Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LA joulukuussa 2015

25.03.2015 |

Löytyyköhän täältä jo muita? Oma laskettu aika on 3.12 ja olisi kiva jutella muiden odottajien kanssa :) 

Kommentit (339)

121/339 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei sit tullutkaan vielä vauvaa :( Vatsan nipistely ja huono olo loppuivat alkuviikosta ja tänään alkoi vuoto.

Hyvää jatkoa ja onnellista odotusta kuitenkin muille!

122/339 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Toukka16. Tosi ikävää :(

Hankulle onnittelut plussasta!

Delfi kiva kuulla, että saitte hyviä uutisia, vaikka jouduittekin niitä vähän odottamaan :)

Täällä käyty tänään neuvolassa, oli ihan kiva 1,5h juttutuokio. Tosin tuntui hassulta mennä kun en edes ole varma, onko tuolla kohdussa mitään. Neuvolatäti oli mukava. Harmi, että muutetaan toiselle puolen kaupunkia niin ei tiedä millanen noita-akka siellä sit on. Np-ultra on 21.5 eli melki kuukausi vielä epätietosuutta :P 

Tänään 7+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/339 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Hankulle onnittelut hyvistä ultra tuloksista! :)

124/339 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Toukka! :/

Niin ja tervetuloa uudet mukaan!

Delfi kiva että saitte hyviä uutisia ! Itse en uskalla enään mennä varhaisultraan, meille kävi viimeksi niin huonosti joten odotamme kiltisti sinne vko 12. 

Kohta on jo Vappu, mitenhän sitä salaa kavereilta tän ettei ne ihmettele kun en juo xD

Ajattelin hakea apteekista sellaiset pahoinvointi rannekkeet ne kuulemma auttaa (: Onko muilla kokemuksia sellasista?

Oletteko jo kertoneet raskaudesta lähipiirille?

Meillä tietää vaan äiti ja mun muutama paras ystävä (:

vaimomamma rv 6+1

125/339 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nyt uskaltaudun mukaan. Olen aavistellut jo viikon verran raskautta, mutta eilen vasta tein testin. La on 28.12, joten viikkoja nyt vissiin 6+0.

Alla keskenmeno alkuvuodesta ja lapset jo niin isoja, että tämä leikki piti jättää tähän, mutta luonto päätti toisin :) Vähän olen skeptisin mielin ja miehelle eilen sanoinkin, että aika pitkään varmaan odottelen sitä keskenmenoa taas. Taustalla siis pitkäviikkoinen keskenmeno muutama vuosi sitten ja nyt tuo rv 10 kesken mennyt raskaus, jonka jälkihoito oli suorastaan dramaattinen ambulansseineen ja hengenvaaroineen. Perimmäisenä tietenkin kuitenkin toive siitä, että saadaan jouluvauva perheeseen, mutta yritän olla rauhallisin mielin asian kanssa. Soittelin neuvolan ajanvaraukseen ja odottelen vastaussoittoa, että saisi ekan ajan sinne. 

Oireina lievä kuvotu, mikä on vähemmän kuin yhdessäkään aiemmassa raskaudessa, joten uskallan jo elätellä toiveita, että saattaisin voida vähän paremmin kuin vaikka viimeksi. Rinnat on kipeät ja turvoksissa. 

Hauskaa, kun on näin paljon kanssaodottajia! 

126/339 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kun mun la on 18.12 :) 

127/339 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on enää rinnat arat, mutta muuten on melko normaali ja hyvä olo. Ihan herätessä on lievää kuvotusta, mutta se lähtee aamiaisella. Vielä viime viikolla ja sitä edellisellä oli voimakkaampaa pahoinvointia, ja sen loppumisesta huolestuneena kävinkin ultrassa varmistamassa että eloa on, niinkuin olikin. Olin vain käsittänyt, että oireiden pitäisi olla voimakkaimillaan juuri nyt viikolla 8, mutta kun kaikki näytti olevan hyvin, niin taidan vain nauttia hyvästä olosta. :)

Meillä on ensimmäinen neuvola vasta toukokuun alussa, jolloin olen jo viikolla 10.

128/339 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoja täältä Meesalle sekä Toukalle, ja paljon onnea uuteen yritykseen!

Onnea uusillle plussaajille ja tervetuloa! Olen yllättynyt että täällä on näin paljon porukkaa kun tuntuu että kukaan ei nykypäivänä halua lapsensa syntyvän joulukuussa, mutta onneks me pidetään vuoden vauvajakaumaa vähän tasaisempana! :).

Erityiset tervetulotoivotuksen Hankulle, kiva tietää että muitakin kenellä tärppäs nopeesti ja melko yllätyksellisesti. Täällä sama homma, toinen kierto pillereiden loppumisen jälkeen, mitään ei yritetty enkä uskonut koko ovulaation olleen koska olin siihen aikaan antibioottitulehduksella virtsaputkentulehduksen takia.

Mitkäs sinulla on fiilikset kun tärppäs noin nopeasti? Omalla kohdalla täytyy myöntää että olen edelleen vähän shokissa, olin kyllä valmistautunut odottelemaan 4-6 kk pillereiden loppumisen jälkeen ja nyt on ollut lähinnä semmoinen paniikinsekainen ilo ja stressaan vaan kaikesta "apua mistä me saadaan säästettyä rahaa kaikkeen" ja "onkohan nyt hyvä aika kumminkaan" ja "tuleekohan musta ihan kamala äiti, olikohan tää virhe?". Olenko se vaan minä vaan onko kellään muulla samanlaisia fiiliksiä? Entä pidempään yrittäneillä, jännittääkö yhtään vai oletteko vaan 100 % innoissaan tulevasta vauvasta?

ON: Ei vieläkään oikeastaan mitään oireita havaittavissa, ainoastaan hirveä nälkä kokoajan mutta se voi hyvin olla joku plasebo-vaikutuskin! Pissillä pitää ravata paljon mut oon aina ollut aika kova pissaliisa niin en tiedä onko tää nyt niin iso ero normaaliin. Muuten ollut niin normiolo että välillä mietityttää onkohan siellä mitään elämää. Salilla olen käynyt normaalisti, kun kerta muutenkin ollut normaali olo. Toivottavasti helpotais lopussa jos sais kuntoa vielä paranneltua tässä ennenkun on oikeesti iso masu rasittamassa selkää yms.

Joku mainitsi muuten vapun, oon itsekin melkoisen huolissani että pitääköhän kaivautua vapuksi johonkin maan rakoon ettei tarvi nähdä ihmisiä, koska kaverit kyllä arvaa mistä on kyse jos en ota yhtään alkoholia.. Paha paikka!

Mutta muuten hyvä, keväinen mieli, sitä muillekin!

Ahmatar + Sissi 5+5

129/339 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka kanssa ilmottaidun mukaan joulukuisiin tosin laskettu aika viela mysteeri kierron ollessa niin epasaannollinen imetyksesta johtuen, mutta perjantaina on ultra ja tiedan enemman :)

130/339 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin myös varautunut, että menisi lähemmäs puoli vuotta ennen kuin kierto pillerien jälkeen alkaa toimia. Olin myös sairastellut aika rankasti, mutta ilmeisesti joku rako ovulaatiolle löytyi. Me ollaan menossa syksyllä naimisiin, niin menee vähän nekin suunnitelmat uusiksi, ainakin puku menee vaihtoon ja pitää katsoa millaista ohjelmaa sen mahan kanssa jaksaa. Ollaan onneksi ravintolassa, niin ei ole niin paljon touhuamista.

131/339 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahmatar, meilläkin tärppäsi jo toisesta yrityskierrosta ja kyllä se yllätti! Mutta ei ole mitenkään apua/superihanaatuitui olo,päivä kerrallaan eteenpäin. Mulla on pari perussairautta jotka vie energiaa niin olen vaan tyytyväinen kun elämä jatkuu normaalisti fyysisesti ja henkisesti. Toistaiseksi :D Taidan olla ainut pessimisti täällä! Jos sitä sitten alkais reaaliteetit iskemään sen ekan np ultran jälkeen. 

132/339 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa lueskelin teidän juttuja, onnea plussanneille ja tsemppiä muille!

Tänään menossa 5+5 enkä malttais millään odottaa ekaan neuvolaan, joka on vasta 26.5. Mies tulee mukaan sinne, en ehtinyt edes kysyä kun itse jo kertoi tulevansa. :)

Vanhemmilleni ja veljelle kerrottiin jo uutinen, mutta isovanhemmille ei vielä kerrota. Haluan ekaks nähdä, että sydän sykkii ja sitten vasta kertoa.

Oireet on pysynyt melko aisoissa. Kylmä on vaan koko ajan ja nännit on niin kamalan arat että huh! Huomasin, että liiviin oli erittänyt nänni myös kirkasta nestettä. Onkohan moinen normaalia?

Oon vielä niin ihmetystä täynnä koko raskaudesta, että välillä vaan naurattaa ja välillä itkettää. :) 

Vierailija
133/339 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Täällä olisi uusi plussaaja ja la olisi 29.12. Ehdimme yrittää lasta melkein vuoden mieheni kanssa. Nyt sitten viimeinkin tärppäsi, vähiten kun sitä odotin.

Plussasin selvän haamun torstaina (kp 32) Perjantaina viiva oli vahvistunut entisestään, ja eilen lauantaina kp 34 sain digitaalisella testillä raskaana 2+3vk. Ovisplussasta tulee tänään 19 päivää, menossa vissiin 4+5.

Olemme hurjan onnellisia. Toki mielessä on huoli raskauden jatkumisesta.

Ennen plussaa minulla oli lieviä kuukautismaisia kipuja alamahalla useana päivänä, ja iltaisin palelti. Toissapäivän jälkeen kipuja ei ole oikeastaan ollut. Pissalla saa käydä melko usein. Olo on melko rauhallinen ja parempi kuin tavallisesti ennen menkkoja. Valkovuotoa on hieman tavallista enemmän, ja nännessä arkuutta, muita oireita ei ole ainakaan vielä ollut.

Toivon niin kovasti että tämä pikkuinen pysyisi mukana. Onnea muillekin plussanneille! :)

134/339 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vain, liityn tänne odottajien joukkoon toiveikkaana. Alkuun meillä oli la marraskuun puolella (kuukautiskierron perusteella), mutta päästiin julkiselle puolelle alkuraskauden ultraan parisen viikkoa sitten ja siellä tuo sitten muuttui päiväksi 1.12. Eli saa nähdä mille kuulle tuo otus sitten oikeasti olisi tulossa. :D Edellinen raskaus viime marraskuussa oli kohdunulkoinen, joten sen vuoksi päästiin tuonne ultraan katsomaan, että tällä kertaa olisi oikeassa paikassa. Olihan se! Sykekin sieltä sitten silloin löytyi ja koon puolesta päivät olivat 6+1. Itse kuvittelin, että syke löytyisi vasta hiukan myöhemmin, joten olen yhä epäileväinen tuon lasketun aikani kanssa.  No, nyt olisi kuitenkin kasassa sitten 8+5.

Olen hiukan vainoharhainen tämän raskauden suhteen. Tai jollain tapaa tuntuu siltä, että ei kai nyt oikeasti me saada vauvaa, joten olen aika vähän jaksanut intoilla toistaiseksi. Odotan sitä seuraavaa ultraa 12. viikon tienoilla, ennen kuin suostun uskomaan kaiken sujuvan. Siksi siis kesti näinkin kauan, että uskaltauduin mukaan tähän ketjuun. :) Aikaisemmin olen tuolla yrittäjien puolella höpötellyt enemmän tai vähemmän aktiivisesti.

Oireina mulla on ollut aika pohjatonta väsymystä ja pahoinvointia ihan kellon ympäri. Välillä on ollut ilahduttavasti sentään päiviä jolloin en ole kertaakaan oksentanut, mutta hyvin harvoin. Nyt olen jo tähän tottunut paremmin, mutta alkuun tuli aika voimakas "vastareaktio" koko raskauteen. Tämä on siis hyvin toivottu otus ja vuoden päivät raskautta yritettiin, mutta ehkä viikon tai kaksi suoraan sanottuna toivoin, että raskaus keskeytyy ja saan kehoni takaisin tältä parasiitilta! Toivottavasti kukaan ei pahastu suorasta puheesta, mutta uskon, että varmasti on muitakin joilla raskaus aiheuttaa voimakkaitakin negatiivisia tunteita huolimatta siitä että raskaus on toivottu ja lapsi enemmän kuin tervetullut.

Tuosta pissalla juoksemisesta tuli myös mieleeni.. Onko muita joita juoksisivat koko ajan vessassa, mutta rakossa ei lopulta olisikaan juurikaan virtsaa? Eli hätä on vähän väliä, mutta ilman syytä. Jostain syystä tuo pissahätä myös on mulla myös kivulias, itse pissalla käyminen ei satu vaan nimenomaan helpottaa. Ei pitäisi olla mitään virtsatietulehdustakaan. No, tuntuu kyllä siltä, että kroppa elelee ihan omaa elämäänsä muutenkin tällä hetkellä. :D Ehkei auta muu kuin vaan ihmetellä ja koittaa tottua uusiin asioihin.

Nelmis

135/339 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Voisin ilmoittautua mukaan keskusteluun :) Olen 25 vuotias nainen pääkaupunkiseudulta ja plussasin Nallukka88n kanssa samana päivänä, eli torstaina (LA myöskin 29.12 ja viikkoja tällä hetkellä ilmeisestikin 4+5). Varmistelin asiaa vielä lauantaina, jolloin raskaustestin testiviiva oli jo kontrolliviivaa voimakkaampi. Pakko kai se on siis uskoa :D Ajattelin kyllä vielä digitestillä ensi viikolla tarkistaa, että viikot näyttää sen 3+ mitä siinä vaiheessa kuuluukin :) 

Meidän raskautuminen kävi myös pikavauhtia. Menimme maaliskuussa naimisiin ja päätimme, että vauva saa tulla jos on tullakseen. Ei siis kummemmin yritetty raskautta ja oltiin valmistauduttu siihen että raskautumisessa voi kestää kauankin. Pieni hämmennys siis päällä täälläkin, vaikka toki iloisia yllätyksestä ollaankin. Mulla on ainakin Ahmatar ollut samoja keloja kun sulla, eli ajatukset siitä miten pärjätään, miten opiskelujen ja työelämään siirtymisen käy, onko rahallisesti tiukkaa jne. pyörii päässä. Luulen että se on aika normaalia, koska onhan se valtavan suuri elämänmuutos. Olisi jopa ehkä vähän omituista jos sitä ei yhtään jännittäisi :) 

Mulla on ollut toistaiseksi aika vähän mitään oireita. Vähän sellasta menkkamaista kipua aaltoilevasti ja aristavat rinnat. Myös aika jännä oire mitä mulla on, on vasemman pakaran arka iho :D Eli tuntuu vähän siltä kuin se iho olisi palanut tai tulehtunut tai jotain. Ihan huvikseni googlailin asiaa ja ilmeisesti jollain muullakin oli raskauden aikana ollut vastaavaa. 

Vappua jännitän minäkin, erityisesti sen takia että tiedän parin ihmisen varmaan kyttäilevän juomisiani (kummasti kun menee naimisiin, niin ihmiset alkaa heti kysellä vauvoista)... Mutta oon vaan ajatellut että jos joku asian arvaa, niin sitten arvaa. Ne on kuitenkin kavereita, jotka varmasti ymmärtävät olla hienovaraisia asian suhteen näin aikasessa vaiheessa ja ovat myös sitten tukena jos jotain tapahtuukin. Mutta kyllä mä silti ajattelin jotain siideripulloja täytellä mehulla tms :D katsotaan..

136/339 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille! Ja onnea uusille plussaajille! :)

Kohta taitaa alkaa olla porukka kasassa, kun lasketut ajat on jo niin loppukuussa.

Täällä loppu raskausoireet lauantaina ja tein testin eilen ja tänään. Haaleata positiivista näyttää. Nyt kyllä tosi huono olo taas, että ehkä tää tästä. :P Ja mies haluis kihloihin, mut mä en nää siinä järkee, ku kuitenkaan ei oo rahaa häihin pitkään aikaan. Musta tää vauvaprojekti on jo riittävä varmistus, että yhdessä pysytään. Onko muilla mitään vastaavaa käyny? Ja ois kiva kuulla, onko teillä parisuhde muuttunu mitenkään raskaaks tulon jälkeen?

-Wido 8+0

137/339 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille plussanneille!

Päivä päivältä uskoo enemmän raskauteen (:  Nyt menossa rv 6+4 <3

Neuvolaan pitäisi kohta soittaa, en ole vielä uskaltanut ennen kuin on rv7+0 täynnä.

Meillä on heinäkuussa takana 8 vuotta yhdessä sekä 2 vuotis hääpäivä <3 Joskus tuntuu että rakastun aina mieheeni uudelleen ja uudelleen (: Sekä mieheni on niin huomaavainen aina ollut etenkin nyt kun olen raskaana.

Wido: eihän kihlaus vielä tarkoita, että heti pitää naimisiin mennä (: Me menimme 3 vuoden päästä kihlauksesta vasta naimisiin (: Mikä ihanampi ajatus kun vauva tulossa ja kihloissa ;) 

Nelmis: Mulla on sama tunne vessassa hypitään aina ei tuu mitään :D

Vaimomamma rv 6+4

138/339 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mukaan ilmoittautuu vielä yksi mattimyöhäinen, LA 24.12.! Tulossa ensimmäinen lapsi ja takana yksi keskenmeno, joten siitä syystä en ole vielä oikein osannut/uskaltanut tästä hihkua sen paremmin itselleni kuin miestä lukuunottamatta kelleen muullekaan. Tissit on tosi arat, maha turvoksissa ja palelee, mutta muuten väsymystä lukuunottamatta vointi on varsin hyvä.

139/339 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein uuden testin tänään , jotta näkis onko noussu hormoni tasot, noh olikin sitten todella haalea..eri merkki kuin aiemmin jolloin oli tosi tummat viivat.. Toivottavasti nyt ei tarkoita KM:ää.. Päivä pissa 2 tunnin pudätyksellä.. Ehkä teki osansa

140/339 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Elinatuuli! Ihana laskettu aika sinulla!

PIKI PIKI79 Äh :( Toivottavasti johtui vaan eri merkkisestä testistä. Kokeile uudestaan aamupissasta? Toivottavasti viiva olisi jo vahvempi!

Meillä ei ole parisuhde vielä näiden muutaman päivän aikana ehtinyt kauheasti muuttumaan. Luulen, että johtuu siitä että vielä totutellaan ajatukseen ja varsinkaan mies ei ollut kauheammin ehtinyt asiaa kuumeilemaan ennen kuin plussa jo tulikin. Meillä siis minä olen ollut aloitteellisempi lasten hankinnan suhteen ja mies olisi voinut vielä odottaakin. Veikkaan että vauva muuttuu todellisemmaksi parin viikon päästä kun mennään alkuraskauden ultraan. Varailin eilen vähän aikoja, neuvolaa, tuota alkuraskauden ultraa ja uskaltauduin jopa varaamaan sen "oikean ultrankin", eli sen mikä pidetään viikolla 12. Oon vähän ajoissa liikkellä :D