Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuppautuvat kaupittelijat kauppakeskuksissa

Vierailija
26.03.2015 |

Kävin eilen cittarissa ja siellä on joku Telefinlandin myyntipöytä keskeisellä paikalla käytävällä, että ohi joutuu kulkemaan. En sitten näyttänyt tarpeeksi kiireiseltä vissiin kännykkää räplätessäni, kun kaupittelija lähestyi ja kysyi mikä liittymä. Sanoin että nyt se ja se, mutta olen juuri vaihtanut ja postissa juuri tulossa uusi sim-kortti. Joo, ei pitäis niille alkaa juttelemaan mitään, mutta ajattelin uuden liittymän varjolla pääseväni samantien eroon tyypistä. Alkoi silti tuputtamaan heidän liittymäänsä. Mitenhän noi oikein pitäis ohittaa. Rasittavia iholletyöntyjiä.

Kommentit (222)

Vierailija
161/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:07"]Tuo pariinkin otteeseen täällä esitetty "onko muka niin vaikeaa sanoa ei kiitos" -argumentti on kyllä täyttä tuubaa. Se, että joku ei-toivottu ihminen lähestyy, on aina epämiellyttävä kokemus. Epämiellyttävien kokemusten lisääminen väkisin maailmaan on v-mäistä, eikä se poistu sanomalla "ei kiitos". [/quote] Mutta onko toi oikeasti niin epämiellyttävä kokemus ? onhan maailmalla kuitenkin kamalampiakin asioita. Kertoo mielestäni paljon, että suomalaisten mielestä on epämiellyttävää kun vieras ihminen ottaa kontaktia. Jääkää kotiin jos se niin ärsyttää, itse ainakin pystyn sivuuttamaan nämä kävelemällä ohi ja ystävällisellä "ei kiitos".

[/quote]

Mä kuljen joka arkipäivä Helsingin keskustan läpi useaan kertaan. Arvaa kuinka monta ystävällistä "ei kiitosta" saa sanoa päivässä etenkin kesäisin, kun feissarit ilmestyvät kaduille. Ja romanit lehtineen. Ei ole ystävällinen olo päivän päätteksi.

Vierailija
162/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:40"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:07"]Tuo pariinkin otteeseen täällä esitetty "onko muka niin vaikeaa sanoa ei kiitos" -argumentti on kyllä täyttä tuubaa. Se, että joku ei-toivottu ihminen lähestyy, on aina epämiellyttävä kokemus. Epämiellyttävien kokemusten lisääminen väkisin maailmaan on v-mäistä, eikä se poistu sanomalla "ei kiitos". [/quote] Mutta onko toi oikeasti niin epämiellyttävä kokemus ? onhan maailmalla kuitenkin kamalampiakin asioita. Kertoo mielestäni paljon, että suomalaisten mielestä on epämiellyttävää kun vieras ihminen ottaa kontaktia. Jääkää kotiin jos se niin ärsyttää, itse ainakin pystyn sivuuttamaan nämä kävelemällä ohi ja ystävällisellä "ei kiitos".

[/quote]

Mä kuljen joka arkipäivä Helsingin keskustan läpi useaan kertaan. Arvaa kuinka monta ystävällistä "ei kiitosta" saa sanoa päivässä etenkin kesäisin, kun feissarit ilmestyvät kaduille. Ja romanit lehtineen. Ei ole ystävällinen olo päivän päätteksi.
[/quote]

tää ongelma on ainoastaan narinkkatorilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tämä ilmiö on yleistynyt entisestään, mutta uusi se ei ole kun jo yli 10 vuoden takaa muistan Kampin kuolleenmeren kosmetiikan myyjät, liittymämyyjät ja ties mitkä kalaöljykapselimyyjät. Erityisen hyvin ne on jääneet mieleen siksi koska kärsin vakavista mt-ongelmista silloin ja pelkkä kauppaan meno oli hirveää, puhumattakaan noista jotka tunki iholle. Menin aina ihan lukkoon ja vaan jähmetyin paikalleni siihen itku kurkussa, aivan takuulla musta näki ettei ollut kaikki kotona mutta mulle pakkomyytiin silti kaikenlaista. Se oli ihan kamalaa kun rahaa oli tietenkin tosi vähän muutenkin, kun en ollut työkykyinen. Koin noi tilanteet uhkaavina ja pelkäsin että ne tekee mulle pahaa jos en osta. Onneksi vanhempani sitten aina peruivat noita ostoksia puolestani. Todella moraalitonta myydä selvästi ymmärtämättömälle ihmiselle mitään. Nykyään kuntoni on huomattavasti parempi ja nostan jo pitkältä käden ylös ja sanon ei kiitos, ihan sama mikä oli kysymys. Jos jään siihen niin mun on todella vaikea lähteä siitä tilanteesta. Rautatieasemalla myös ilmeisesti romanit kaupittelee ahkerasti iso numero -lehteä ja feissareita on joka paikassa, joten ahdistelulta ei välty vaikka pyrin tekemään ostokset nykyään netissä.

Vierailija
164/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon aina lehtikauppiaille, että olen sokea. Sama temmpu onnistui aikoinaan tvlupatarkastajiin, mulla oli valkoinen keppi ja aurinkolasit eteisessä.

Vierailija
165/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mua naurattaa nämä tarinat täällä, vaikka niissä ei ole mitään hauskaa ja vihaan sydämeni pohjasta noita tuputtajia? :D

Vierailija
166/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän cittarissa nuo poitsut ainakin toivottavat vain päiväjatkot iloisesti jos sanoo kiitos ei. Ihmiset joskjs jopa jonottavat tuohon pisteelle.
On se jännä miten ihmiset pahoittavat mielensä siitä, kun toinen vain tekee työtään! Juu, tokihan tuputtaminen on ärsyttävää, mutta tuskin noita promoja turhaankaan on laitettu kaupan käytäville, kyllä ne jotain tulosta tuottaa.
Jos tuollainen myyntityö kuitenkin pilaa päiväsi, niin suosittelisin sitte menemään vähän itseensä. Ainakin on pienet murheet ihmisillä nykyään :D
Hyvää viikonloppua !

Vierailija
167/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:29"]

Meidän pitää saada laki joka kieltää puhelinmyynnin sekä kojumyynnin. Niistä ei ole muuta kuin harmia 

[/quote]

Ja romanikerjäläiset, oikein hävettää kun ne istuu joka kadun kulmalla ja häiritsee paikallisia, mutta etenkin se että häiritsevät tänne tulevia turisteja koska Suomeen on kallista matkustaa mm. Aasiasta ja Amerikoista ja sitten kun turistit pääsevät tänne niin noita istuskelee kadulla jopa Espaa myöten. Useimmissa kaupungeissa niillä kerjäläisillä ei varsinkaan ole asiaa minkään luksusliikkeiden liepeille vaan poliisi tulee heti korjaamaan talteen. Eräänä päivänä kävelin Galleria Esplanadin ja Vuittonin ohi ja siinä istui 3 joita aasialaiset yrittivät väistellä kun nämä kosketteli melkein heidän jalkojaan että "heeelp". Eräs romanityttö esitti rampaa Espalla mutta tuli vastaan Finlandiatalon liepeillä tuntia myöhemmin, oli lenkillä ja jalat terveet kuin mitkä! Samoin eräällä romaninaisella hajosi laukku Aleksilla ja sieltä putosi monta vakuumipakkausta sisäfilettä!

Onko Suomi niitä harvoja maita joissa nuo saa enää kerjätä kun en ole niitä monissa muissa Euroopan pääkaupungeissa ainakaan kahteen tai kolmeen vuoteen nähnyt?

Vierailija
168/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pariinkin otteeseen täällä esitetty "onko muka niin vaikeaa sanoa ei kiitos" -argumentti on kyllä täyttä tuubaa. Se, että joku ei-toivottu ihminen lähestyy, on aina epämiellyttävä kokemus. Epämiellyttävien kokemusten lisääminen väkisin maailmaan on v-mäistä, eikä se poistu sanomalla "ei kiitos".

Vierailija
169/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 16:03"]Fortumin myyjät Jyväskylän Forumissa, aaargh!
[/quote] TÄMÄ! Mua on alkanut ahdistaa massiivisesti koko Fortum noiden takia. Pyrin välttämään iaikkia liikkeitä joihin päästäkseen pitää ohittaa noi. Kurjaa ko. Liikkeiden omistajille toki :'(

Vierailija
170/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:07"]Tuo pariinkin otteeseen täällä esitetty "onko muka niin vaikeaa sanoa ei kiitos" -argumentti on kyllä täyttä tuubaa. Se, että joku ei-toivottu ihminen lähestyy, on aina epämiellyttävä kokemus. Epämiellyttävien kokemusten lisääminen väkisin maailmaan on v-mäistä, eikä se poistu sanomalla "ei kiitos".
[/quote]

Mutta onko toi oikeasti niin epämiellyttävä kokemus ? onhan maailmalla kuitenkin kamalampiakin asioita. Kertoo mielestäni paljon, että suomalaisten mielestä on epämiellyttävää kun vieras ihminen ottaa kontaktia. Jääkää kotiin jos se niin ärsyttää, itse ainakin pystyn sivuuttamaan nämä kävelemällä ohi ja ystävällisellä "ei kiitos".

Vierailija
171/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:05"]

Meidän cittarissa nuo poitsut ainakin toivottavat vain päiväjatkot iloisesti jos sanoo kiitos ei. Ihmiset joskjs jopa jonottavat tuohon pisteelle. On se jännä miten ihmiset pahoittavat mielensä siitä, kun toinen vain tekee työtään! Juu, tokihan tuputtaminen on ärsyttävää, mutta tuskin noita promoja turhaankaan on laitettu kaupan käytäville, kyllä ne jotain tulosta tuottaa. Jos tuollainen myyntityö kuitenkin pilaa päiväsi, niin suosittelisin sitte menemään vähän itseensä. Ainakin on pienet murheet ihmisillä nykyään :D Hyvää viikonloppua !

[/quote] 

Mä yleensä kerron puhelinmyyjille mitä ovat. Mielestäni se on oikeutettua. Kun toinen on vilpillisellä asialla liikkeellä niin sille pitää antaa palautetta siitä. Puhelinmyyjä on vilpillisen yrittäjän uhri joka kaipaa valaistusta. 

Vierailija
172/222 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:05"]

Meidän cittarissa nuo poitsut ainakin toivottavat vain päiväjatkot iloisesti jos sanoo kiitos ei. Ihmiset joskjs jopa jonottavat tuohon pisteelle. On se jännä miten ihmiset pahoittavat mielensä siitä, kun toinen vain tekee työtään! Juu, tokihan tuputtaminen on ärsyttävää, mutta tuskin noita promoja turhaankaan on laitettu kaupan käytäville, kyllä ne jotain tulosta tuottaa. Jos tuollainen myyntityö kuitenkin pilaa päiväsi, niin suosittelisin sitte menemään vähän itseensä. Ainakin on pienet murheet ihmisillä nykyään :D Hyvää viikonloppua !

[/quote] 

Mä yleensä kerron puhelinmyyjille mitä ovat. Mielestäni se on oikeutettua. Kun toinen on vilpillisellä asialla liikkeellä niin sille pitää antaa palautetta siitä. Puhelinmyyjä on vilpillisen yrittäjän uhri joka kaipaa valaistusta. 

[/quote] 

Kirby erinomaisena esimerkkinä 

Vierailija
173/222 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun pelle. Mitäs jos myyjällä olis joskus ihan hyvä juttu.

Vierailija
174/222 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen lähestyy ja pahastut vitun mököttävä majakanvartia. Huhhuh

Vierailija
175/222 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen antanut Hml:n Citymarkettiin palautetta näistä TeleFinlandin tyrkkymyyjistä. On tullut ystävällinen vastaus mutta tyrkyt eivät ole häipyneet. Olen nyt siirtynyt Goodmannin S-Markettiin. Siellä ei ole enää näitä tyrkkymyyjiä. Siellä on niin ihana palvelu lihatiskillä.

Vierailija
176/222 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano selvällä äänellä "Minulla on markkinointikielto!"

Toimii.

Vierailija
177/222 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasilan asema on nykyään täynnä näitä kaupustelijoita. Yhdessä välissä on sähkömyyjää, toisessa tyrkytetään Hesaria ja kolmannessa Elisaa. Alkaa olla kaupustelija-vapaat kulkuväylät vähissä. Ei mua haittaisi silloin tällöin sanoa ei kiitos, mutta kun saman homman joutuu käymään läpi kahdesti (joskus useimminkin) päivässä ja yleensä monta kertaa sen muutaman metrin aikana, kun yrittää poistua asemalta. Pariinkin otteeseen on käynyt niin, että olen ollut lippuautomaatilla lataamassa matkakorttia ja myyjä tulee siihen kesken kaiken ahdistelemaan... voisi edes odottaa sen verran, että saan asiani hoidettua.

Vierailija
178/222 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto!

Olen alkanut välttelemään kauppakeskuksia vaikka tykkäisin viettää siellä aikaani. En vaan jaksa olla koko ajan varuillani, suunnitella jatkuvasti reittiäni ja skannata ympäristöäni feissareiden/muiden tuputtajien varalta. Enkä kipeällä jalalla voi ottaa spurttia karkuun niin hyvin, joten...

Se, joka myi liiketilan kauppakeskuksestaan näille tuputtajille, oli varmaan suomalainen johtaja, joka oli just lukenut jostain teoriakirjasta miten myynti toimii. Käytäntö tai paikalliseen kulttuuriin soveltaminen jätettiinkin sitten välistä, "akkojen juttuja". Ja sanoihan se Mikkokin, jolta tilattiin selvitys myynnin lisäämisestä, että nyt pitäis olla draivia ja aggressiivisuutta. 

Vierailija
179/222 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, oletteko todella näin ahdistuneita, että oikein vituttaa kun tuntematon ihminen tulee tervehtimään ja pahimmillaan kysyy sinun sähköyhtiötäsi? Hän todennäköisesti ei kysy sitä loukataksesi sinua vaan yllätys yllätys: kannattaisi joskus pysähtyä siihen ständille! Hän myy sinulle halvemman sähkösopimuksen tai halvemman puhelinliittymän!

Vierailija
180/222 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuun noi tyrkkymyyjät. Voisiko hakea lähestymiskieltoa noille tyrkyille?Itse käyn vain kaupassa jossa ei tuota pakkomyyntiä ole.