Paksureitiset! Millaiset housut kesällä, ettei sipsa syö?
Kysymys on siis tarkoitettu niille, joilla yhteen hankaavat reidet syövät housut puhki. Mä tykkäisin pellavahousuista, mutta ne menee heti rikki. Ostan kyllä joskus kirpparilta pellavahousuja, mutta uutena en enää viitsi ostaa. Mulla on yhdet haaremihousut, joissa haara on niin alhaalla, ettei kangas mene rikki. Laitan sitten talkkia, ettei reisiä hankaa.
Kommentit (109)
eipä tarvi olla järrrkytttävän paksu, vaan ainoastaan sen mallinen. Itselläni hiersi reidet yhteen jo BMI 16,2; täysin tiimalasimallinen pihtipolvi.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:01"]
Miten paksut reidet teillä on joilla hankautuu housut rikki?
[/quote]
Mulla nukkuu tässä vauva sylissä, joten en voi mitata.
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:01"]
Miten paksut reidet teillä on joilla hankautuu housut rikki?
[/quote]
En ole ap, mutta 62 cm (sieltä paksuimmasta kohdasta, alempaa ovat alle 60 cm). Vertailun vuoksi Lola Odusogalla oli missivuotenaan 55-senttisen reidet.
Minulla kyse on ainakin jalkojen rakenteesta, reisiluut lähtevät lantiosta sisäänpäin niin että ne hankasivat toisiaan vasten silloinkin kun olin nykyistä 20 kg kevyempi sh-potilas.
14: luuletko tosiaan että joku täällä kysyisi neuvoja jos asia olisi ratkaistavissa noin helposti: pim, laihduta? Mulla ei oo koskaan vaikuttanut laihdutus reisiin. Jalat porkkanan muotoiset ja yläreisissä jotkut läskitaskut jotka eivät lähde millään pois, sen sijaan kasvavat entisestään pienestäkin lihomisesta. Ja lämpölaajenevat jopa pakkasessa toisiinsa hinkatessa. Todella ärsyttävää ja ei auta talkit ainakaan minua. Kestäisin ihan helposti minkä tahansa muun läskin, mutta sisäreisissä se on oikeasti v*ttumaista, kesällä pukeutuminen niin vaikeaa.
Sitten vastaukseksi ap:lle; jos ei ole mitään virallista menoa, niin parhaat ovat mielestäni sellaiset uimapukukankaan tyyppisestä kankaasta olevat urheilucaprit. Tai sit jotkut muut caprit. Hameita en noiden läskien takia pysty käyttämään ilman ohuita sukkahousuja. Jos housuissa paksu sisäsauma (esim. Levi's), se hinkkautuu puhki ennätysajassa. Suosin sitä jotain elastista viskoosia (?), josta muutama vuosi sitten oli paljonkin housuja, harmi ettei nykyään juurikaan löydä.
Viime kesänä näin kun yhdellä äidillä oli joku urheiluliikkeestä ostettu ihan siisti (sopisi hyvin töihinkin) musta polvipituinen hame, siellä sisällä oli shortsit jotka estävät juuri tuon hinkkautumisen. Hitsi kun ei tullut ostettua!
Ensin ajattelin, että onpa typerää pähkäillä asiaa, joka hoituisi laihduttamalla. Mutta nyt ei ollutkaan siitä kyse, että reidet olisivat ennenkokemattoman paksut. Ja aloin sitten ajattelemaan, että niin tässä itse kullakin on pähkäilynsä vaatteiden parissa. Minulla on päinvastaiset reidet, jotka eivät hankaa, vaikka olisi ylipainoa. Mutta sen sijaan ihan minkä painoisena tahansa saan miettiä pääni puhki millaiset housut eivät puristaisi vyötäröltä liikaa, koska muuten tulee närästys- ja vatsavaivoja. Mutta jos housut eivät purista, niin ne tippuvat jalasta. Minulla kun painosta riippumatta vartalon malli on H, niin siinä ei pysy housut jalassa.
Kiitos ap, kun muistutit, että toisen tuomitsemiseen ei pitäisi minullakaan olla varaa.
Itsellä on helteillä ongelma sisäreisihiertymistä - minulla on onneksi semmoinen housuhame-alushame! :D
Kaikilla sellaista ei voi olla; googlasin huvikseni, ja kyllä semmoisia myydään edelleen, yksi esimerkki USA-Amazonilta:
http://www.amazon.com/Under-Moments-Womens-Culottes-Pettipants/dp/B002ZJ5LY4/ref=pd_sim_a_9?ie=UTF8&refRID=0S5WSBKZPFH8GJ9A7YTS
Hakusanana käyttäisin itse "culottes pettipants", vertailisin hintoja.
Johtui hiertyminen ihan mistä vaan, se on tosi kepsu vaiva! Laihdutusohjeita tässä ei kai ees kysytty; neuvoa miten vähentää reisien hankausta vain. :)
- Kannattaa muuten kokeilla saumat ulospäin, eivät nekään sitten ärsytä herkkää ihoa.
Kesäkelejä odotellessa... :)
Mä käytän kesäisin ihan puuvilla legginssejä, kaprimallia tai pitkiä joista käännän lahkeet. Ei hierrä eikä hiosta ja ne hengittää.
Just tuommoiset urheilucaprit on käteviä, ja mulla onkin muutamat, mutta kesällä oleilisin kaikkein mieluimmin läysissä housuissa... No, kaikkea ei voi saada.
Närästyspotilas, mullakin on ongelmana refluksi (erittäin paha sellainen), en tiedä, vaikuttaako mullakin nuo housut. Käytän siis kodin ulkopuolella pillifarkkuja.
Mulla kyllä on ihan vilpittömästi paksut reidet, mutta kun en voi itse valita, mistä kohdasta se rasva lähtee. Se ei nimittäin lähde niistä reisistä (tai totta kai se nyt vähän lähtee, mutta niin kuin jollakulla toisella rasva kerääntyy vatsaan, mulla se kerääntyy reisiin ja jenkkiksiin). En mä siitä tykkää, mutta näillä ominaisuuksilla nyt vain on pelattava.
Käviskö sellaset muotoilevat alushousut, missä olis pienet puntit? Onks sellasia. Mäkin olen kokoa 34/36 ja silti hankaa reidet yhteen..
Mä käytän ohuita leggingssejä lyhyiden sortseissa kanssa tai jotain liukaskankaisia housuja, jotka ei kitkaa niin paljon.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:34"]
Just tuommoiset urheilucaprit on käteviä, ja mulla onkin muutamat, mutta kesällä oleilisin kaikkein mieluimmin läysissä housuissa... No, kaikkea ei voi saada.
Närästyspotilas, mullakin on ongelmana refluksi (erittäin paha sellainen), en tiedä, vaikuttaako mullakin nuo housut. Käytän siis kodin ulkopuolella pillifarkkuja.
Mulla kyllä on ihan vilpittömästi paksut reidet, mutta kun en voi itse valita, mistä kohdasta se rasva lähtee. Se ei nimittäin lähde niistä reisistä (tai totta kai se nyt vähän lähtee, mutta niin kuin jollakulla toisella rasva kerääntyy vatsaan, mulla se kerääntyy reisiin ja jenkkiksiin). En mä siitä tykkää, mutta näillä ominaisuuksilla nyt vain on pelattava.
[/quote]
= ap
Oho, mun vyötärö on vaan pari senttiä isompi kuin tuon erään vastaajan reidet o.o
Rasittavia nämä laihdutuksesta jankkaavat. Vaikka se reisien hankausongelma joillain lähteekin laihduttamalla, niin vähänkin enemmän ylipainoiselle siinäkin prosessissa kestää vähintään useampi kuukausi! Sinä aikana olisi ihan hauska että olisi ehjänä pysyviä housuja sen verran ettei tarvitse jatkuvasti olla uusia ostamassa.
Nyt sain mitattua: 60,5 cm on mun reisi paksuimmasta kohtaa.
Ap
Ne alkkarit saa mennä aika alas että auttavat ongelmaan, muuten joko tekevät hirveän syvennöksen läskiin tai sit rullaantuvat vain ylös
#38 tässä: en vielä handlaa tätä postaamista, mutta elikkä siis tosissaan voi siis ostaa alusvaatteita leveisiin ja kapeisiin housuihin); laitoin linkin, josta saa vinkkejä hakusanoihin.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:46"]
#38 tässä: en vielä handlaa tätä postaamista, mutta elikkä siis tosissaan voi siis ostaa alusvaatteita leveisiin ja kapeisiin housuihin); laitoin linkin, josta saa vinkkejä hakusanoihin.
[/quote]
Mutta auttaako ne siihen hinkkaamiseen? Mä en oikein usko!
Ap
Ap: kyllä minulla on auttanut - ainoa mikä helteillä auttaa, sanoisin. Alusvaatteissa on erilainen materiaali kuin normivaatteissa; ts ohuessa puuvillassa, pellavassa, jne. Muutama vuosi sitten oli sisäreidet verillä hankauksesta (atooppinen ja ongelmainen iho), ja just tuommoiset ohuet, reilulahkeiset alusvaatteet tepsi. - Saumat ulospäin, vauvatalkkia alle helteellä, huuhtaisu/pesu päivittäin. Sopivat tietty myös hameiden alle. #38
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 22:05"]
Ap: kyllä minulla on auttanut - ainoa mikä helteillä auttaa, sanoisin. Alusvaatteissa on erilainen materiaali kuin normivaatteissa; ts ohuessa puuvillassa, pellavassa, jne. Muutama vuosi sitten oli sisäreidet verillä hankauksesta (atooppinen ja ongelmainen iho), ja just tuommoiset ohuet, reilulahkeiset alusvaatteet tepsi. - Saumat ulospäin, vauvatalkkia alle helteellä, huuhtaisu/pesu päivittäin. Sopivat tietty myös hameiden alle. #38
[/quote]
Juu, mutta mulla on enemmän ongelmana se housujen rikkoontuminen, enkä oikein usko, että nuo auttavat siihen! Mulla ei ärsyynny iho, jos käytän housuja.
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:00"]
No ei laihduttaessa tarvitse nälissään olla! Jesta...
[/quote]
No mä sanoisin, että jos haluaisin sinne alipainon puolelle taas pyrkiä, niin se ei tule sillä, että jättää herkut pois... Mä oon 168 cm pitkä ja mulla on ollut tää housuvaiva nuoruudesta asti, jolloin painoin 60 kg ja vähän alle. Että ei se normaalilla laihdutuksella korjaannu!
Ap