LA joulukuussa 2015
Löytyyköhän täältä jo muita? Oma laskettu aika on 3.12 ja olisi kiva jutella muiden odottajien kanssa :)
Kommentit (339)
Terkkuja varhaisultrasta! "Siellähän on pieni henkilö" sanoi lääkäri ja katseltiin kun pieni sydän sykki näytöllä <3 <3 :) :) Hihii, olipa ihanaa, vähän jännitti aiemmin päivällä :) Päivät olin laskenut oikein eli 7+3 mennään ja laskettu aika 4.12 :) Huomenna on aamulla jo eka neuvola. Niinhän siinä kävi, että heti ultran jälkeen ei maltettukaan enää odottaa, vaan kerrotaan varmaan isovanhemmillekin tällä viikolla, eipähän tarvitse enää syödä salaa ja esittää pirteämpää kuin onkaan ;)
Pahoinvointi nostelee jatkuvasti päätään ja minäkin mussutan koko ajan jotain, autolla ajaessa ja kävellessäkin :D Kylmähorkkakohtaukset on onneksi melkein hävinneet, pissahätä on aina, jano on pohjaton, ja se väsymys, huh huh, se iskee iltapäivisin aivan kuin en olisin nukkunut päiviin. Ja vaikka edellisestä raskaudesta ei ole kauhean kauan, niin ihmeesti sitä on nämä raskausjutut unohtanut, ruokavaliota ja oireet :)
Onnea kaikille uusille plussaajille ja paljon voimia ja tsemppiä niille, joille on tullut ikävempiä uutisia <3
Oho, täällähän on ollut vilkasta :) Onnea uusille plussaajille!
Ilppunen, joo ne kuuluu asiaan! :D Toivottavasti vältyt kovalta pahoinvoinnilta :)
Mulla on lokakuussa synttärit. Autokoulun kävin vasta parikymppisenä ja olin
siellä samaan aikaan pikkuveljen kanssa. Ei se kyllä mua ikinä haitannut ja tässä iässä tykkään, kun muut "vanhenee" ennen mua :D
Gimli, mitä sanoivat raskaan työn tekemisestä neuvolassa? Mulla on semmonen käsitys, ettei
pitäis haitata mitään, kun kroppa tottunut siihen ja hyvä vaan kun on hyvässä kunnossa. :)
Itsekkin aion muuttaa viikonloppuna eli saa kantaa sohvia ja muita 3.krs alas, uudessa paikassa
onneksi on hissi :P
Täällä menee yllättävän rauhallisesti nyt. Jotenkin en jaksa pelätä keskenmenoa, kun kuitenkin suuremmalla todennäköisyydellä kaikki menee hyvin. Tiedän toki, että on mahdollisuus, että tämäkin menee kesken tai on tuulimuna tai rypäle- tai kohdunulkoinen raskaus, mutta sitä mietitään sitten jos sellaisen aika tulee. Itseasiassa mun mielestä on ihan hyvä, että eka ultra on 12. viikolla, jos siellä kaikki hyvin niin sitten on riskit jo aika pienet ja voi kertoa raskaudesta parhaille ystäville ja perheelle.
Neuvolasta lähetettin lappu raskausajan ruokavaliosta. Siinä käsketään vain välttämään A-vitamiiniä sisältäviä vitamiinivalmisteita, eli tuskinpa porkkanan syönti vaikuttaa kovinkaan paljon. Maksaruokia kans vältettävä, mutta luulen, että niissäkin ne raskasmetallipitoisuudet on se vaarallisempi juttu. Ostin vahingossa jotain Marli mehua missä on lisättyä A-vitamiinia. Sitä olen jonkun verran juonut. Päivittäiseen annokseen kuitenkin tarvisis sitä litkiä 6-7dl. Ihmettelin, ettei tossa ole mainintaa raakojen kananmunien syömisestä. Viimeksi siitä varoiteltiin, mutta kai täällä Suomessa salmonella on sitten harvinaisempi.
Tänään 7+1 :) (uskon vieläkin ite tähän, vaikka neuvolan mukaan 8+0)
Aurinkoista päivää kaikille!
Hei! Toissapäivänä plussasin hyvin haalealla viivalla, tänään olis kp 29, joten nyt jännätään alkaako menkat vai ei. Laskettuaika olis 29.12. Toivottavasti kuitenkin venyis yli uuden vuoden. Molemmat edelliset synnytykseen asti päättyneet raskaudet (-01 ja -03) ovat kuitenkin menneet yli. Mulla ikää jo 39v ja ehdin täyttä 40v ennen laskettua aikaa, joten iltatähti olis tulossa.
Joku täällä pohti la:n ajoittumista jouluun. Mulla itsellä on synttärit 25.12. Eihän se tietenkään lapsena mukavaa ollut, mutt nykyään kyllä kelpaa, kun ei oo pakko järjestellä mitään isoja juhlia :) Mulla vanhemmat paiskas sitten nimellä, jonka nimipäivä on 30.4., joten sillon on sitten teininä ja nuorempana juhlittu synttäreidenkin edestä :)
Finest, tsemppihali ja voimia. <3
Mulla on kuukautisten mukaan nyt 4+4, mutta aiempien raskauksien perusteella luulen olevani muutaman päivän perässä. Tällä hetkellä LA 25.12., mutta uutena vuotena veikkaan olevani synnärillä, jos sinne asti tämän Hemmon (työnimi) kanssa päästään.
Jännittää paljon, sillä edellisestä raskaudesta on aikaa 8 vuotta. Neuvola-ajan varasin jo, että sain sellaisen kellonajan, joka sopii myös miehelleni. Otatteko te muut miehenne mukaan ensimmäiselle / muille käynneille?
Pahoinvointia ei ole vielä ollut kuin lievää kuvotusta. Ehkä sekin saapuu vappuun mennessä.
Alkuraskauden ultraa harkitsen. Sille rahalle olisi muitakin käyttökohteita, joten yritän malttaa odottaa np-ultraan.
Ihanaa odotusta kaikille!
WIDO, Neuvolatäti sanoi, että ihan oman jaksamisen mukaan saa tehdä töitä/nostella painavia juttuja. Mulla tuntuu usein repäisykipuja kun jännitän vatsalihaksia ja neuvolassa ohjeistettiin tekemään nostot rauhallisesti.
Neuvolan mukaan la siirtyi nyt 27.12. ja tänään 4+2 :) Kuukauden päähän varattiin ensimmäinen käynti ja nyt vaan jännätään. Itse ajattelin ottaa miehen mukaan neuvolaan ja varmaan hän myös tuppautuisi sinne, vaikka en haluaisikaan :D
Nyt tulee varmaan amatöörimäinen kysymys, mutta miten tuo sikiön poikkeavuuksien seulonta? Minä olen aina olettanut, että se tehdään kaikille ja nyt pitääkin päättää neuvolakäyntiin mennessä haluaako sellaisen. Miksi kyllä? Miksi ei? Itse siis aion sen kyllä ottaa.
Minäkin kävin alkuraskaudenultrassa 7+3 ja kaikki oli ok. eli nyt ei tarvii enää pelätä tuulimunaa tai kohdunulkoista, saa vaan keskittyä muihin huoliin:D varsinkin kun mulla ei vieläkään ole mitään erityisiä oireita!
Joku kysyi raaoista kananmunista? Mulle terkkari sanoi että suomessa ei pitäis olla vaaraa saada salmonellaa, kysyin siis lähinnä majoneesista kun siihen käytetään.
Luin tätä ketjua muutaman päivän ja nyt uskaltauduin mukaan :) vähä reilu viikko sitten plussasin ja laskettu aika olisi 15.12.2014 (rv 6 tänään) jännitystä on hirveenä vaikka kolmas olisi tulossa. Onnea teille kaikille!
Täällä varattu ens maanantaille se varhaisraskauden ultra ja jännittää jo kovasti! :)
Täällä myös alkanut muutaman pv sisällä nostaa voimakkaat pahoinvointi kohtaukset päätään, mutta aika hyvin menevät ohi, kun saa äkkiä jotain pientä syötävää parin tunnin välein. Ja se väsymys, huh! Voisin nukkua kellon ympäri aivan huoletta- ei tosin kiva, kun vaki duuni päivittäin :D
Meillä on myös vapun jälkeen ensimmäinen neuvola, jonne tietenkin mieheni lähtee mukaan, kun joku olit tästä kysellyt? Luulenpa, että jos vain aikataulut saadaan sopimaan, niin mieheni on kaikilla kerroilla mukana <3 Tämä on ensimmäinen lapsi meille molemmille ja kovasti toivottu <3
Onnea kaikille uusille plussanneille vielä ja toivotaan, että täällä tämä kuvottava olo ei jatkuisi hurjan kauan ja pahana, että töihin kykynee!
Niin ja hei! Näin netistä katsomalla ja laskemalla raskausviikkojen määrän eri paikoista, saan itse ihan eri lukemia. Eli miten se nyt sitten menee :D?
Jos laskettaisiin viimeiseten kk alkamispäivästä eli 2.3.2015, olisin nyt 7+3. Mutta kun kierto oli silloin 31, niin monessa paikassa tulee, että 6+5 jne. En ymmärrä!
Meidän vauva ei halunnut syntyä jouluna :(
Viikko sitten tiistaina oli se paha kipukohtaus ilman kummempaa vuotoa, sen jälkeen alavatsan lihakset oli enemmän tai vähemmän krampissa koko ajan. Sehän vaikutti tietysti koko kroppaan ja myös mieleen, sellainen kiva kokonaisvaltainen väsymys ja paha olo. En silti viitsinyt koko ajan panadoliakaan vetää kun ei sitä saisi pidempikestoisesti käyttää.
Koko ajan tuli myös ruskeaa tuhrua kunnes su-ma yönä alkoi tulla ihan menkkojen tapaan verta. Maanantain menin Panadolin voimin kun alkoi jo tuntua, että ei sillä enää ole väliä. Kun vuoto vaan jatkui niin eilen (tiistaina) mentiin yksityiselle. Ultra paljasti ettei kohdussa ole mitään raskauteen viittaavaa :( Verikokeet vielä selvittää, onko siellä ehkä kohdunulkoinen tai jotain muuta outoa ja täytyisi vielä jatkaa tämän asian kanssa lääkkeillä tms.
Tämä viimeinen viikko oli niin tuskainen, että oikeastaan on helpotus kun tuli sitten lopulta ulos. Olisi ollut kauheaa jos kaikki se kipu olisi ollut normaalia ja jatkunut ties kuinka kauan. Eihän raskaus ole sairaus vaan ihan työkykyisenä pitäisi pysyä käsittääkseni suurimmaksi osaksi.
Tänään siis selviää oliko se ihan tavallinen keskenmeno vai vaatiiko vielä toimenpiteitä. Kunpa tämä olisi nyt tässä ja voisi lähteä heti uuteen yritykseen. Haluan kovasti uskoa siihen, että tämä oli harjoituskierros ja nyt kroppa on valmiina tositoimiin.
Oikein kovasti tsemppiä teille kaikille maailman parasta joululahjaa odottaville! Koittakaa olla murehtimatta, kaikkeen ei vaan voi vaikuttaa ja se on se elämän suola. Sattumalla on osansa ihan kaikessa, joten paras vaan tehdä parhaansa ja nauttia matkasta!
Hei kaikille! Täälläkin olis nyt uusi plussaaja :) Tein viikonloppuna tosi haalean haamuviivan ja eilen sitten jo ihan selvän plussan. Tänään kp 32 ja normi kierto 28-31pv, että ehkä tässä voi tämän jo uskoa todeksi. LA olis 29.12. Mulla on entuudestaan 2/14 syntynyt tyttö ja olis niin ihanaa saada hänelle pikkusisar <3
Voi Meesa olen tosi pahoillani :( Tiedän ton tunteen kun alkuun sinnittelee mahdollisimman vähällä panadolilla, joka ei auta yhtään, sit jossain vaiheessa ei välitä enää ku kivut on niin kovia. Toivottavasti ei vaadi jatkotoimenpiteitä ja pääsette pian yrittään uudestaan. Toivotaan, että oli harjoittelukierros ja tärppää pysyvästi seuraavalla kerralla! :)
Onnea uudet plussaajat ja tervetuloa mukaan!
Kiva tietää että suomalaisia kananmunia voi syödä raakanakin. Niistä on kiva tehdä kaikkia jälkkäriherkkuja :P
Jaksamisia Meesalle! Tosi on ettei kaikkeen voi vaikuttaa ja koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu :/ täälläki toivon että tää oli harjottelukierros ja ens kerralla tärppää ja saat pienen nyytin :)
Joko plussaajat on käyny neuvolassa / ajan varanneet?
Ja ainiin, oliko tästä tehty joku oma fb ryhmä? Onko siellä jo moni? :)
[quote author="Hemmo2015" time="21.04.2015 klo 11:27"]
Finest, tsemppihali ja voimia. <3
Mulla on kuukautisten mukaan nyt 4+4, mutta aiempien raskauksien perusteella luulen olevani muutaman päivän perässä. Tällä hetkellä LA 25.12., mutta uutena vuotena veikkaan olevani synnärillä, jos sinne asti tämän Hemmon (työnimi) kanssa päästään.
Jännittää paljon, sillä edellisestä raskaudesta on aikaa 8 vuotta. Neuvola-ajan varasin jo, että sain sellaisen kellonajan, joka sopii myös miehelleni. Otatteko te muut miehenne mukaan ensimmäiselle / muille käynneille?
Pahoinvointia ei ole vielä ollut kuin lievää kuvotusta. Ehkä sekin saapuu vappuun mennessä.
Alkuraskauden ultraa harkitsen. Sille rahalle olisi muitakin käyttökohteita, joten yritän malttaa odottaa np-ultraan.
Ihanaa odotusta kaikille!
[/quote]otan, haluaa itse tulla :)
[quote author="finest" time="17.04.2015 klo 17:40"]
Täällä menossa rv 4+3, ei oireita ja niin varma että on mennyt kesken. Vuotoa ei oo vielä tullut mutta tein tänään uuden r-testin ja siihen ilmestyi tosi tosi tosi haalea viiva, viikon alussa oli vielä tosi selvä plussa. Kamala masennus...maanantaina meen terveyskeskukseen, jos saisi vaikka tietää, onko hcg-arvot laskeneet. Viikko sitten olin varma, ettei keskenmeno mua harmita jos tulee, koska aina voi yrittää uudelleen ja tiedän, että raskautuminen ei ole mun kohdalla mahdotonta. Mutta kuitenkin masentaa....
[/quote]
voi ei...itsekin tein uuden testin samasta syystä, mutta siinä olivat viivat vajhvistuneet entisestä, eli sain hetkeksi taaas mielirauhaa,,nyt rv6+5
toivottavasti se ei kuitenkaan tarkoita yhtään mitän,,voima halit täältä sinulle <3
Moi
Voisin liittyä keskusteluun. Tulin yllätyksekseni heti ensimmäisestä yrityskierrosta raskaasti e-pillerien lopettamisen jälkeen. Tänään käyty alkuraskauden ultrassa, josta löytyi viikkoja 7+3 vastaava sikiö ja hänellä syke.
Ensimmäinen raskaus kyseessä ja ikää on 26 vuotta. :)
Onnea kaikki uuden plussaajat ja pahoittelut Meesa!
Täälä varataan ensi viikolla neuvola-aika, sitten varmaan joskus toukokuun alussa neuvolaan (:
Kuvotus vaan jatkuu ja väsymys sekä mun rinnat ovat muhkeat ja vatsa alkanut turpoamaan :D
Mites teidän muiden vointi?
Vaimomamma rv 6+0
Heippa taas kaikille, en ole vähään aikaan kirjoitellut, kun väsymys on niin valtava. Maanantaina käytiin varhaisultrassa. Gyne kertoi että kohtu on pyöristynyt ja löysi kohdusta lopulta alkion ja myös syke näkyi. Aluksi ei meinanut löytää ja ehdin jo pelätä pahinta, mutta tämä meijän pikkunen on vaan vähän dramaattisempi tapaus näköjään. Menkoista laskettuna olisi pitänyt olla tuolloin 7+3, mutta vastasi 6+3. Kerroin gynelle olleeni ovulaation aikaan pahassa flunssassa, joten ovulaatio on todennäköisesti ollut myöhemmin. Mutta siis kaikki hyvin ja maanantaina neuvolaan. :)
Delfi 6+6
Ahmatar, hyvä kuulla että se porkkanan a-vitamiini ei ole niin haitallista. Itsekkin tykkään niistä ! :) Mulla myös tänään tuo 5+1 ja netin laskurilla sain la 19.12. mutta pari sovellusta laski sen olevan 20.12. Lisäksi, mä soitin tänään neuvolaan ja mulle sanottiin että ekan tapaamisen saa vasta viikolla 8. Eli 3vko joutuu vielä jännitellä. Kysyin myös varhaisultrasta (juuri siksi kun aloin itsekkin pelkäämään tuulimunaa) ja minulle sanottiin että varhaisultra tehdään neuvolassa vain jos joku syy ja muussa tapauksessa eka ultra vasta viikolla 12.