Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuppautuvat kaupittelijat kauppakeskuksissa

Vierailija
26.03.2015 |

Kävin eilen cittarissa ja siellä on joku Telefinlandin myyntipöytä keskeisellä paikalla käytävällä, että ohi joutuu kulkemaan. En sitten näyttänyt tarpeeksi kiireiseltä vissiin kännykkää räplätessäni, kun kaupittelija lähestyi ja kysyi mikä liittymä. Sanoin että nyt se ja se, mutta olen juuri vaihtanut ja postissa juuri tulossa uusi sim-kortti. Joo, ei pitäis niille alkaa juttelemaan mitään, mutta ajattelin uuden liittymän varjolla pääseväni samantien eroon tyypistä. Alkoi silti tuputtamaan heidän liittymäänsä. Mitenhän noi oikein pitäis ohittaa. Rasittavia iholletyöntyjiä.

Kommentit (222)

Vierailija
141/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Can I see your nails?" "Can I see your hands?"

Argh noita ärsyttävimmästä päästä olevia!

Tekis mieli sanoa joskus että yes you can, ja näyttää ohimennessä keskisormien kynsiä....

Vierailija
142/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh mä valehtelen aina ummet ja lammet kaikille sähkö- ja puhelinmyyjille. "Joo tota mä lähden au pairiks Australiaan kuukauden päästä" "Aijaa hei hieno juttu" "Kiitos, niin onkin :) "

Ja kaikkien päivä jatkuu hyvin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Can I see your nails... hell no, but soon if this happens again you can see my old and moldy ass. Wanna lick it?

Vierailija
144/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
145/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuputtavan hyeenan iholle tulon tai kyseenalaisen kielenkäytön voisi kuvata, koska ostarit ovat julkisia paikkoja. Kännykästä video ennakoiden päälle ja eikun ostarin johdolle postia. Ja nettiin tehosteeksi. Julkituonnilla käytävät hyeenavapaiksi.

Vierailija
146/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun innoittamana lähtee palautetta Mikkelin Citymarkettiin. En vaan jaksa enää sitä ärsytystä, joka aiheutuu TeleFinlandin pojista. Haluan hoitaa ostokseni jatkossa rauhassa.

Vierailija
147/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran joku suoristinrautakauppaaja luuli saavansa mut kiinnostumaan tuotteestaan huikkaamalla samalla kun kävelin ohi: "excuse me miss, your hair looks very dry". Tulipa mieletön motivaatio ostaa hiuksia entisestään kuluttava suoristin sen jälkeen kun myyjä parjaa hiuksia :D Kerrassaan tehokas myyntistrategia!

Vierailija
148/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon välillä härnännyt noita myyjiä hauskalla tavalla. Silloin kun ovat varattuja (toinen asiakas) menen sinne kattelemaan päättäväisen kiinnostuneen näköisenä että löytyykö sitä mitä etin. Kokeilkaa, se on tosi hauskaa. Eteenkin noi ulkolaiset myyjät on ihan vittuna sen oman asiakkaan kanssa minkä eivät voi päästää käsistä. 

Vierailija
149/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pitää saada laki joka kieltää puhelinmyynnin sekä kojumyynnin. Niistä ei ole muuta kuin harmia 

Vierailija
150/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 16:41"]

Mä taas olin käymässä Mikkelin Citymarketissa, tarkotus oli käydä ihan pikaisesti vaan, niin eiköhän siinä ollut Telefinlandin poika ehdottamassa arvontaan osallistumista. Sanoi ettei kestä kauan, joten suostuin osallistumaan. Täytti tiedot arvontalipukkeeseen ja samalla alkoi mieletön tuputus puhelinliittymään, puhelimeen, tablettiin ja ties mihin pakettiin. Sanoin että ei kiinnosta aika monta kertaa, poika vaati joka kerta perusteluja kieltäytymiselleni. Oli uskomattoman ahdistava tilanne ja jotenkin en vain osannut häipyä paikalta. Lopulta oli jo kirjoittanut sopimuspaperit allekirjoitusta vaille valmiiksi. Niin tyhmä en sentään ollut että olisin nimeäni paperiin laittanu. Lopulta sitten kauppareissu venyi turhan pitkäksi ja ostokset jäi tekemättä. ÄRSYTTÄÄ. Jälkeen päin olen miettinyt, että olikohan tuossa edes mikään arvonta kyseessä. En tajunnut kysyä että milloin arvonta suoritetaan ja muutenkaan en ole löytänyt googlettamalla ko. arvonnan sääntöjä. Tuli vaan semmoinen fiilis että kyseessä oli tietojen kalastelu, eikä mikään oikea arvonta.

[/quote]

Itse ei standi myyjänä niin noita arpajais lippukeitä käytetään sisään vetoon. Se että asiakas täyttää sen antaa myyjälle myynti mahdollisuuden.

ylösalasinluku oli aika pitkälle kriteeri että pärjäät, kun toimivampi speaki on "Hei, Maija!" Kun "hei, sinä!"

Olen onnellinen että en tee niitä hommia erään, ei ollut mitään herkkua kun kyttätiin että kuinka monta lappua olet saanut asiakkaat täyttämään ja oletko nyt varmasti yrittänyt myydä ihan kaikkea sille henkilölle....

Vierailija
151/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaapa vihaista palauttetta noille kauppakeskuksille/tavarataloille! Lahdessa porukka hermostui aikanaan Trion kauppakeskuksen aggressiivisiin voidemyyjiin, siitä oli hälyä yleisönosastolla ja oli mennyt viestiä ostoskeskuksellekin. Myyjät poistettiin sieltä pariksi vuodeksi. Nyt ovat taas siellä mutta ovat saaneet tiukat ohjeet miten käyttäytyä. Nykyään paljon aggressiivisempia ovat just nää saunalahti-sun muut hemmot.

Vierailija
152/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:29"]

Meidän pitää saada laki joka kieltää puhelinmyynnin sekä kojumyynnin. Niistä ei ole muuta kuin harmia 

[/quote

Näihin on rajoittavat lait, mutta toiminnan kieltävät puuttuu. Kojumyynti torillahan on fksua mutta ostareissa e,i koska asiakas ei kojumyyntiä varten ostariin mene.

Vierailija
153/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös kiertänyt esim. Usassa todella monen suurkaupungin lukuisissa ostoskeskuksissa enkä ikinä ole törmännyt vastaavaan ilmiöön mikä on nyt Suomeen rantautunut epämiellyttävine tuputuksineen. (viimeksi muutama kk sitten New York, Boston, Philadelphia).

Ja kyllä minä osaan kohteliaasti sanoa "Kiitos ei", mutta kun se ei riitä!! Jatkuu jatkuu vaan ja tullaan ihan iholle kiinni ja tartutaan hihaan. Koen sen erittäin inhottavana tapana. 

Vierailija
154/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 07:53"]

Mä oon välillä härnännyt noita myyjiä hauskalla tavalla. Silloin kun ovat varattuja (toinen asiakas) menen sinne kattelemaan päättäväisen kiinnostuneen näköisenä että löytyykö sitä mitä etin. Kokeilkaa, se on tosi hauskaa. Eteenkin noi ulkolaiset myyjät on ihan vittuna sen oman asiakkaan kanssa minkä eivät voi päästää käsistä. 

[/quote]

Ai kauhee. Sä oot ihanan ilkeee. :) Sun kanssa olis kiva shoppailla, nimittäin noita provosoitavia myyntiukkeleita ja -akkeleita kojuineen pk-seudulla riittää. Aina saisi olla repimässä sua niistä eteenpäin.

Vierailija
155/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ainoastaan kadulla olevat feissarit.

Muutoin kaupoissa on ihan sama mitä tuputtavat. Käsityypit kierrän kaukaa, vitamiini myyjille kerron ettei kiinnosta, sähkö kuuluu vuokraan ja puhelimesta päättää isäntä.

Uskon siihen, että kun oon semi-kohtelias noille niin nekin on mulle.

Vierailija
156/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmännyt samaan myös Helsinki-Vantaan lentokentällä. Ei mitään hajua mitä yrittävät kaupitella tai tyrkyttää mutta mieleen muistui eräs kerta, kun palasin lomareissulta.

Olin kävelemässä muiden mukana sinne matkalaukkuhihnalle, kunnes nuori mies hyökkäsi mun eteeni "Oisko sulla hetki aikaa? Meillä ois tässä tosi hieno..." Vastasin hänelle, että anteeksi, mulla ois tässä hieman kiire ja jatkoin matkaani. Eihän mulla varsinaisesti mikään kiire ollut, halusin vaa mahdollisimman nopeasti pois lentokentältä. Mieshenkilö taisi tästä tuohtua sen verran kun huusi perääni erittäin vittumaisella sävyllä "NO OMAPA ON HÄPEÄS!!!!!!!!!". Anteeks mitä? Mikä oikeuttaa huutelemaan tuollaista ihmisten perään, etenkään kun se ei todellakaan ole mun häpeäni jos ei kiinnosta tai ole aikaa kiireiltä :D

Vierailija
157/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:24"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:07"]Tuo pariinkin otteeseen täällä esitetty "onko muka niin vaikeaa sanoa ei kiitos" -argumentti on kyllä täyttä tuubaa. Se, että joku ei-toivottu ihminen lähestyy, on aina epämiellyttävä kokemus. Epämiellyttävien kokemusten lisääminen väkisin maailmaan on v-mäistä, eikä se poistu sanomalla "ei kiitos".
[/quote]

Mutta onko toi oikeasti niin epämiellyttävä kokemus ? onhan maailmalla kuitenkin kamalampiakin asioita. Kertoo mielestäni paljon, että suomalaisten mielestä on epämiellyttävää kun vieras ihminen ottaa kontaktia. Jääkää kotiin jos se niin ärsyttää, itse ainakin pystyn sivuuttamaan nämä kävelemällä ohi ja ystävällisellä "ei kiitos".
[/quote] On olemassa ihnisiä joille voi sanoa "ei kiitos" ja sitten on niitä jotka näkee sen mahdollisuutena keskustelun avaukseen eli tuputukseen. Esim. Jyväskylän Forumin Fortum myyjät. Olin ennen kanssasi samaa mieltä, nykyään saan lähes paniikkikohtauksen miettiessäni forumissa käyntiä. Kysyä saa, mutta tuputus menee jo henkisen väkivallan puolelle.

Vierailija
158/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaatia palvelua ruotsiksi, kerrankin pakkoruotsista hyötyä!

Vierailija
159/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 16:03"]Fortumin myyjät Jyväskylän Forumissa, aaargh!
[/quote] TÄMÄ! Mua on alkanut ahdistaa massiivisesti koko Fortum noiden takia. Pyrin välttämään iaikkia liikkeitä joihin päästäkseen pitää ohittaa noi. Kurjaa ko. Liikkeiden omistajille toki :'(
[/quote] Forumissa käynti toki, menee nimetkin jo sekaisin.

Vierailija
160/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjumala sentään. Mun päivää ei oo ainakaan yksikään feissari, puhelinmyyjä tai vakuutusmyyjä vielä pilannut. Feissareille toimii kiitos ei (tosin jään usein kuuntelemaan/joskus lähden lahjoittajaksi, koska tärkeitä asioita) puhelinmyyjien kanssa jutustelen hetken, heillä tosin ei ole koskaan lukemiani lehtiä joten selviän sillä ;) Ständimyyjille heitän jotain muuta, sanon olevani alaikäinen (olen 21) tms.