Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LA joulukuussa 2015

25.03.2015 |

Löytyyköhän täältä jo muita? Oma laskettu aika on 3.12 ja olisi kiva jutella muiden odottajien kanssa :) 

Kommentit (339)

321/339 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että teilläkin Leonora kaikki hyvin eikä tarvetta mihinkään jatkotutkimuksiin :)

Tänään oli 3. neuvola. Kaikki oli hyvin, hemoglobiini noussut huimasti ekasta mittauksesta, vaikkei raskausvitassa hirveesti ole rautaakaan. Kai tällänen väsymys sitten on normaalia raskaudessa :D

Miehen vanhemmat tulee Suomeen parin viikon päästä. Saa nähdä millanen hössötys tulee oleen. Ovat kovasti onnessaan tulevasta ensimmäisestä lapsenlapsestaan ja kuulemma 3D-kuvan perusteella on paljon miehen näköä vauvassa :D

Jotenkin tosi onnellinen olo :)

Wido 22+2

322/339 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Wido" time="04.08.2015 klo 12:14"]

Kiva, että teilläkin Leonora kaikki hyvin eikä tarvetta mihinkään jatkotutkimuksiin :)

Tänään oli 3. neuvola. Kaikki oli hyvin, hemoglobiini noussut huimasti ekasta mittauksesta, vaikkei raskausvitassa hirveesti ole rautaakaan. Kai tällänen väsymys sitten on normaalia raskaudessa :D

Miehen vanhemmat tulee Suomeen parin viikon päästä. Saa nähdä millanen hössötys tulee oleen. Ovat kovasti onnessaan tulevasta ensimmäisestä lapsenlapsestaan ja kuulemma 3D-kuvan perusteella on paljon miehen näköä vauvassa :D

Jotenkin tosi onnellinen olo :)

Wido 22+2

[/quote]

vähän ännittää millaista elämä pjan kanssa tulee olemaan, vaikka olen hoitanut omatkin pikkuveljeni vauvasta pitäen :) potkuja on nyt ollut vähemmän, välillä kuitenkin lujempaakin voi potkaista mammaa :) silti aina vähä hirvitää kun on pitempää taukoa pliikkeissä,,,ainainen ressi tää raskau :o... ruoka himoja ei edelleenkään ja painosskain 5 kiloa miinuksen puolella edelleen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
323/339 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille ja kiva kuulla teidän hyvät uutiset.

Meillä oli eilen ultra ja poika tulossa. Oli kaikin puolin terve ja vastasi ikäänsä. Oli se aikamoista kyynelehtimistä kun tajusin että saisin mieheni pojan, ihanaa onnea. En vieläkään oikein käsitä että tämä nyt oikeasti on tapahtumassa, en pysty kuvittelemaan arkea ja silti olen tulevasta onnellinen. Hassua.

Potkimista ja liikehdintää on kovasti ollut jo muutaman viikon ja välillä tulee kivuttomia supistuksia.

Punttiksella olen joutunut jättämään jalkaprässin ja pari muuta pois ja korvaamaan liikkeet muulla tavalla. Juoksemaan ei ole pystynyt moneen viikkoon ja pyöräilykin on vähän hankalantuntuista ajoittain.

Miten muilla liikkuminen sujuu?

Ummetus on nyt jatkunut alkuviikoista asti ja varmaan tällä mennään koko raskaus. Yritän auttaa asiaa ruokavaliolla ja jotenkinkutenkin saan pidettyä vatsan toiminnassa. Muuten olo on niin hyvä että se raskaushehkuminen ei ole kaukana olotilasta! (siis sisäinen hehkuminen, raskausakne hiukan himmentää ulkoista hehkuntaa..;))

Onko teillä suositella pääkaupunkiseudulla lasten kirpputoreja? Vaatteita enimmäkseen, mutta mikäettei sittereitä ym pientä varustusta..? Sänky ja vaunut ostettiinkin jo huutonetistä.

324/339 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, eipä ole pariin viikkoon kerennyt kirjoittamaan.

Piki Piki, mulla on ainakin sillain, että jos huolestun vähän kun ei oikeen tunnu liikkeitä niin käyn makaamaan ja luen vaikka kirjaa hetken. Yleensä sillon alkaa kova tykitys tuolla alavatsalla, ei tarvii kauaa jännittää onko se siellä vielä vai ei :)

Mulla on tullu nyt 7 kiloa painoa :/ Kattelin äitini äitiyskorttia niin hänellä tullut musta 14,5kg ja olin ihan normikokoinen 3,3kg vauva eli ei kai tässä kauheeta huolen aihetta oo. Vähän kyllä pelottaa jos saan yli nelikiloisen vauvan. Ensviikon sokerirasituskin kyllä jännittää ihan hirveesti.

Kisumamma onnea poikauutisista! ja kiva tietää, ettei raskaushehkuminen ole pelkkä myytti :) ehkä mullakin sitten seuraavassa raskaudessa mahdollisuus siihen :D Täälläkin on pyöräily tuntunut nyt vähän epämukavalta. Luulin ensin, että on joku hiivatulehdus, mutta tajusin sitten, että paikat vaan arkana ja pyöräily hiertää. Jalkapallokin jäi jo kun tuli viime kerralla muutama läheltä piti tilanne. Nyt sitten kävelyä ja lyhyitä pyöräilyitä ja arkiliikuntaa kuten mattojen pesua. :P

Mä en vielä tiedä millaisia harkkarit on, kun joka paikassa lukee, että pitäis olla kivuttomia. Mulla on jotain tosi kivuliaita kohtauksia, mut ne menee nopeesti ohi ja sit ei tunnu mitään, erilaisia kuitenkin kun kyljessä tuntuvat vihlaisut.

Äitiyspakkausta odotellaan :)

Wido 24+1

325/339 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki!

Kiva että kaikilla raskaudet edenneet normaalisti. :)

Mulla ei mitään valittamista muuten, mutta ärsyttävää kun joudun käyttämään pitkiä tukisukkia, kun toiseen jalkaan tuli ihan alkuraskausesta kipeitä suonikohjuja. Meillä on vahva sukurasite näihin, ja ihmeesti oon aiemmat kolme raskautta säästynyt! Sen puoleen ei haittais vaikka helteet hiipuiskin, tosin ollaan vielä parin viikon päästä lähdössä etelään lomalle! Mut ehkä mä loikoilen siellä vaan altaalla jalat ylhäällä tai olen altaassa, niin pärjään ilman sukkiakin ;D

Joko ootte miettinyt nimiä? Mä eilen illalla kävin pitkään läpi nimiä ja kirjottelin ylös kivoja.. Severi, Elian, Julian ja Vertti päätyi mun listalle, saa nähdä olisko se joku noista! Mun mielestä on kiva jos vatsa-asukkaalla on nimi jo raskausaikana, jotenkin tuntuu lapsi tutummalta :) Kaikki kolme poikaa on myös saaneet lopulta sen nimen, jonka oon jo raskaana miettinyt. Onneksi on miehen kanssa maku käynyt yksiin tässäkin asiassa! ;)

Painoasiat on mietityttänyt myös mua, vaikka etukäteen ajattelin, että tässä raskaudessa osaisin jo ottaa vaan rennosti ja olla harmittelematta asiaa. Luottaa siihen, että kyllä ne taas lähtee aikanaan. Lähtöpaino mulla on ollut joka raskaudessa suunnilleen 60kg (oon 171cm) ja kiloja on tullut edellisissä 20, 17, 17. Pojat on olleet kaikki siinä hieman alle tai tasan 4kg, mikä kuulemma minun mittaiselle on ihan hyvä paino poikavauvalle. Sokerirasitusta ei mulle ole koskaan tehty. (Ei tarvitse tehdä jos on alle 25-v ensisynnyttäjä, jonka painoindeksi ennen raskautta on alle 25 tai alle 40v uudelleen synnyttäjä, jonka painoindeksi ennen raskautta alle 25 ja edelliset lapset alle 4,5kg).

Ekassa raskaudessa 19kg lähti kahdessa viikossa, muissa on jäänyt n. 3kg joka on lähtenyt sitten sanotaan puolen vuoden kuluessa itsestään imettämällä ja suklaata syömällä. Mut siltikin tuntuu ikävältä kun nyt viimeksi neuvolassa olin 68kg! Sen jälkeen oon kyllä syönyt ruokaa normaalisti, mutta huomattavasti vähemmän herkkuja, tänä aamuna vaaka näytti 66kg.  

Liikuntaa oon pystynyt hyvin harrastamaan kaikissa raskauksissa, nykyään käyn vaihtelevasti ryhmäliikuntatunneilla bodypumpissa, bodystepissä, bodybalancessa, spinningissä ja joogassa. Bodycombatissa kävin viimeksi kolmisen viikkoa sitten, kun ei oo sen jälkeen aikataulut osunut kohdalle, en tiedä miltä se nyt tuntuis! Aikaisemmissa raskauksissa bodystep ja bodycombat on pitänyt lopettaa ekana joskus alle 30 viikolla, kun alkanut tuntua niin ikävälle alavatsassa ja pelottaa et lirahtaa hypätessä tms., mut spinningissä ja bodypumpissa oon voinut käydä ihan viimeisille viikoille asti. En läheskään kaikkia hyppyjä oo tehnyt enää nytkään bodystepissä. 

Mun käsityksen mukaan "huolestuttavia" supistuksia on aaltoilevat kivut, jotka alkaa ensin vähän tuntua, vatsa kiristyy ja kipu voimistuu ja vähitellen hiipuu pois. Harjoitussupistuksissa vain vatsa/kohtu kiristyy/kovettuu ja sitten jonkin ajan päästä rentoutuu. Voi tuntua vähän tukalalta, mutta ei satu. Useimmiten tulee lisääntyvässä määrin rakkauden edetessä fyysisessä rasituksessa tai oman ja useamman kaverin kokemuksen mukaan esim. yöllä pissalle lähtiessä, seksin jälkeen ym. Usein helpottaa jos menee kyljelleen makaamaan, jos mahdollista. Liikuntaa harrastaessaan kannattaa vähän himmata tahtia, mut eivät ole este liikkumiselle, seksille ym. jos ei tosiaan satu.

Pääkaupunkiseudulla lasten kirppareista oon käyttänyt sitä vekarakirppistä, joka on siinä tien varressa Lahden moottoritien lopussa ennen Helsinkiä. Ihan ok, kohtuu siisti kirppis, vaatteiden hinnat ei niillä visiiteillä oo ollut mitkään kovin edulliset ja itse en oo kovin hyviä löytöjä manduca kantoreppua (siisti kunto, 20€) lukuunottamatta oo tehnyt, mut moni kaveri kehunut. Siinä on myös kiva kahvila n. 50m kirpparilta lahdentiestä poispäin. 

Myös Villalyhty Rekolassa on ihan hyvä kirppis. Välillä aika lumppusta kamaa ihmiset kehtaa tuoda myyntiin, hinnat mun mielestä alhaisemmat kun vekarakirppiksellä. Parhaat vauvanvaatelöydöt ym. oon kuitenkin tehnyt Vantaalla myyrmäen palloiluhallin kirppiksellä, silloin kun niitä järjestetään :) Sitten on tietenkin näitä isoja itsepalvelukirppiksiä, missä myydään myös tosi paljon lastenvaatteita ja tarvikkeita kuten Oliver Keravalla, Femmatori Tuusulassa ja Helmi Järvenpäässä. Sieltä saattaa tehdä huomattavasti edullisempia löytöjä erityisesti lastentarvikkeista, kun ei pysty samalla tavalla myyjät vertailemaan hintoja. Paikalliset Facebook kirppikset on myös yllättäneet useamman kerran.

Tulipas esitelmä, mutta kiva jos joku jaksoi lukea! Tsemppiä kaikille :)

t: leonora (viikoista en tiedä taaskaan, mutta la 17.12)

326/339 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä wido nyt on ollut taas niin hiljainen päivä että koitin makeat mehut suklaat ja kaikki,pikkuinen vain ei halua kommunikoida :'(

sydän äänet sitten kuuntelin hädissäni kotona, ja löytyihän se kopse sieltä tooosi alhaalta :o

mutta löytyi kuitenkin ..huh <3 

oi tätä äidin tuskaa jo alkumetreistä..:')

mites teillä muilla..välissä ihan muutama kevyt töytäisy tuntunut, ja sentään sunnuntaina näin mahasta likkeet ihan selvästi ja tunsin XD 

nyt odottelen äitiyspakkausta on se kela vaan niin hidas...pomolle ilmoitettu  virallisesti ja vanhampain raha hakemukset tehty, työnantaja  maksaakin äitiyspäiväraha ajan palkan ja vanhempainrahat kelasta , ei tee heti niin tiukkaa :) on kuitenkin vielä vaunut hankkimatta..huoooh... :/

327/339 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tänne kuuluu? En ole aikoihin muistanut käydä ketjua lukemassa, mutta toivon et muillakin odottajilla on mennyt hyvin! :) Viikkoja se 25 kasassa, tyttö potkii lujaa ja tuntuu jopa läskin läpi kun laittaa käden masulle. Pahoinvointia on edelleen, mutta viime tiputusreissusta on jo 3 viikkoa! Uutena juttuna on tullu armottomat liitoskivut, mut onneks sain panadolia siihen. Onko muille ilmaantunut ko. vaivaa? Jos on, niin mikä on auttanut teillä? Onko teille muille jo tullut äityspakkaus? Vai otitteko rahana? 

Mukavaa syksyn alkua kaikille!

328/339 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea kuulumisia Leonora. Olen samaa mieltä, että olisi mukava jos vauvalla olisi jo raskausaikana nimi. Mieskin juuri eilen sanoi, että on niin hankala jutella masuasukille, kun ei tiedä onko tulossa tyttö vai poika. Nimet on päätettynä, mutta joulukuussa sitten nähdään kumpi tulee :)

Piki Piki, hyvä että voi kuunnella sydänääniä edes jos ei vauva niin kovasti liikuskele. Ja kiva, että rahaa tulee äippälomalla vähän enemmän. Meillä tuli äitiyspakkaus viikossa siitä kun olivat päätöksen tehneet eli ei paha. :P

Meillä työehtosopimuksessa 3kk työnantajan maksettava täys palkka, että en ihmettele kun ei töitä löydy.  Siis eikö näitä vois jotenkin muuttaa?! Musta aika kohtuutonta että yritys maksaa palkkaa äitiyslomalta. Pistää kyllä naiset työnhakuprosessissa aika huonoon valoon. Joku työkkärin pakollinen työnhakukoulutuskin ois parin päivän päästä. Kauheesti järkeä enää tässä vaiheessa kun 5 viikon päästä alkaa äitiysloma. Sillon ku työttömyys alkaa niin tollaset pitäis olla.

Mulla oli sokerirasitus eilen. Oli kyllä kauhea. Tuli tosi huono olo jo juodessa sitä litkua ja paheni vaan sen ekan tunnin aikana. Mutta muutoin kaikki vallan mahtavasti. Vauva liikkuu tosi paljon ja tuntuu tosi hyvin vatsan päältä liikkeet kuten Vanilijahillakin. En vaan vielä osaa erottaa, että mikä möykky on pää ja mikä peppu :D

Wido 26+2

329/339 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Wido" time="01.09.2015 klo 14:37"]

Kiva lukea kuulumisia Leonora. Olen samaa mieltä, että olisi mukava jos vauvalla olisi jo raskausaikana nimi. Mieskin juuri eilen sanoi, että on niin hankala jutella masuasukille, kun ei tiedä onko tulossa tyttö vai poika. Nimet on päätettynä, mutta joulukuussa sitten nähdään kumpi tulee :)

Piki Piki, hyvä että voi kuunnella sydänääniä edes jos ei vauva niin kovasti liikuskele. Ja kiva, että rahaa tulee äippälomalla vähän enemmän. Meillä tuli äitiyspakkaus viikossa siitä kun olivat päätöksen tehneet eli ei paha. :P

Meillä työehtosopimuksessa 3kk työnantajan maksettava täys palkka, että en ihmettele kun ei töitä löydy.  Siis eikö näitä vois jotenkin muuttaa?! Musta aika kohtuutonta että yritys maksaa palkkaa äitiyslomalta. Pistää kyllä naiset työnhakuprosessissa aika huonoon valoon. Joku työkkärin pakollinen työnhakukoulutuskin ois parin päivän päästä. Kauheesti järkeä enää tässä vaiheessa kun 5 viikon päästä alkaa äitiysloma. Sillon ku työttömyys alkaa niin tollaset pitäis olla.

Mulla oli sokerirasitus eilen. Oli kyllä kauhea. Tuli tosi huono olo jo juodessa sitä litkua ja paheni vaan sen ekan tunnin aikana. Mutta muutoin kaikki vallan mahtavasti. Vauva liikkuu tosi paljon ja tuntuu tosi hyvin vatsan päältä liikkeet kuten Vanilijahillakin. En vaan vielä osaa erottaa, että mikä möykky on pää ja mikä peppu :D

Wido 26+2

[/quote]

Totta, nytkin niin hiljainen päivä ja suht kivuton /ilmavaivaton ettei tunne vauvaa lainkan, joten tietenkin huoli nousee, ja pakko ne sydänäänet oli kuunnela, ja kova jumpsutus käy, juuri siinä navan alla, ja siten tuntuukin kun koittaa poju uikkia alta pois ;) voi toista...<3 <3 

joinain päivinä niin kova molskinta että sain nauhalle kun läskien läpi näkyi mahassa liikeitä ja todella tuntuu jo käsillekin :D jännäjuttu sekin että lähes aina ennen likettä vatsa jänniyy ja sitten tulee potku/muljahdus :) kuitenkin lievenmpi jännite kuin supistuksesa joita välillä tulee monta päiväsä ja välillä ei lainkaan, selällään tulee lähes joka kerta, ja töisä vata jäykistelee paljon , puhumattakaan ilmavaivoista ja ärästyksestä, ja usein kaikki samaan aikaan, poika kruunaa potkuillaan :)  tuli ostettua ihana rottinki kehto pojalle, siis aivan unema, laitaisin kuvan mutta en saanut puhelimesta koneelle :/ 

330/339 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vauvamasut!

Kiva huomata että täällä on vielä mont mukana keiden kanssa alussa jännättiin masukkien mukana pysymistä! Itse olen täysin unohtanut käydä tääl sen jälkeen kun siirryin fb-ryhmään, kovasti harmittaa mut kaikkeen ei riitä aika :(.

Ilmeisesti odotukset mennyt hyvin ja liikkeitä tuntu jne :)? Täälläkin meidän pieni alkanut nyt ihan vikan 2vk aikana liikkumaan sillai että mamikin huomaa, mutta mulla onkin istukka edessä niin arvelinkin et menee myöhään. Eikä vieläkään voi mistään voimakkaist liikkeist puhuu!

Mekään ei selvitetty sukupuolta, ei tuntunut jotenkaan oikealle tietää etukäteen :).
Oliko täällä minkä verrn tyttöjä ja poikia lupailtu? Tuolla fb-ryhmässä jossa olen mukana on peräti 66% poikia ja vaan 33% tyttöjä niistä ketkä on saaneet lupauksen. Että jossain jemmailee monta joulukuun tyttövauvaa :).

Mitäs muuta osais kertoa, me ollaan saatu tähän mennessä hankittua turvakaukalo, vaunut ja hoitopöytä, yks body ja yhdet pöksyt. Jossain vaiheessa saattaa tulla kiire :D.

Nyt unille, koitan taas tulla moikkaa useemmin kiva kuulla kaikista!

Ahmatar 24+3

331/339 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla taas on istukka takana ni saa potkut untuman hyvin :')

laitetaas kehdosta vähän kuvaa nyt kun löytyi :)

332/339 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärä kuva...oli myyntikuva, tässä kuva kotoa <3

333/339 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, mä olen ihan unohtanut kirjoitella tänne! Kesäkuussa siis tuppauduin mukaan, mutta sitten np-ultran jälkeen kirjoittelu jäi. Nyt mä tulen takaisin :)

Rakenneultrassa näkyi terve tyttö, joten kohta meillä on kaksi pientä tyttöstä :)

Mä oon tuntenut liikkeet päivittäin viikosta 14 lähtien. Että ei ole tarvinnut huolestua pienen elossa olosta. Välillä potkii niin, että koko maha heiluu.

Äitiyspakkaus tuli viikon sisällä hakemuksen laittamisesta. Päätös oli laitettu postiin seuraavana päivänä ja viime viikolla sen jo hain. Kerrankin nopeaa toimintaa. Tykkään tuosta tosi paljon, vielä enemmän kuin esikoisen pakkauksesta vaikka siitäkin tykkäsin :D

Viikkoja 25+1

334/339 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piki, ihana kehto!

335/339 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="eeriss" time="10.09.2015 klo 21:27"]

Piki, ihana kehto!

[/quote]

on tosiaan :) ja kun käy pieneksi niin hankitaan se pinnis :D nyt tilattiin vaunutkin ;) 

http://vauvakulma.fi/lastenvaunut/baby-merc-junior-lastenvaunut.html#/renkaat_pyorii-kiinteat/auton_turvaistuin-ei/baby_merc_junior-harmaa_kuvio

aivan ihanat, ei malttais oottaa että pääsee lykimään meiän rakkaus pakkausta näissä <3

336/339 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai niin vihdoin ja viimein tuli äitiyspakkaus, kesikin 3 viikkoa :/ 

aivan ihana !!!   rv 26+5 

337/339 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitetäänpäs tänne, jos joku sattuu vielä käymään tätä lukemassa.

Täällä kaikki hyvin, viikkoja 37+3 :) Kohta alkaa olla jännät paikat. Valmistelut on kaikki hoidettu. Vauvan vaatteet on pestynä ja tyttö- ja poikavaatteet eri laatikoissa, kun ei tiedä kumpi tulossa, vaikka vahva tyttöolo on ja sitä kätilökin rakenneultrassa arvasi. Sairaalakassi pakattu jo viime viikolla ja eilen tuli laitettua viimenen ja tärkein asia sinne eli suklaalevy.

Mies on tosi innoissaan ja varmaan jännittää synnytystä enemmän kun minä :D

Onnea kaikille tässä ryhmässä lasta odottaville vaikka ette enää kävisikään kirjoittamassa. Voi olla, että itselläkin on niin paljon tekemistä vauvan synnyttyä, ettei ehdi käydä päivittämässä tänne mitään :P

-Wido ja vauva 37+3

338/339 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

39+0 tuli tänään täyteen, 14.12 kontrolli missä päätetään käynnistys kun on tuo radi lääkitys, että kassin kai täutyy ottaa mukaan. Jollei pikkuinen nyt sitten päätä tulla aiemmin 💞

339/339 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on vauva-arki sujunut muilla? ☺kivaa kesää kaikille!