LA joulukuussa 2015
Löytyyköhän täältä jo muita? Oma laskettu aika on 3.12 ja olisi kiva jutella muiden odottajien kanssa :)
Kommentit (339)
ja onnea plussasta myös Gimlille! :) Tulee viestejä niin nopeasti, etten aina ehdi mukaan :P
Täältä liittyy uusi plussailija joukkoon :) Laskurin mukaan mennään viikoilla 5+3, joten pientä epävarmuutta on vielä ilmoilla. Kiinnostaisi miten teillä muilla on oireillut? Itsellä ei ole eka raskaus, ja edellisissä pahoinvointi on ollut rajua heti alusta saakka. Nyt pahoinvointia ei ole kuitenkaan ollut ollenkaan, ja rintojenkin arkuus tuntuu menneen ohi. Mietinkin että onkohan kaikki kunnossa :/ Ensimmäinen neuvola on vasta 13.5, ja sen jälkeen varataan eka ultra. Odottelua, odottelua siis .... :)
Finest: voi harmi! Voimia sinne ! Todennäköisesti on kemiallinen kun on alkanut ja loppuu melkein heti :/
Wido: miten et oo ikinä käynyt papa kokeessa? Sehän täytyy ottaa aina alle 25 vuotiaalta 2 vuoden välein ja yli 25 vuoden välein :D Mun piti tänä vuonna ottaa mut tulin raskaaksi niin sitten synnytyksen jälkeen.
Hiiu: ekalla kerralla otin yhteyttä neuvolaan joskus vko 7 suositus on ennen 9 rv.
täällä vaan pahoinvointi jatkuu ja huimaus , pakko syödä säännöllisesti muuten ei oo hyvä olla. Ulkoilma tekee hyvää voi tuolla puutarhaa laitella. Ens viikon jälkeen varaan neuvolaan ajan.
Tiedättekö jo missä aiotte synnyttää itse ajattelin Hyvinkään sairaalaa siellä tehdään kaikki ultrat myös (:
Vaimomamma rv5+2
Wido:
Kiitos! Ei ole lapsia ennestään. Odotettu esikoinen siis tiedossa, jos kaikki menee hyvin :) tänään on rv 4+6 ja la olisi 20.12.
Ajattelin myös että ootan ainaki ens viikon yli, sitten voisi aikaa varailla. Huh, aikas jännää! En oikein osaa olla mitenkään päin.
Miten lasketaan luteaalivaiheen pituutta? Varsinkin kemiallisessa raskaudessa.
Kp14/26-28 oli ovulaatio.
Kp 25 sain ekan haamun mutta pari, kolme päivää ennen lämmöt laski ja nousi takaisin seuraavana päivänä. Oletin että kiinnittymisdippi mutta ei se alkio edes kiinnittynyt vaan jäi jumiin jonnekin.
Kp26 digillä varmistettu raskaana 1-2 viikkoa.
Kp29 (kun ois pitänyt menkat alkaa) sain paljon vahvemman viivan.
Kp31 viiva lähes näkymätön.
Kp32 alkoi vuoto, r-testi puhdas nega.
Onneksi en ehtinyt soittaa neuvolaan.
Koitan olla vahva. Kohtia uutta yritystä :)
Onnea Candyzlle! :) oireethan vaihtelee eri raskauksissa eli ei niistä voi kauheesti päätellä, ei auta kuin odottaa, vaikka se ärsyttävää onkin :P
Hiiulle mukavaa esikoisen odotusta, tääläkin ois ensimmäinen toiveissa ja toi sama ettei oikeen tiedä miten päin olis löytyy täältä myös! :)
Vaimomamma89 ei Tampereella ainakaan oteta papaa 2 vuoden välein. Eka kutsu tulee kolmikymppisenä. 21veenä kävin gynegologilla ennen ehkäisyimplantin laittoa ja sanoi, ettei kiirettä kun vakkari kumppani enkä tupakoi. Nykyään kai kuitenkin saa ilmaiseksi jo aikaisemmin ja kun oli seksipartnereiden määräkin kasvanut kolmessa vuodessa niin olin ajatellut mennä viime kesänä :P
Tietääkseni papa voidaan raskaana olevaltakin ottaa. Olin raskaana syksyn ja silloin se ehkä otettiin, mutta asuin ulkomailla enkä puhunut kieltä, joten en ihan varma ole oliko se sit just papa minkä ne tsekkas :D
Olipas sekavaa tekstiä minulta taas, pahoittelen!
Finest joo kemiallisessa voi olla aika mahdoton laskee luteaalivaihetta varsinki ku sulla testi oli plussaa niin kauan. ja varmasti sulla ei mitään ongelmaa tuossa edes oo, kun kerran ovulaatio jo kp 14 siitähän tulee sitten aina se 12-14 päivää luteaalivaihetta. :)
ite oon laskenut luteaalivaiheen niin, että ovisplussasta seuraava päivä on ovulaatio ja sen jälkeen seuraavana aamuna nousee lämmöt, joten se on eka luteaalipäivä (ja DPO1). Sitten mulla laskee 10. päivänä lämmöt ja seuraavana päivänä alkaa vuoto. Kemiallisessa 10.pv lämmöt ylhäällä testi haalea positiivinen, 11.pv lämmöt laskenu, mut haalea plussa, 12.pv vuoto. Niin ja se mikä noissa aiemmissa kierroissa mua ihmetytti oli, että luteaalivaiheessa lämmöt siksakkia, pysyivät siis ylempänä kuin alkukierrossa, mutta heittelehtivät ylös alas. nyt tässä kierrossa paljon tasasemmin ylhäällä ja arvioidun kiinnittymisdipin jälkeen nousi vielä 0,2 astetta ja nyt onkin olleet ylhäällä jo 33 päivää.
Jokatapauksessa jaksamista ja anna kaikkien tunteitten tulla vaan nää raskaudet ja varsinkin ensimmäinen raskaus on kuitenkin niitä elämän ihmeellisyyksiä. kovasti onnea uuteen yritykseen! :) <3
Onnea myös kaikille muille odottajille! :)
Tsemppiä Finest uuteen yritykseen!
Juu itsellä tosiaan 2 raskautta takana, molemmissa pahoinvointi alkoi tosi aikaisin ja kesti sinne viikoille 20-22. Aamuisin heräsin siihen että yrjöt oli jo suussa ja juoksulla vessaan. Toki kaikki raskaudet on erilaisia, mutta nyt on jotenkin sellaiset aavistukset että tämä saattaisi hyvinkin olla tuulimuna. Aiheesta tullu nyt luettua aika ahkerasti, ja yllättävän yleinen tuntuu olevan. Oireet on itsellä tosiaan alkaneet hiipua, ja molemmissa testeissä viiva oli hailakka, mutta selvästi positiivinen kuitenkin. Välillä sellanen kylmän tunne tuolla alakerrassa ja kohdun alueella. Eipä tässä tosiaan auta kuin odotella sitä ultraa että saa asiaan varmuuden, ellei sitten vuoto ala ennen sitä.
Tsemppiä kaikille muille ja toivottavasti ryhmästä tulee paljon tonttuvauvoja :)
Täällä laskettu aika 21.12. :) Ihana juttu, kun niin pitkään on haaveiltu ja nyt vihdoin ja viimein testit näyttää positiivista! Eka raskaus siis kyseessä...
Höh, viesti katos jonnekin bittiavaruuteen. Jotenkin vähän sellanen fiilis, ettei mulla oo muuta elämää ku hillua täällä foorumilla.
Candyz jos oisin sinä niin tekisin varmaan himotestaajana vielä yhen testin, että näkisin sen kontrolliviivan vahvusen toisen viivan, mut eipä sillä tietty väliä, plussa kun plussa. Ja tuleehan poikkeavassa raskaudessakin usein vahva positiivinen. En tiiä, itseä ehkä kuitenkin rauhoittais :P Ja laskinko oikein että sulla on neuvola 9+0? Voisithan sä siellä kysyä, suostuisko ne kuunteleen jo sillon sydänääniä, ei tietenkää välttämättä kuulu niin aikasin, mutta jos sattuis kuuluun niin varmaan helpottais niitä vikoja viikkoja ennen ultraa :)
Onnea Ilppunen! :) Onko jo oireita?
[quote author="Wido" time="29.03.2015 klo 11:37"]Aiotteko muuten käydä varhaisultrassa?
[/quote]
Mulla la joskus 20.12, nyt on 5+0 menossa, lauantaina plussasin. Luultavasti käyn varhaisultrassa niin näkee kaiken olevan kunnossa ! :) Itse olen vasta 20vuotias
Täällä olisi neuvolan tädin mukaan laskettu aika 21.-22.12. Esikoista odotellaan, ihana kevät tulossa :)
Apua miten alkaa pelottaa nuo tuulimunat sun muut kun näitä lukee.. Mulla piti kuukautiset alkaa 10.4. perjantaina. Sen viikon alusta asti oli paljon valkovuotoa ja nännit oli kipeät ehkä 3pvä. Torstaina alkoi vaimeat menkkamaiset kivut, jotka jatkuivat tiistaihin asti jolloin menkkojen olisi pitänyt loppua. Nyt on parinä päivänä ollut vähän oksettavaa oloa ja menkkamaisia kipuja sillointällöin hetken. Tein ekan raskaustestin viikko sitten sunnuntaina, menkkojen kolmas myöhästymispäivä, mutta näytti negaa. Nyt lauantaina tein siis uuden ja plussa tuli, vaikkakaan ei mikään tosi tumma. :) Luultavasti Hyvinkäällä synnytän kun täällä asun. Soitin neuvolan takaisinsoittopalveluun heti lauantaina, maanantaina 12 aikaan pitäisi tulla puhelu takaisin.
Ainiin ja piti vielä sanoa että saisi syntyä mielummin joulukuun tai tammikuun alussa eikä ihan siinä joulun aikaan :D Itseä olis harmittanu lapsena jos olis synttärit ja joulu samassa ;)
Kiitos! :) 4+6 on nyt menossa, enkä vielä koe mitään oireita olleen. No ehkä alavatsalla on jonkin verran sellaista "repimiskipua" välillä, jos menee esimerkiksi kyykkyyn ja nännit on arat ja nöpöttää koko ajan! :D Ne vissiin kuuluu asiaan? Toivon, ettei tulekaan niitä pahoinvointeja sun muita, mutta ei kai niille voi mitään...?
Nyt vaan yritän elää mahdollisimman terveellisesti... :) Sarashina kirjoitti tuossa aiemmin, että harmittaa, jos syntymäpäivä sattuis ihan joulun lähelle. Täällä ollaan vähän samaa pohdittu, kun LA 21.12. :D Mutta jospa tulis vaikka pikkusen etuajassa... Tärkeintä kuitenkin, että se tulee <3
Ilppunen, joo tottakai tärkeintä se että se lapsi tulee, vaikka toivonkin että voisi tulla vaikka vähän aiemmin :D
Millaista vatsakipua teillä on ollut ? Ja mikä on normaalia ? Mulla on ollu noita menkkamaisia kipuja, mutta se ei ole sellaista aaltoilevaa kuin menkkojen aikana ,vaan tasaista ja pitkäkestoista. Eilen illalla taas alkoi, oli vähän voimakkaampaa, ja kesti pitkälle yöhön. (Heräsin pissalle puol 2 aikoihin ja sillon vielä oli kipeä)
Minäkin olen harmitellut tuota laskettua aikaa 29.12. Itse olen syntynyt syyskuussa ja silti on tuntunut, että aina sai kaikki ajokortit ym. vasta viimeisenä. Ajattelin pidättää tammikuun alkuun :D Vaikka tärkeintä tosiaan on, että kaikki menee hyvin <3 Mulla on omien laskujen mukaan tänään 4+0, ja oireita on ollut jo pari viikkoa. Mahassa tuntuu vihlaisuja ja repäisykipuja, pissittää koko ajan, toinen nänni on vähän arka, mielialanvaihtelut, koko ajan on nälkä ja eilen alkoi kuvotus. Koko ajan pitäisi olla mussuttamassa jotakin, ettei ala oksettaa. Suolakeksejä ja porkkanoita oon nyt syönyt.
Pitänee varmaan tänään jo soitella neuvolaan, kun en oikein tiedä mitä töissä uskaltaa tehdä. Teen siis aika raskasta työtä ja nostelen painavia säkkejä.
Pohjois-Savossa asun ja Kuopiossa olen ajatellut synnyttää.
Onnea kaikille plussanneille! :) Minä yritän jatkaa työntekoa yrjöä pidätellen..
Gimli, porkkanaa ei vissiin kauheesti kannata syödä kun siinä on sitä A-vitamiinia ? Vaikuttaa jotenkin sikiön kehitykseen. Tosin, en tiiä mikä määrä sitä A:ta on liikaa..
Tuskin sitä A-vitamiinia tulee liikaa kun en paljon muuta saa alas :) Mutta enpä sitten uskalla sitä enää paljoa syödä.
Ei sitä porkkanaa tarvitse pelätä! Se on kai vaan eläinkunnan A-vitamiini jossa on jotain vauvalle haitallista. http://a-vitamiini.fi/a-vitamiini-ja-raskaus/a-vitamiini-ja-raskaus/. Mullakin on yks ladyvita pakkaus kesken (normaali) ja siinä on a-vitamiinia mutta ajattelin syödä sen loppuun. Onpa kiva kun on uusia plussaajia ja monilla muillakin LA 21.12, tervetuloa miunkin puolesta!
Täällä mennään 5+1 tänään, ainoana oireena ollut oikeastaan pe jatkuva vessahätä, ihan kamalaa oli kun heti pissalta päästyä tuntui et pitäisi mennä uudestaan mutta mitään tietenkään ole pissattavaa joten ihan kamala olo. Vähän niinku virtsaputkentulehdus ilman kipua. Ajattelin jo et jos tää jatkuu 9 kk ni en kyllä kestä. Onneks sit lauantaina loppui se. Nyt onkin taas oireetonta. Olisin muuten vilpittömän onnellinen mutta olette saaneet peloteltua mua noilla tuulimunilla.
Mutta yritän ottaa rennosti, en kuitenkaan voi sille nyt mitään (reissun päällä kolmannen maailman maissa just), pitää soittaa tänää neuvolaan ja varata aika sille viikolle kun palaan Suomeen. Ja näin matkustaessa se oireettomuus on oikeesti pelkästään hyvä, ei ois kovin kiva jos jokainen lentokone/bussimatka yrjöttäis.. Eli toivon täällä vauvan olevan kunnossa mutta aiheuttamatta miulle pahoinvointia ainakin siihen asti että tulen kotiin! :)
Tsemppiä Finestille, osanotot menetyksen johdosta, mutta toivotaan että nyt tärppää uudestaan nopeasti! Ja muille onnea matkaan ekoihin neuvoloihin, kertokaa sit miten meni ja mitä siellä tapahtui. Välillä tuntuu kauhean isolle tämä 3 viikon ero itseni ja alkukuun odottajien välillä, että ihan kun oisitte jo valovuosia edellä! :)
Voi ei Finest! :( Tosi perseestä! Pettymys on varmasti kova, vaikka olitkin ajatellut ettei se niin paljon harmittaisi.
Mun tietääkseni lasketaan kemialliseks jos vuoto alkaa ennen 5+0, mut en oo ihan varma missä se raja menee. Monella uusi raskaus alkaa kuitenkin nopeasti uudestaan juuri kemiallisen jälkeen, kun kroppa on päässyt jyvälle mitä sen pitäis tehdä. Mullakin alko kemiallisen jälkeisestä kierrosta tää raskaus, joka toivottavasti nyt jo rv6+5.
Huomasin muuten aamulämpöjä ja ovistestejä käyttäessä, että luteaalivaihe edellisissä kierroissa oli vain 10-11 päivää. Aattelin, että voisi olla häikkää keltarauhasen toiminnassa, kun keho ei pysty ylläpitään raskautta. Aloitin b-vitamiinin syömisen tässä plussakierrossa ja näyttikin sitten aamulämmöt paljon paremmalta ja tasasemmalta loppukierrosta. Suosittelen koittaan jos huomaat samaa.
Kemialliset on kuitenkin valitettavan yleisiä eikä niille oikein voi mitään. Mutta kuten sanoitkin aina voi yrittää uudelleen ja toivon sulle uutta pysyvää plussaa heti vaan kun yritätte uudestaan! :)
Hiiu onnea plussasta ja tervetuloa minun puolestani! Itse varasin neuvolan tällä seitsemännellä viikolla, kun halusin ensin odotella alkaako vuoto kunnolla vai ei :P Saako udella onko sinulla jo lapsia? :)