Tuun hulluksi vauvan kanssa (9kk)
Vauva ei päästä mua hetkeksikään silmistään. Jos en koko ajan touhua sen kanssa, se raivoaa koko ajan. En pääse edes paskalle ilman seuralaista (joka levittää vessapaperin ympäri kylppäriä). En saa hetkeäkään touhuta mitään omaa. Annoin sille porkkanan ja istutin tuoliin jotta pääsen yksin pissalle ja tuolla se nyt raivoaa porkkana suussa. En keksi mitään yhteistä tekemistä. Pakenen ostoskeskuksiin pyörimään kun vauva tykkää istua onneksi vaunuissa, mutta en voi käyttää kaikkia rahoja shoppailuunkaan. Käyn kaksi kertaa viikossa äiti-vauva-kerhoissa ja sielläkin vauva kyhnää koko ajan mun jaloissa eikä enää touhua muiden vauvojen tai lelujen kanssa. Tällaistako tää vauva-arki on tästä eteenpäin? Nyt tätä on kestänyt jo monta viikkoa. Lisäksi vauva ei nuku. Ikinä. Mutta ei tartuta siihen, sen kanssa pystyn elämään. Ja olen kaiken lisäksi yksinhuoltaja. Mulla käy kotipalvelu kerran viikossa 2 tuntia, mikä ei oikein auta palautumaan. En jaksa enää. Tuun hulluksi. Eikö ihmisoikeuksiin kuulu että saa käydä paskalla ilman yleisöä? Excuse the expression, mutta mä en jaksa nyt kaunistella tätä tilannetta.
Kommentit (83)
Mitäs läksit niii.. Kikkelis kokkelis
Hei, et ole yksin! Meillä kanssa samanikäinen ja suht vilkas tapaus. Aivan samaa se on, en pysty ruokaa tekemään kunnolla (tulee roikkumaan jalkoihin/liian lähelle hellaa), koittaa repiä romaaneja kirjahyllystä, yrittää kaataa telkkaria, pistää kädet kissan hiekkalaatikkoon, ei päästä vessaan jne jne. Se kuuluu varmasti tuohon ikään, koska on vihdoin sen ikäinen että pystyy jo itse liikkumaan ja on siksi utelias kaikelle. Koita itse pysyä rauhallisena kuitenkin. Pääsetkö ikinä itse minnekään käymään ilman vauvaa? Vessapaperirullat saa kanssa kyytiä.
Eroahdistusvaihe, ei ole tuollaista tästä eteenpäin, vaan loppuu jossain vaiheessa.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 15:15"]No nyt koitat saada esim sukulaisen hoitamaan vauvaa silloin tällöin. Mitenniin ei nuku? Siis heräilee yöllä?
[/quote]
Saan kerran kuussa vauvan yöksi isovanhemmille, jolloin nukun tai käyn viihteellä, ja pitäisi olla kiitollinen tosta mutta se ei tunnu riittävän. Ahdistaa ja itkettää ja toivon vaan päivän loppuvan nopeasti että pääsen nukkumaan ja sitten vauva herää yön aikana 10-15 kertaa. Ei tää oo elämää.
Ap
Onko vauvan isä lainkaan kuvioissa mukana? Ei tuo olekaan elämää. Vauvan kanssa oleminen väsyttää hirveästi. Vaikka vauva on ihana jne., sitä pitää kuitenkin koko ajan olla vauvasta tietoinen, vahtia, täyttää tarpeita, lohduttaa... Se vaatii paljon.
Tuo on normaali kehitysvaihe. Vauva huomaa olevansa "ererillinen" olento äidistä. Äidin katoaminen aiheuttaa ahdistusta. Vauvasi on terve kun tekee näin :) stemppiä on rankka vaihe!
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 15:18"]Hei, et ole yksin! Meillä kanssa samanikäinen ja suht vilkas tapaus. Aivan samaa se on, en pysty ruokaa tekemään kunnolla (tulee roikkumaan jalkoihin/liian lähelle hellaa), koittaa repiä romaaneja kirjahyllystä, yrittää kaataa telkkaria, pistää kädet kissan hiekkalaatikkoon, ei päästä vessaan jne jne. Se kuuluu varmasti tuohon ikään, koska on vihdoin sen ikäinen että pystyy jo itse liikkumaan ja on siksi utelias kaikelle. Koita itse pysyä rauhallisena kuitenkin. Pääsetkö ikinä itse minnekään käymään ilman vauvaa? Vessapaperirullat saa kanssa kyytiä.
[/quote]
Joo, mun vauva on kans tosi vilkas ja ahdistuu kun ei saa virikkeitä ja sitten kiipeilee kirjahyllyyn ja pitäis päästä kävelemään ottaen tukea kaikesta. En pääse mihinkään ilman vauvaa ellei tosiaan ole joskus viikonloppuiltana isovanhemmilla.
Ap
Voi taivahan talikynttilät , pienestä sitä valittaa ku on vähällä aina päässyt.
Jos olisit varttunut suurperheessä ,nauraisit omalle kirjoituksellesi.
Oliskohan sulle ollut parempi ku olisit ollut aina ilman lapsia?
Eipä hätää mitään.
Hulluhan sä jo olet
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 15:24"]Onko vauvan isä lainkaan kuvioissa mukana? Ei tuo olekaan elämää. Vauvan kanssa oleminen väsyttää hirveästi. Vaikka vauva on ihana jne., sitä pitää kuitenkin koko ajan olla vauvasta tietoinen, vahtia, täyttää tarpeita, lohduttaa... Se vaatii paljon.
[/quote]
Ei ole kuvioissa. Usko tai älä, elämä oli vielä helvetillisempää isän kanssa. Narsistitapaus.
Ap
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 15:15"]No nyt koitat saada esim sukulaisen hoitamaan vauvaa silloin tällöin. Mitenniin ei nuku? Siis heräilee yöllä?
[/quote]
Saan kerran kuussa vauvan yöksi isovanhemmille, jolloin nukun tai käyn viihteellä, ja pitäisi olla kiitollinen tosta mutta se ei tunnu riittävän. Ahdistaa ja itkettää ja toivon vaan päivän loppuvan nopeasti että pääsen nukkumaan ja sitten vauva herää yön aikana 10-15 kertaa. Ei tää oo elämää.
Ap
[/quote]
Koita nyt vaan ajatella sitä että lapsi käyttäytyy noin koska on niin älyttömän riippuvainen sinusta ja pelkää hylkäämistä. Siis vaikea selittää mutta se on joku lapsen "vietti" tuossa iässä takertua äitiin ettei häntä vain jätetä mihinkään. koita saada apua, tarvittaessa neuvolaan yhteys. Tai lastensuojeluun.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 15:26"]
Voi taivahan talikynttilät , pienestä sitä valittaa ku on vähällä aina päässyt. Jos olisit varttunut suurperheessä ,nauraisit omalle kirjoituksellesi. Oliskohan sulle ollut parempi ku olisit ollut aina ilman lapsia?
[/quote]
Miten suurperheessä varttuminen auttaa yksinhuoltajaa?
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 15:24"]Onko vauvan isä lainkaan kuvioissa mukana? Ei tuo olekaan elämää. Vauvan kanssa oleminen väsyttää hirveästi. Vaikka vauva on ihana jne., sitä pitää kuitenkin koko ajan olla vauvasta tietoinen, vahtia, täyttää tarpeita, lohduttaa... Se vaatii paljon. [/quote] Ei ole kuvioissa. Usko tai älä, elämä oli vielä helvetillisempää isän kanssa. Narsistitapaus. Ap
[/quote]
Joo, en mä sillä. Ajattelin vain, että jos isä olisi semmoinen, joka vois välillä olla vauvan kanssa.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 15:27"]
Eipä hätää mitään.
Hulluhan sä jo olet
[/quote]
Ihan normia tuo on. Sinä et taida olla kypsä kasvattajaksi.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 15:31"]
Ihan normia tuo on. Sinä et taida olla kypsä kasvattajaksi.
[/quote]
Sä et taida olla kypsä nettiyhteyttä ja keskustelupalstoja varten.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 15:27"]Mikset pidä unikoulua?
[/quote]
Kaikki unikoulut on kokeiltu ja sanoin että unenpuute ei nyt ole pahin ongelma vaan että tässä perheessä ei onnistu normaali elämä.
Ap
No nyt koitat saada esim sukulaisen hoitamaan vauvaa silloin tällöin. Mitenniin ei nuku? Siis heräilee yöllä?