Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paksureitiset! Millaiset housut kesällä, ettei sipsa syö?

Vierailija
25.03.2015 |

Kysymys on siis tarkoitettu niille, joilla yhteen hankaavat reidet syövät housut puhki. Mä tykkäisin pellavahousuista, mutta ne menee heti rikki. Ostan kyllä joskus kirpparilta pellavahousuja, mutta uutena en enää viitsi ostaa. Mulla on yhdet haaremihousut, joissa haara on niin alhaalla, ettei kangas mene rikki. Laitan sitten talkkia, ettei reisiä hankaa.

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 02:39"]

Olen koko päivän yrittänyt hillitä itseni, mutta oikeasti, mitä VITTUA?!?! Sipsa syö?! SIPSA SYÖ??? Pakko sanoa, että vi-haan murteita. Vihaan, kun normaalit sanat korvataan aivan päättömillä termeillä.

[/quote]

Samaa mieltä!

Tein muuten töissä kyselyn, että kuka tietää mitä sipsa/sipsu tarkoittaa. Meitä on 22 työntekijää (14 naista ja 8 miestä), eikä yksikään ollut ikinä kuullut koko termiä. Suurin osa veikkasi että se tarkoittaa jotain jalkasilsaa tai sukupuolitautia.

[/quote]

Eihän se sipsu yksinään mitään tarkoitakaan! Se kuuluu siihen sanapariin, sipsu syö. Vähän kuin Ellun kanat, ei kai kukaan sitä Ellua tiedä, mutta kanojen kanssa siitä tulee järkevä yhdistelmä. Me tosin miehen kanssa huviteltiin kuvittelemalla, että se sipsu on sellainen pieni pörröinen eläin, Mauri Kunnaksen palleroiden näköinen.

Todennäköisesti olet vaan kotoisin väärältä suunnalta Suomea.

[/quote]

Hah, kiitos tästä mielikuvasta! Pieni pörröinen eläin <3

Ap

Vierailija
102/109 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:29"]

Olen koko päivän yrittänyt hillitä itseni, mutta oikeasti, mitä VITTUA?!?! Sipsa syö?! SIPSA SYÖ??? Pakko sanoa, että vi-haan murteita. Vihaan, kun normaalit sanat korvataan aivan päättömillä termeillä.

[/quote]

Samaa mieltä!

Tein muuten töissä kyselyn, että kuka tietää mitä sipsa/sipsu tarkoittaa. Meitä on 22 työntekijää (14 naista ja 8 miestä), eikä yksikään ollut ikinä kuullut koko termiä. Suurin osa veikkasi että se tarkoittaa jotain jalkasilsaa tai sukupuolitautia.

[/quote]

Mitä se sinun mielestäsi tarkoittaa, että he eivät tätä sanaa tunteneet? 

Ap

[/quote]

No tarkoittaisikohan se kenties sitä, että kyseinen termi ei ole sellainen Suomen kieleen vakiintunut ilmaisu, jonka kaikki tuntevat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:39"]

[/quote]

Samaa mieltä!

[/quote]

Ap

[/quote]

No tarkoittaisikohan se kenties sitä, että kyseinen termi ei ole sellainen Suomen kieleen vakiintunut ilmaisu, jonka kaikki tuntevat?

[/quote]

Mutta miksi se ärsyttää niin kamalasti, että joku käyttää ilmaisuja, jotka eivät ole ihan kaikille tuttuja, jos kuitenkin ilmaisun merkitys käy kontekstista ilmi? Suomen kieli kirjoitetaan muuten pienellä.

Ap

Vierailija
104/109 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:39"]

[/quote]

Samaa mieltä!

[/quote]

Ap

[/quote]

[/quote]

Mutta aina ei voi etukäteen tietää, mitkä sanat ovat vakiintuneita ilmaisuja ja mitkä vain pienen alueen tai jopa perheen sisäisiä sanoja. Kyllä mulle on ainakin tullut yllätyksenä, että esimerkiksi lesta ei kaikille tarkoita polkupyörän istuinta, kun E-P:llä se on ihan yleinen ilmaus.

Ja miestä, joka on kotoisin kymmenen kilometrin päästä, hämmästytin puhumalla hämpikottaraisista. En tiedä, onko tämä ilmaus kuivuneesta räästä käytössä muualla kuin meidän perheessä, räkäjuttuja kun ei oikein usein tule vieraiden ihmisten kanssa juteltua.

Vierailija
105/109 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän tässä yhteydessä hitsata sanaa. Reidet siis hitsaa yhteen. Mulla ei ole tuota housunrikkoutumisongelmaa, mutta hameen alla käytän sellaisia ohuita puntillisia muotoilevia alushousuja estämään hitsausta. 

Vierailija
106/109 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haarniska on paras sipsan kannalta.

Vierailija
107/109 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:46"]Itse käytän tässä yhteydessä hitsata sanaa. Reidet siis hitsaa yhteen. Mulla ei ole tuota housunrikkoutumisongelmaa, mutta hameen alla käytän sellaisia ohuita puntillisia muotoilevia alushousuja estämään hitsausta. 
[/quote]
Turussa käytetään, että reidet hinkkaa toisiaan ja housut kuluvat haaroista puhki.
Paras olisi sellaiset housut joissa ei ole sisäsaumaa ja jossa kankaassa on muka ehkä jotain joustoa. Eikä liian tiukat.

Vierailija
108/109 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista.

Vierailija
109/109 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipsa tai sipsu ei vaan aukene mulle... Eli kesällä käytän capreja, sortesja,hameita, farkkuja...

Tuo onkin wt-piireissä käytetty ilmaisu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan