Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paksureitiset! Millaiset housut kesällä, ettei sipsa syö?

Vierailija
25.03.2015 |

Kysymys on siis tarkoitettu niille, joilla yhteen hankaavat reidet syövät housut puhki. Mä tykkäisin pellavahousuista, mutta ne menee heti rikki. Ostan kyllä joskus kirpparilta pellavahousuja, mutta uutena en enää viitsi ostaa. Mulla on yhdet haaremihousut, joissa haara on niin alhaalla, ettei kangas mene rikki. Laitan sitten talkkia, ettei reisiä hankaa.

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mistä päin te "sipsa/sipsu"-ihmiset ootte? Olen jo yli 50 ja kuuntelen herkällä korvalla ilmauksia ja luen paljon. Eka kerran kuulin tällaisen sanonnan. Siis "sipsu syö" tarkoittaa vain ja nimenomaan tätä hankautumisen aiheuttamaa kulumista?

Vierailija
82/109 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:01"] Miten paksut reidet teillä on joilla hankautuu housut rikki? [/quote]   En ole ap, mutta 62 cm (sieltä paksuimmasta kohdasta, alempaa ovat alle 60 cm). Vertailun vuoksi Lola Odusogalla oli missivuotenaan 55-senttisen reidet.
Minulla kyse on ainakin jalkojen rakenteesta, reisiluut lähtevät lantiosta sisäänpäin niin että ne hankasivat toisiaan vasten silloinkin kun olin nykyistä 20 kg kevyempi sh-potilas. [/quote] Vertailun vuoksi: Olen käynyt 2v salilla ja treenaan reisiä ja alakroppaa vähintään kolmena päivänä viikossa, muun kropan lisäksi tietty, ja reisien ympärys on 48cm. Reidet hankasivat ennen treenaamisen aloittamista yhteen, muttei nyt enää.

[/quote]

Mitä tuossa oikein pitäisi vertailla, kun sinusta ei ole mitään kuvia ainakaan tuon perusteella missään? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:36"]

Oho, mun vyötärö on vaan pari senttiä isompi kuin tuon erään vastaajan reidet o.o

[/quote]

En tiedä ketä tarkoitit, mutta jos minua (62 cm) niin ei omanikaan ole montaa senttiä isompi. 

o.o

Vierailija
84/109 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavat laihdutusjankkaajat. Meitä on monen mallisia. Itselläni on todella kapea lantio ja joutuisin laihduttamaan alipainoiseksi, että reidet eivät hankaisi yhteen. Ei kiitos. Mulle pyöräilyshortsit hameen alla on kesällä toimivin. Housujen hajoamisongelmaa en ole kyllä huomannut, mutta luulisi että ihan ohkaisimpia mahdollisia housuja ei kannata ostaa? Jos pellava ei pysy ehjänä niin sitten ei sitä. Jotkut farkkuja vähän ohuemmat puuvillahousut? Voih, talvi on niin kiva siitä kun ei tarvii pähkäillä niin paljon vaatteiden kanssa!

Vierailija
85/109 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko kävellä yhtä lankkua pitkin, niin kuin mallit catwalkilla? Jos kävelet normaalisti, ei reidet kyllä voi mitenkään hangata yhteen.

Vierailija
86/109 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 01:47"]

Onko pakko kävellä yhtä lankkua pitkin, niin kuin mallit catwalkilla? Jos kävelet normaalisti, ei reidet kyllä voi mitenkään hangata yhteen.

[/quote]

Ok, kiitos tiedosta. Olen siis kuvitellut ongelmani, rikkoontuneet housut ja reisien hankaantumisen, koska eiväthän reidet voi mitenkään hangata.... jeesus kristus taas. Se, että sinulla ei ole tällaista ongelmaa, tarkoittaa luonnollisesti, ettei kellään muullakaan voi olla.

Vierailija
87/109 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko päivän yrittänyt hillitä itseni, mutta oikeasti, mitä VITTUA?!?! Sipsa syö?! SIPSA SYÖ???

Pakko sanoa, että vi-haan murteita. Vihaan, kun normaalit sanat korvataan aivan päättömillä termeillä.

Vierailija
88/109 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:35"]

Sipsa kuulostaa joltain sukupuolitaudilta.

[/quote]

Ok. Jotkut käyttävät myös ilmaisua sipsu syö.

Ap
[/quote]

Kuulostaa sekin joltain akvaariokalan ruoka-ajalta. Miksei voi sanoa vaan,että reidet hankaa yhteen? :D
[/quote]

Tuohan on pallokalan lempinimi SIPSU

Vierailija
89/109 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 13:06"]

Miten ois laihdutus?

[/quote]

Johan tässä on sivukaupalla tolkutettu, että kaikilla laihdutus ei auta, koska ruumiinrakenne on sellainen, että reidet osuvat hoikkanakin yhteen. Esim kapea lantio ---> reidet luonnollisesti lähempänä toisiaan, kuin sillä jolla on leveämpi lantio. Opetelkaa lukemaan!

Vierailija
90/109 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulihousut sipsaa kävellessä.

Vierailija
91/109 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 13:06"]

Miten ois laihdutus?

[/quote]

Johan tässä on sivukaupalla tolkutettu, että kaikilla laihdutus ei auta, koska ruumiinrakenne on sellainen, että reidet osuvat hoikkanakin yhteen. Esim kapea lantio ---> reidet luonnollisesti lähempänä toisiaan, kuin sillä jolla on leveämpi lantio. Opetelkaa lukemaan!

[/quote]

Mutku on niin kivaa pahoittaa toisten naisten mieli netissä ja toivoa, että heidän mieleensä jää pitkäksi aikaa kummittelemaan, että ovat liian läskejä. 

Vierailija
92/109 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 00:24"]Ihanaa, että riittävän leveä lantio ja normaali paino säästää näiltä ongelmilta.
[/quote[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 00:24"]Ihanaa, että riittävän leveä lantio ja normaali paino säästää näiltä ongelmilta.
[/quote]
Minua ei säästänyt. Vaikka lantio on leveä eikä ylipainoa ole, niin sisäänpäin kääntyvät jalat ja 62 cm reidet pitävät huolen, että yhteenhän nuo reidet hankaa.

Vierailija
93/109 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 00:35"]

Hei mistä päin te "sipsa/sipsu"-ihmiset ootte? Olen jo yli 50 ja kuuntelen herkällä korvalla ilmauksia ja luen paljon. Eka kerran kuulin tällaisen sanonnan. Siis "sipsu syö" tarkoittaa vain ja nimenomaan tätä hankautumisen aiheuttamaa kulumista?

[/quote]

Meillä päin sipsu on syönyt kaikki hiutuneet, perstuneet, ruostuneet ja hankautuneet asiat. "On vähän sipsu syönyt" voidaan sanoa vaikka puhki ruostuneesta vanhasta autosta, sääolosuhteiden kuluttamasta pressusta tai rispaantuneesta villapaidan helmasta.

Vierailija
94/109 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 00:35"]

[/quote]

Meillä päin sipsu on syönyt kaikki hiutuneet, perstuneet, ruostuneet ja hankautuneet asiat. "On vähän sipsu syönyt" voidaan sanoa vaikka puhki ruostuneesta vanhasta autosta, sääolosuhteiden kuluttamasta pressusta tai rispaantuneesta villapaidan helmasta.

[/quote]

Niin ja Etelä-Pohjanmaalta kotoisin.

Vierailija
95/109 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:36"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:35"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Ei tuo kyllä vieläkään selitä ilmaisua. Minä en tunne kuin sipsit, ja niitä kyllä syön. Onko tuo jotain paksujalkojen omaa ammattiterminologiaa, vai mistä tuollainen sana tulee?

Vierailija
96/109 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 02:39"]

Olen koko päivän yrittänyt hillitä itseni, mutta oikeasti, mitä VITTUA?!?! Sipsa syö?! SIPSA SYÖ??? Pakko sanoa, että vi-haan murteita. Vihaan, kun normaalit sanat korvataan aivan päättömillä termeillä.

[/quote]

Mua taas häiritsee se, että sinä ja kaltaisesi ihmiset ette oikeastaan edes tiedä, mistä puhutte, kun puhutte murteista. Kirjoituksestasi oikein paistaa, ettet ole pysähtynyt edes kahdeksi sekunniksi miettimään, mitä se kieli oikein onkaan, vaan olet kuullut sanoja, jotka ovat sulle vieraita ja ärsyttäviä, ja ulkoistanut sen murteisiin.

Jos nyt yhtään kiinnostaa pohtia kielen olemusta, niin voi vaikka miettiä, että mitä se kieli sitten on, joka ei ole murretta, ja mistä se - ja murteet - ovat meidän puhuttavaksemme ja vihattavaksemme päätyneet.

Ap

Vierailija
97/109 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko päivän yrittänyt hillitä itseni, mutta oikeasti, mitä VITTUA?!?! Sipsa syö?! SIPSA SYÖ??? Pakko sanoa, että vi-haan murteita. Vihaan, kun normaalit sanat korvataan aivan päättömillä termeillä.

[/quote]

Samaa mieltä!

Tein muuten töissä kyselyn, että kuka tietää mitä sipsa/sipsu tarkoittaa. Meitä on 22 työntekijää (14 naista ja 8 miestä), eikä yksikään ollut ikinä kuullut koko termiä. Suurin osa veikkasi että se tarkoittaa jotain jalkasilsaa tai sukupuolitautia.

Vierailija
98/109 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:36"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:35"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Ei tuo kyllä vieläkään selitä ilmaisua. Minä en tunne kuin sipsit, ja niitä kyllä syön. Onko tuo jotain paksujalkojen omaa ammattiterminologiaa, vai mistä tuollainen sana tulee?

[/quote]

Minäkään en tunne kaikkia suomen kielen ilmaisuja, enkä tiedä, mistä ne tulevat. Kaikille ilmaisuille ei ole enää pääteltävissä mitään erityistä selitystä, sanan yhteys johonkin tiettyyn asiaan on voinut unohtua eikä ole enää nykyään pääteltävissä. Sipsi tulee sanasta chip, lastu (tässä tietenkin perunalastu), eikä sillä ole mitään tekemistä sipsun tai sipsan kanssa. Joku tuossa ylempänä kertoi, että sipsun/sipsan syömäksi kutsutaan hiutunutta, kulunutta tavaraa. Itse olen kuullut sen vain tässä merkityksessä, että reisien hankaus kuluttaa housut puhki.

Ap

Vierailija
99/109 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:27"]

[/quote]

Samaa mieltä!

Tein muuten töissä kyselyn, että kuka tietää mitä sipsa/sipsu tarkoittaa. Meitä on 22 työntekijää (14 naista ja 8 miestä), eikä yksikään ollut ikinä kuullut koko termiä. Suurin osa veikkasi että se tarkoittaa jotain jalkasilsaa tai sukupuolitautia.

[/quote]

Mitä se sinun mielestäsi tarkoittaa, että he eivät tätä sanaa tunteneet? 

Ap

Vierailija
100/109 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:27"]

[/quote]

Samaa mieltä!

[/quote]

Eihän se sipsu yksinään mitään tarkoitakaan! Se kuuluu siihen sanapariin, sipsu syö. Vähän kuin Ellun kanat, ei kai kukaan sitä Ellua tiedä, mutta kanojen kanssa siitä tulee järkevä yhdistelmä. Me tosin miehen kanssa huviteltiin kuvittelemalla, että se sipsu on sellainen pieni pörröinen eläin, Mauri Kunnaksen palleroiden näköinen.

Todennäköisesti olet vaan kotoisin väärältä suunnalta Suomea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän