Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeastiko jotkut kuvittelevat saavansa aspalta parempaa palvelua olemalla hankala?

Vierailija
15.12.2021 |

En todellakaan vaivaudu tekemään mitään muuta kuin minimin hankalan asiakkaan eteen, enkä edes sitä, jos asiakas ei osaa olla kiroilematta ja haukkumista.
Katsellaan sitten, kun käytöstavat ovat kunnossa.

Kommentit (226)

Vierailija
81/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä usko heidän ajattelevan saavansa parempaa kohtelua vaan täsmälleen samaa kohtelua kuin ne mielistelijätkin. Ja näin sen tulisi olla. Sillä asiakkaan käytöksellä ei tule olla mitään merkitystä saatavaan palveluun, vain sillä itse asialla. Jos asiakas on töykeä ja riehuu, vartijat paikalle eikä mitään omankädenoikeutta antamalla huonoa palvelua kostoksi.

Harva ihminen on luonteeltaan ikävä huutaja, moni varmasti kyllästynyt aspan huonoon ja alentuvaan käytökseen.

Minulla on kokemus aspasta, joka ei suostunut minua kuuntelemaan, koska olen nainen. ”Tyttö hyvä, miten sinä osoitat minulle, että tämä ei toimi? Oletko laittanut pistokkeen seinään?” Täytyy sanoa, että keitti pahasti ja todellakin olisin huutanut ellei lapseni olisi ollut mukana. Soitin mieheni paikalle, poistuin lapsen kanssa ja aspa sai kuulla kunniansa. Miehenikään sentään huutanut tai kironnut, mutta varmasti aspa muistaa hänet. Aspalle varoitus, meille hyvitys.

En tiedä onko kukaan luonteeltaan ikävä huutaja, mutta se huuto alkaa monesti heti alusta alkaen, joten mistään huonoa, tai alentavaa käytöstä ei olla päästy edes osoittamaan. Tämän huomaa hyvin konkreettisesti esim. puhelinpalvelussa, jossa ei ole monesti kerennyt edes esittelemään itseään, kun se huuto jo alkaa. Yllättyisit kovasti, kuinka inhottavia ihmiset saattavat olla.

Huonoja aspoja on toki olemassa, mutta niissä on sentään aika tiukka "siivilä" jonka läpi mennään, heidät on siihen homman jonkun toimesta rekrytty. Asiakas taas on kuka tahansa kadun kulkija, joten kumpi heistä noin keskimäärin on se todennäköisempi sekopää? Asiakkaita on siis kaiken maailman moniongelmaiset ja nistit, eli aika ikävää sinulta olettaa huudon johtuvan lähtökohtaisesti itse aspasta. 

Mitään "kostoksi" huonoa palvelua ei anneta, mutta ei myöskään tehdä mitään ylimääräistä, eikä huutavalla asiakkaalle tarvitse olla ystävällinen, perus asiallisuus riittää. Asiakasta saa myös kieltäytyä palvelemasta, eri firmoilla on eri ohjeet tähän, mutta yleensä henkilökohtaisuuksiin meneminen johtaa samantien käskyyn poistua, 

Kuitenkin monissa yhteyksissä asiakaspalvelijat ovat kertoneet, että huonosti käyttäytyvän asiakkaan valitus ei johda mihinkään.

Itsekkin kirjoitat ettet tee mitään ylimääräistä, jolla luultavasti tarkoitat, että asiallisuus loppuu valituksen kuuntelemiseen. Oletan kuitenkin, että täysin asiatonta palautetta et edes vastaanota.

Nuorempana kävelin Anttilan ovesta sisään  ja huomioni kiinnitti asiakaspalvelupisteessä olevan henkilön katse minuun ja sen jälkeinen elekieli. Toki katsoin asiakaspalvelijaa hämmästyneenä ja mietin, miten kauppaan menemiseni voi johtaa moiseen käytökseen. Lähempänä asiakaspalvelijaa siirsin katseeni kulkusuuntaan ja näin asiakaspalvelijan hämmästyksen. Jälkeenpäin ymmärsin, että ovesta tullessa asiakaspalvelija oli päättänyt, että tuossa tulee v****mainen asiakas valittamaan jostakin ja hän vain otti valmiusasemat.

Mielestäni asiakaspalaute pitää antaa asiallisesti, mutta tiedän myös tasan tarkkaan, että ennen mitään hyvityksiä tai korjaamisia asiakas yritetään saada vakuuttuneeksi, että asialle ei voi tehdä mitään ja paras mahdollinen hyvitys on asiakaspalvelijan jonkinmoiset pahoittelut, jos siis asiakas on antanut palautteensa ystävällisesti ja riittävällä nöyryydellä.

Jos "valituksella" tarkoitat esim. reklamaatiota, sen vastaanottaminen ja eteenpäin vieminen on pakko tehdä, eikä se ole mitään "ylimääräistä" Tässä paljastit oman ammattietiikkasi kertomalla, että normaalien hommien loppuun tekeminen on mielestäsi ylimääräistä. 

Se mitä tarkoitin ylimääräisen tekemisellä on asioita, joita ei vaadita, mutta voi tarjota halutessaan asiakkaalle. Esimerkiksi jos asiakas vaikka jätskikioskilla itse pudottaa tuuttinsa heti kaksi metriä käveltyään, ei tuo firma ole mitenkään vastuussa sen korvaamisesta, mutta mukavana ja nimenomaan ylimääräisenä eleenä voi työntekijä merkata sen yhden tuutin hävikkiin ja antaa asiakkaalle uuden. Jos kyseessä on huutava ja riehuva asiakas niin ei varmana tehdä tällaista palvelusta. 

Monissa firmoissa on myös harkinnanvarainen alennus, jota voidaan antaa asiallisille ja kohteliaille asiakkaille. Esim. itse sain eräästä elektroniikkaliikkeestä alennusta kun satuin mainitsemaan, että lapsi oli rikkonut erään laitteen kaukosäätimen ja etsin uutta. Pistivät 20% alea, "kun kerran lapsi rikkoi"

Itse voin omalta alaltani antaa esimerkin: itse olen yritysasiakkaiden kanssa tekemisissä ja laskutuspäivät vaihtuvat joskus liittyen erääseen alalle tyypilliseen vaihteluun. Asiakashan on aina itse vastuussa eräpäivän tarkistamisesta, mutta saatan puhelun aikana muistuttaa, että huomaathan eräpäivän olevan tällä kertaa eri, nyt kun kerran ollaan toisella asialla puhelimessa

Jos on kyseessä joku aivan kauhuasiakas, en kyllä tee mitään ylimääräisiä palveluita puhelua pitkittääkseni, vaan saa ihan itse tarkistaa sen päivämäärän, niin kuin kuuluukin. Tuo on siis nimenomaan ylimääräistä palvelua. 

Vierailija
82/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän aspojen kannattaa muistaa, että olette firmanne käyntikortti. Tiedän, että asiakkaat osaa olla joskus hankalia. Kannattaa tiedostaa, että sillä asiakkaalla saattaa olla siinä vaiheessa, kun räyhää monta pettymystä ja kenties pompottelua takana.

Mä olen varmaan yksi hirveistä asiakkaista. Siinä vaiheessa, kun olet soittanut samasta asiasta viisi kertaa ja vakuutellaan, että nyt esim. lasku asia on kunnossa ja ei kuitenkaan ole. Pinna menee ja olen todella se kusipää asiakas.

Kommenttisi ensimmäiseen kappaleeseen vastaus: EVVK.

No se valitettavasti näkyy. Asiakas maksaa palkkasi. Jos asiakkaat äänestävät jaloillaan, loppuu sunkin duunit. Mut EVVK siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat ja/tai asialliset palvellaan heti ja mahdollisimman hyvin. Kiukuttelijat ja uhkailijat pompotellaan eteenpäin, kunnes päätyvät ns. kaatopaikan hoitajalle, joka ottaa asian hyvin perusteelliseen tarkasteluun. Tämä tietää pitempää käsittelyaikaa ja poikii usein ns. jatkotutkimuksia, jotka eivät aina ole kovin myönteisiä asiakkaan kannalta.

Joillekin tällainen erityiskohtelu sopii, he ilmeisesti tuntevat silloin itsensä tärkeiksi. Valtava osa muista ihmisistä haluaa vain saada asian selvitettyä mahdollisimman nopeasti ja helposti.

t. arvatkaa mistä virastosta

Vierailija
84/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena ja ujona opiskelijana sain kyllä kokea asiakaskunnan karmeimmat tapaukset silmästä silmään. Kuulin pikaruokaravintolassa ja kaupan kassalla niin paljon v*ttuilua ja huutoa että ei koskaan enää.

Nyt olen jo vanhempi ja en ole enää ujo. Harrastukseni on puuttua vierestä jos näen hankalia asiakkaita. Minäpä osaan sanoa todella ilkeästi näille riehujille sen, mitä asiakaspalvelija ei työnsä vuoksi voi sanoa ;)

Ihan parasta! Rispektit! Olisinpa joskus paikalla, kun pääset ojentamaan jotakin k-pääasiakasta.

Vierailija
85/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän aspojen kannattaa muistaa, että olette firmanne käyntikortti. Tiedän, että asiakkaat osaa olla joskus hankalia. Kannattaa tiedostaa, että sillä asiakkaalla saattaa olla siinä vaiheessa, kun räyhää monta pettymystä ja kenties pompottelua takana.

Mä olen varmaan yksi hirveistä asiakkaista. Siinä vaiheessa, kun olet soittanut samasta asiasta viisi kertaa ja vakuutellaan, että nyt esim. lasku asia on kunnossa ja ei kuitenkaan ole. Pinna menee ja olen todella se kusipää asiakas.

No se valitettavasti näkyy. Asiakas maksaa palkkasi. Jos asiakkaat äänestävät jaloillaan, loppuu sunkin duunit. Mut EVVK siihen.

Vanha kunnon ”mä maksan sun palkan” 🤣 katsos kun vaihdataloudessa me kaikki maksamme toistemme palkat. Veroistakin ja verovaroin maksetuista palkoistakin lienet kuullut.

Luepa muuten kommentti 67.

Vierailija
86/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun niin se valitettavan usein tuntuu menevän, että hankalaksi heittäytyviä palvellaan vähän extraa, ja asialliset jätetään huomiotta. Mikä on siis täysin nurin kurista. Oikein erityisesti nuollaan vaikean ja hyödyttömän henkilön percettä siinä, kun taasen helppo ja kiva asiakas päättää olla koskaan enää tulematta (koska häntä ei huomattu, koska hänen tilauksensa unohdettiin, jne.). Ei ole mikään tappio jos kuspäät äänestää jaloillaan. Hyviä ei kannata menettää.

Olet aivan oikeassa. Tuota vaihetta on kuitenkin saattanut edeltää se ystävällisesti suoritettu asiointi, joka ei ole johtanut yhtään mihinkään. Saattaa olla, että samasta asiasta on valitettu jo useitakin kertoja ja asiakas on kerta toisensa jälkeen yrittänyt kokeilla tilanteen "muka" korjaavia neuvoja. Lähes aina vasta tiukka ja vaativa asiointi johtaa epäkohdan korjaamiseen, jossa vaiheessa asiakas on tietenkin m**kku ... ja asiakaskin ymmärtää hakeutua toisen yrittäjän asiakkaaksi.

Suomessa hyväksytään vain positiivinen palaute ja tyytymättömät äänestäkööt tossuillaan. On täysin selvää, että suomessa harvat yrittäjät edes haluavat pitää asiakkaansa tyytyväisenä. Heille asiakaspalvelu päättyy kun maksu on suoritettu ja aika ajoin perustetaan uusi yritys.

Meillä kyllä näkyy aiemmat asioinnit tietokannassa, ja joskus asiakas ottaa samasta asiasta miljoona kertaa yhteyttä, kun ei halua myöntää olevansa väärässä.

Vierailija
87/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mitä teen näissä ketjuissa, kun päällimmäinen olotila lukemisen jälkeen on jotain huvittuneen ja pahoinvoivan sekoitusta. Täälläkin on jo useampi sellainen kommentti, josta oikein paistaa läpi se, millaiset sekopäiset alistusfantasiat joillain tyhjäpäillä on ja millaisella ennakkoasenteella sinne tiskille marssitaan. Ovatko nämä siis aikuisia ihmisiä, jotka tosissaan luulevat, että ketään kiinnostaa huvin vuoksi siellä tiskin takana heittäytyä hankalaksi ja vaikeaksi? Luuletteko, että he siitä teidän seurasta niin hirveästi nauttivat, että siksi ovat ”hankalia” - viettääkseen mahdollisimman paljon aikaa teidän kanssa? Uskokaa pois, kyllä sillä palkalla haluaa jokaisesta asiakkaasta vain mahdollisimman nopeasti eroon.

Tällaista alentavaa ja ylimielistä käytöstä esiintyy muuten jostain syystä vain niillä, jotka eivät itse ole menestyneet elämässä millään tavalla tai saavuttaneet oikein mitään. Kai se on joku ylemmyydentunto, etsitään vaikka edes jostain kivenkolosta väkisin joku, joka voisi ehkä etäisesti olla vaihteeksi siellä ”alapuolella” - kun omassa elämässä vaimo kiusaa ja lapset kiusaa ja pomo kiusaa ja työkaveritkin nauraa niin on mukavaa käydä huutamassa välillä jollekin.

Vierailija kirjoitti:

...Mullekin on joskus osunut asiakkaita jotka on ollut korostetun töykeitä ja veemäisiä alusta saakka,...

Minua ihmetyttää nämä "asiakaspalvelijat", jotka eivät osaa ottaa asiaa asiana ... vaan tilanne menee siihen, että vain asiakaspalvelijaa miellyttävästi annettu palaute johtaa tilanteen korjaamiseen. Ellei asiakas miellytä asiiakaspalvelijaa, niin turha kuvitella, että epäkohta korjattaisiin.

Vähän samalla tavalla kuin eräs kampaaja jossakin esitti mielipiteensä, että ei tykkää asiakkaista, jotka kohtelee palvelijana. Miten niin palvelijana - pitäähän asiakkaan kertoa, mitä hän haluaa kampaajan tekevän hiuksille. Eihän kampaajatkaan tykkää asiakkaista, jotka eivät tiedä mitä haluavat, koska harvat niin sanosti vapaat kädet antavat asiakkaat todella tarkoittavat sitä. Esittääkö joku asiakkaista jotain asiakaspalveluun liittymätöntä palvelua?

Kyllä esittää. 

Asiakkaat eivät monesti ymmärrä lainkaan kelle kukakin on töissä ja mikä on toimenkuva. Saatetaan tulla valittamaan ihan eri firmasta, jolle ei olla edes töissä.

Esimerkkinä: asiakas on kysynyt kaupan kassalta bussiaikataulua ja suuttunut, kun sitä ei ole tiedetty. "Ennenvanhaan sentään sai palvelua" Ei siis käsitetä, ettei tällaista tietoa ole automaattisesti millään kassalla, eikä hän voi (tai edes saa) työaikanaan alkaa hoitamaan mitään liikkenneinfon töitä. Jos nyt on ihan joku vaivainen eksynyt mummeli, tai lapsi kyseessä ja töiltä ehtii, niin voi sitä kai reittioppaasta näyttää miten bussi kulkee, mutta tämä ei tosiaan kuulu tuon henkilön vastuulle mitenkään.

Kyllähän tuon kaltaisessa tilanteessa kaikki ymmärtää, että asiakkaan käsitys palvelusta on täysin kohtuuton. Ainahan voi kysyä ja joskus sen oikean vastauksen saa yllättävästä paikasta, mutta eihän kukaan kysyjä voi suuttua ellei tieto kuulu edes henkilön toimenkuvaan.

Mua myös vituttaa se, että kun omalta työpaikaltani ei tiettyä juttua tai tuotetta löydy, niin sitten ruvetaan kyselemään, että mistäköhän tälläisen voisi sitten löytää? - EI KUULE V***U KIINNOSTA. PISTE.

En ymmärrä miksi minun pitäisi tietää kaikkien kaupungin myymälöiden ja liikkeide tuotevalikoimat vain siltä varaa, että joku urpå saa etsimänsä tuotteen. Omankin putiikin artikkeleissa on ihan riittävästi muistamista. Että haistakaa vaan huilu ja etsikää itse.

Ja lisäyksenä edelliseen. Nykyään vaikka tietäisinkin, niin en kerro. Ei ole minun asiani toimia yleisenä neuvonantajan muiden firmojen eduksi.

Tässäpä helmi asiakaspalvelijana. Varmasti firmalle hyvä käyntikortti. Hoitakaa kuulkaa vaan asianne, mitään ylimääräistä pohdiskelua tai jutustelua hän ei siedä ja näyttää sen myös kehonkielellään. 

Eläköön robottivallankumous!

Vierailija
88/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mitä teen näissä ketjuissa, kun päällimmäinen olotila lukemisen jälkeen on jotain huvittuneen ja pahoinvoivan sekoitusta. Täälläkin on jo useampi sellainen kommentti, josta oikein paistaa läpi se, millaiset sekopäiset alistusfantasiat joillain tyhjäpäillä on ja millaisella ennakkoasenteella sinne tiskille marssitaan. Ovatko nämä siis aikuisia ihmisiä, jotka tosissaan luulevat, että ketään kiinnostaa huvin vuoksi siellä tiskin takana heittäytyä hankalaksi ja vaikeaksi? Luuletteko, että he siitä teidän seurasta niin hirveästi nauttivat, että siksi ovat ”hankalia” - viettääkseen mahdollisimman paljon aikaa teidän kanssa? Uskokaa pois, kyllä sillä palkalla haluaa jokaisesta asiakkaasta vain mahdollisimman nopeasti eroon.

Tällaista alentavaa ja ylimielistä käytöstä esiintyy muuten jostain syystä vain niillä, jotka eivät itse ole menestyneet elämässä millään tavalla tai saavuttaneet oikein mitään. Kai se on joku ylemmyydentunto, etsitään vaikka edes jostain kivenkolosta väkisin joku, joka voisi ehkä etäisesti olla vaihteeksi siellä ”alapuolella” - kun omassa elämässä vaimo kiusaa ja lapset kiusaa ja pomo kiusaa ja työkaveritkin nauraa niin on mukavaa käydä huutamassa välillä jollekin.

Vierailija kirjoitti:

...Mullekin on joskus osunut asiakkaita jotka on ollut korostetun töykeitä ja veemäisiä alusta saakka,...

Minua ihmetyttää nämä "asiakaspalvelijat", jotka eivät osaa ottaa asiaa asiana ... vaan tilanne menee siihen, että vain asiakaspalvelijaa miellyttävästi annettu palaute johtaa tilanteen korjaamiseen. Ellei asiakas miellytä asiiakaspalvelijaa, niin turha kuvitella, että epäkohta korjattaisiin.

Vähän samalla tavalla kuin eräs kampaaja jossakin esitti mielipiteensä, että ei tykkää asiakkaista, jotka kohtelee palvelijana. Miten niin palvelijana - pitäähän asiakkaan kertoa, mitä hän haluaa kampaajan tekevän hiuksille. Eihän kampaajatkaan tykkää asiakkaista, jotka eivät tiedä mitä haluavat, koska harvat niin sanosti vapaat kädet antavat asiakkaat todella tarkoittavat sitä. Esittääkö joku asiakkaista jotain asiakaspalveluun liittymätöntä palvelua?

Asiakaspalvelija ja palvelija ovat täysin eri asioita. Se että yhdyssanasta löytyy joku erillistermi ei merkkaa mitään. Tuolla logiikalla asianajaja on siis varmaan jonkinlainen autokuski, koska sehän on joku ajaja?

Jos nyt hetkeksi leikitään, että koko alan nimi olisi asiakasneuvonta, niin homma aukeaa ihan eri tavalla. Ei olla siis palvelijoita, jotka toteuttavat kaikki toiveet sormia napsauttamalla, vaan neuvojia, joilta asiakas voi kysyä tarpeen vaatiessa neuvoa.

Kun tuo toisen ihmisen kohteleminen negatiivisesti  "palvelijana" on sinulle noin selvää, niin voisitko kertoa sen myös minulle? Mikä ihmisen asioimisessa tekee sellaisen, että vastaanottava henkilö kokee tulleensa kohdelluksi "palvelijana"?

Haluan myös korostaa, että PALVELIJOITA on aina kohdeltava ystävällisesti.  En todellakaan ymmärrä sellaista viittausta, jossa epäystävällistä tai asiatonta käyttäytymistä voisi verrata palvelijoille kuuluvaan kohteluun. Tiedän myös, että tukeutumalla toisen henkilön ammattitaitoon voi saada esim. ravintola-alalla parempaa palvelua, mutta vain siinä tapauksessa ettei henkilöllä ole kiire ja henkilö haluaa "palvella" asiakasta.

Palvelija on muinaisina aikoina ylimystölle työskennellyt sisätöissä ollut orja. Edes 100-vuotta sitten ei juuri enää puhuttu palvelijoista vaan kotiapulaisista, taloudenhoitajista, tai sitten niiden omilla ammattinimillä kuten kokki, kuski, puutarhuri, piika, renki yms. Näidenkään työolot eivät olleet mitenkään kehuttavat ennen nykyisiä työlainsäädäntöjä yms. mutta palvelija tosiaan terminä viittaa ihan lähtökohtaisseen eriarvoisuuteen ihmisenä.

Vierailija
89/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täsmälleen samaa mieltä. Ei vois ketunvitun vertaa kiinnostaa mitä olet kokenut aiemmin, onko mummollasi syöpä tai ihan mitä vaan. On omatkin ongelmat mietittävänä ja työ on minulle vain työtä. Ja työpaikkoja menee ja tulee. Mikään työnantaja ei ole onnistunut sitouttamaan minua niin hyvin, että jaksaisin välittää sen enempiä. Asiakkaiden löpinät menevät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
90/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullekin on joskus osunut asiakkaita jotka on ollut korostetun töykeitä ja veemäisiä alusta saakka, ja sitten yhtäkkiä alkaa kinuta että tekisin poikkeuksen johonkin perussääntöön heidän takiaan. Öö miksi tekisin? Jos haluaisin riskeerata työni ja toimeentuloni en tekisi sitä varmaan jonkun a-luokan vittupään takia. Ihme psykologia joillakin ihmisillä.

Mulle on tullut vastaan aspoja, jotka eivät tee mitään, kun pyytää nätisti, eivätkä tee mitään vaikka sen jälkeen ärähtäisi. Hobby hall hyvä esimerkki, en suosittele ostamaan sieltä mitään, koska aspa ei auta, jos tuote vikaantuu, eikä kuluvia varaosia tilata, vaikka niitä ei saa mitenkään tilattua kuluttajana, poistavat vain tuotteen valikoimastaan kuukauden sisällä yhteydenotosta ja valittelevat sen jälkeen, että voivoi, kun tämä tuote ei enää olekaan valikoimassamme, niin emme voi auttaa.

Jos tuote on myyty sinulle viallisena, niin siitä tulee rahat takaisin ihan lain mukaan. 

Jos tuotetta ei enää ole olemassa, ei siihen tietenkään saa osia, joten tästä valittaminen on aika erikoista. On myös aika selvä, että jos kyseessä on huono tuote, se poistetaan valikoimasta, eikä kauppa enää tilaa sitä. Vai olisiko parempi, että huonoja tuotteita myydään valitusten jälkeenkin?

Sen verran houkka olin, etten testannut laitetta heti, joten palautusoikeusaika oli jo ummennut. Tuote, joka poistettiin valikoimasta, poistettiin jostain kumman syystä kuukauden sisällä yhteydenotosta, joten olen satavarma, että juurikin varaosan takia se poistettiin valikoimasta, kun eivät vaivautuneet ottamaan kyseistä varaosaa valikoimaan. Kiva ostaa melkein satasen tuote ja todeta, että se on hyödytön vuoden käytön jälkeen, kun vastaavat tuotteet kestävät vuosikymmenen ellei enemmänkin. Pääsivät ilmeisesti helpommalla nostamalla kädet pystyyn, kuin vaivatua ottamaan kyseisen tuotteen varaosan valikoimaan, joten mielestäni tuo erittäin huonoa asiakaspalvelua, varsinkin kun on suht kallis tuote.

Aspa ja tuotevalikoimista vastaavat henkilöt on ihan eri paikoissa, jopa eri maissa töissä, eikä heillä ole lähtökohtaisesti mitään yhteyttä toisiinsa. Menee siis vähän salaliitto-osastolle, jos ajattelet juuri tämän sinun valituksen ja "vaivautumisen" olevan syynä tuon tuotteen poistumiseen.

En ole kyseinen kommentoija, mutta ymmärsin henkilön valittaneen toimimattomasta tuotteesta ja viitanneen tuotteen poistamiseen myynnistä - ehkä sen huonon laadun vuoksi.

Siis ilman lisätietoa sinun tulkintasi menee salaliitto-osastolle ja tarpeeton henkilön kokemuksen mitätöinti epäystävällisyyden puolelle.

Vierailija
91/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ooh, oikein vapisen täällä työni menettämisen pelosta. Not.

Vierailija
92/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nytkin kusipäiseltä, huutavalta ja solvaavalta asiakkaalta viestejä kännykässä, joissa odottaa vastausta asiaansa. Vastaan ehkä ensi viikolla. 

Vierailija
93/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä esittää. 

Asiakkaat eivät monesti ymmärrä lainkaan kelle kukakin on töissä ja mikä on toimenkuva. Saatetaan tulla valittamaan ihan eri firmasta, jolle ei olla edes töissä.

Esimerkkinä: asiakas on kysynyt kaupan kassalta bussiaikataulua ja suuttunut, kun sitä ei ole tiedetty. "Ennenvanhaan sentään sai palvelua" Ei siis käsitetä, ettei tällaista tietoa ole automaattisesti millään kassalla, eikä hän voi (tai edes saa) työaikanaan alkaa hoitamaan mitään liikkenneinfon töitä. Jos nyt on ihan joku vaivainen eksynyt mummeli, tai lapsi kyseessä ja töiltä ehtii, niin voi sitä kai reittioppaasta näyttää miten bussi kulkee, mutta tämä ei tosiaan kuulu tuon henkilön vastuulle mitenkään.

Kyllähän tuon kaltaisessa tilanteessa kaikki ymmärtää, että asiakkaan käsitys palvelusta on täysin kohtuuton. Ainahan voi kysyä ja joskus sen oikean vastauksen saa yllättävästä paikasta, mutta eihän kukaan kysyjä voi suuttua ellei tieto kuulu edes henkilön toimenkuvaan.

Mua myös vituttaa se, että kun omalta työpaikaltani ei tiettyä juttua tai tuotetta löydy, niin sitten ruvetaan kyselemään, että mistäköhän tälläisen voisi sitten löytää? - EI KUULE V***U KIINNOSTA. PISTE.

En ymmärrä miksi minun pitäisi tietää kaikkien kaupungin myymälöiden ja liikkeide tuotevalikoimat vain siltä varaa, että joku urpå saa etsimänsä tuotteen. Omankin putiikin artikkeleissa on ihan riittävästi muistamista. Että haistakaa vaan huilu ja etsikää itse.

Ja lisäyksenä edelliseen. Nykyään vaikka tietäisinkin, niin en kerro. Ei ole minun asiani toimia yleisenä neuvonantajan muiden firmojen eduksi.

Tässäpä helmi asiakaspalvelijana. Varmasti firmalle hyvä käyntikortti. Hoitakaa kuulkaa vaan asianne, mitään ylimääräistä pohdiskelua tai jutustelua hän ei siedä ja näyttää sen myös kehonkielellään. 

Näyttää ottavan sulla koville, kun aspat ei olekaan valmiita nuolemaan maata sun jalkojen alla.

Vierailija
94/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että ihan maksat mun palkan? 🤣 Tää on aina yhtä noloa.

Vierailija
95/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun niin se valitettavan usein tuntuu menevän, että hankalaksi heittäytyviä palvellaan vähän extraa, ja asialliset jätetään huomiotta. Mikä on siis täysin nurin kurista. Oikein erityisesti nuollaan vaikean ja hyödyttömän henkilön percettä siinä, kun taasen helppo ja kiva asiakas päättää olla koskaan enää tulematta (koska häntä ei huomattu, koska hänen tilauksensa unohdettiin, jne.). Ei ole mikään tappio jos kuspäät äänestää jaloillaan. Hyviä ei kannata menettää.

Olet aivan oikeassa. Tuota vaihetta on kuitenkin saattanut edeltää se ystävällisesti suoritettu asiointi, joka ei ole johtanut yhtään mihinkään. Saattaa olla, että samasta asiasta on valitettu jo useitakin kertoja ja asiakas on kerta toisensa jälkeen yrittänyt kokeilla tilanteen "muka" korjaavia neuvoja. Lähes aina vasta tiukka ja vaativa asiointi johtaa epäkohdan korjaamiseen, jossa vaiheessa asiakas on tietenkin m**kku ... ja asiakaskin ymmärtää hakeutua toisen yrittäjän asiakkaaksi.

Suomessa hyväksytään vain positiivinen palaute ja tyytymättömät äänestäkööt tossuillaan. On täysin selvää, että suomessa harvat yrittäjät edes haluavat pitää asiakkaansa tyytyväisenä. Heille asiakaspalvelu päättyy kun maksu on suoritettu ja aika ajoin perustetaan uusi yritys.

Meillä kyllä näkyy aiemmat asioinnit tietokannassa, ja joskus asiakas ottaa samasta asiasta miljoona kertaa yhteyttä, kun ei halua myöntää olevansa väärässä.

Silloin firmanne rikkoo tietosuojaa. Asiakkaista ei saa pitää rekisteriä heidän tietämättään.

Jokainen, joka epäilee firman tallentavan asiakkaista tuon kaltaista (tai muutakaan) tietoa, ottakoon yhteyttä tietosuojavaltuutettuun. Sieltä kyllä tehdään tarkastus epäiltäessä tietosuojalain rikkomusta. Jehovan todistajatkaan eivät saa vihkoihinsa tehdä merkintöjä yrittäessään käännyttää ihmisiä.

Vierailija
96/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, itse olen hyvin ystävällinen ihminen noin yleisesti, mutta on kyllä kantapään kautta pitänyt oppia olemaan veemäinen tietyissä tilanteissa. Esim. ostin tonnin arvoisen kameran, joka alkoi sammuilemaan itsestään. Asiakaspalvelija koitti vierittää vastuuta minulle, väitti ettei vika kuulu takuun piiriin ja pyysi laittamaan sähköpostia myymälän asiakaspalveluun ja kameran valmistajalle. Vaikka siis olin tullut fyysisesti paikan päälle kameran kanssa, jotta asia tulisi hoidettua kasvotusten tämän asiakaspalvelijan kanssa, joka todennäköisesti on sama tyyppi, joka vastaa sähköposteihin. 

Nostin sellaisen älämölön, että jopas alkoi tapahtua. Ja tämä älämölö oli sitä, että hyvin tiukkaan sävyyn kertasin tälle tyypille kuluttajan oikeuksistani sekä myymälän vastuusta, ja vaadin saada kamerani huoltoon niin ettei minulle koidu siitä kuluja ja vaadin, että liike ottaa vastuun myymänsä tuotteen viallisuudesta. Ottivat sitten kameran huoltoon ja parin päivän päästä mulle ilmoitettiin, että tottakai asia järjestyy. Kamera saatiin huollettua takuun piikkiin, niin kuin kuuluukin. 

Vaisumpi asiakas olisi palannut rikkinäisen kameran kanssa kotiin ja nieleskellyt pettymystään. 

Eli tässä yksi lukuisista esimerkeistä, jossa "veemäisyys" on palkittu. 

Vierailija
97/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä esittää. 

Näyttää ottavan sulla koville, kun aspat ei olekaan valmiita nuolemaan maata sun jalkojen alla.

Olet vain ammattitaidoton. Etkä hallitse asiallista kanssakäymistä, niskojen nakkelu kyllä luonnistuu.

Suosittelen alan vaihtoa, aloituksiasi on palstalla sen verran tiheään.

Vierailija
98/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä esittää. 

Olet vain ammattitaidoton. Etkä hallitse asiallista kanssakäymistä, niskojen nakkelu kyllä luonnistuu.

Suosittelen alan vaihtoa, aloituksiasi on palstalla sen verran tiheään.

Söpö loukkausyritys, mutta en ole tehnyt AV:lle yhtäkään aloitusta elämäni aikana.

Äläkä huoli, en ole vuosiin työskennellyt aspana, se oli vain opiskeluvuosien sivuhommaa. Suuni kyllä avaan asiakkaana, jos joku k-pää asiakas alkaa kiusata aspaa, joten ehkäpä me kuitenkin törmäämme.

Vierailija
99/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullekin on joskus osunut asiakkaita jotka on ollut korostetun töykeitä ja veemäisiä alusta saakka, ja sitten yhtäkkiä alkaa kinuta että tekisin poikkeuksen johonkin perussääntöön heidän takiaan. Öö miksi tekisin? Jos haluaisin riskeerata työni ja toimeentuloni en tekisi sitä varmaan jonkun a-luokan vittupään takia. Ihme psykologia joillakin ihmisillä.

Mulle on tullut vastaan aspoja, jotka eivät tee mitään, kun pyytää nätisti, eivätkä tee mitään vaikka sen jälkeen ärähtäisi. Hobby hall hyvä esimerkki, en suosittele ostamaan sieltä mitään, koska aspa ei auta, jos tuote vikaantuu, eikä kuluvia varaosia tilata, vaikka niitä ei saa mitenkään tilattua kuluttajana, poistavat vain tuotteen valikoimastaan kuukauden sisällä yhteydenotosta ja valittelevat sen jälkeen, että voivoi, kun tämä tuote ei enää olekaan valikoimassamme, niin emme voi auttaa.

Jos tuote on myyty sinulle viallisena, niin siitä tulee rahat takaisin ihan lain mukaan. 

Jos tuotetta ei enää ole olemassa, ei siihen tietenkään saa osia, joten tästä valittaminen on aika erikoista. On myös aika selvä, että jos kyseessä on huono tuote, se poistetaan valikoimasta, eikä kauppa enää tilaa sitä. Vai olisiko parempi, että huonoja tuotteita myydään valitusten jälkeenkin?

Sen verran houkka olin, etten testannut laitetta heti, joten palautusoikeusaika oli jo ummennut. Tuote, joka poistettiin valikoimasta, poistettiin jostain kumman syystä kuukauden sisällä yhteydenotosta, joten olen satavarma, että juurikin varaosan takia se poistettiin valikoimasta, kun eivät vaivautuneet ottamaan kyseistä varaosaa valikoimaan. Kiva ostaa melkein satasen tuote ja todeta, että se on hyödytön vuoden käytön jälkeen, kun vastaavat tuotteet kestävät vuosikymmenen ellei enemmänkin. Pääsivät ilmeisesti helpommalla nostamalla kädet pystyyn, kuin vaivatua ottamaan kyseisen tuotteen varaosan valikoimaan, joten mielestäni tuo erittäin huonoa asiakaspalvelua, varsinkin kun on suht kallis tuote.

Aspa ja tuotevalikoimista vastaavat henkilöt on ihan eri paikoissa, jopa eri maissa töissä, eikä heillä ole lähtökohtaisesti mitään yhteyttä toisiinsa. Menee siis vähän salaliitto-osastolle, jos ajattelet juuri tämän sinun valituksen ja "vaivautumisen" olevan syynä tuon tuotteen poistumiseen.

En ole kyseinen kommentoija, mutta ymmärsin henkilön valittaneen toimimattomasta tuotteesta ja viitanneen tuotteen poistamiseen myynnistä - ehkä sen huonon laadun vuoksi.

Siis ilman lisätietoa sinun tulkintasi menee salaliitto-osastolle ja tarpeeton henkilön kokemuksen mitätöinti epäystävällisyyden puolelle.

Ei viitannut. 

Nimenomaan sanoi, että halusivat nostaa kädet pystyyn eivätkä vaivautuneet korjaamaan asiaa, niin siksi muka poistivat tuotteen valikoimistaan. Huonosta laadusta ei ollut mitään mainintaa.

Todellisuudessahan tuon tuotteen poistaminen valikoimista aiheuttaisi todennäköisesti enemmän vaivaa, kun valituksen käsittely, joten tämä ajattelu siitä, että ihan kiusallaan poistivat on todella erikoinen ja todellakin sitä salaliitto-osastoa. 

Vierailija
100/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena ja ujona opiskelijana sain kyllä kokea asiakaskunnan karmeimmat tapaukset silmästä silmään. Kuulin pikaruokaravintolassa ja kaupan kassalla niin paljon v*ttuilua ja huutoa että ei koskaan enää.

Nyt olen jo vanhempi ja en ole enää ujo. Harrastukseni on puuttua vierestä jos näen hankalia asiakkaita. Minäpä osaan sanoa todella ilkeästi näille riehujille sen, mitä asiakaspalvelija ei työnsä vuoksi voi sanoa ;)

Minäkin kerran säikytin jonkun riehuvan karenin kysymällä että kauanko sinä pullaperse tätä jonoa aiot vielä seisotuttaa