Oikeastiko jotkut kuvittelevat saavansa aspalta parempaa palvelua olemalla hankala?
En todellakaan vaivaudu tekemään mitään muuta kuin minimin hankalan asiakkaan eteen, enkä edes sitä, jos asiakas ei osaa olla kiroilematta ja haukkumista.
Katsellaan sitten, kun käytöstavat ovat kunnossa.
Kommentit (226)
Asiakas voi saada tahtonsa läpi huutamalla kerran max pari aiheuttamansa shokin ja hämmennyksen turvin. Mutta jos hän uudestaan tulee samaan paikkaan samalle aspalle voi vastaanotto ollakin vähän eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan yhtä huonoa palvelua aspasta saa vaikka kuinka nöyristelisi, ette te tee muutenkaan kuin sen ihan minimin, vaikka lakki kourassa pyytelisi. Jos edustamasi yritys on myynyt pask*a, niin teillä on velvollisuus hoitaa asia kuntoon, vaikka asiakas olisi millä päällä tahansa.
En nöyristele mutten myöskään v*ttuile. esitän asiani asiallisesti ja kiitän avusta kun sitä saan, ja koska kohtelen aspaa kuin ihmistä enkä palvelijaa niin asioilla on tapana järjestyä hyvin helposti. Olen itsekin ollut aspana ja nimnomaan siinä osassa kelle huudettiin ja räyhättiin ihan suotta, se kasvattaa paksua nahkaa. Siksi EN KOSKAAN käyttäydy sillä lailla ja olen saanut todella ystävällistä palvelua.
Näin. Kukaan joka on ollut töissä aspassa ei viitsi huutaa toiselle aspalle. Harvemmin se asiakkaan ongelma on sen tietyn aspan vika esim kaupoissa.
Mullakin on aina onnistunut kaikki ihan hyvin, kun vain olen asiallinen. Suomessa on todella pitkäpinnaiset ja kivat aspat noin keskimäärin. Asiakkaat taas... Jos samalla asenteella yrittäisi hoitaa asiaansa vaikka Italiassa niin äkkiä pistää myyjä putiikista vähintään samalla temperamentilla pihalle.
Taas tulee mieleen, että jokainen suomalainen pitäisi pakottaa pariksi kuukaudeksi töihin aspaan.
Olen ollut aspassa töissä.
Vain kerran kohtasin huutavan asiakkaan. Hänen juttunsa olivat niin sekavia, että taisi olla jotain isompaa ongelmaan hänellä. Vähän säikähdin, mutta en ottanut henkilökohtaisesti.Joillakin asiakkailla oli negatiivisia kokemuksia, joita purkivat asiaspalvelutilanteessa. Heidän ärtymyksensä oli ihan ymmärrettävää, enkä kokenut että he olisivat raivonneet minulle. Asiat sujuivat hyvin kun asetuin heidän puolelleen ja yhdessä mietittiin miten asia olisi parasta korjata.
Jos asiakaspalvelutyössä tuntuu, että asiakkaat aina raivoaa, niin kannattaa oikeasti tarkistaa omaa asennettaan tai hakeutua muualle töihin.
Et varmaan ole ollut kaupan kassalla. Kyllä viikottain ihan asiakkaana saa todistaa mitä ihmeellisimpiä tilanteita, joissa asiakas yrittää nöyryyttää myyjää tai hyllyttäjää. Pahimpia sellaiset ryönäpuljut kuin Tokmanni ja puuilo. Aina joku huutamassa.
Voin allekirjoittaa ap:n alkuperäisen ajatuksen. Kyllä se pitää paikkansa, että jos asiakas huutaa ja raivoaa, niin hoidetaan kyllä pakolliset asiat mutta vain ne, ei mitään ylimääräistä. Jos taas asiakas on asiallinen ja ystävällinen, niin käännetään kyllä jokainen kivi ja yritetään löytää vaikka vähän epätavallisempikin ratkaisu. Ja vaivannäön lisäksi kivalle asiakkaalle pistetään mukaan myös jotain pientä ekstraa, että tulee hyvä mieli.
Monella asiakaspalvelijalle huutajalla tuntuu olevan hukassa mitä "asiakkaan oikeassa oleminen" oikeasti tarkoittaa. Se EI tarkoita sitä, että asiakkaan pitäisi aina saada kaikki haluamansa. Alkuperäinen lause kun oli kokonaisuudessaan “The customer is always right, in matters of taste".
Eli esim. jos asiakas haluaa ostaa vaatekaupasta vaatteen, joka ei istu yhtään ja näyttää hänen päällään aivan hirveältä, niin silloin myyjä voi myötäillä, vaikka olisi eri mieltä. Mutta asiakkaalla EI ole oikeutta vaatia sitä vaatetta alehintaan tai ilmaiseksi.
Jostain syystä tuosta lausahduksesta on jäänyt maailmaa kiertämään vain tuo alkuosa ja ihmiset ymmärtävät sen aivan väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei kuulu asiakaspalvelutyöhön.
Voi kyynel. Tunnen alani, tarjoamamme palvelun ja siihen liittyvät ehdot paremmin kuin hyvin, enkä tee virheitä asiakkaiden kanssa. Mukavalle asiakkaalle kuitenkin menen huomattavasti pidemmälle ja yritän saada hommat hoidettua kerralla, kun taas vittumaiselle asiakkaalle ilmoitan, että asia katsotaan ja että voi mennä jonkin aikaa, enkä pidä mitään kiirettä kusipään asioiden hoitamiselle.
No tuostahan on firmalle vain haittaa.
Asiat tulevat yhtälailla hoidetuksi, mutta kusipään asian hoitamiseen voi mennä pari päivää (aikarajojen puitteissa), kun taas kivan asiakkaan asian hoitamiseen maksimissaan puoli tuntia. Asiakkaat voivat itse käytöksellään päättää, hoidetaanko asiat nopeasti vai hitaasti.
Jep. Jopa virkamiehenä voin myöntää että näin se menee. Jos perjantaina 16.00 tehtävälistalla on kivan "asiakkaan" pyyntö jossa menee 10min hoidan sen pois. Jos siellä on m*lkun pyyntö johon menee 5min niin saa odottaa maanantaihin.
Tosin näiden raivoasiakkaiden palveluaika mulla loppuu muutenkin 15.50. Opetelkoot käyttäytymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan yhtä huonoa palvelua aspasta saa vaikka kuinka nöyristelisi, ette te tee muutenkaan kuin sen ihan minimin, vaikka lakki kourassa pyytelisi. Jos edustamasi yritys on myynyt pask*a, niin teillä on velvollisuus hoitaa asia kuntoon, vaikka asiakas olisi millä päällä tahansa.
En nöyristele mutten myöskään v*ttuile. esitän asiani asiallisesti ja kiitän avusta kun sitä saan, ja koska kohtelen aspaa kuin ihmistä enkä palvelijaa niin asioilla on tapana järjestyä hyvin helposti. Olen itsekin ollut aspana ja nimnomaan siinä osassa kelle huudettiin ja räyhättiin ihan suotta, se kasvattaa paksua nahkaa. Siksi EN KOSKAAN käyttäydy sillä lailla ja olen saanut todella ystävällistä palvelua.
Näin. Kukaan joka on ollut töissä aspassa ei viitsi huutaa toiselle aspalle. Harvemmin se asiakkaan ongelma on sen tietyn aspan vika esim kaupoissa.
Mullakin on aina onnistunut kaikki ihan hyvin, kun vain olen asiallinen. Suomessa on todella pitkäpinnaiset ja kivat aspat noin keskimäärin. Asiakkaat taas... Jos samalla asenteella yrittäisi hoitaa asiaansa vaikka Italiassa niin äkkiä pistää myyjä putiikista vähintään samalla temperamentilla pihalle.
Taas tulee mieleen, että jokainen suomalainen pitäisi pakottaa pariksi kuukaudeksi töihin aspaan.
Olen ollut aspassa töissä.
Vain kerran kohtasin huutavan asiakkaan. Hänen juttunsa olivat niin sekavia, että taisi olla jotain isompaa ongelmaan hänellä. Vähän säikähdin, mutta en ottanut henkilökohtaisesti.Joillakin asiakkailla oli negatiivisia kokemuksia, joita purkivat asiaspalvelutilanteessa. Heidän ärtymyksensä oli ihan ymmärrettävää, enkä kokenut että he olisivat raivonneet minulle. Asiat sujuivat hyvin kun asetuin heidän puolelleen ja yhdessä mietittiin miten asia olisi parasta korjata.
Jos asiakaspalvelutyössä tuntuu, että asiakkaat aina raivoaa, niin kannattaa oikeasti tarkistaa omaa asennettaan tai hakeutua muualle töihin.
Et varmaan ole ollut kaupan kassalla. Kyllä viikottain ihan asiakkaana saa todistaa mitä ihmeellisimpiä tilanteita, joissa asiakas yrittää nöyryyttää myyjää tai hyllyttäjää. Pahimpia sellaiset ryönäpuljut kuin Tokmanni ja puuilo. Aina joku huutamassa.
Tämä tosiaan riippuu hyvin paljon siitä, missä on töissä.
Jos on kyseessä paikka johon kuka tahansa voi kävellä sisään, niin kuin esim, joku kauppa on asiakkaat yleensä kamalampia. Jos taas työskentelee jossain konferenssikeskuksen neuvonnassa niin asiakkaina on vaan niitä kokoukseen tulevia, niin mitä ne nyt siellä huutaisi? Tuossa duunissa ei myöskään käsitellä asiakaspalautuksia tai mitään muutakaan kiistanalaista, eli hyvin harvoin joutuu tällaista sietämään.
Tietysti myös työnantajan toimialalla on väliä, varmaankin joku Kelan puhelinpalvelija saa astetta enemmän huutoa, kun jonkun puutarhasuunniteluliikkeen asiakaspalvelija.
Vaikea ottaa asiakkaan puoli tilanteissa, joissa asiakas on tahallaan rikkonut sopimusehtoja.