Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeastiko jotkut kuvittelevat saavansa aspalta parempaa palvelua olemalla hankala?

Vierailija
15.12.2021 |

En todellakaan vaivaudu tekemään mitään muuta kuin minimin hankalan asiakkaan eteen, enkä edes sitä, jos asiakas ei osaa olla kiroilematta ja haukkumista.
Katsellaan sitten, kun käytöstavat ovat kunnossa.

Kommentit (226)

Vierailija
201/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin uskottavaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit yllättyä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mitä teen näissä ketjuissa, kun päällimmäinen olotila lukemisen jälkeen on jotain huvittuneen ja pahoinvoivan sekoitusta. Täälläkin on jo useampi sellainen kommentti, josta oikein paistaa läpi se, millaiset sekopäiset alistusfantasiat joillain tyhjäpäillä on ja millaisella ennakkoasenteella sinne tiskille marssitaan. Ovatko nämä siis aikuisia ihmisiä, jotka tosissaan luulevat, että ketään kiinnostaa huvin vuoksi siellä tiskin takana heittäytyä hankalaksi ja vaikeaksi? Luuletteko, että he siitä teidän seurasta niin hirveästi nauttivat, että siksi ovat ”hankalia” - viettääkseen mahdollisimman paljon aikaa teidän kanssa? Uskokaa pois, kyllä sillä palkalla haluaa jokaisesta asiakkaasta vain mahdollisimman nopeasti eroon.

Tällaista alentavaa ja ylimielistä käytöstä esiintyy muuten jostain syystä vain niillä, jotka eivät itse ole menestyneet elämässä millään tavalla tai saavuttaneet oikein mitään. Kai se on joku ylemmyydentunto, etsitään vaikka edes jostain kivenkolosta väkisin joku, joka voisi ehkä etäisesti olla vaihteeksi siellä ”alapuolella” - kun omassa elämässä vaimo kiusaa ja lapset kiusaa ja pomo kiusaa ja työkaveritkin nauraa niin on mukavaa käydä huutamassa välillä jollekin.

Vierailija kirjoitti:

...Mullekin on joskus osunut asiakkaita jotka on ollut korostetun töykeitä ja veemäisiä alusta saakka,...

Minua ihmetyttää nämä "asiakaspalvelijat", jotka eivät osaa ottaa asiaa asiana ... vaan tilanne menee siihen, että vain asiakaspalvelijaa miellyttävästi annettu palaute johtaa tilanteen korjaamiseen. Ellei asiakas miellytä asiiakaspalvelijaa, niin turha kuvitella, että epäkohta korjattaisiin.

Vähän samalla tavalla kuin eräs kampaaja jossakin esitti mielipiteensä, että ei tykkää asiakkaista, jotka kohtelee palvelijana. Miten niin palvelijana - pitäähän asiakkaan kertoa, mitä hän haluaa kampaajan tekevän hiuksille. Eihän kampaajatkaan tykkää asiakkaista, jotka eivät tiedä mitä haluavat, koska harvat niin sanosti vapaat kädet antavat asiakkaat todella tarkoittavat sitä. Esittääkö joku asiakkaista jotain asiakaspalveluun liittymätöntä palvelua?

Kyllä esittää. 

Asiakkaat eivät monesti ymmärrä lainkaan kelle kukakin on töissä ja mikä on toimenkuva. Saatetaan tulla valittamaan ihan eri firmasta, jolle ei olla edes töissä.

Esimerkkinä: asiakas on kysynyt kaupan kassalta bussiaikataulua ja suuttunut, kun sitä ei ole tiedetty. "Ennenvanhaan sentään sai palvelua" Ei siis käsitetä, ettei tällaista tietoa ole automaattisesti millään kassalla, eikä hän voi (tai edes saa) työaikanaan alkaa hoitamaan mitään liikkenneinfon töitä. Jos nyt on ihan joku vaivainen eksynyt mummeli, tai lapsi kyseessä ja töiltä ehtii, niin voi sitä kai reittioppaasta näyttää miten bussi kulkee, mutta tämä ei tosiaan kuulu tuon henkilön vastuulle mitenkään.

Kyllähän tuon kaltaisessa tilanteessa kaikki ymmärtää, että asiakkaan käsitys palvelusta on täysin kohtuuton. Ainahan voi kysyä ja joskus sen oikean vastauksen saa yllättävästä paikasta, mutta eihän kukaan kysyjä voi suuttua ellei tieto kuulu edes henkilön toimenkuvaan.

Mua myös vituttaa se, että kun omalta työpaikaltani ei tiettyä juttua tai tuotetta löydy, niin sitten ruvetaan kyselemään, että mistäköhän tälläisen voisi sitten löytää? - EI KUULE V***U KIINNOSTA. PISTE.

En ymmärrä miksi minun pitäisi tietää kaikkien kaupungin myymälöiden ja liikkeide tuotevalikoimat vain siltä varaa, että joku urpå saa etsimänsä tuotteen. Omankin putiikin artikkeleissa on ihan riittävästi muistamista. Että haistakaa vaan huilu ja etsikää itse.

Ja lisäyksenä edelliseen. Nykyään vaikka tietäisinkin, niin en kerro. Ei ole minun asiani toimia yleisenä neuvonantajan muiden firmojen eduksi.

Tässäpä helmi asiakaspalvelijana. Varmasti firmalle hyvä käyntikortti. Hoitakaa kuulkaa vaan asianne, mitään ylimääräistä pohdiskelua tai jutustelua hän ei siedä ja näyttää sen myös kehonkielellään. 

Eläköön robottivallankumous!

Näyttää ottavan sulla koville, kun aspat ei olekaan valmiita nuolemaan maata sun jalkojen alla.

Olet vain ammattitaidoton. Etkä hallitse asiallista kanssakäymistä, niskojen nakkelu kyllä luonnistuu.

Suosittelen alan vaihtoa, aloituksiasi on palstalla sen verran tiheään.

Söpö loukkausyritys, mutta en ole tehnyt AV:lle yhtäkään aloitusta elämäni aikana.

Äläkä huoli, en ole vuosiin työskennellyt aspana, se oli vain opiskeluvuosien sivuhommaa. Suuni kyllä avaan asiakkaana, jos joku k-pää asiakas alkaa kiusata aspaa, joten ehkäpä me kuitenkin törmäämme.

Sitä odotellessa!!!! Sivullinenkin vielä tulisi asiakasta kiusaamaan, en sinuna kuule tulisi!

Kyllä nyt pelottaa. Miten mahtaa tulla illalla uni.

Tollainen AV-palstalla ulisija ja aspoille raivoava on todellisuudessa niin munaton, että sulta tulisi pissat housuun kun joku sanoisi sulle ”pöö”.

Tähän ketjuun on näköjään pesiytynyt teinityttönen, kommenttien tasosta päätellen :D

Kun argumentit loppuu, mennään henkilökohtaisuuksiin kuten teinit. Sääliksi käy työnantajaa jos tämä oikeasti on työsuhteessa. 

Sanoo väkivallalla (AV-palstalla) uhkaileva ihminen.

Pakko muuten huomauttaa, että aika komeasti häviät tässä keskustelussa ”teinitytölle”.

Huomautan että syytät viatonta, olen asianomainen. Väkivallasta ei ollut puhe, mutta olen oppinut pitämään puoleni, olen kovaääninen ja nainen. Enkä koskaan käyttäydy huonosti, mutta puolustaudun saadessani huonoa kohtelua. Joten ei kannata kokeilla onneaan.

Niin, olet tottunut kiusaamaan aspoja, koska he eivät

voi puolustaa itseään työnsä takia. Toinen asiakas sen sijaan voi.

Että anna tulla vaan. Minun silmissäni sinun kaltaisesi ovat alinta kastia, et sä mulle pärjää, edes sanallisesti.

Sellaista voimaantumista sanasepolta.

Näyttää kuitenkin osuvan ja uppoavan.

Eikö olekin ikävää, kun vastapuoli ei vain hymyile seesteisesti ja pahoittele. Mahtaa olla sinulle uusi kokemus.

Ok, sinä olet varmasti ihana ja empaattinen asiakas. Pidän jatkossakin puoliani huonokäytöksisiä kohtaan, ylitseni eivät kävele aspat, eikä perässäkulkijat. Mutta tilanteen eskaloituessa, kokeile toki onneasi. Mitäs läksit.........

En ole eläissäni joutunut olemaan aspalle tyly tai korottamaan ääntäni enkä myöskään ole koskaan jäänyt vaille hyvitystä tms. Niin että kyllä, olen todennäköisesti ihana ja empaattinen asiakas. Sinä todennäköisesti vain vaihdevuosioireinen aasi(akas).

Tosi uskottavaa argumentointia :)

Voi rakas lapsi, ei tuota kohtaa voi tummentaa ja kutsua sitä argumentiksi.

Sua kuitenkin harmitti se kohta selvästi.

Koulutustasosi? Tummennettu kohta vei väitteeltäsi pohjan, eihän kyse ollut argumentista vaan argumentaatiosta.

Mutta kiitos, nyt olen lapsi, edellä sisarellisesti vaihdevuosioireinen aasi ;)

FTM. Sanotaanko vaikka niin, että tässä asiassa olen 100 % todennäköisyydellä koulutetumpi kuin sinä.

”Uskottavaa argumentointia” ei millään tavalla sovi vastaukseksi tummentamiisi sanoihin. Googlaapa vähän argumentaation perustermistöä.

FTM = FilosofianTohtoriMaisteri

Hups, minä oletin hänet transuksi, siksi niin kiihkeä.

short for female-to-male (sense 2 of the adjective).

"an FTM transsexual"

mut kova koulu silti

ilmankos on menopaussioireet tuttuja

Vierailija
202/226 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei kuulu asiakaspalvelutyöhön.

Voi kyynel. Tunnen alani, tarjoamamme palvelun ja siihen liittyvät ehdot paremmin kuin hyvin, enkä tee virheitä asiakkaiden kanssa. Mukavalle asiakkaalle kuitenkin menen huomattavasti pidemmälle ja yritän saada hommat hoidettua kerralla, kun taas vittumaiselle asiakkaalle ilmoitan, että asia katsotaan ja että voi mennä jonkin aikaa, enkä pidä mitään kiirettä kusipään asioiden hoitamiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/226 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
204/226 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta palvelua saa, kun nauhoittaa keskustelun ja aspan todettua, että ei käy niin toistaa sen äänitteen ja kysyy, että oikeastiko haluat tämän pomollesi tiedoksi. Jostain syystä siinä vaiheessa palvelu pelaa ja tilanne korjataan.

Ei huolta, meillä puhelut tallennetaan omasta puolesta voidaan halutessasi kuunnella se yhdessä.

Mitä muuten laki sanoo puhelun tallentamisesta ilman toisen osapuolen hyväksyntää? Olipa kyse asiakaspalvelutilanteesta tai yksityisten välisistä puheluista.

Omat keskustelut saa aina tallettaa. Keskustelujen julkaisu onkin sitten ihan eri juttu ja voi johtaa oikeusriitaan.

Yleensä yritykset ilmoittavat asiakaspalvelunumeroon soittaessa, että puhelut talletetaan ja puhelun jatkuessa soittaja antaa hyväksyy keskustelun tallentamisen.

Entä jos ei halua että keskustelu tallennetaan? Miten siihen yritykseen siinä tapauksessa voi ottaa yhteyttä?

Vierailija
205/226 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyynel. Tunnen alani, tarjoamamme palvelun ja siihen liittyvät ehdot paremmin kuin hyvin, enkä tee virheitä asiakkaiden kanssa. Mukavalle asiakkaalle kuitenkin menen huomattavasti pidemmälle ja yritän saada hommat hoidettua kerralla, kun taas vittumaiselle asiakkaalle ilmoitan, että asia katsotaan ja että voi mennä jonkin aikaa, enkä pidä mitään kiirettä kusipään asioiden hoitamiselle.

No tuostahan on firmalle vain haittaa.

Vierailija
206/226 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä joskus täytyy olla oikea nart tu jotta saa hyvää palvelua! Kerran kahviossa kaksi nuorehkoa  myyjää vain kikatteli ja kuiskaili, kumpikaan ei tehnyt mitään tärkeää ja he näkivät minut. Silti ei tultu tiskille kysymään mitä haluan. Tuli olo, että koska olen heitä vanhempi, ilman meikkiä ja pukeutunut toppapukuun niin antaa tantan nyt hikoilla. Vasta kun karjahdin " Saako täällä kahvia" ja aloin itse kaataa kuppiin että otan nyt tämän, rahastetaan tai ei! niin toinen neitonen singahti silmät suurina luokseni "Anteeksi me ei nähty sua". Ja v""ut, kyllä näitte.

Vierailija
207/226 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuostahan on firmalle vain haittaa.

Asiat tulevat yhtälailla hoidetuksi, mutta kusipään asian hoitamiseen voi mennä pari päivää (aikarajojen puitteissa), kun taas kivan asiakkaan asian hoitamiseen maksimissaan puoli tuntia. Asiakkaat voivat itse käytöksellään päättää, hoidetaanko asiat nopeasti vai hitaasti.

Vierailija
208/226 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta palvelua saa, kun nauhoittaa keskustelun ja aspan todettua, että ei käy niin toistaa sen äänitteen ja kysyy, että oikeastiko haluat tämän pomollesi tiedoksi. Jostain syystä siinä vaiheessa palvelu pelaa ja tilanne korjataan.

Ei huolta, meillä puhelut tallennetaan omasta puolesta voidaan halutessasi kuunnella se yhdessä.

Mitä muuten laki sanoo puhelun tallentamisesta ilman toisen osapuolen hyväksyntää? Olipa kyse asiakaspalvelutilanteesta tai yksityisten välisistä puheluista.

Omat keskustelut saa aina tallettaa. Keskustelujen julkaisu onkin sitten ihan eri juttu ja voi johtaa oikeusriitaan.

Yleensä yritykset ilmoittavat asiakaspalvelunumeroon soittaessa, että puhelut talletetaan ja puhelun jatkuessa soittaja antaa hyväksyy keskustelun tallentamisen.

Entä jos ei halua että keskustelu tallennetaan? Miten siihen yritykseen siinä tapauksessa voi ottaa yhteyttä?

Jos et tahdo, ettei keskusteluja tallenneta, niin todennäköisesti voit lopettaa asiakkuuden. Vaikea on asiakkaiden asioita hoitaa, jos yhteydenottoja ei tallenneta, eikä tiedetä miksi asiakas on ottanut yhteyttä.

Myös laaduntarkkailun takia kaikki tallennetaan.

Vierailija
209/226 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ärsyttävimpiä on asiakkaat, jotka eivät ymmärrä, että ei on ei.

Vierailija
210/226 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut saavani parempaa palvelua silloin kun olen ärtynyt. Muulloin olen lähinnä näkymätön ja palvelu on tyyliä "tuolla päin on kaikki esillä".

Vierailija
211/226 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et tahdo, ettei keskusteluja tallenneta, niin todennäköisesti voit lopettaa asiakkuuden. Vaikea on asiakkaiden asioita hoitaa, jos yhteydenottoja ei tallenneta, eikä tiedetä miksi asiakas on ottanut yhteyttä.

Oletko koskaan kokeillut sellaista, että kuuntelee siinä puhelun aikana mitä asiakas sanoo?

Se on aika kätevä tapa saada selville miksi asiakas ottaa yhteyttä. Sitten kun asian on saanut selville, voi sitä alkaa hoitamaan.

Sen asiakkaan asian voi vaikka kirjoittaja ylös, ja tallentaa tietokantaan jos haluat tehdä tilastoa yhteydenottojen syistä tai jostain..

Vierailija
212/226 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan yhtä huonoa palvelua aspasta saa vaikka kuinka nöyristelisi, ette te tee muutenkaan kuin sen ihan minimin, vaikka lakki kourassa pyytelisi. Jos edustamasi yritys on myynyt pask*a, niin teillä on velvollisuus hoitaa asia kuntoon, vaikka asiakas olisi millä päällä tahansa.

En nöyristele mutten myöskään v*ttuile. esitän asiani asiallisesti ja kiitän avusta kun sitä saan, ja koska kohtelen aspaa kuin ihmistä enkä palvelijaa niin asioilla on tapana järjestyä hyvin helposti. Olen itsekin ollut aspana ja nimnomaan siinä osassa kelle huudettiin ja räyhättiin ihan suotta, se kasvattaa paksua nahkaa. Siksi EN KOSKAAN käyttäydy sillä lailla ja olen saanut todella ystävällistä palvelua.

Näin. Kukaan joka on ollut töissä aspassa ei viitsi huutaa toiselle aspalle. Harvemmin se asiakkaan ongelma on sen tietyn aspan vika esim kaupoissa.

Mullakin on aina onnistunut kaikki ihan hyvin, kun vain olen asiallinen. Suomessa on todella pitkäpinnaiset ja kivat aspat noin keskimäärin. Asiakkaat taas... Jos samalla asenteella yrittäisi hoitaa asiaansa vaikka Italiassa niin äkkiä pistää myyjä putiikista vähintään samalla temperamentilla pihalle.

Vierailija
213/226 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan yhtä huonoa palvelua aspasta saa vaikka kuinka nöyristelisi, ette te tee muutenkaan kuin sen ihan minimin, vaikka lakki kourassa pyytelisi. Jos edustamasi yritys on myynyt pask*a, niin teillä on velvollisuus hoitaa asia kuntoon, vaikka asiakas olisi millä päällä tahansa.

En nöyristele mutten myöskään v*ttuile. esitän asiani asiallisesti ja kiitän avusta kun sitä saan, ja koska kohtelen aspaa kuin ihmistä enkä palvelijaa niin asioilla on tapana järjestyä hyvin helposti. Olen itsekin ollut aspana ja nimnomaan siinä osassa kelle huudettiin ja räyhättiin ihan suotta, se kasvattaa paksua nahkaa. Siksi EN KOSKAAN käyttäydy sillä lailla ja olen saanut todella ystävällistä palvelua.

Näin. Kukaan joka on ollut töissä aspassa ei viitsi huutaa toiselle aspalle. Harvemmin se asiakkaan ongelma on sen tietyn aspan vika esim kaupoissa.

Mullakin on aina onnistunut kaikki ihan hyvin, kun vain olen asiallinen. Suomessa on todella pitkäpinnaiset ja kivat aspat noin keskimäärin. Asiakkaat taas... Jos samalla asenteella yrittäisi hoitaa asiaansa vaikka Italiassa niin äkkiä pistää myyjä putiikista vähintään samalla temperamentilla pihalle.

Taas tulee mieleen, että jokainen suomalainen pitäisi pakottaa pariksi kuukaudeksi töihin aspaan.

Vierailija
214/226 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet täällä näyttää kuvittelevan, että "nöyristelyn ja pyytelyn" vastakohta on veemäinen käytös. Asiakaspalvelijalle voi esimerkiksi ilmaista turhautumista palvelun rajallisuudesta ja laadusta, ja tämä voi aspaa harmittaa, mutta se kuuluu hänen työhönsä. Törkeä käytös ja henkilökohtaisuuksiin meneminen on eri asia.

Vierailija
215/226 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Taas tulee mieleen, että jokainen suomalainen pitäisi pakottaa pariksi kuukaudeksi töihin aspaan.[/quote]

Mun entinen kesätyöpomo sanoi kerran näin, ja olen tajunnut myöhemmin kuinka oikeassa oli. Aspatyön kautta vasta tajuaa kuinka rajallisia yhden ihmisen voimat on ja kuinka viallisia ja puutteellisia yritysten (ja koko maailman) systeemit on. Kaikkia ei todellakaan voi miellyttää. Nykyään en hätkähdä enää niin pienistä ja pyrin ennemmin löytämään ratkaisuja kun kaivelemaan ongelmia ja syyttelemään. Aspatyö ja iso ego on mahdoton yhdistelmä. 

Vierailija
216/226 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mitä teen näissä ketjuissa, kun päällimmäinen olotila lukemisen jälkeen on jotain huvittuneen ja pahoinvoivan sekoitusta. Täälläkin on jo useampi sellainen kommentti, josta oikein paistaa läpi se, millaiset sekopäiset alistusfantasiat joillain tyhjäpäillä on ja millaisella ennakkoasenteella sinne tiskille marssitaan. Ovatko nämä siis aikuisia ihmisiä, jotka tosissaan luulevat, että ketään kiinnostaa huvin vuoksi siellä tiskin takana heittäytyä hankalaksi ja vaikeaksi? Luuletteko, että he siitä teidän seurasta niin hirveästi nauttivat, että siksi ovat ”hankalia” - viettääkseen mahdollisimman paljon aikaa teidän kanssa? Uskokaa pois, kyllä sillä palkalla haluaa jokaisesta asiakkaasta vain mahdollisimman nopeasti eroon.

Tällaista alentavaa ja ylimielistä käytöstä esiintyy muuten jostain syystä vain niillä, jotka eivät itse ole menestyneet elämässä millään tavalla tai saavuttaneet oikein mitään. Kai se on joku ylemmyydentunto, etsitään vaikka edes jostain kivenkolosta väkisin joku, joka voisi ehkä etäisesti olla vaihteeksi siellä ”alapuolella” - kun omassa elämässä vaimo kiusaa ja lapset kiusaa ja pomo kiusaa ja työkaveritkin nauraa niin on mukavaa käydä huutamassa välillä jollekin.

Vierailija kirjoitti:

...Mullekin on joskus osunut asiakkaita jotka on ollut korostetun töykeitä ja veemäisiä alusta saakka,...

Minua ihmetyttää nämä "asiakaspalvelijat", jotka eivät osaa ottaa asiaa asiana ... vaan tilanne menee siihen, että vain asiakaspalvelijaa miellyttävästi annettu palaute johtaa tilanteen korjaamiseen. Ellei asiakas miellytä asiiakaspalvelijaa, niin turha kuvitella, että epäkohta korjattaisiin.

Vähän samalla tavalla kuin eräs kampaaja jossakin esitti mielipiteensä, että ei tykkää asiakkaista, jotka kohtelee palvelijana. Miten niin palvelijana - pitäähän asiakkaan kertoa, mitä hän haluaa kampaajan tekevän hiuksille. Eihän kampaajatkaan tykkää asiakkaista, jotka eivät tiedä mitä haluavat, koska harvat niin sanosti vapaat kädet antavat asiakkaat todella tarkoittavat sitä. Esittääkö joku asiakkaista jotain asiakaspalveluun liittymätöntä palvelua?

Kyllä esittää. 

Asiakkaat eivät monesti ymmärrä lainkaan kelle kukakin on töissä ja mikä on toimenkuva. Saatetaan tulla valittamaan ihan eri firmasta, jolle ei olla edes töissä.

Esimerkkinä: asiakas on kysynyt kaupan kassalta bussiaikataulua ja suuttunut, kun sitä ei ole tiedetty. "Ennenvanhaan sentään sai palvelua" Ei siis käsitetä, ettei tällaista tietoa ole automaattisesti millään kassalla, eikä hän voi (tai edes saa) työaikanaan alkaa hoitamaan mitään liikkenneinfon töitä. Jos nyt on ihan joku vaivainen eksynyt mummeli, tai lapsi kyseessä ja töiltä ehtii, niin voi sitä kai reittioppaasta näyttää miten bussi kulkee, mutta tämä ei tosiaan kuulu tuon henkilön vastuulle mitenkään.

Kyllähän tuon kaltaisessa tilanteessa kaikki ymmärtää, että asiakkaan käsitys palvelusta on täysin kohtuuton. Ainahan voi kysyä ja joskus sen oikean vastauksen saa yllättävästä paikasta, mutta eihän kukaan kysyjä voi suuttua ellei tieto kuulu edes henkilön toimenkuvaan.

Tietäisitpä vaan kuinka usein aspana saa haukut, kun ei osaa vastata johonkin kysymykseen, mikä ei millään tavalla liity kyseiseen työnkuvaan, yritykseen tai tuotteisiin. Menee ikävän usein myös henkilökohtaisuuksiin se haukkuminen noissa tilanteissa.

Jep. Ja etenkin asiakkaan omat virheet ovat aspan vika. Esim se että hesen kupongit ei käy mäkkärissä. Aspan vika. Ja mitäpä se aspa siinä voi tehdä kuin levitellä käsiä.

Vierailija
217/226 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiasia kuitenkin on, vaikka se ei ole oikein, että ikävät ja pelottavat asiakkaat saavat helpommin tahtonsa läpi. Yksittäinen aspa on itku silmässä kun luonnevikainen alkaa vainoamaan ja kiusaamaan. Mieluummin annetaan sitten periksi että päästään eroon. Koskee myös terveydenhuoltoalaa ja sosiaalityöntekijöitä. Kiltit ja nöyrät eivät välttämättä saa täyttä palvelua, koska heillä ei ole samanlaista pelotetta. 

Mistäkö tiedän? No..

On tullut huomattua.

Lapsen kivuliasta sairauttakaan ei suostuttu edes tutkimaan oikeasti ennenkuin raivosin vastaanotolla. Sen jäljeen vasta sai lähetteen erikoissairaanhoidon puolelle ja sairaiden hoidon kuntoon.

Siihen raivoaminen asti koko touhu oli vain silkkaa pelleilyä. Lääkäri selitti ylimielisesti kuinka ei ole mitään aihetta tutkimuksille. Seuraillaan nyt rauhassa, psykosomaattista se on, johtuu äidin asenteesta, ymv paskaa.

Vasta sitten kun raivostuin, ei ollutkaan enää psykosomaattista eikä äidin asenteesta johtuvaa, vaan olikin aihetta tarkempiin tutkimuksiin. Olisi pitänyt ymmärtää raivota jo ensimmäisellä käynnillä. Mutta kun en sitä hoksannut niin hoidon aloitus viivästyi liian kauan ja osa oireista ehti kroonistumaan. No, ainakin opin laittamaan asenteeni kuntoon 😒

On ikävää, että mitään asioita ei saa hoidettua ilman että lietsoo itsensä raivon valtaan. Se ei ole edes helppoa, sillä olen perusluonteeltani rauhallinen enkä suutu helposti. Lisäksi siitä tilanteesta toipumiseen menee helposti loppupäivä.

Niin kauan kuin on ystävällinen ja ymmärtäväinen, saa vain odotella kaikessa rauhassa vaikka hautaan asti eikä mitään tapahdu.

Vierailija
218/226 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli mehevä aspa kokemus pari vuotta sitten, kun olin erään kunnan virastossa aspassa. Kiinteistövälittäjä tuli ostamaan tarvitsemiaan kuvia. Käytäntönä oli että kuvat tulevat postiin aspan sulkeuduttua samana päivänä tai sitten seuraavana aamuna ennen kuin aspa aukeaa.

Kiinteistönvälittäjälle tämä ei käynyt, joten hän huusi ja raivosi, heitteli rahaa ja käyntikortteja sekä haukkui minut lyttyyn. Seuraavalla viikolla menimme mieheni kanssa katsomaan asuntoa ostoaikeissa. Ja kukas sieltä lyllersi ellei tämä välittäjä. Välittäjä oli jonkun aikaa hirveän ylimielinen, sitten tajusi kuka olen. Naama valahti valkoiseksi ja alkoi kauhea mielistely ja kaveeraminen. Ei ostettu asuntoa. Syyksi sanoin ettei häneltä kiinnosta ostaa, ei herätä luottamusta kun olen kokenut miten muita kohtelee.

Ja oli se osasyy, muttei asuntokaan ollut kiva. Kannattaa vain vähän miettiä kun avautuu niille aspoille.

Vierailija
219/226 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tulee mieleen, että jokainen suomalainen pitäisi pakottaa pariksi kuukaudeksi töihin aspaan.

Olen ollut aspassa töissä.

Vain kerran kohtasin huutavan asiakkaan. Hänen juttunsa olivat niin sekavia, että taisi olla jotain isompaa ongelmaan hänellä. Vähän säikähdin, mutta en ottanut henkilökohtaisesti.

Joillakin asiakkailla oli negatiivisia kokemuksia, joita purkivat asiaspalvelutilanteessa. Heidän ärtymyksensä oli ihan ymmärrettävää, enkä kokenut että he olisivat raivonneet minulle. Asiat sujuivat hyvin kun asetuin heidän puolelleen ja yhdessä mietittiin miten asia olisi parasta korjata.

Jos asiakaspalvelutyössä tuntuu, että asiakkaat aina raivoaa, niin kannattaa oikeasti tarkistaa omaa asennettaan tai hakeutua muualle töihin.

Vierailija
220/226 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan kokeillut sellaista, että kuuntelee siinä puhelun aikana mitä asiakas sanoo?

Se on aika kätevä tapa saada selville miksi asiakas ottaa yhteyttä. Sitten kun asian on saanut selville, voi sitä alkaa hoitamaan.

Sen asiakkaan asian voi vaikka kirjoittaja ylös, ja tallentaa tietokantaan jos haluat tehdä tilastoa yhteydenottojen syistä tai jostain..

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että aspat oikeasti kuuntelevat mitä asiakas sanoo, kuitenkin kaikki yhteydenotot tallennetaan laaduntarkkailun vuoksi ja asia todennäköisesti palvelee montaa muutakin asiakasta samaan aikaan. Aspalla ei myöskään ole oikeuksia tehdä kaikkea, vaan asiakkaan asia on pistettävä eteenpäin.

Myös jos asiakas ottaa uudelleen yhteyttä samasta asiasta, on aiemman yhteydenotot lukeminen/kuunteleminen tärkeää.