Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuputus levinnyt joka kauppaan. Siirryn nettiostamiseen

Vierailija
25.03.2015 |

Eilen kävin kauppakeskuksessa ja lähes joka kaupassa tuputettiin. YÖK

- Vero Moda on samaa legendaarista tuputusketjua kuin Vila.  Kokeilin paitaa, joka ei ollut hyvä. Myyjä ryntää paikalle ja alkaa tuputtamaan muita paitoja: mulla on just tällainen, tämä sopisi sinulle jne.  Jatkaa ulko-ovelle saakka tuputtamista.

-Garlings, JC ja H&M.  Mikä ihana RAUHA, saat katsella omissa oloissasi ja miettiä ja sovitella. Näistä ostin jokaisesta jotain

- Cubus: kokeilin aurinkolaseja ja myyjä tuli siihen tuputtamaan koruja ja muuta tavaraa. En ostanut

-jopa Kappahl siirtynyt tuputukseen. Ostin vauvan peitteen ja myyjä alkaa kassalla: voi ootko nähnyt, meille on JUST tullut aivan IHANIa lasten lakanoita ja tähän peitteeseen sopivia leluja/rättejä/pipoja jne JOO EI. Kun maksoin ja lähdin ja katsoin matkalla aurinkolaseja niin sama myyjä ryntää paikalle ja alkaa tuputtamaan.  ELI EI VOI MENNÄ KAPPAHLIINKAAN enää

-Hemtex. ostin tyynyn ja myyjä tuputti kassalla kynttilötä, lautasliinoja jne.  Boikottiin

Taidan siirtyä nettiostamiseen kun INHOAN TUPUTUSTA

Kommentit (236)

Vierailija
41/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:38"]

Onko kukaan muu törmännyt tuputuksen lisäksi tähän smooltoolk-ilmiöön? Katselin alerekkiä, niin myyjä tuli siihen hölisemään jotain "mites sun päivä on lähtenyt liikkeelle" ym. skeidaa. Lähdin aika hätäseen. VeroModassa tapahtui.

[/quote]

Toihan on jo aika sairasta! :D

Vierailija
42/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luen koko ajan vahingossa tuon tuputuksen että TUMPUTUS.

"Aina kaupassa myyjä hyökkää kimppuun ja alkaa tumputtaa", "heti kun asiakas astuu sisään niin alkaa massiivinen tumputus" :D

Oon sairaalassa vuodepotilaana ja hirnun tälle yksinäni, huonekaverit pitää mua varmaan hulluna!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma empiirinen tutkimukseni Siwan kassalta kertoo, että tuputtamalla saa lisättyä myyntiä. Olen itsekin niin kiltti, etten raaski kieltäytyä, jos myyjä jotain korkeintaan parin euron tuotetta tarjoaa.

Vierailija
44/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 11:45"]

Oma empiirinen tutkimukseni Siwan kassalta kertoo, että tuputtamalla saa lisättyä myyntiä. Olen itsekin niin kiltti, etten raaski kieltäytyä, jos myyjä jotain korkeintaan parin euron tuotetta tarjoaa.

[/quote]

Et sinä ole kiltti. Sinä olet tyhmä. Kiltti osaa kieltäytyä kiltisti.

Vierailija
45/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaluin otsikon, että nyt on tumputus levinnyt joka kauppaan, siirryn nettiin.

Vierailija
46/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun pikkukaupungissa, ja täällä ei saa missään asioida rauhassa, paitsi prisma/cm/tokmanni.

Pitää aina ajaa jumboon/selloon tms että saa rauhassa katsella.

Eikös täällä ollut jossain vaiheessa pitkä ketju apteekkien "ylipalvelusta", apteekissa käyntihän on mulle myös ihan helvettiä.

Vierailija
47/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti myyjät käsketään tekemään lisämyyntiä eli ei heillä on vaihtoehtoa. Toki asiat voidaan tehdä monella tavalla ja siinä vaiheessa jos asiakasta ei vaan kiinnosta niin pitää lopettaa ja toivottaa hyvää päivän jatkoa. Itselläni R-kioskia myöten on tullut vastaan tämä sama ilmiö. 

Vierailija
48/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi fiksumpaa laittaa kassan ympäristöön hylly/kori, jossa olisi näitä lisämyynti-tuotteita. Ihmiset odottavat kuitenkin jonossa hetken, niin siinä alkaa katse väkisinkin harhailemaan. En itsekään osta mitään jos tuputetaan, mutta monesti kassan viereisistä tarjouskoreista tarttuukin matkaan se Kismet kavereineen tai vaikkapa pakkaus hauskan värisiä sukkia.

Vierailija
49/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa tuollaista on halpaketjuissa kaupanteko nykyään. En ole niissä asioinut huonolaatuisten ja rumien tuotteiden vuoksi, mutta ehkä juuri siksi niitä tarvitsee tyrkyttääkin - että edes joku ostaisi.

Vierailija
50/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:41"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:38"]Onko kukaan muu törmännyt tuputuksen lisäksi tähän smooltoolk-ilmiöön? Katselin alerekkiä, niin myyjä tuli siihen hölisemään jotain "mites sun päivä on lähtenyt liikkeelle" ym. skeidaa. Lähdin aika hätäseen. VeroModassa tapahtui. [/quote] Apua. Joku tuntematon puhuu sinulle! Vielä myyjä. Miten kehtaa... Tulin just toiselta puolelta maailmaa ja musta oli ihanaa, kun tuntemattomat kysy mitä kuuluu jne. Täällä kun hymyilee tuntemattomalle, pidetään hulluna.

[/quote]

Niin no, oikeastihan sitä myyjää ei kiinnosta mitä asiakkaalle kuuluu, se on vain tyhjänpäiväistä small talkia. Siksi en ymmärräkään, miksi jotkut kokee sen niin tärkeäksi. Saati että joku alkaisi oikeasti selittää, että tiedätkö tänään mulle sellaista ja eilen tällaista ja ajattele että siskollekin tollaista. Ammattitaitoinen myyjä hymyilee ja teeskentelee kiinnostunutta, mutta tarkoitus on vastata yhtä tyhjänpäiväisesti hyvää kuuluu, koska ei siihen sen kummempaa vastausta halutakaan. Lätinää puolin toisin.

Vierailija
51/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon tämän olevan vitsi. Kyllä saisi tuollainen moukkamainen finne tarkistuttaa päänsä. Se "tuputus" lisää myyntiä, kuuluu myyjän työhön ja asiakas voi saada infoa, jos ei ole huomannut ale-merkkiä.
Ei voi kuin ihmetellä tuota typeryyttä. Yhdysvalloissa et pärjäisi ollenkaan. Tai oikeastaan missään muussakaan valtiossa.

Vierailija
52/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:08"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:57"]

Sit kaikki oikeat kaupat menee konkkaan, kun jengi ostaa vaan netistä. Sitäkö te haluatte?

[/quote]

Katsokoot peiliin sitten.  Kaikki inhoavat tuputusta

[/quote]

Minä en inhoa tuputusta, ymmärrän että sillä yritetään saada aikaan lisämyyntiä. Toisaalta minulla on alkeelliset käytöstavat, ja suu jolla vastata kielteisesti kyseiseen ehdotukseen, jos tarjottu tuote ei minua miellytä.

Koetko ilmaisjakelun ja mainokset tuputtamisena? Entäs nettimainostamisen? Tälläkin sivulla sinulle tuputetaan tuotteita, eikö pääsi hajoa?

[/quote]

Vaikken ole tuo jolta kysyit kerron kuitenkin että ilmaisjakelu ja mainokset ilman muuta ovat tuputtamista, samoin nettimainostaminen. Onneksi adblockin asentaminen ei vie montaa sekuntia eikä sen mainokset kieltävän lapunkaan laittaminen oveen minuuttia kauempaa. Muita mainoksia onkin vaikeampi vältellä ja se on todella rasittavaa.

Tämä tuntuu aika ajankohtaiselta aiheelta, koska eilen juuri tästä puhuimme käydessämme eräässä kauppakeskuksessa Helsingissä virka-aikaan. Tyhjää kumisi kaupat, olimme ainoat asiakkaat suurimmassa osassa niistä liikkeistä joihin astuimme sisään ja myyjät hyökkäsivät ylireipas tekopirteä hymy kasvoillaan kimppuun kuin eivät olisi ikinä nähneet asiakasta. En ole koskaan ennen törmännyt ihan noin systemaattiseen ja epätoivoiseen tyrkytykseen, vaikka noissakin liikkeissä olen ennenkin käynyt. Taitavat olla surkeat ajat kaupoille.

Mitään emme tietenkään ostaneet tyrkyttäjäkaupoista, jotain rajaa sentään.

Vierailija
53/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 11:56"]

Mä asun pikkukaupungissa, ja täällä ei saa missään asioida rauhassa, paitsi prisma/cm/tokmanni.

Eikös täällä ollut jossain vaiheessa pitkä ketju apteekkien "ylipalvelusta", apteekissa käyntihän on mulle myös ihan helvettiä.

[/quote]

Joo, apteekki on kyllä kamala paikka asioida nykyään. Kaksi askelta sisään niin yli-innokas palvelija on jo nenän edessä kysymässä että mitä saisi olla ja mikä vaiva jne. Jos haluaa katsella niin myyjä ottaa metrin taaksepäin ja jää kyttäämään.

Mä olen itse kokenut asian niin, että kun kyseessä on tuote jonka asiakas osaa ostaa itsekin, niin myyjän tulisi ainoastaan olla helposti saatavilla, eli lähialueella, jotta voi kysyä jos on kysyttävää.  

En ole koskaan kaupassa huomannut että suomalainen ei osaisi/uskaltaisi kysyä myyjältä tai pyytää apua, jos sitä tarvitsee!

Vierailija
54/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:10"]

Toivon tämän olevan vitsi. Kyllä saisi tuollainen moukkamainen finne tarkistuttaa päänsä. Se "tuputus" lisää myyntiä, kuuluu myyjän työhön ja asiakas voi saada infoa, jos ei ole huomannut ale-merkkiä. Ei voi kuin ihmetellä tuota typeryyttä. Yhdysvalloissa et pärjäisi ollenkaan. Tai oikeastaan missään muussakaan valtiossa.

[/quote]

Taidat olla Bestsellersissä töissä ja suo vituttaa kun täällä on jatkuvasti arvosteleviaa ketjuja tuputtamisesta ja kun suurin osa näyttää sen takia lopettavan käymisen tuputtavissa kaupoissa.  mene sinne jenkkeihin töihin, niihin tyhjäpäihin menee pikkupissisten tuputtaminen ja small talk kuin häkä. SUOMALAISIIN EI

Vierailija
55/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on mielestäni se, että tuosta Vero Modan ym. tuputuksesta huomaa, että se on ylhäältä määrättyä ja teennäistä. Varmaan se suurissa volyymeissa ja tilastollisesti lisää myyntiä jollain aikavälillä, mutta mielestäni se voi myös aiheuttaa monille ihmisille negatiivisen "intuition" näitä liikkeitä kohtaan ja voi jopa heikentää tulosta pitemmällä aikavälillä.

Esim. InWearissa, Max Marassa se myyjien auttavaisuus on ihan erilaista, luontevaa, eikä herätä lainkaan ikäviä tunteita.

Vierailija
56/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:10"]

Toivon tämän olevan vitsi. Kyllä saisi tuollainen moukkamainen finne tarkistuttaa päänsä. Se "tuputus" lisää myyntiä, kuuluu myyjän työhön ja asiakas voi saada infoa, jos ei ole huomannut ale-merkkiä. Ei voi kuin ihmetellä tuota typeryyttä. Yhdysvalloissa et pärjäisi ollenkaan. Tai oikeastaan missään muussakaan valtiossa.

[/quote]

Taidat olla Bestsellersissä töissä ja suo vituttaa kun täällä on jatkuvasti arvosteleviaa ketjuja tuputtamisesta ja kun suurin osa näyttää sen takia lopettavan käymisen tuputtavissa kaupoissa.  mene sinne jenkkeihin töihin, niihin tyhjäpäihin menee pikkupissisten tuputtaminen ja small talk kuin häkä. SUOMALAISIIN EI
[/quote]
Älä viitsi olla noin aggressiivinen, antaa huonon vaikutelman. Ja ei, en ole myyntialalla töissä, työskentelen hallinnon puolella lakiasioissa. Muistan ikuisesti, kun keski-ikäinen naishenkilö kysyi, voiko nostaa syytteen kokemansa käytöksen vuoksi. Tuo käytös oli vain ja ainoastaan myyntiä, naurettiin juttua käsitelleiden kollegoiden kanssa monta päivää.

Vierailija
57/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:10"] Toivon tämän olevan vitsi. Kyllä saisi tuollainen moukkamainen finne tarkistuttaa päänsä. Se "tuputus" lisää myyntiä, kuuluu myyjän työhön ja asiakas voi saada infoa, jos ei ole huomannut ale-merkkiä. Ei voi kuin ihmetellä tuota typeryyttä. Yhdysvalloissa et pärjäisi ollenkaan. Tai oikeastaan missään muussakaan valtiossa. [/quote] Taidat olla Bestsellersissä töissä ja suo vituttaa kun täällä on jatkuvasti arvosteleviaa ketjuja tuputtamisesta ja kun suurin osa näyttää sen takia lopettavan käymisen tuputtavissa kaupoissa.  mene sinne jenkkeihin töihin, niihin tyhjäpäihin menee pikkupissisten tuputtaminen ja small talk kuin häkä. SUOMALAISIIN EI [/quote] Älä viitsi olla noin aggressiivinen, antaa huonon vaikutelman. Ja ei, en ole myyntialalla töissä, työskentelen hallinnon puolella lakiasioissa. Muistan ikuisesti, kun keski-ikäinen naishenkilö kysyi, voiko nostaa syytteen kokemansa käytöksen vuoksi. Tuo käytös oli vain ja ainoastaan myyntiä, naurettiin juttua käsitelleiden kollegoiden kanssa monta päivää.

[/quote]

Ja meillä täällä suuressa kansainvälisessä yrityksessä nauretaan kolleegojen kanssa noille tuputtaville kaupoille ja levitetääntietoa netissä, minne ei kannata mennä.  Arvaa montako asiakasta tällä taballa saamme ulkomaisten nettikauppojen asiakkaaksi?

Vierailija
58/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:11"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 11:56"]

[/quote]

Joo, apteekki on kyllä kamala paikka asioida nykyään. Kaksi askelta sisään niin yli-innokas palvelija on jo nenän edessä kysymässä että mitä saisi olla ja mikä vaiva jne. Jos haluaa katsella niin myyjä ottaa metrin taaksepäin ja jää kyttäämään.

Mä olen itse kokenut asian niin, että kun kyseessä on tuote jonka asiakas osaa ostaa itsekin, niin myyjän tulisi ainoastaan olla helposti saatavilla, eli lähialueella, jotta voi kysyä jos on kysyttävää.  

En ole koskaan kaupassa huomannut että suomalainen ei osaisi/uskaltaisi kysyä myyjältä tai pyytää apua, jos sitä tarvitsee!

[/quote]

Niin kauan kuin ihmiset eivät tiedä, mitä eroa on tulehduskipulääkkeellä ja särkylääkkeellä tai kuvittelevat maitohappobakteerien ja närästyslääkkeen olevan sama asia, apteekissa on todellakin syytä mennä kysymään mitä asiakas etsii ja mihin vaivaan.

Vierailija
59/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lisämyynti tehdään huonosti, jos tyrkytetään jotain kismettiä kassalla. Sen kismetin olemassaolo siinä kassapisteellä on se lisämyynti, ei tarkoitus ole että se myyjä siinä sitä tyrkyttää.

Hyvin tehtynä se lisämyynti on palvelus asiakkaalle, väärin tehtynä se ärsyttää asiakasta. Sitten kun asiakkaalla on kokemuksia monesta väärin tehdystä tyrkytyksestä niin karvat on jo valmiiksi pystyssä kun joku yrittää oikein tehtyä lisämyyntiä hänelle. 

Siksi en ymmärrä miksi johdolta tulee käsky että kaikkien on sitä pakolla tehtävä, eikö se ole selvää että ne jotka eivät sitä osaa/halua tehdä, tekevät enemmän hallaa kuin hyötyä?

Pitäisi olla toisinpäin, eli saa tehdä jos haluaa ja ne jotka tekevät sillä tulosta niin saavat lisäpalkkion. (Tyrkyttämällä ei saa asiakasta ostamaan.)

Vierailija
60/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:00"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:50"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:46"]

Itselläni on melko hyvin toiminut asiointi niissä kaupoissa, joissa myyjät ovat tulleet kysymään tarvitsenko apua tai etsinkö jotain tiettyä. Ja jonka jälkeen ovat tyytyneet vastaukseen etten tarvitse apua tai etsi jotain tiettyä. Jollen satu tarvitsemaan tai etsimään.

[/quote] 

Tuohan on ihan normaalia käytöstä.  Kysytään ja jätetään rauhaan.

Mutt akun puhun siitä kassalla tuputtamisesta:  ostat yhden tuotteen ja kassalla tuputeaan sitä sun tätä eli yritetään saada lisämyyntiä.

Tai sitten vero Modan tapaan kuljetaan perässä ja esitellään joka ikinen kaupan tuote "kun mullakin on tälläsen ja se on niin ihana"

ap

[/quote]

On sullakin ongelmat. Miten paljon sua kuluttaa sanoa " ei, kiitos"?. Vika ei ole myyjässä.

[/quote]

Ei se auta. Tuputus jatkuu. Olen sanonut, että kiitos, katselen vain. Myyjä kävelee silti perässä ja kommentoi kaikkea mihin kosken. Hyi helvata. En ole aikoihin käynyt enää vilassa, enkä vero modassa. Aloittajan tapaan boikottiin menee heti kaikki tuputuskaupat. Sietämätöntä, kun haluaisi vain omassa rauhassa, omien ajatusten kanssa vaeltaa ja miettiä mistä itse tykkää. Silloin tulee ostettua vain hyviä ostoksia, mukavalla mielellä. Tuputtaessa ajatus häiriintyy ja lyö jarrut päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän