Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LA joulukuussa 2015

25.03.2015 |

Löytyyköhän täältä jo muita? Oma laskettu aika on 3.12 ja olisi kiva jutella muiden odottajien kanssa :) 

Kommentit (339)

61/339 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin menossa 6+1 <3 Ja tuntuu edelleen melko uskomattomalta,että vauveli kasvaa tuolla masussa :)

Ehkä se konkretisoituu, kun käy siellä varhaisraskauden ultrassa rv8 tienoilla.

Oma eka neuvola tosiaan vasta rv9 ja sanoivat neuvolasta, että sitten ultra heidän kauttaan rv12. Ja tämä siis Oulussa.

Täällä on vasta nyt parina aamuna ollut vähän yökkö olo, mutta muuten ainaostaan rintojen aristelu sekä silloin tällöin mahan turvotusta ja pinkeyttä ollut havaittavissa.

62/339 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon Finest ja Höpötin plussasta!! <3 Ihanaa saada teidät tänne!! Jospas sieltä muut seuraisi perässä!! ;)

Täällä ihmetellään ja odotellaan ensiviikon ultraa että näkyykö siellä mitään.. :) Tosiaan ku kaikki on niin uutta niin ei vielä oikein usko koko juttua! Mutta eiköhän se siitä kun viikkoja tulee lisää. :)

Itsellä oireina turvotus, tissit herkkänä, jatkuva nälkä ( ja jos ei syö niin etova olo hiipii päälle) ja välillä aivan järkyttävä palelu. Pitääkin tässä alkaa kaivautumaan tuonne peittokasan alle..! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/339 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille :)

Osaako joku muuten luoda tuollaisen suljetun ryhmän meille jouluodottajille? Mulle tuottaa vaikeuksia jo kommentointi tällä puhelimella niin en uskalla alkaa sörkkimään sitä. Siellä olisi varmaan vähän mukavampi avautua :)

64/339 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin muuten aiotte kertoa sukulaisille, ystäville, töissä jne? Muutama ystävä tietää ja oli tarkoitus odotella ehkä äitienpäivään saakka ennen isovanhemmille kertomista, mutta tänään näytin vahingossa pahoinvointirannekkeet ranteissani miehen vanhemmille, joten epäilyt ovat ehkä jo ilmassa :)

65/339 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutamalle hyvälle ystävälle kertonut ja sen takia että he ovat yrityksen alusta lähtien kannustanut mua.

Muille, sekä äidilleni, en halua kertoa ennen kuin saan varmistuksen siitä, että masussa ihan oikeasti on joku ja hänellä kaikki ok. 

Mutta jos joku epäilee ja kyselee niin myönnän, koska ei se ole mikään salaisuus ja mun mielestä on kiva olla raskaana :)

Haluaisin kysyä teiltä seksistä ja orgasmista alkuraskaudessa. Nimittäin olen lukenut kauhujuttuja muiden kokemuksista, miten seksin jälkeen on tullut veristä vuotoa ja ultrassa selvinnyt, että alkio/sikiö kuollut. Vaikka lääkärit on sanonut että seksi eikä orgasmin supistukset ei aiheuta keskenmenoa mutta voi käynnistää keskenmenon jos se on tapahtunut ennen seksiä,  mua silti pelotta... Pitäisikö olla huolestunut?

66/339 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Ajattelin nyt uskaltautua liittymään porukkaan... Odotan esikoista syntyväksi 6.12. ja viikkoja on siis 7+? en tiedä tarkkaan (tai en jaksa nyt laskea). Ja älysin tehdä testin vasta toissapäivänä ja pieni paniikki iski päälle. 

Aurinkoista kevättä kaikille! 

67/339 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään neuvolaan ja sain ensiviikon lopulle ajan. Me ei olla kerrottu vielä kenellekään, tarkoitus olisi, että jos nt-ultrassa kaikki hyvin niin sitten vasta kerrotaan. 

Finest, meillä kävi viime raskaudessa juurikin noin,että noin tunti seksin jälkeen alkoi runsas keskenmenovuoto. Oli keskeytynyt jo aikaisemmin, kehitys oli ollut hitaampaa kuin normaalisti (ultrattiin kahdesti, viikolla 9 vastasi viikkoa n. 5 ja kaksi viikkoa myöhemmin 6+2, siitä 2 viikkoa niin alkoi keskenmeno).

Ei kannata olla huolissaan, normaali raskaudessa ei pitäisi olla riskiä ja jos on mennäkseen kesken niin menee oli seksiä tai ei. Tästä huolimatta itsekin olen orgasmeja vältellyt ihan ekoina päivinä plussan jälkeen, mutta en enää. Jos tekee mieli niin anna palaa vaan :)

68/339 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Vaniljah ja onnea plussasta! :)

69/339 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa.

Tänään pärähti plussa testiin ja laskettuaika on joulukuun lopulla. Kolmas lapsi tulossa.

aikaisemmat raskaudet menneet yliajalle, joten voi tulla tammivauva 2016.

Vierailija
70/339 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipähei! Täällä myös yksi, jolle tänään ilmaantui viiva testiin. Ihan alkuraskaudessa ollaan eikä vielä ole edes menkkojen pitänyt alkaa - mutta hei, ei se tänne ilmoittautuminen sitä raskautta kesken laita :) Joten rohkeana sen vuoksi uskallaudun mukaan. 

Helmikuussa meille sattui kemiallinen raskaus josta ehdin pari viikko saada viivoja testiin kunnes ne sitten kokonaan hävisi. Nyt toivon, että tämä pysyisi ihan maailmaan asti. Se vaan jää nähtäväksi. 

Meillä on ennestään lapsi 2v 2kk, ja suuresti on hänelle sisarusta toivottu ihan niin pian kuin vaan olisi tullakseen. 

En ole tältä tohinalta ehtinyt vielä muiden juttuja lukea, kun halusin itseni ilmoittaa mukaan. Ja meillä laskettu aika olisi ihan joulukuun lopussa ja jos menisi kuten esikon kohdalla, niin tammivauva saattaisi syntyä. Mutta suurella ilolla otan vauvan vastaan kumman vuoden puolella tahansa <3

Paljon onnea kaikille plussista <3 

71/339 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille joululahjan odottajille! Täällä just plussasin 4+4. Ensimmäinen meilläkin, kiva että täällä on paljon muitakin esikoisen odottajia, hyvä saada vähän vertaistukes kun kaikki on uutta! Itse en toivonut kyllä vauvalle syntymäajaksi joulukuuta kun itse olen aina inhonnut omia joulukuun synttäreitä mutta sellasta se elämä on eikä kaikkea voi näköjään suunnitella valmiiksi! Ja Höpöttimellä muuten aika ihana LA 24.12. Joululahja todellakin :).

Oireita ei ole yhtään, eikä haittaa yhtään! Olisin maailman onnellisin jos menis ihan huomaamatta koko eka kolmannes!

Ahmatar, 29v, LA 21.12

72/339 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uudet plussaajat! :) Toivon kovasti teille pikkuista syntyy sitten kumpana vuonna tahansa. Ja Ahmatar, voittehan te valita sellaisen nimen vauvalle, että nimipäivä sattuu vaikka kesään, on sitten juhlimista muulloinkin kun joulukuussa ;)  Mukava saada lisää porukkaa tänne! 

73/339 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki! Täällä yksi 32-vuotias ekaa vauvaa jo 1,5 v yrittänyt yrittää nyt sopeutua kun viime viikon alussa testi ihan selvästi näytti kaksi viivaa. Toissapäivänä olin jo päivystyksessä kun niin hirveät kivut oli alavatsassa. "Ihan turhaan tulit" sanoi intialainen mieslääkäri "ei sille mitään voi jo se pois tulee. Elä nyt vaan ihan normaalisti ja anna luonnon hoitaa tehtävänsä. Mitä se sitten onkin." Nyt kivut on helpottaneet tai oikeastaan siirtyneet ylöspäin, nyt särkee päätä, sen takia en kyllä ehkä lähde päivystykseen...

Meillä on siis nyt 6+3 ja jokainen päivä tuntuu voitolta. Väkisin pakotan itseni tekemään kaikkea muuta kun miettimään mitä siellä masussa tapahtuu, mutta vaikeaa se on. Mä haluan nyt heti tietää että kaikki menee varmasti hyvin!! (Jos se sittenki oli joku keskeytynyt keskenmeno kun sattui niin tajuttomasti, mutta vuotoa ei tullut kun ihan tippoja sillon tällön..)

Neuvola on ensi torstaina. Miten muuten PAPA-koe? Tiedän kyllä joskus käyneeni jossain seulonnassa ja saaneeni sieltä jonkun lapunkin. Mutta nyt en löydä sitä mistään tai tiedä yhtään mistä niitä tuloksia pitäisi kysyä. Saakohan niitä kysyttyä jostain? Kuinka vakavasta asiasta on kyse jos ei tuloksia ole? Kai sen kokeen voi tehdä vielä nytkin?

Ja siis aivan uskomattoman epätodellista, että ensi jouluna meillä on sellanen reilun viikon ikäinen nyytti ihasteltavana jos tämä nyt menee niin kuin toistaiseksi näyttää menevän <3

74/339 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmottautuu lisää viikkoja 5+1 <3

Tämä olisi kolmas raskaus tosin yhtään elävää lasta meillä ei ole. 

Joten täällä mennään ihan hissun kissun (: 

Raskausoireita löytyy kuvotusta, rinnat arkana, huimausta, väsymystä ja itkettää milloin tahansa :D 

Jospa tämä vauva pääsee syliin saakka <3

-Vaimomamma La 17.12.2015

75/339 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Olen tähän mennessä vain seurannut keskutelupalstoja mutta jos sitä uskaltaisi itsekin liittyä keskusteluun. Tein positiivisen testin 13.4 yllätyksenä. Vauvapuuhat ovat vasta tämän vuoden alussa alkaneet ja viimeiset kuukautiset olivatkin helmikuun alussa, jonka jälkeen olen tehnyt negatiivisia testejä muutamia.. Kuukautisia odotellessa mennyt pari kuukautta, niitä ei ole kuulunut. Nyt pari viikkoa ollut rinnat arat ja muutenkin menkkakipuja. Joten ma aamuna päätin sitten vielä yhden testin tehdä ja siihenhän ilmestyi kaksi viivaa :) Hyvin epäuskoisena kävin ostamassa clearbluen testin ja kyllä sekin näytti että raskaana 2-3. Soitin neuvolaan koska ajattelin että voiko olla mahdollista että olisin jo vk9. Sainkin neuvola ajan tälle viikolle ja myös ultran kunnalliselle koska viikot niin epäselviä. Tänään ultrassa selvisi että ollaan vasta n.4-5vklla. Jostain syystä vain yhdet kuukautiset jäivät pois.. Edellisessa kierrossa testailin ovistesteilläkin ja nyt kun toivo oli jo menetetty niin hups sittenhän se tärppäsi :) Sain uuden ultran myös kunnalliselle kolmen viikon päähän koska tänään ei näkynyt kuin vasta pikkuinen alkanut pussukka, mutta kaikki oli niin kuin näin aikaisessa vaiheessa voi ollakin. Ja varmistui ainakin että kohdussa ollaan. Ja joulukuun puolen välin tienoilla sitten pitäisi minustakin äiti tulla jos kaikki menee hyvin :)

76/339 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa rv 4+3, ei oireita ja niin varma että on mennyt kesken. Vuotoa ei oo vielä tullut mutta tein tänään uuden r-testin ja siihen ilmestyi tosi tosi tosi haalea viiva, viikon alussa oli vielä tosi selvä plussa.
Kamala masennus...maanantaina meen terveyskeskukseen, jos saisi vaikka tietää, onko hcg-arvot laskeneet.
Viikko sitten olin varma, ettei keskenmeno mua harmita jos tulee, koska aina voi yrittää uudelleen ja tiedän, että raskautuminen ei ole mun kohdalla mahdotonta. Mutta kuitenkin masentaa....

77/339 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneet! :)

Meesa, hyvä, että kivut helpottaneet, toivotaan että kaikki kunnossa!

PAPA-koe asia kiinnostais itseäkin. en oo ikinä käyny :/ Piti viime kesänä, mut

ei pystyny oleen töistä pois ja hemmetin labra-ajat on aina päivällä!

Vaimomamma toivottavasti kolmannella kerralla viimein onnistaa ja saatte joulukuussa pienen syliin! :) Oireita näyttää olevan jo kiitettävästi! 

Kiva, että sait Minon ainakin jo tiedon, että pikkunen on oikeassa paikassa. Kolmen viikon päästä saatkin tietää sitten jo enemmän :)

Finest, voimia teille. Oliko saman merkkinen testi kuin aiemmat? Halpisliuskoissa kyllä vaihtelee saman merkinkin sisällä värien määrä. Ja itse en saanut kemiallisessa raskaudessa vahvaa viivaa ollenkaan. 

Toivottavasti virheellinen testi tms ja saat veritestin maanantaina niin selviää asia. 

Kun raskaus on toivottu niin masentaahan se aina, mutta toivotaan nyt kuitenkin vielä parasta! :)

78/339 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nnnjoooo, vuoto alkoi. Oliko se nyt kemiallinen raskaus kun kesti noin vähän?

79/339 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi plussaaja ilmottautuu! Tänään aamulla tehty positiivinen testi. Yrityskierto oli numero 4. Yritys päällä-ryhmässä tuli pyörittyä myös alkuvuodesta :)

Millä viikolla olette muut ottaneet neuvolaan yhteyttä? 

80/339 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin uusi plussaaja! :) Aika selvä haamuviiva kp 27/30. Ensimmäisellä "yrityksellä" tärppäsi, vaikka tarkoitus oli vasta harjoitella "varmoina päivinä". Mutta nyt tuleekin sitten jouluvauva/uusivuosivauva. La 29.12 :) Olen vasta -94, löytyykö muita nuoria?