Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeastiko jotkut kuvittelevat saavansa aspalta parempaa palvelua olemalla hankala?

Vierailija
15.12.2021 |

En todellakaan vaivaudu tekemään mitään muuta kuin minimin hankalan asiakkaan eteen, enkä edes sitä, jos asiakas ei osaa olla kiroilematta ja haukkumista.
Katsellaan sitten, kun käytöstavat ovat kunnossa.

Kommentit (226)

Vierailija
141/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä raivostuin kerran kelan pellelle, joka jätti minut ilman rahoja, jotka minulle kuuluivat. Odottelin veronpalautuksiani ja siksi rahatilanne oli tilapäisesti heikko. Ja tämän takia ne nimenomaiset rahat olivat sillä hetkellä minulle erittäin tärkeitä. Silloin minulla paloi pinna aivan täysin. Ihan silkkaa kiusantekoa tuollainen toistuva hylättyjen päätösten lähettely aiheettomasti.

Vierailija
142/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on hyvin yleistä, ettei aspat tiedä mitään. Sama kauppojen myyjät, eivät tunne tuotteitaan.

Näin tosiaan on ainakin monissa isoissa firmoissa, joissa saattaa olla vieläpä ulkoistettu asiakaspalvelu. Aspat toimivat näissä tavallaan viestinvälittäjinä, eli asiakas ohjataan aspasta usein taholle, joka sitten lopulta hoitaa asiakkaan asian. Tämä kannattaa asiakkaiden tiedostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukaville ja ymmärtäville asiakkaille aspat mielellään tekee vähän ekstraa. Räyhääville aasiakkaille ei varmasti mitään extrapalvelua heru ja päätyvät aspojen keskenään naureskeltavaksi vaan.

Sinne  tullaan selvittämään asia, johon ei olla tyytyväisiä. Ei hakemaan mitään ekstraa. Asenteesi omaava saa ne asiakkaat räyhäämään. Ei mukava asiakaspalvelija täällä valita asiakkaista ja kerro naureskelevansa heille selän takana. Mukavat asiakaspalvelijat osaavat työnsä, eivätkä ota kaikkia tunteenpurkauksia henkilökohtaisesti.

Jotain oleellista on koulutuksessa jäänyt saamatta, tai oppi ei ole mennyt perille.

Vierailija
144/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mitä teen näissä ketjuissa, kun päällimmäinen olotila lukemisen jälkeen on jotain huvittuneen ja pahoinvoivan sekoitusta. Täälläkin on jo useampi sellainen kommentti, josta oikein paistaa läpi se, millaiset sekopäiset alistusfantasiat joillain tyhjäpäillä on ja millaisella ennakkoasenteella sinne tiskille marssitaan. Ovatko nämä siis aikuisia ihmisiä, jotka tosissaan luulevat, että ketään kiinnostaa huvin vuoksi siellä tiskin takana heittäytyä hankalaksi ja vaikeaksi? Luuletteko, että he siitä teidän seurasta niin hirveästi nauttivat, että siksi ovat ”hankalia” - viettääkseen mahdollisimman paljon aikaa teidän kanssa? Uskokaa pois, kyllä sillä palkalla haluaa jokaisesta asiakkaasta vain mahdollisimman nopeasti eroon.

Tällaista alentavaa ja ylimielistä käytöstä esiintyy muuten jostain syystä vain niillä, jotka eivät itse ole menestyneet elämässä millään tavalla tai saavuttaneet oikein mitään. Kai se on joku ylemmyydentunto, etsitään vaikka edes jostain kivenkolosta väkisin joku, joka voisi ehkä etäisesti olla vaihteeksi siellä ”alapuolella” - kun omassa elämässä vaimo kiusaa ja lapset kiusaa ja pomo kiusaa ja työkaveritkin nauraa niin on mukavaa käydä huutamassa välillä jollekin.

Vierailija kirjoitti:

...Mullekin on joskus osunut asiakkaita jotka on ollut korostetun töykeitä ja veemäisiä alusta saakka,...

Minua ihmetyttää nämä "asiakaspalvelijat", jotka eivät osaa ottaa asiaa asiana ... vaan tilanne menee siihen, että vain asiakaspalvelijaa miellyttävästi annettu palaute johtaa tilanteen korjaamiseen. Ellei asiakas miellytä asiiakaspalvelijaa, niin turha kuvitella, että epäkohta korjattaisiin.

Vähän samalla tavalla kuin eräs kampaaja jossakin esitti mielipiteensä, että ei tykkää asiakkaista, jotka kohtelee palvelijana. Miten niin palvelijana - pitäähän asiakkaan kertoa, mitä hän haluaa kampaajan tekevän hiuksille. Eihän kampaajatkaan tykkää asiakkaista, jotka eivät tiedä mitä haluavat, koska harvat niin sanosti vapaat kädet antavat asiakkaat todella tarkoittavat sitä. Esittääkö joku asiakkaista jotain asiakaspalveluun liittymätöntä palvelua?

Asiakaspalvelija ja palvelija ovat täysin eri asioita. Se että yhdyssanasta löytyy joku erillistermi ei merkkaa mitään. Tuolla logiikalla asianajaja on siis varmaan jonkinlainen autokuski, koska sehän on joku ajaja?

Jos nyt hetkeksi leikitään, että koko alan nimi olisi asiakasneuvonta, niin homma aukeaa ihan eri tavalla. Ei olla siis palvelijoita, jotka toteuttavat kaikki toiveet sormia napsauttamalla, vaan neuvojia, joilta asiakas voi kysyä tarpeen vaatiessa neuvoa.

Kun tuo toisen ihmisen kohteleminen negatiivisesti  "palvelijana" on sinulle noin selvää, niin voisitko kertoa sen myös minulle? Mikä ihmisen asioimisessa tekee sellaisen, että vastaanottava henkilö kokee tulleensa kohdelluksi "palvelijana"?

Haluan myös korostaa, että PALVELIJOITA on aina kohdeltava ystävällisesti.  En todellakaan ymmärrä sellaista viittausta, jossa epäystävällistä tai asiatonta käyttäytymistä voisi verrata palvelijoille kuuluvaan kohteluun. Tiedän myös, että tukeutumalla toisen henkilön ammattitaitoon voi saada esim. ravintola-alalla parempaa palvelua, mutta vain siinä tapauksessa ettei henkilöllä ole kiire ja henkilö haluaa "palvella" asiakasta.

Palvelija on muinaisina aikoina ylimystölle työskennellyt sisätöissä ollut orja. Edes 100-vuotta sitten ei juuri enää puhuttu palvelijoista vaan kotiapulaisista, taloudenhoitajista, tai sitten niiden omilla ammattinimillä kuten kokki, kuski, puutarhuri, piika, renki yms. Näidenkään työolot eivät olleet mitenkään kehuttavat ennen nykyisiä työlainsäädäntöjä yms. mutta palvelija tosiaan terminä viittaa ihan lähtökohtaisseen eriarvoisuuteen ihmisenä.

Suomen kielessä palvelija nimenomaan tarkoittaa työntekijää, jolle maksetaan palkkaa. Orja on henkilö, jolle ei makseta palkkaa.

Kaikki ihmiset ovat samanarvoisia. Toiset ihmiset ovat yhteiskunnallisesti merkittävämmässä asemassa kuin toiset, mutta kyse ei ole ihmisarvosta.

Vierailija
145/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä usko heidän ajattelevan saavansa parempaa kohtelua vaan täsmälleen samaa kohtelua kuin ne mielistelijätkin. Ja näin sen tulisi olla. Sillä asiakkaan käytöksellä ei tule olla mitään merkitystä saatavaan palveluun, vain sillä itse asialla. Jos asiakas on töykeä ja riehuu, vartijat paikalle eikä mitään omankädenoikeutta antamalla huonoa palvelua kostoksi.

Harva ihminen on luonteeltaan ikävä huutaja, moni varmasti kyllästynyt aspan huonoon ja alentuvaan käytökseen.

Minulla on kokemus aspasta, joka ei suostunut minua kuuntelemaan, koska olen nainen. ”Tyttö hyvä, miten sinä osoitat minulle, että tämä ei toimi? Oletko laittanut pistokkeen seinään?” Täytyy sanoa, että keitti pahasti ja todellakin olisin huutanut ellei lapseni olisi ollut mukana. Soitin mieheni paikalle, poistuin lapsen kanssa ja aspa sai kuulla kunniansa. Miehenikään sentään huutanut tai kironnut, mutta varmasti aspa muistaa hänet. Aspalle varoitus, meille hyvitys.

20 alapeukkua tälle. Oliko tämä siis hyvää asiakaspalvelua, josta ei saisi valittaa?

Vierailija
146/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ystävällinen ja kohtelias asiakaspalvelutilanteissa. Poikkeuksena, kun joudut yhä uudestaan soittamaan tai laittamaan samasta asiasta sähköpostia. Kun sinulle on moneen kertaa vakuuteltu, että asia on kunnossa ja hoidettu. Lopulta tulee se tunne, ettei normaali puhe enää auta. Olen lähes huutanut luuriin ja niin asiat lopultakin on hoidettu. Pinna on pitkä, mutta ei loputon.

Sama täällä, en ymmärrä miten joillakin on varaa olla kuuntelematta asiakasta. Ilman asiakkaita ei olis yhtään yritystä. Yritykset ja työntekijät eivät elä sillä että keskenään ylimielisesti asiakkaita kohdellen puljaavat. Asiakas harvoin soittaa tai käy huvikseen. En ymmärrä myöskään yrityksiä jotka jättää asian hoitamisen puolitiehen. Esimerkiksi Telian kanssa asioin viime vuonna ja sain soittaa aspalle 7 kertaa ennen kuin netit ja muut toimi kuten oli sovittu. 7 kertaa!!! En todellakaan enää siinä vaiheessa ollut ystävällinen, en kyllä huutanutkaan mutta palautetta saivat. Todennäköisesti sielläkin on näitä tämänkin ketjun evvk-pikkupoikia ja pikkutyttöjä töissä, jotka vain naureskelee kun asiakas valittaa "turhasta".  Ei mitään kokemusta elämästä ja vielä vähemmän asiakaspalvelusta.

Nyt on vähän hankala kommentoida, koska et avaa millaisesta viasta oli kyse, mutta vianetsintä on yleensä aikamoista kokeile ja selvitä -peliä.

Meillä oli esim. koneellisessa ilmastoinnissa vika, joka korjattiin, mutta ilmeni taas parin viikon päästä. Ei tässä ollut kyse siitä, että että homma on tahallaan jätetty kesken, vaan ensimmäinen ratkaisu ei ole toiminut ja sen jälkeen siirrytty seuraavaan. Kyllä me sinne jouduttiin uudelleen soittamaan mutta lopulta saatiin ratkaisu. 

Samaan tapaan tuossa sinun tilanteessasi hommaa on todennäköisesti yritetty korjata useampaan kertaan. Se aspa ei myöskään korjaile mitään yhteyksiä, vaan laittaa pyynnön eteenpäin asiasta vastaavalle taholle ja siirtyy seuraavaan asiakkaaseen. Sinulla ei ole mitään konkreettista todistetta että kukaan olisi jättänyt työtään puolitiehen, mutta olet vain päättänyt asian olevan näin.

Se, että sinä olet epäystävällinen jollekin täysin sattumanvaraiselle työntekijälle, jolle tietokone on puhelusi arponut kertoo myös siitä, ettei sinullakaan sitä elämänkokemusta ole kertynyt, jos et ymmärrä miten suuri yritys toimii. 

Vierailija
147/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta palvelua saa, kun nauhoittaa keskustelun ja aspan todettua, että ei käy niin toistaa sen äänitteen ja kysyy, että oikeastiko haluat tämän pomollesi tiedoksi. Jostain syystä siinä vaiheessa palvelu pelaa ja tilanne korjataan.

Joo, niin varmaan. Yleensä aspat tekevät kaiken täsmälleen ohjeiden mukaan ettei pomot ala nillittämään. Aspan puolesta voisitte tulla ryöstämään vaikka koko puljun.

Tämä vaihtelee todella paljon. Joiltakin asiakaspalvelijoilta saa aivan todella ihanaa ja aurinkoista palvelua, jotkut tekevät vielä paljon ylimääräistäkin sen pakollisen minimin lisäksi. Sellaiset tilanteet jäävät aina mieleen. Valitettavasti olen kuitenkin itse törmännyt useammin aspoihin, joilla on naama väärinpäin heti palvelutilanteen alusta alkaen, eivätkä puhua pukahda mitään, vaikka tähän ei ole annettu mitään aihetta - en minä tai esim. kassalla edelläni olleet asiakkaat.

Ja sitten on niitä aspoja, jotka ovat ylimielisiä tai huokailevat kyllästyneesti, aivan kuin ihan asiallinen asiakas olisi maailman rasittavin ihminen. Jotkut jopa v*ttuilevat suoraan. Eli en nyt sanoisi, että "yleensä" aspat tekevät kaiken ohjeiden mukaan... Moni vaan tuntuu eksyneen ihan väärään ammattiin.

Vierailija
148/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa työssäni olen huomannut että hormonipöllyiset (raskaana olevat / tissimaitohuuruiset juuri synnyttäneet ´+ vaihdevuosi-ikäiset) naiset ovat pahimpia aikapommeja. Räjähtelevät ihan mitättömistä jutuista ennalta arvaamatta ja sitten kaikki on tietysti myyjän syytä. Nykyään jos näen lastenvaunujen romisevan ovesta, pakenen aina tilaisuuden tullen takahuoneeseen ja jätän kollegat selviytymään tilanteesta.

Vierailija
149/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä usko heidän ajattelevan saavansa parempaa kohtelua vaan täsmälleen samaa kohtelua kuin ne mielistelijätkin. Ja näin sen tulisi olla. Sillä asiakkaan käytöksellä ei tule olla mitään merkitystä saatavaan palveluun, vain sillä itse asialla. Jos asiakas on töykeä ja riehuu, vartijat paikalle eikä mitään omankädenoikeutta antamalla huonoa palvelua kostoksi.

Harva ihminen on luonteeltaan ikävä huutaja, moni varmasti kyllästynyt aspan huonoon ja alentuvaan käytökseen.

Minulla on kokemus aspasta, joka ei suostunut minua kuuntelemaan, koska olen nainen. ”Tyttö hyvä, miten sinä osoitat minulle, että tämä ei toimi? Oletko laittanut pistokkeen seinään?” Täytyy sanoa, että keitti pahasti ja todellakin olisin huutanut ellei lapseni olisi ollut mukana. Soitin mieheni paikalle, poistuin lapsen kanssa ja aspa sai kuulla kunniansa. Miehenikään sentään huutanut tai kironnut, mutta varmasti aspa muistaa hänet. Aspalle varoitus, meille hyvitys.

20 alapeukkua tälle. Oliko tämä siis hyvää asiakaspalvelua, josta ei saisi valittaa?

Veikkaanpa että nuo peukut kohdistuu tuohon syytökseen siitä, että huuto on aspan omaa syytä. Täysin sairas logiikka, että se sisään juokseva nistin käytös on jollain lailla henkilökunnan syytä.

Vierailija
150/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä raivostuin kerran kelan pellelle, joka jätti minut ilman rahoja, jotka minulle kuuluivat. Odottelin veronpalautuksiani ja siksi rahatilanne oli tilapäisesti heikko. Ja tämän takia ne nimenomaiset rahat olivat sillä hetkellä minulle erittäin tärkeitä. Silloin minulla paloi pinna aivan täysin. Ihan silkkaa kiusantekoa tuollainen toistuva hylättyjen päätösten lähettely aiheettomasti.

"Kelan rahat jotka kuuluvat mulle". Voi jeesus sentään mihin on ajattelu mennyt. Ei ne ole mitään sinun rahoja, ne on tukimuoto jota voi käyttää äärimmäisessä hädässä. Mene töihin ja tienaa omat rahasi, ne ovat "sinun" rahoja sen jälkeen kun olet tienannut ne perse hiessä.

Vierailija
151/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun niin se valitettavan usein tuntuu menevän, että hankalaksi heittäytyviä palvellaan vähän extraa, ja asialliset jätetään huomiotta. Mikä on siis täysin nurin kurista. Oikein erityisesti nuollaan vaikean ja hyödyttömän henkilön percettä siinä, kun taasen helppo ja kiva asiakas päättää olla koskaan enää tulematta (koska häntä ei huomattu, koska hänen tilauksensa unohdettiin, jne.). Ei ole mikään tappio jos kuspäät äänestää jaloillaan. Hyviä ei kannata menettää.

Olet aivan oikeassa. Tuota vaihetta on kuitenkin saattanut edeltää se ystävällisesti suoritettu asiointi, joka ei ole johtanut yhtään mihinkään. Saattaa olla, että samasta asiasta on valitettu jo useitakin kertoja ja asiakas on kerta toisensa jälkeen yrittänyt kokeilla tilanteen "muka" korjaavia neuvoja. Lähes aina vasta tiukka ja vaativa asiointi johtaa epäkohdan korjaamiseen, jossa vaiheessa asiakas on tietenkin m**kku ... ja asiakaskin ymmärtää hakeutua toisen yrittäjän asiakkaaksi.

Suomessa hyväksytään vain positiivinen palaute ja tyytymättömät äänestäkööt tossuillaan. On täysin selvää, että suomessa harvat yrittäjät edes haluavat pitää asiakkaansa tyytyväisenä. Heille asiakaspalvelu päättyy kun maksu on suoritettu ja aika ajoin perustetaan uusi yritys.

Meillä kyllä näkyy aiemmat asioinnit tietokannassa, ja joskus asiakas ottaa samasta asiasta miljoona kertaa yhteyttä, kun ei halua myöntää olevansa väärässä.

Silloin firmanne rikkoo tietosuojaa. Asiakkaista ei saa pitää rekisteriä heidän tietämättään.

Jokainen, joka epäilee firman tallentavan asiakkaista tuon kaltaista (tai muutakaan) tietoa, ottakoon yhteyttä tietosuojavaltuutettuun. Sieltä kyllä tehdään tarkastus epäiltäessä tietosuojalain rikkomusta. Jehovan todistajatkaan eivät saa vihkoihinsa tehdä merkintöjä yrittäessään käännyttää ihmisiä.

Miten niin tietämättään? Miten ihmeessä sinä ajattelit että asiakastilit toimivat, jos niihin ei saa laittaa mitään tietoja? Miten asiakas esim. tilaa verkkokaupasta jotain ilman, että firmalle jää asiakkaan tiedot muistiin? Osoitteeseen X henkilölle X kiitos? Ei varmaan ihan löydä perille.

Jehovantodistajat kiertelevät ja tekevät merkintöjä ihmisistä, jotka eivät halua olla mitenkään heidän kanssaan tekemisissä. Asiakaspalvelijat keskustelevat ihmisten kanssa, jotka nimenomaan hakeutuvat heidän kanssaan tekemisiin. 

Asiakas saa EU:n tietosuojalainsäädännön perusteella pyytää tietojaan poistettavaksi, mutta silloin loppuu myös kaikki vastuu asiakkuudesta, koska sitä ei enää ole. Silloin siellä ei myöskään näy maksutietoja, eikä menneitä ostoksia, koska ne on kaikki pyyhitty pois. 

https://tietosuoja.fi/etusivu

Otapa selvää mitä tietoja voit tallentaa niihin asiakasrekistereihin. Nyt ei ollut kyse mistään maksutiedoista ymv. , ei sinne voi myöskään tallentaa asiakkaan yhteydenottoja ilman, että niistä erikseen mainitaan yhteyttä otettaessa. esim. sähköpostit/puhelut tallennetaan jne.

Eräs autoliike joutui myrskyn silmään, kun tallensi asiakkaan kohdalle "asiakas on mulkku"

Yhteydenottojen tallentaminen ei riko tietosuojalakia.

Kyllä rikkoo, mikäli asiakas ei ole saanut tietoa tallentamisesta. Asiakasrekisterissä olevat tiedot pitää näkyä myös asiakkaalle.

Vierailija
152/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun niin se valitettavan usein tuntuu menevän, että hankalaksi heittäytyviä palvellaan vähän extraa, ja asialliset jätetään huomiotta. Mikä on siis täysin nurin kurista. Oikein erityisesti nuollaan vaikean ja hyödyttömän henkilön percettä siinä, kun taasen helppo ja kiva asiakas päättää olla koskaan enää tulematta (koska häntä ei huomattu, koska hänen tilauksensa unohdettiin, jne.). Ei ole mikään tappio jos kuspäät äänestää jaloillaan. Hyviä ei kannata menettää.

Olet aivan oikeassa. Tuota vaihetta on kuitenkin saattanut edeltää se ystävällisesti suoritettu asiointi, joka ei ole johtanut yhtään mihinkään. Saattaa olla, että samasta asiasta on valitettu jo useitakin kertoja ja asiakas on kerta toisensa jälkeen yrittänyt kokeilla tilanteen "muka" korjaavia neuvoja. Lähes aina vasta tiukka ja vaativa asiointi johtaa epäkohdan korjaamiseen, jossa vaiheessa asiakas on tietenkin m**kku ... ja asiakaskin ymmärtää hakeutua toisen yrittäjän asiakkaaksi.

Suomessa hyväksytään vain positiivinen palaute ja tyytymättömät äänestäkööt tossuillaan. On täysin selvää, että suomessa harvat yrittäjät edes haluavat pitää asiakkaansa tyytyväisenä. Heille asiakaspalvelu päättyy kun maksu on suoritettu ja aika ajoin perustetaan uusi yritys.

Meillä kyllä näkyy aiemmat asioinnit tietokannassa, ja joskus asiakas ottaa samasta asiasta miljoona kertaa yhteyttä, kun ei halua myöntää olevansa väärässä.

Silloin firmanne rikkoo tietosuojaa. Asiakkaista ei saa pitää rekisteriä heidän tietämättään.

Jokainen, joka epäilee firman tallentavan asiakkaista tuon kaltaista (tai muutakaan) tietoa, ottakoon yhteyttä tietosuojavaltuutettuun. Sieltä kyllä tehdään tarkastus epäiltäessä tietosuojalain rikkomusta. Jehovan todistajatkaan eivät saa vihkoihinsa tehdä merkintöjä yrittäessään käännyttää ihmisiä.

Tää voi tulla sulle yllätyksenä, mutta kaikki asiat eivät ole kaupan kassoja.

Missä niin väitettiin? Kaupan kassat eivät rekistereitä ylläpidä tai edes katsele.

Vierailija
153/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä näiden asiakkaiden ajatusmaailma on samanlainen kuin miesten, jotka baarissa haukkuvat naista ja olettavat sitten pääsevänsä tämän pöksyihin? Lytätään ulkonäkö, pukeutuminen, älykkyys ja kaikki muukin mahdollinen... Ja sitten kruunataan roustaus kysymällä: "Noniin beibi, meille vai teille?"

Vierailija
154/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaanpa että nuo peukut kohdistuu tuohon syytökseen siitä, että huuto on aspan omaa syytä. Täysin sairas logiikka, että se sisään juokseva nistin käytös on jollain lailla henkilökunnan syytä.

Siinä kuvattiin tapaus, jossa nimenomaan olisi ollut.

Vierailija
155/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä näiden asiakkaiden ajatusmaailma on samanlainen kuin miesten, jotka baarissa haukkuvat naista ja olettavat sitten pääsevänsä tämän pöksyihin? Lytätään ulkonäkö, pukeutuminen, älykkyys ja kaikki muukin mahdollinen... Ja sitten kruunataan roustaus kysymällä: "Noniin beibi, meille vai teille?"

Ohis,mutta tämähän oli se yksi iskutaktiikka jota jotkut "lisensoidut naistenkaatajat" oikein kouluttivat epävarmemmille pelleille. Että ensin tylytetään ja suorastaan haukutaan nainen, mikä herättää naisen kiinnostuksen ja sitten pokataan tämä petiin. Melkoista aivopanoa. Ei toimi kylläkään täysjärkisiin naisiin pätkän vertaa.

Vierailija
156/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia kuitenkin on, vaikka se ei ole oikein, että ikävät ja pelottavat asiakkaat saavat helpommin tahtonsa läpi. Yksittäinen aspa on itku silmässä kun luonnevikainen alkaa vainoamaan ja kiusaamaan. Mieluummin annetaan sitten periksi että päästään eroon. Koskee myös terveydenhuoltoalaa ja sosiaalityöntekijöitä. Kiltit ja nöyrät eivät välttämättä saa täyttä palvelua, koska heillä ei ole samanlaista pelotetta. 

Mistäkö tiedän? No..

Vierailija
157/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin tietämättään? Miten ihmeessä sinä ajattelit että asiakastilit toimivat, jos niihin ei saa laittaa mitään tietoja? Miten asiakas esim. tilaa verkkokaupasta jotain ilman, että firmalle jää asiakkaan tiedot muistiin? Osoitteeseen X henkilölle X kiitos? Ei varmaan ihan löydä perille.

Jehovantodistajat kiertelevät ja tekevät merkintöjä ihmisistä, jotka eivät halua olla mitenkään heidän kanssaan tekemisissä. Asiakaspalvelijat keskustelevat ihmisten kanssa, jotka nimenomaan hakeutuvat heidän kanssaan tekemisiin. 

Asiakas saa EU:n tietosuojalainsäädännön perusteella pyytää tietojaan poistettavaksi, mutta silloin loppuu myös kaikki vastuu asiakkuudesta, koska sitä ei enää ole. Silloin siellä ei myöskään näy maksutietoja, eikä menneitä ostoksia, koska ne on kaikki pyyhitty pois. 

https://tietosuoja.fi/etusivu

Otapa selvää mitä tietoja voit tallentaa niihin asiakasrekistereihin. Nyt ei ollut kyse mistään maksutiedoista ymv. , ei sinne voi myöskään tallentaa asiakkaan yhteydenottoja ilman, että niistä erikseen mainitaan yhteyttä otettaessa. esim. sähköpostit/puhelut tallennetaan jne.

Eräs autoliike joutui myrskyn silmään, kun tallensi asiakkaan kohdalle "asiakas on mulkku"

Miten sähköposteja voi vastaanottaa ilman, että ne tallentuvat? Siis joku katoava pikaviesti tulee joltain, jolle ei siis voi vastata koska nimeä, eikä yhteystietoja ei ole? Nänkö se sinusta toimii? Sähköposti on jo ihan määritelmällisesti tallentuva viestintäväline, joten ei sitä tarvitse aikuiselle ihmiselle kertoa. 

"Myrskyn silmä" ei ole mikään tuomioistuin, asiakas saa ihan vapaasti loukkaantua mistä haluaa. Noilla sanoin ei kyllä alustoille ole tapana kirjoittaa, mutta joka yhteydenotosta, ihan kaikessa asiakaspalvelussa, jää merkintä ja maininta mistä ollaan puhuttu. "Puhelu päättynyt asiattoman kielenkäytön vuoksi" on ihan normimerkintä, jos näin on jouduttu tekemään.

Vierailija
158/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit yllättyä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mitä teen näissä ketjuissa, kun päällimmäinen olotila lukemisen jälkeen on jotain huvittuneen ja pahoinvoivan sekoitusta. Täälläkin on jo useampi sellainen kommentti, josta oikein paistaa läpi se, millaiset sekopäiset alistusfantasiat joillain tyhjäpäillä on ja millaisella ennakkoasenteella sinne tiskille marssitaan. Ovatko nämä siis aikuisia ihmisiä, jotka tosissaan luulevat, että ketään kiinnostaa huvin vuoksi siellä tiskin takana heittäytyä hankalaksi ja vaikeaksi? Luuletteko, että he siitä teidän seurasta niin hirveästi nauttivat, että siksi ovat ”hankalia” - viettääkseen mahdollisimman paljon aikaa teidän kanssa? Uskokaa pois, kyllä sillä palkalla haluaa jokaisesta asiakkaasta vain mahdollisimman nopeasti eroon.

Tällaista alentavaa ja ylimielistä käytöstä esiintyy muuten jostain syystä vain niillä, jotka eivät itse ole menestyneet elämässä millään tavalla tai saavuttaneet oikein mitään. Kai se on joku ylemmyydentunto, etsitään vaikka edes jostain kivenkolosta väkisin joku, joka voisi ehkä etäisesti olla vaihteeksi siellä ”alapuolella” - kun omassa elämässä vaimo kiusaa ja lapset kiusaa ja pomo kiusaa ja työkaveritkin nauraa niin on mukavaa käydä huutamassa välillä jollekin.

Vierailija kirjoitti:

...Mullekin on joskus osunut asiakkaita jotka on ollut korostetun töykeitä ja veemäisiä alusta saakka,...

Minua ihmetyttää nämä "asiakaspalvelijat", jotka eivät osaa ottaa asiaa asiana ... vaan tilanne menee siihen, että vain asiakaspalvelijaa miellyttävästi annettu palaute johtaa tilanteen korjaamiseen. Ellei asiakas miellytä asiiakaspalvelijaa, niin turha kuvitella, että epäkohta korjattaisiin.

Vähän samalla tavalla kuin eräs kampaaja jossakin esitti mielipiteensä, että ei tykkää asiakkaista, jotka kohtelee palvelijana. Miten niin palvelijana - pitäähän asiakkaan kertoa, mitä hän haluaa kampaajan tekevän hiuksille. Eihän kampaajatkaan tykkää asiakkaista, jotka eivät tiedä mitä haluavat, koska harvat niin sanosti vapaat kädet antavat asiakkaat todella tarkoittavat sitä. Esittääkö joku asiakkaista jotain asiakaspalveluun liittymätöntä palvelua?

Kyllä esittää. 

Asiakkaat eivät monesti ymmärrä lainkaan kelle kukakin on töissä ja mikä on toimenkuva. Saatetaan tulla valittamaan ihan eri firmasta, jolle ei olla edes töissä.

Esimerkkinä: asiakas on kysynyt kaupan kassalta bussiaikataulua ja suuttunut, kun sitä ei ole tiedetty. "Ennenvanhaan sentään sai palvelua" Ei siis käsitetä, ettei tällaista tietoa ole automaattisesti millään kassalla, eikä hän voi (tai edes saa) työaikanaan alkaa hoitamaan mitään liikkenneinfon töitä. Jos nyt on ihan joku vaivainen eksynyt mummeli, tai lapsi kyseessä ja töiltä ehtii, niin voi sitä kai reittioppaasta näyttää miten bussi kulkee, mutta tämä ei tosiaan kuulu tuon henkilön vastuulle mitenkään.

Kyllähän tuon kaltaisessa tilanteessa kaikki ymmärtää, että asiakkaan käsitys palvelusta on täysin kohtuuton. Ainahan voi kysyä ja joskus sen oikean vastauksen saa yllättävästä paikasta, mutta eihän kukaan kysyjä voi suuttua ellei tieto kuulu edes henkilön toimenkuvaan.

Mua myös vituttaa se, että kun omalta työpaikaltani ei tiettyä juttua tai tuotetta löydy, niin sitten ruvetaan kyselemään, että mistäköhän tälläisen voisi sitten löytää? - EI KUULE V***U KIINNOSTA. PISTE.

En ymmärrä miksi minun pitäisi tietää kaikkien kaupungin myymälöiden ja liikkeide tuotevalikoimat vain siltä varaa, että joku urpå saa etsimänsä tuotteen. Omankin putiikin artikkeleissa on ihan riittävästi muistamista. Että haistakaa vaan huilu ja etsikää itse.

Ja lisäyksenä edelliseen. Nykyään vaikka tietäisinkin, niin en kerro. Ei ole minun asiani toimia yleisenä neuvonantajan muiden firmojen eduksi.

Tässäpä helmi asiakaspalvelijana. Varmasti firmalle hyvä käyntikortti. Hoitakaa kuulkaa vaan asianne, mitään ylimääräistä pohdiskelua tai jutustelua hän ei siedä ja näyttää sen myös kehonkielellään. 

Eläköön robottivallankumous!

Näyttää ottavan sulla koville, kun aspat ei olekaan valmiita nuolemaan maata sun jalkojen alla.

Olet vain ammattitaidoton. Etkä hallitse asiallista kanssakäymistä, niskojen nakkelu kyllä luonnistuu.

Suosittelen alan vaihtoa, aloituksiasi on palstalla sen verran tiheään.

Söpö loukkausyritys, mutta en ole tehnyt AV:lle yhtäkään aloitusta elämäni aikana.

Äläkä huoli, en ole vuosiin työskennellyt aspana, se oli vain opiskeluvuosien sivuhommaa. Suuni kyllä avaan asiakkaana, jos joku k-pää asiakas alkaa kiusata aspaa, joten ehkäpä me kuitenkin törmäämme.

Sitä odotellessa!!!! Sivullinenkin vielä tulisi asiakasta kiusaamaan, en sinuna kuule tulisi!

Kyllä nyt pelottaa. Miten mahtaa tulla illalla uni.

Tollainen AV-palstalla ulisija ja aspoille raivoava on todellisuudessa niin munaton, että sulta tulisi pissat housuun kun joku sanoisi sulle ”pöö”.

Tähän ketjuun on näköjään pesiytynyt teinityttönen, kommenttien tasosta päätellen :D

Kun argumentit loppuu, mennään henkilökohtaisuuksiin kuten teinit. Sääliksi käy työnantajaa jos tämä oikeasti on työsuhteessa. 

Sanoo väkivallalla (AV-palstalla) uhkaileva ihminen.

Pakko muuten huomauttaa, että aika komeasti häviät tässä keskustelussa ”teinitytölle”.

Huomautan että syytät viatonta, olen asianomainen. Väkivallasta ei ollut puhe, mutta olen oppinut pitämään puoleni, olen kovaääninen ja nainen. Enkä koskaan käyttäydy huonosti, mutta puolustaudun saadessani huonoa kohtelua. Joten ei kannata kokeilla onneaan.

Niin, olet tottunut kiusaamaan aspoja, koska he eivät

voi puolustaa itseään työnsä takia. Toinen asiakas sen sijaan voi.

Että anna tulla vaan. Minun silmissäni sinun kaltaisesi ovat alinta kastia, et sä mulle pärjää, edes sanallisesti.

Sellaista voimaantumista sanasepolta.

Vierailija
159/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiasia kuitenkin on, vaikka se ei ole oikein, että ikävät ja pelottavat asiakkaat saavat helpommin tahtonsa läpi. Yksittäinen aspa on itku silmässä kun luonnevikainen alkaa vainoamaan ja kiusaamaan. Mieluummin annetaan sitten periksi että päästään eroon. Koskee myös terveydenhuoltoalaa ja sosiaalityöntekijöitä. Kiltit ja nöyrät eivät välttämättä saa täyttä palvelua, koska heillä ei ole samanlaista pelotetta. 

Mistäkö tiedän? No..

Minäkin tiedän ammattini puolesta, minkälaisilla tempuilla ihmiset voi päästä jonon ohi sosiaalipalveluiden suhteen. Meillähän ei siis ole mitään hyvävelijärjestelmää..eiku öö..

Vierailija
160/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voih, itse olen hyvin ystävällinen ihminen noin yleisesti, mutta on kyllä kantapään kautta pitänyt oppia olemaan veemäinen tietyissä tilanteissa. Esim. ostin tonnin arvoisen kameran, joka alkoi sammuilemaan itsestään. Asiakaspalvelija koitti vierittää vastuuta minulle, väitti ettei vika kuulu takuun piiriin ja pyysi laittamaan sähköpostia myymälän asiakaspalveluun ja kameran valmistajalle. Vaikka siis olin tullut fyysisesti paikan päälle kameran kanssa, jotta asia tulisi hoidettua kasvotusten tämän asiakaspalvelijan kanssa, joka todennäköisesti on sama tyyppi, joka vastaa sähköposteihin. 

Nostin sellaisen älämölön, että jopas alkoi tapahtua. Ja tämä älämölö oli sitä, että hyvin tiukkaan sävyyn kertasin tälle tyypille kuluttajan oikeuksistani sekä myymälän vastuusta, ja vaadin saada kamerani huoltoon niin ettei minulle koidu siitä kuluja ja vaadin, että liike ottaa vastuun myymänsä tuotteen viallisuudesta. Ottivat sitten kameran huoltoon ja parin päivän päästä mulle ilmoitettiin, että tottakai asia järjestyy. Kamera saatiin huollettua takuun piikkiin, niin kuin kuuluukin. 

Vaisumpi asiakas olisi palannut rikkinäisen kameran kanssa kotiin ja nieleskellyt pettymystään. 

Eli tässä yksi lukuisista esimerkeistä, jossa "veemäisyys" on palkittu. 

Se on juuri näin! Miten sitä ennen sanottiinkaan: "kiltti lapsi ei saa koskaan mitään, koska on kiltti."

Itse olen joutunut turvaamaan omaiseni etuja terveydenhuollossa. En ole periaatteellisesti kyllä yhtään aggressiivisen palvelun vaatija, mutta sairaanhoitajana tiedän eräitä asioita joiden perusteella pystyin tajuamaan, että nyt jätetään kiltti isä kunnolla tarkastamatta, koska on kiltti ja nöyrä. Käänsin kivet ja kannot, olin ikävä ja vihainen ja vaativa, jonka jälkeen tutkimuksia alkoi löytyä. Osastollehan se siitä vietiin, jossa paljastui isompi sairaus. Jos en olisi ollut sellainen, olisi hänet passitettu kotiin ja asia huomattu vasta kun se olisi ehtinyt mennä liian pitkälle.