Nyt tuputus levinnyt joka kauppaan. Siirryn nettiostamiseen
Eilen kävin kauppakeskuksessa ja lähes joka kaupassa tuputettiin. YÖK
- Vero Moda on samaa legendaarista tuputusketjua kuin Vila. Kokeilin paitaa, joka ei ollut hyvä. Myyjä ryntää paikalle ja alkaa tuputtamaan muita paitoja: mulla on just tällainen, tämä sopisi sinulle jne. Jatkaa ulko-ovelle saakka tuputtamista.
-Garlings, JC ja H&M. Mikä ihana RAUHA, saat katsella omissa oloissasi ja miettiä ja sovitella. Näistä ostin jokaisesta jotain
- Cubus: kokeilin aurinkolaseja ja myyjä tuli siihen tuputtamaan koruja ja muuta tavaraa. En ostanut
-jopa Kappahl siirtynyt tuputukseen. Ostin vauvan peitteen ja myyjä alkaa kassalla: voi ootko nähnyt, meille on JUST tullut aivan IHANIa lasten lakanoita ja tähän peitteeseen sopivia leluja/rättejä/pipoja jne JOO EI. Kun maksoin ja lähdin ja katsoin matkalla aurinkolaseja niin sama myyjä ryntää paikalle ja alkaa tuputtamaan. ELI EI VOI MENNÄ KAPPAHLIINKAAN enää
-Hemtex. ostin tyynyn ja myyjä tuputti kassalla kynttilötä, lautasliinoja jne. Boikottiin
Taidan siirtyä nettiostamiseen kun INHOAN TUPUTUSTA
Kommentit (236)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:26"]
Lisämyynti on tätä päivää! Ja kyllä, se tuottaa tulosta. Nykyään se menee niin että se on joko tulos tai ulos.
[/quote]
Tämä on valitettavasti totta. Olin opiskeluaikoina cittarin kassalla töissä. Mammuttimarkkinoiden aikaan myytiin arpapaketteja kassalta (silloin ei vielä ollut joka kassalla Veikkauksen arpatelinettä niinkuin nykyään). Ne myyjät jotka tarjosivat joka asiakkaalle arpapakettia, myivät niitä ainakin kymmenkertaisen määrän verrattuna muihin.
Tästä lähin jokainen sanoo tuputtavalla myyjälle tiukasti kaksi sanaa: "Älä tuputa." Katsotaan miten naama vääntyy vinkkuralle.
Luin että TUMPUTUS. Ihmettelin, sillä olen vain kerran nähnyt tumputusta kauppakeskuksessa, silloinkin vartijat korjasivat tumputtelijan talteen.
Minua ärsyttää se, että jo kynnyksellä ahmitaan katseella ja kysellään tarvitsetko apua... jne. Miten olis tervehdys: hei tai päivää ensin?
Sitten ärsyttää kun juuri olet löytänyt jotain, niin innostutaan ihan täysin ja tullaan tuputtelemaan aina jotain ihan muuta. Että juu kuule mustia kenkiäkös etsit, kuule tuossa kaupan toisella puolellahan vasta yhdet oiskin, joskos nyt mentäisiin sinne, ja sitten meillä on myös keltaiset tässä ja jos toisaalta paitaa etsitkin niin.. Sitten on jo tullut niin häirityksi, että haluaa vaan jo jättää sen löytönsä siihen.
Ja jos jotain kysyttävää itsellä olisi joskus, niin ei tiedetä yhtään mitään tuotteista vaan siihen tulee ihan toi sama tjaa.. kuule löytyis toisetkin tuolta ja sitten paita ja sitten..
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 17:02"]
Mitä mieltä olette Cubuksessa, tuputetaanko? Onko ketjulla yhtenäistä linjaa? Käyn usein tämän ketjun tietyssä liikkeessä, muista ei ole kokemusta. Siellä on yksi aika ärsyttävä myyjä, joka tuputtamalla tuputtaa. Miks se on aina töissä kun mä menen sinne.. Esimerkiksi viimeksi astuin liikkeeseen sisään. Koko liike täynnä isoja mainoksia, että farkut alessa.
Myyjä: "Moikkelis! Huomasithan, et meil on noi farkut alessa?" No en mitenkään voinut olla huomaamatta, isto kyltit.
Minä: "No moi. Joo kyl mä huomasin." siirrän katseen määrätietoisesti pois farkkuosastolta.
Myyjä: " Siis mulla on nyt jalassa just nää mitkä tässä on. Tosi hyvä kangas ja nyt lähtis halvalla. Etitäänks sulle koko?"
Minä: "ei en mä housuja nyt eti. joo.mä tota tässä kiertelen ihan vaan"
Myyjä: "juu, kerro ihmeessä jos tarviit apua"
Minä: "joo kerron jos tulee tarve avulle".
Sitten siirryn katsomaan koruja ja myyjä kipittää perässä, "ihania noi punakultaiset korut!!", menen paitaosastolle ja myyjä siinä muina naisina muka jotain viikkaa, toteaa ohimennen "siis nää paidat, nää tuli meille just eilen.niin ihanan keväisiä!" . Siis mikä myyntilogiikka siinä on, että ensin pyydetään kertomaan jos tarvii apua. Ei sit kuitenkaan jätetä asiakasta rauhaan vaan kierrellään perässä kommentoiden kaikkea, mitä katselen? Jos etsin jotain kokoa tuotteesta niin tullaan heti siihen, että "mikä sun koko, varmaan se ja se, mä autan ettimään" kun on jo käyty tämä keskustelu, että minä tulen kertomaan jos apua tarvitsen?!
[/quote]
Zeppelinin Cubuksessa ei ole ennen tuputettu, mutta nyt ekan kerran huomasin, etten saanut katsella aurinkolaseja rauhassa vaan myyjä huuteli koko ajan jotain. menin sitten H&m ostamaan lasit kun siellä saa kokeilla ja miettiä rauhassa
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:07"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:55"] Vain suomalainen ahdistuu tuputtamisesta. Ei normaalin ihmisen kuulu miettiä tollasia asioita vielä kaupassa käynnin jälkeen kotona [/quote] Eli myyjien ei tule tuputtaa jos se ahdistaa ostajia. [/quote] Ei se ahdista kuin sellaisia, joilla on elämässään liian vähän sisältöä. Myyminen on myyjien työtä, miksi siitä pitää suuttua? Itse vastaan myyjille iloisesti "En kiitos tarvitse apua, olen vain heräteostoksilla!" ja saan shoppailla rauhassa :) aikamoisia sosiaalisia ongelmia täytyy olla, jos ei tuohon pysty, ja silloin on parempi jäädäkin kotiin ja keskittyä nettiostoksiin
[/quote]
Et sitten vaivautunut lukemaan tätä ketjua ??
Kyse on siitä, että VAIKKA sanoo noin niin myyjät JATKAVAT TUPUTUSTA, kulkevat perässä ja TUPUTTAVAT
Opettele pelle lukemaan
Pitää vaan osata tehdä kantansa selväksi tuputtajille, asiallisesti mutta tiukasti. Kyllä mä ainakin olen joka kerta melko pienellä vaivalla päässy niistä eroon.
Mua ärsyttää, kun KappAhlilta tulee tuputusta sähköpostitse. Olen joskus muinoin hommannut sen klubikortin, niin nykyisin sähköpostiin kilkattaa joka päivä jotain "OLETKO JO HUOMANNUT - NYT KAIKKI TUOTTEET -70%". En tiedä meneekö ko ketjulla jotenkin huonosti, vai miksi moinen jatkuva pommitus?
Pitääkin selvittää jostain, onko tuo Cittareiden arpojen tuputus LAILLISTA
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:38"]
Onko kukaan muu törmännyt tuputuksen lisäksi tähän smooltoolk-ilmiöön? Katselin alerekkiä, niin myyjä tuli siihen hölisemään jotain "mites sun päivä on lähtenyt liikkeelle" ym. skeidaa. Lähdin aika hätäseen. VeroModassa tapahtui.
[/quote]
Viime viikolla Vilan myyjä kyseli, että olenko lomapäivää viettämässä. Vittuakos se jollekin Vilan myyjälle kuuluu.
[/quote]
Tuohon lomapäiväkysymykseen olen kerran itsekin törmännyt ja vastasin niin kuin asia oli eli että en ole, olen pitkäaikaistyötön, niin johan loppui kysely ja tuputtaminen : )
Kappahliin löytyy yhteystieto-osoite
http://www.kappahl.com/fi-FI/asiakaspalvelu/ASIAKASPALVELU/kontakta-oss/
tänne kävin linkaamassa tämän ja muut tuputuskeskustelut
En jaksanut lukea koko ketjua. Mutta et sä nettikaupoissakaan pääse tuputtamisesta. Joka päivä laittavat meiliä, että katso mitä meille on tullut. Kaupassa olessa pompahtaa mainos, että osta tämä. Vielä kassallakin tulee ilmoitus, että huomasitko nämä ja muut osti näitäkin. Enemmän netissä on tuputusta kuin normikaupoissa. Eli kyllä sun pitää lopettaa ostostelu kokonaan.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:07"]
Ei se ahdista kuin sellaisia, joilla on elämässään liian vähän sisältöä. Myyminen on myyjien työtä, miksi siitä pitää suuttua? Itse vastaan myyjille iloisesti "En kiitos tarvitse apua, olen vain heräteostoksilla!" ja saan shoppailla rauhassa :) aikamoisia sosiaalisia ongelmia täytyy olla, jos ei tuohon pysty, ja silloin on parempi jäädäkin kotiin ja keskittyä nettiostoksiin
[/quote]
Noinhan se pitäisi mennä. Mutta kuinka reagoit _kun_ myyjä tulee perässä ja tarjoaa "apua" vaikka juuri sanoit ettet sitä halua? Onko ongelma, kun toisen kerran jälkeen vieläkin hiihtelee muutaman metrin perässä ja kyselee, että oletko lomalla?
Ainoastaan Suomessa tuputetaan tähän malliin koska suomalaiset on niin tuppisuita että moni mielummin ostaa sen tuotteen sulkeakseen myyjän suun kun sanoaksren jotain tai äänestäkseen siltä seisomalta jaloillaan. Monissa maissa on sisäänheittäjiä jne mutta sitten sisällä onkin ystävälliset myyjät joka auttaa jos tarvii ja tarjoaa apua mutta ei tuputa. Toki hekin mainitsevat jos on joku tarjous
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:15"]
En jaksanut lukea koko ketjua. Mutta et sä nettikaupoissakaan pääse tuputtamisesta. Joka päivä laittavat meiliä, että katso mitä meille on tullut. Kaupassa olessa pompahtaa mainos, että osta tämä. Vielä kassallakin tulee ilmoitus, että huomasitko nämä ja muut osti näitäkin. Enemmän netissä on tuputusta kuin normikaupoissa. Eli kyllä sun pitää lopettaa ostostelu kokonaan.
[/quote]
Totta, siksi olenkin lopettanut niistä nettikaupoista ostamisen, joissa en pääse pistämään spämmiä pois. Kerta viikkoon on melko maksimitiheys, mitä sulatan noita mainoksia. Tiheämpi on sitä saakelin tumputusta...
Saksassa tai espanjassa ei koskaan tuputeta kassalla eikä kaupoissa
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:28"]
[/quote]
Jännä. Luulisi että noissa maissa kun osataan smalltalkki, niin tulisi se tuputuskin ihan luonnostaan ja sen suomalainen huomaisi ja siitä kitisisi.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:28"]
[/quote]
Jännä. Luulisi että noissa maissa kun osataan smalltalkki, niin tulisi se tuputuskin ihan luonnostaan ja sen suomalainen huomaisi ja siitä kitisisi.
[/quote]
Small talkilla ja tuputuksella ei ole tekemistä toistensa kanssa. Small talk on kohtelias tapa täyttää tyhjää kohtaa keskustelussa ja tuputus on taas töykeää
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:28"] Saksassa tai espanjassa ei koskaan tuputeta kassalla eikä kaupoissa [/quote] Jännä. Luulisi että noissa maissa kun osataan smalltalkki, niin tulisi se tuputuskin ihan luonnostaan ja sen suomalainen huomaisi ja siitä kitisisi. [/quote] Small talkilla ja tuputuksella ei ole tekemistä toistensa kanssa. Small talk on kohtelias tapa täyttää tyhjää kohtaa keskustelussa ja tuputus on taas töykeää
[/quote] No on se kyllä todella outoa kun myyjät huutelee, oletko lomalla, asutko tässä lähellä jne
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:17"]
Apteekissa ei ole niinkään kyse MYYNTItilanteesta kuin tuoteturvallisuudesta ja neuvomisesta oikean tuotteen valinnassa. Puseron osaa ostaa jokainen normaali ihminen itsekin ja jos ostaa ns. vääränalisen, se on korkeintaan ruma tai epäsopiva, mutta apteekissa myydään tuotteita, joilla on suora yhteys terveyteen, joten virheostos voi olla jopa haitallinen. Mitä tahansa ei voi käyttää minkä tahansa kanssa apteekkituotteissa, mikä tahansa ei myöskään sovi kenelle tahansa ja niinkuin joku (apteekkilainen?) aikaisemmin kirjoitti, ihmiset ovat uskomattoman tietämättömiä, joten apteekissa asiakkaan palvelutarpeen kysyminen on aivan eri asia kuin jossakin vaatekaupassa. Apteekkiin sitäpaitsi ei yleensä tulla shoppailemaan tyyliin mitähän kivaa täältä löytyisi vaan ostamaan tuotetta tiettyyn tarkoitukseen, joten sikälikin koko asiointi perustuu aivan erilaiseen kuluttajakäytökseen kuin kaupassa.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa ettei apteekissa muka MYYDÄ. Jos ostat kalsiumia, heti ollaan tyrkyttämässä d-vitamiinia. Jos haet antibioottikuuria, tyrkytetään maitohappobakteeria. Eikä niillä ole mitään tekemistä tuoteturvallisuuden kanssa.