua koskaan nähnyt? Kai se asiakaspalvelusta soittava esittelee itsensä?

Vierailija
199/222 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuo rasvanmyyjä-tippa-tippa-miehet kadonneet kokonaan, ei niin että niitä olisi ikävä, mutta ennen niillä oli kampissa ja forumissa joka kerroksessa väijymispaikka, mutta viime helsingin reissulla en joutunut yhdenkään uhriksi?

Vierailija
200/222 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vastaa näille mitään vaan tuijotan silmiin. Joskus saatan pysähtyä ja tuijottaa heitä suoraan silmiin.