Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuputus levinnyt joka kauppaan. Siirryn nettiostamiseen

Vierailija
25.03.2015 |

Eilen kävin kauppakeskuksessa ja lähes joka kaupassa tuputettiin. YÖK

- Vero Moda on samaa legendaarista tuputusketjua kuin Vila.  Kokeilin paitaa, joka ei ollut hyvä. Myyjä ryntää paikalle ja alkaa tuputtamaan muita paitoja: mulla on just tällainen, tämä sopisi sinulle jne.  Jatkaa ulko-ovelle saakka tuputtamista.

-Garlings, JC ja H&M.  Mikä ihana RAUHA, saat katsella omissa oloissasi ja miettiä ja sovitella. Näistä ostin jokaisesta jotain

- Cubus: kokeilin aurinkolaseja ja myyjä tuli siihen tuputtamaan koruja ja muuta tavaraa. En ostanut

-jopa Kappahl siirtynyt tuputukseen. Ostin vauvan peitteen ja myyjä alkaa kassalla: voi ootko nähnyt, meille on JUST tullut aivan IHANIa lasten lakanoita ja tähän peitteeseen sopivia leluja/rättejä/pipoja jne JOO EI. Kun maksoin ja lähdin ja katsoin matkalla aurinkolaseja niin sama myyjä ryntää paikalle ja alkaa tuputtamaan.  ELI EI VOI MENNÄ KAPPAHLIINKAAN enää

-Hemtex. ostin tyynyn ja myyjä tuputti kassalla kynttilötä, lautasliinoja jne.  Boikottiin

Taidan siirtyä nettiostamiseen kun INHOAN TUPUTUSTA

Kommentit (236)

Vierailija
21/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo "Tuputus" ihan tutkitusti kuitenkin lisää myyntiä?

Vierailija
22/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:27"]Mä veikkaan, että ne myyjät sen tekohymyn takana inhoaa sitä tuputusta yhtä paljon kuin suurin osa meistä asiakkaista..
[/quote]
Jep. Hauskaa oli olla töissä tollasessa paikassa,jossa yritettiin saada kassat tuputtamaan vaihtuvia tuotteita. Sitten "montako olet myynyt"...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan muu törmännyt tuputuksen lisäksi tähän smooltoolk-ilmiöön? Katselin alerekkiä, niin myyjä tuli siihen hölisemään jotain "mites sun päivä on lähtenyt liikkeelle" ym. skeidaa. Lähdin aika hätäseen. VeroModassa tapahtui.

Vierailija
24/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:34"]

Eikö tuo "Tuputus" ihan tutkitusti kuitenkin lisää myyntiä?

[/quote]

Mihin ihmeen tutkimukseen tuo voisi perustua. Kaikki inhoavat tuputusta.  Googlatkaa täältä se Vila ketju jossa sadat ihmiset kertoivat inhoavansa tuputusta.

Minä boikotoin jokaista tuputtavaa kauppa. Jumalauta en halua ostaa tarraharjaa kappahlin kassalta.  Ostan sellaisen jos tarvitsen.  Seinäjoella tuputetaan harjoja ja Oulussa samaan sarjaan kuuluvia muita tuotteita...

On uusi ilmiö Kappahlissa, ei siellä ennen ole ollut tuollaista. Eipä tarvitse sieläkään käydä enää

Vierailija
25/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei häiritse, jos kassalla vain mainitaan "huomasitkos muuten että meillä on nyt sukat tarjouksessa" tms, mutta epäsopivien tavaroiden pakkomyynti saisi kyllä karttamaan kyseistä kauppaa. Jälkimmäistä ei onneksi olet tullut vastaan.

Vierailija
26/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa R-kioskilla eilen. Latasin matkakorttia ja olin maksamassa niin "laitetaanko tästä vielä nämä kaksi kismettiä?". Ei kiitos - Olisin ottanut ne ihan itse hyllystä jos olisin halunnut.

Vierailija
27/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:38"]Onko kukaan muu törmännyt tuputuksen lisäksi tähän smooltoolk-ilmiöön? Katselin alerekkiä, niin myyjä tuli siihen hölisemään jotain "mites sun päivä on lähtenyt liikkeelle" ym. skeidaa. Lähdin aika hätäseen. VeroModassa tapahtui.
[/quote]
Apua. Joku tuntematon puhuu sinulle! Vielä myyjä. Miten kehtaa... Tulin just toiselta puolelta maailmaa ja musta oli ihanaa, kun tuntemattomat kysy mitä kuuluu jne. Täällä kun hymyilee tuntemattomalle, pidetään hulluna.

Vierailija
28/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:41"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:38"]Onko kukaan muu törmännyt tuputuksen lisäksi tähän smooltoolk-ilmiöön? Katselin alerekkiä, niin myyjä tuli siihen hölisemään jotain "mites sun päivä on lähtenyt liikkeelle" ym. skeidaa. Lähdin aika hätäseen. VeroModassa tapahtui. [/quote] Apua. Joku tuntematon puhuu sinulle! Vielä myyjä. Miten kehtaa... Tulin just toiselta puolelta maailmaa ja musta oli ihanaa, kun tuntemattomat kysy mitä kuuluu jne. Täällä kun hymyilee tuntemattomalle, pidetään hulluna.

[/quote] Jos se olisi aitoa niin mikäs siinä. Vaan tämä on ketjun johtajan määräys ja teeskentelyä.

Vierailija
29/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:38"]Onko kukaan muu törmännyt tuputuksen lisäksi tähän smooltoolk-ilmiöön? Katselin alerekkiä, niin myyjä tuli siihen hölisemään jotain "mites sun päivä on lähtenyt liikkeelle" ym. skeidaa. Lähdin aika hätäseen. VeroModassa tapahtui. [/quote] Apua. Joku tuntematon puhuu sinulle! Vielä myyjä. Miten kehtaa... Tulin just toiselta puolelta maailmaa ja musta oli ihanaa, kun tuntemattomat kysy mitä kuuluu jne. Täällä kun hymyilee tuntemattomalle, pidetään hulluna.

[/quote]Jos olisit lukenut, niin olisit huomannut, että tuotakin on yritetty. Myyjille voi sanoa ei kiitos, katselen vain, mutta kun SE EI RIITÄ kun ne hullut kävelee perässä ja kyylää kaikki mihin kosket ja heti kommentoivat, se on iiihaanaa taki, just tuli, haluatko kokeilla, etsitään sun koko

Vierailija
30/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilla käyminen on nykyään tuskaa. Ensin kimppuun hyökkäävät feissarit ja romanikerjäläiset, kauppakeskuksen sisällä tuputetaan puhelinliittymän tai sähkösopimuksen vaihtoa tai jotain käsirasvaa kokeiltavaksi. Sisällä liikkeissä on sitten tätä kuvailemaanne kaupustelua. Oi niitä aikoja, kun sai kulkea rauhassa.

Vierailija
31/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Name it lastenvaateketju on samaa putiikkia näiden veromodan, vilan ja onlyn kanssa. Kävin eräässä helsinkiläisessä name itissä ostamassa lapselle tavallista t-paitaa harrastukseen mutta ois pitänyt ostaa puol kauppaa että pääsisi ulos liikkeestä. Myyjä tuijotti minua silmät suurina ja lasittuneina kunnon vampyyrihymy naamalla ja luetteli kaikki kaks yhden hinnalla-tarjoukset ja kamppikset. Ajattelin että seuraavaksi se kaivaa jonkun viidakkoveitsen esiin, sen verran fanaattinen ja ylitsevuotava myyntitaktiikka oli. Never again.

Vierailija
32/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan 90 % vaatteista Vilasta juuri siksi että siellä saa palvelua. Inhoan kaupoissa kiertelemästä ja siellä ei itse tarvi etsiä. Kertoo vaan mitä haluaa ja ostaa ne josta tykkään. Sama muissa kaupoissa. Etsin tiettyä ja ostan jos myyjä myy sen minulle.

Netistä en osta vaatteita tai kenkiä. Miksi ostaa sovittamatta?

Vierailija
33/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:14"]

Mä joudun olemaan töissä tuollaisessa ketjussa. Kaikkein pahinta on, etten mä tuputa vaatteita vaan uhkapelejä.

[/quote]

K-ketju ja veikkauksen arvat?

Vierailija
34/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:50"]

Mä ostan 90 % vaatteista Vilasta juuri siksi että siellä saa palvelua. Inhoan kaupoissa kiertelemästä ja siellä ei itse tarvi etsiä. Kertoo vaan mitä haluaa ja ostaa ne josta tykkään. Sama muissa kaupoissa. Etsin tiettyä ja ostan jos myyjä myy sen minulle. Netistä en osta vaatteita tai kenkiä. Miksi ostaa sovittamatta?

[/quote]

Et oo tosissas !  nehän kauppa liian pieniä vaatteita. "joo kys sulle tuo S käy, nää venyy niin hyvin" Olen kokoa 38.

Ja Vilan myyjät kehuu vain siksi että kuuluu asiaan, ei siksi, että tuote sopisi asiakkaalle

Vierailija
35/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:14"]

Mä joudun olemaan töissä tuollaisessa ketjussa. Kaikkein pahinta on, etten mä tuputa vaatteita vaan uhkapelejä.

[/quote]

K-ketju ja veikkauksen arvat?
[/quote]
Ketju väärin, tuote lähes oikein.

Vierailija
36/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tulee alkoon?

'Joo ilman muuta otan' 'Otetaan nyt sekin'

Vierailija
37/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:24"]

Koetko ilmaisjakelun ja mainokset tuputtamisena? Entäs nettimainostamisen? Tälläkin sivulla sinulle tuputetaan tuotteita, eikö pääsi hajoa?

[/quote]

Minä koen. Siksi postiluukun päällä lukee "ei mainoksia, ei ilmaisjakeluja" ja niitä ei tule. Häiritsevät nettimainokset pysyvät poissa kun ei ole flässiä ja asennettuna abp ja noscript. Eli pienellä vaivalla on tuputuksen saanut loppumaan. Ehkä juuri sen takia kun tulee näitä "osta lisätakuu, osta kaabeli, osta patterit, osta lakua" kun itse haluan vaan sen uuden tulostimen jonka kanssa tulin kassalle, ovat ärsyttäviä. Ei ole tottunut siihen tuputtamiseen.

Vierailija
38/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua. Joku tuntematon puhuu sinulle! Vielä myyjä. Miten kehtaa... Tulin just toiselta puolelta maailmaa ja musta oli ihanaa, kun tuntemattomat kysy mitä kuuluu jne. Täällä kun hymyilee tuntemattomalle, pidetään hulluna.

[/quote]

En pidä hulluna jos hymyillään. Pidän hulluna jos kysellään huvikseen miten menee ja sitten käydään ihmettelemään, kun toinen rupeaa kertomaan miten menee. Näin tapahtui jenkeissä useaan otteeseen, ennenkuin tottui paikalliseen tapaan ja älysi vastata fine, vaikka nuha vaivasi ja krapulaa pukkasi.

Vierailija
39/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:34"]Eikö tuo "Tuputus" ihan tutkitusti kuitenkin lisää myyntiä?[/quote]

Varmasti joku konsulttifirma on tehnyt tuollaisen "tutkimuksen" ja rahastanut kauppaketjua. Tai sitten ulkomailla tehtyjä tutkimuksia on yleistetty Suomeen, jossa on paljon jäyhempi kaupankäyntikulttuuri.

Oli miten oli, sekin on tutkittu asia ja suuri ongelma kaupoille, että nettikaupat vievät suuren ja alati kasvavan osuuden myynnistä. Joku myymäläkonseptissa mättää, jos ihmiset eivät ole valmiita maksamaan hintaa siitä, että saavat hypistellä tuotteita. Tuskin tuputus on ainoa syy, mutta sika moni kokee tuputusmyynnin ärsyttävänä. Myyjien ohjeistus maltillisempaan kanssakäymiseen tuskin haittaisi ketään.

Vierailija
40/236 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemtex on helvetin paska paikka. Liian kalliita tuotteita ja ensimmäistä kertaa kun kävin siellä, katselin yhtä koristetyynyä sohvaani. Myyjä tuli paikalle ja alko selittään "Meillä olisi tässä tälläsiä ja tässäkin tälläsiä oikein kauniita tyynyjä, kokeile kuinka pehmeitä ja erittäin hienoja, varmasti sopii sinunkin sohvaasi kun ovat melkein samaa sävyä tuon tyynyn kans jota katselit!" Sanoin että kunhan katselen ja tarttisin vaan yhden koristetyynyn. Niin eikös se jatkanu vaan pälpättämistä niistä helvetin tyynyistä...

Siirryin sitten katselemaan mitä kaikkea muita tavaraa siellä puljussa myydään. Taas se saatanan myyjä tuli perässä ja kysyi "Tarttetko apua?" sanoin että "En, kunhan katselen tässä" ja koskin jotain verhoa ihan muuten vain ja heti se haukka alko tuputtaan sitä vitun verhoa mulle + kymmeniä eri muita verhoja ja oikein ilosesti "Voi kun tääkin niin nätti että sopis sun keittiöön tai mihin vaan, tai entäs tää.." ja kädellä näytti jotain toista verhoa ja sama pälpätys kuinka sekin sopis varmana mun asuntoon sinne sun tänne..

Jos tullaan kysymään että "Tarttetko apua?" ja asiakas vastaa "En, kunhan tässä katselen" niin olisi erittäin ammattimaista jos myyjä sitten sanoisi siihen vaikka "Okei, tule ihmeessä kysymään jos tarvetta apuun" ja lähtisi sitten, eikä jäisi siihen jumalauta tyrkyttään kaikkea........ !!!!!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme