Nyt tuputus levinnyt joka kauppaan. Siirryn nettiostamiseen
Eilen kävin kauppakeskuksessa ja lähes joka kaupassa tuputettiin. YÖK
- Vero Moda on samaa legendaarista tuputusketjua kuin Vila. Kokeilin paitaa, joka ei ollut hyvä. Myyjä ryntää paikalle ja alkaa tuputtamaan muita paitoja: mulla on just tällainen, tämä sopisi sinulle jne. Jatkaa ulko-ovelle saakka tuputtamista.
-Garlings, JC ja H&M. Mikä ihana RAUHA, saat katsella omissa oloissasi ja miettiä ja sovitella. Näistä ostin jokaisesta jotain
- Cubus: kokeilin aurinkolaseja ja myyjä tuli siihen tuputtamaan koruja ja muuta tavaraa. En ostanut
-jopa Kappahl siirtynyt tuputukseen. Ostin vauvan peitteen ja myyjä alkaa kassalla: voi ootko nähnyt, meille on JUST tullut aivan IHANIa lasten lakanoita ja tähän peitteeseen sopivia leluja/rättejä/pipoja jne JOO EI. Kun maksoin ja lähdin ja katsoin matkalla aurinkolaseja niin sama myyjä ryntää paikalle ja alkaa tuputtamaan. ELI EI VOI MENNÄ KAPPAHLIINKAAN enää
-Hemtex. ostin tyynyn ja myyjä tuputti kassalla kynttilötä, lautasliinoja jne. Boikottiin
Taidan siirtyä nettiostamiseen kun INHOAN TUPUTUSTA
Kommentit (236)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:54"]
Koska tulee alkoon?
'Joo ilman muuta otan' 'Otetaan nyt sekin'
[/quote]
Ei tuputusta, mutta kyllä multa alkossa kysyttiin kassalla "riittääkö nämä nyt varmasti?", kun oli pääsiäisen pyhät tulossa.
Ruokakaupassa voi edelleen ostaa vain haluamansa tuotteet. Kassa ei tuputa partateriä, paristoja tai kondomeja. :D
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:03"]
Koska tulee alkoon?
[/quote]
Ei tuputusta, mutta kyllä multa alkossa kysyttiin kassalla "riittääkö nämä nyt varmasti?", kun oli pääsiäisen pyhät tulossa.
[/quote]
No siis tuohan oli selvää vittuilua sulle kun näytät siltä että menee enemmänkin! :D
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:14"]
Mä joudun olemaan töissä tuollaisessa ketjussa. Kaikkein pahinta on, etten mä tuputa vaatteita vaan uhkapelejä.
[/quote]
K-ketju ja veikkauksen arvat?
[/quote]
Veikkauksen tuotteita ei saa tuputtaa, eikä pakkomyydä. Saa ainoastaan kysyä " jokos olet eurojackpotin laittanut, vielä on tunti aikaa" tai "laitetaankos kunkkukertoimet mukaan"
"Hienojen paikkojen pelko! Tällaisen vuoksi en ole koskaan käynyt esim Gina Tricotissa yms vastaavissa. Kurkkaan ovelta ja karkuun on lähdettävä. H&M menee helpommin, Kappahl niukin naukin. Lindexiin en uskalla... "
Nämäkö on hienoja paikkoja (hienoja kauppoja)??????
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:03"]
Koska tulee alkoon?
[/quote]
[/quote]
No siis tuohan oli selvää vittuilua sulle kun näytät siltä että menee enemmänkin! :D
[/quote] Alkossa tuputus hoidetaan niin, että saadaan asiakas ostamaan aikomansa kympin pullon sijasta 15 e pullo kun selittää tarpeeksi hienosti viinistä.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:06"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:14"] Mä joudun olemaan töissä tuollaisessa ketjussa. Kaikkein pahinta on, etten mä tuputa vaatteita vaan uhkapelejä. [/quote] K-ketju ja veikkauksen arvat? [/quote] Veikkauksen tuotteita ei saa tuputtaa, eikä pakkomyydä. Saa ainoastaan kysyä " jokos olet eurojackpotin laittanut, vielä on tunti aikaa" tai "laitetaankos kunkkukertoimet mukaan"
[/quote]
Kummasti kyllä on r-kioskilla tuputettu loton porukkapeliä. Oli peliaika loppumassa ja yritti päästä niistä eroon. Samoin k-citymarketissa tarjottu mammuttimarkkinoiden yhteydessä arpapakettia.
Mä olen aika huono shoppailija, en siis usein käy kaupoissa vaan ostan täsmäiskuna tarpeeseen.
Satuin kuitenkin pari viikkoa sitten erääseen liikkeeseen aikaa tappaakseni ja huomasin siellä tosi edullisia "kausipoistoja", siis vaatteita -50% -70% -alennuksella. Löysin useita tarpeellisia ja mennessäni kassalle maksamaan, alkoi tämä ketjun aiheena oleva armoton tuputus.
Kassatyttö tuputti kaikkea mahdollista niin kovasti, että hän meni itse sekaisin niistä mun ostoksista ja kotona huomasin, että oli halvimman tuotteen laskuttanut kahteen kertaan ja kallein tuote oli jäänyt laskuttamatta.
Minulla oli siis kiire ja ärsyynnyin ostotapahtuman pitkittämisestä "tosi kiva tuote sopisi just tähän sulle, minäpä haen...", etten katsonut loppusummaa enkä kuittia liikkeessä vaan kiirehdin nopeasti pois, totesin kotona ettei ollut minun syyni tuo väärä laskutus. En aio lähteä maksamaan lisää:)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:06"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:14"] Mä joudun olemaan töissä tuollaisessa ketjussa. Kaikkein pahinta on, etten mä tuputa vaatteita vaan uhkapelejä. [/quote] K-ketju ja veikkauksen arvat? [/quote] Veikkauksen tuotteita ei saa tuputtaa, eikä pakkomyydä. Saa ainoastaan kysyä " jokos olet eurojackpotin laittanut, vielä on tunti aikaa" tai "laitetaankos kunkkukertoimet mukaan"
[/quote]
Kummasti kyllä on r-kioskilla tuputettu loton porukkapeliä. Oli peliaika loppumassa ja yritti päästä niistä eroon. Samoin k-citymarketissa tarjottu mammuttimarkkinoiden yhteydessä arpapakettia.
[/quote]
Markkinointi, mainostaminen ja esittely on eri asia kuin tuputus ja pakkomyynti.Kerran saa kysyä ja sit pitää olla hiljaa.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:34"]Eikö tuo "Tuputus" ihan tutkitusti kuitenkin lisää myyntiä?
[/quote]
Tutkitusti lisää ainakin vitutuksen määrää.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:53"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:38"]
Sama se on niissäkin; valtaosa ihmisistä kuvittelee, että herkkä iho = kuiva iho ja niinpä rasvanaamainen ostaa rasvaihoisen tuotteita ja iho-ongelmat vain jatuvat kun ei tajuta, että oma ihotyyppi onkin herkkä. Ja kuinka monet kuvittelevat deodorantin ja antiperspirantin tarkoittavan samaa - ei ihme, jos ongelmahikoilija hikoilee vaikka lotraa pullollisen deodoranttia, se kun ei varsinaisesti ole hikoilunestontuote lainkaan.
Apteekissa huomaa monesti sen, että ihmiset luulevat paljon enemmän kuin tietävät, joku tuttava on suositellut jotakin ja tuttavakaan ei oikeasti tiedä tai luetaan lehdestä jostakin tuotteesta ja kuin ei tiedetä mitä termit ja sanat tarkoittavat, sekoitetaan asioita ja ollaan hankkimassa väärää tuotetta.
[/quote]
Mutta monta tuntia myyjät saavat koulutusta tuohon myyntitilanteeseen? Nykysysteemillä olen täysin samaa mieltä, että perässähiippailevat tyrkyttäjät ajavat minut ja monia muitakin pois kaupasta tai apteekista.
Nämä myyntikonsultit jotka preppaavat yrityksen johdon ja ajavat tyylin sinne kentälle ovat yhtä tyhjän kanssa. Vähintään myymälöiden vetäjät pitäisi kouluttaa niiden konsulttien toimesta ja paikanpäällä oikeissa myyntitilanteissa. Samoin myyjät pitää sitouttaa tuohon toimintaan joko provisioilla tai bonuksilla. Muuten tulee sutta ja sekundaa. Ja tämä 100% provikalla toimivan ihmisen suusta.
[/quote]
Apteekissa ei ole niinkään kyse MYYNTItilanteesta kuin tuoteturvallisuudesta ja neuvomisesta oikean tuotteen valinnassa. Puseron osaa ostaa jokainen normaali ihminen itsekin ja jos ostaa ns. vääränalisen, se on korkeintaan ruma tai epäsopiva, mutta apteekissa myydään tuotteita, joilla on suora yhteys terveyteen, joten virheostos voi olla jopa haitallinen. Mitä tahansa ei voi käyttää minkä tahansa kanssa apteekkituotteissa, mikä tahansa ei myöskään sovi kenelle tahansa ja niinkuin joku (apteekkilainen?) aikaisemmin kirjoitti, ihmiset ovat uskomattoman tietämättömiä, joten apteekissa asiakkaan palvelutarpeen kysyminen on aivan eri asia kuin jossakin vaatekaupassa. Apteekkiin sitäpaitsi ei yleensä tulla shoppailemaan tyyliin mitähän kivaa täältä löytyisi vaan ostamaan tuotetta tiettyyn tarkoitukseen, joten sikälikin koko asiointi perustuu aivan erilaiseen kuluttajakäytökseen kuin kaupassa.
Esimerkiksi itse en enää uskalla astuakaan Jyväskylän BikBokiin erään myyjän takia. Kun menet kauppaan alkaa todella teennäisellä hymyllä varustettu small talk päivän kulumisestsa ja "hei kuinkas on aamu lähteny käyntiiN! ja ääni vielä sellanen huutavan innokas...MITÄ VIT!?
haluan katsella rauhassa vaatteita ja itselle kaupungilla kiertely on välillä ihanaa omaa rauhallista aikaa ja jos joudun kokoajan esimerkiksi best sellerin liikkeissä hätyyttämään myyjät pois tieltäni, se ei ole hauskaa > siirryn nettikauppaan tai ostan jonkun jutun netistä jonka näin kaupassa mutta en halunnut myyjää sinne sovituskopeille liimautumaan kiinni ja PAKOTTAMAAn näyttämään vaatteita päälläni hänelle. Vaikka välillä sanon että " ei ollu nyt itselle sopiva/hyvän mallinen/ " niin heti alkaa "no näytäppäs niin katotaan no avaappas verhoo, haluan nähä, olis kiva nähä se!" no ei, en aijo sitä siltikään ostaa ja menee vaan hermot..
Voi että, minä olen niin toista mieltä tuosta "tuputtamisesta". Minä olen niin iloinen, että Suomeenkin on palannut palvelukulttuuri.
Olen viiskymppinen nainen, käyn tosi paljon ihan noissa "nuorten"kaupoissa, ihan itsekseni ja myös tyttäreni kanssa. Ihanaa, kun myyjä tulee kysymään, tarvitsenko palvelua. Ihan hyvin voi sanoa, että kiitos katselen vaan. Ja myyjä yleensä sanoo, että pyydä apua jos tarttet. Eikö tämä ole ihan normaali palvelukäytäntö?
Kauppa on kauppa, ja siellä myydään! Myyjän ammatti ja tehtävä on myydä! Minä ymmärrän sen täysin.
Ja tuosta oheismyynnistä. Minusta on ihan kiva, jos esimerkiksi ostaessani paidan, myyjä kysyy, että tartteisitko topin alle. Joskus jopa tarvitsen, jos en, kieltäydyn. Yksinkertaista, simple thing.
Menkää sittariin tai prismaan, jos ette palvelua halua. Minusta on ihanaa, että sovituskoppiinkin myyjä tuo tarvittaessa toisen koon, palvelee asiakasta. Tai menkää Anttilaan, jos haluatte, että myyjät on turvat rullalla.
Minä otan palvelun mielelläni vastaan. Ja ymmärrän sen, (toistoa) että myyjä myy. Koskaan en ole ostanut mitään turhaa myyjän vuoksi. Osaan kieltäytyä ja nauttia ystävällisestä palvelusta. Nykyisin myyjät eivät työskentele naama nurinpäin, olen kiinnittänyt viime vuosina tähän huomiota. Nuoret naismyyjät ovat noissa henkoissa ja maukoissa ynnä muissa vaatekaupoissa aivan kerrassaan hyviä!
Terveisiä vaan Joensuun Ison Myyn kaikkien vaatekauppojen tytöille! Kertaakaan en ole ollut tyytymätön palveluun, ja jatkuvasti noissa liikkeissä ramppaan.
Ostan Vilan kamppeet Stockmannilta, koska siellä ei tuputella! Heti kun Vilan liikkeeseen kävelee ovesta sisään kysytään nasaaliäänellä että "onks sul mitään erityistä mitä tulit kattoon". Ei saa edes rauhassa tutkailla valikoimaa.
Ei ihme jos monilla kivijalkaliikkeillä menee huonosti. Ja syy on noin pienessä, mutta samalla suuressa ja ärsyttävässä tavassa, joka olisi helppo kitkeä pois.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:17"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:53"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:38"]
Sama se on niissäkin; valtaosa ihmisistä kuvittelee, että herkkä iho = kuiva iho ja niinpä rasvanaamainen ostaa rasvaihoisen tuotteita ja iho-ongelmat vain jatuvat kun ei tajuta, että oma ihotyyppi onkin herkkä. Ja kuinka monet kuvittelevat deodorantin ja antiperspirantin tarkoittavan samaa - ei ihme, jos ongelmahikoilija hikoilee vaikka lotraa pullollisen deodoranttia, se kun ei varsinaisesti ole hikoilunestontuote lainkaan.
Apteekissa huomaa monesti sen, että ihmiset luulevat paljon enemmän kuin tietävät, joku tuttava on suositellut jotakin ja tuttavakaan ei oikeasti tiedä tai luetaan lehdestä jostakin tuotteesta ja kuin ei tiedetä mitä termit ja sanat tarkoittavat, sekoitetaan asioita ja ollaan hankkimassa väärää tuotetta.
[/quote]
Mutta monta tuntia myyjät saavat koulutusta tuohon myyntitilanteeseen? Nykysysteemillä olen täysin samaa mieltä, että perässähiippailevat tyrkyttäjät ajavat minut ja monia muitakin pois kaupasta tai apteekista.
Nämä myyntikonsultit jotka preppaavat yrityksen johdon ja ajavat tyylin sinne kentälle ovat yhtä tyhjän kanssa. Vähintään myymälöiden vetäjät pitäisi kouluttaa niiden konsulttien toimesta ja paikanpäällä oikeissa myyntitilanteissa. Samoin myyjät pitää sitouttaa tuohon toimintaan joko provisioilla tai bonuksilla. Muuten tulee sutta ja sekundaa. Ja tämä 100% provikalla toimivan ihmisen suusta.
[/quote]
Apteekissa ei ole niinkään kyse MYYNTItilanteesta kuin tuoteturvallisuudesta ja neuvomisesta oikean tuotteen valinnassa. Puseron osaa ostaa jokainen normaali ihminen itsekin ja jos ostaa ns. vääränalisen, se on korkeintaan ruma tai epäsopiva, mutta apteekissa myydään tuotteita, joilla on suora yhteys terveyteen, joten virheostos voi olla jopa haitallinen. Mitä tahansa ei voi käyttää minkä tahansa kanssa apteekkituotteissa, mikä tahansa ei myöskään sovi kenelle tahansa ja niinkuin joku (apteekkilainen?) aikaisemmin kirjoitti, ihmiset ovat uskomattoman tietämättömiä, joten apteekissa asiakkaan palvelutarpeen kysyminen on aivan eri asia kuin jossakin vaatekaupassa. Apteekkiin sitäpaitsi ei yleensä tulla shoppailemaan tyyliin mitähän kivaa täältä löytyisi vaan ostamaan tuotetta tiettyyn tarkoitukseen, joten sikälikin koko asiointi perustuu aivan erilaiseen kuluttajakäytökseen kuin kaupassa.
[/quote]
No miksi niitä viedään sitten kauppamaisempaan suuntaan? Siellä on valtavat hyllyt kosmetiikkaa, voiteita, meikkejä, vitamiineja, huulirasvoja, aurinkorasvoja ja vaikka mitä tuotteita joita myydään kaupoissakin ja ihmiset ostaa niitä päivittäin ilman ohjeistuksia.
Ymmärrän pointtisi ja olet oikeassa, mutta olen sitä mieltä että jos apteekeista tehdään kauppamaisia jotta kannattavuus paranee, niin henkilökunnan tulisi mukautua tähän muutokseen ja oppia sovittamaan käytöstään niin että asiakas ei tunne oloaan epämukavaksi.
Et oikeasti voi olla sitä mieltä että asiakkaan turvallisuus vaarantuu jos pääsee itse valitsemaan kasvovoiteen, huulirasvan tai kurkkupastilleja?
Mun mielestä apteekkiin taas tullaan enenevissä määrin "shoppailemaan" verrattuna esim. 15-20-vuotta sitten, juurikin esim. tuon kosmetiikkapainotuksen vuoksi.
Tämän lisäksi kiinnostus terveyteen ja hyvinvointiin on nykyajan trendi, jolloin esim. lisäravinteiden, vitamiinien ja luontaistuotteiden kulutus on taivaissa. Kaikki tuotteita joita ihmiset ostavat myös kaupasta.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:19"]
Voi että, minä olen niin toista mieltä tuosta "tuputtamisesta". Minä olen niin iloinen, että Suomeenkin on palannut palvelukulttuuri.
Olen viiskymppinen nainen, käyn tosi paljon ihan noissa "nuorten"kaupoissa, ihan itsekseni ja myös tyttäreni kanssa. Ihanaa, kun myyjä tulee kysymään, tarvitsenko palvelua. Ihan hyvin voi sanoa, että kiitos katselen vaan. Ja myyjä yleensä sanoo, että pyydä apua jos tarttet. Eikö tämä ole ihan normaali palvelukäytäntö?
Kauppa on kauppa, ja siellä myydään! Myyjän ammatti ja tehtävä on myydä! Minä ymmärrän sen täysin.
Ja tuosta oheismyynnistä. Minusta on ihan kiva, jos esimerkiksi ostaessani paidan, myyjä kysyy, että tartteisitko topin alle. Joskus jopa tarvitsen, jos en, kieltäydyn. Yksinkertaista, simple thing.
Menkää sittariin tai prismaan, jos ette palvelua halua. Minusta on ihanaa, että sovituskoppiinkin myyjä tuo tarvittaessa toisen koon, palvelee asiakasta. Tai menkää Anttilaan, jos haluatte, että myyjät on turvat rullalla.
Minä otan palvelun mielelläni vastaan. Ja ymmärrän sen, (toistoa) että myyjä myy. Koskaan en ole ostanut mitään turhaa myyjän vuoksi. Osaan kieltäytyä ja nauttia ystävällisestä palvelusta. Nykyisin myyjät eivät työskentele naama nurinpäin, olen kiinnittänyt viime vuosina tähän huomiota. Nuoret naismyyjät ovat noissa henkoissa ja maukoissa ynnä muissa vaatekaupoissa aivan kerrassaan hyviä!
Terveisiä vaan Joensuun Ison Myyn kaikkien vaatekauppojen tytöille! Kertaakaan en ole ollut tyytymätön palveluun, ja jatkuvasti noissa liikkeissä ramppaan.
[/quote]
Mummo voisi opetella lukemaan viestejä!
Täällä puhutaan nimenomaan TUPUTTAMISESTA ei normaalista "voinko auttaa" kysymyksestä ja jos ei tarvitse apua niin sitten myyjä antaa olla rauhassa.
Täällä puhutaan tuputtamisesta= ei uskota kun sanoo, että ei travitse jotain ja haluaa vain katsella. Luepas nuo kommentit ennen kuin alat pätemään. Huoh
Mä jotenkin kestän sen, että kassalla tuputetaan jotain, mutta sitä seuraamista en jaksa. Tulee tunne, ettei voi koskeakaan mihinkään, kun jokaista liikettä vahdataan. Melkein kuin mun epäiltäisiin työntävän jotain laukkuuni. Ei kiitos.
Voisko tää yks asperger-apteekkari tai sellaisten palveluksessa oleva mennä pois tästä ketjusta? Jaksa lukea koko ajan tuota jankutusta...
Minä tilaan jo netistä kaiken.
Yksi liike mitä vältän ja käyn siellä jos on aivan pakko niin on Gigantti. En halua kuulla sitä pitkää litaniaa liittymästä DNA ja urkkimista kuinka paljon maksan nyt liittymämaksuja koska en aio vaihtaa.
Keskustelu aukeaa yleensä niin ettet voi torpedoita heti että ei kiitos!
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:49"]
Kaupungilla käyminen on nykyään tuskaa. Ensin kimppuun hyökkäävät feissarit ja romanikerjäläiset, kauppakeskuksen sisällä tuputetaan puhelinliittymän tai sähkösopimuksen vaihtoa tai jotain käsirasvaa kokeiltavaksi. Sisällä liikkeissä on sitten tätä kuvailemaanne kaupustelua. Oi niitä aikoja, kun sai kulkea rauhassa.
[/quote]
Mitä jos kävelisit rauhassa jossain muualla kuin kauppapaikoilla? Metsä ois hyvä ja rauhallinen vaihtoehto. Noi halpavaateketjut myy aggressiivisemmin, koska niiden kehnoja riepuja ei kukaan ostaisi jos saisi rauhassa hypistellä. Laatuliikkeissä saat köpöstellä ihan niin rauhassa kuin toivot, ne myyjät näkee jo kaukaa ettei sulle tarvitse myydä mitään ja jäävät vain odottamaan poistumistasi.