Mitä teille on tulossa perintönä?
Mulle ja kahdelle veljelleni tulossa yksi iso okt, kaksi sijoitusasuntoa, yksi vapaa-ajanasunto Suomessa järven rannalla ja yksi Espanjassa ja muutama satatuhatta rahaa sijoitettuna. Osa menee suoraan lapsillemme verotussyistä. Kiitämme ja pokkaamme vanhemmillemme ja heidän vanhemmilleen. Ovat tehneet paljon työtä ja osanneet sijoittaa rahansa oikein ja toivottavasti elävät mahdollisimman pitkään!
Kommentit (117)
No kyllä mua ainakin vituttaisi, jos ei olisi tulossa kunnon perintöä. :) Tai jos luulisin, että tulee, mutta se menisikin jostain syystä sivu suun. Aina rahalle tarvetta on, varsinkin kun mies on työtön ja itse osatyökykyinen vain. Onneksi tulevaisuus korjaa meillä tilanteen.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:27"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:23"]
Enpä ole vielä laskelmia tehnyt, mitä perisin. En odota, että äitini kuolisi vielä...
[/quote]
Ei siihen laskelmia tarvita. Kai nyt jokainen tietää muutenkin, mitä vanhemmat omistavat.
[/quote]
Kuule en ihan oikeasti ole ajatellut asiaa. Äitini on nyt melko huonossa kunnossa ja keskitymme nyt siihen, että hänen vimeiset elinpäivänsä olisivat hyvät
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 23:57"]
Huvittavia nämä alapeukuttajat, onko se teiltä pois jonkun perintö?
[/quote]
Ei varmaan ole pois, mutta en nää itse siinä hirveästi leveilemisen aihetta. Minusta se on sivistymätöntä. En siis viitsi kertoa, mitä perisin
Isäni luultavasti kuolee ennen äitiäni. Käsken äitini myydä okt-talonsa (minkä hän luultavasti tekeekin) muuttaa pikkukaupungista Tampereelle, ja hommata asunto jokseenkin läheltä perhettäni. Meillä ollaan aika köyhiä, joten mahdollisesta talon myynnistä voi velkojen jälkeen jäädä jopa vähän rahaa. Toivon hartaasti, että äitini käyttää sen itseensä. Sen hän on ansainnut! Toivon oikeasti, että äitini eläisi mahdollisimman pitkään.
Mielenkiintoinen ketju siinä mielessä, että keskiverto suomalainen perii noin 80 000 euroa ja tässä ketjussa on jo monia, jotka perii ihan mielettömiä summia. Tarkoittanee sitä, että on tosi paljon niitäkin, jotka ei peri mitään tai sit vaan tää palsta on rikkaiden leikkikenttä.
Jos omat vanhempani kuolisivat molemmat nyt, niin perisin kerrostalo 3h+k + ison määrän velkaa. En ole kyllä yhtään murheissani, jos käyttävät vaikka käänteisenä asuntolainana kaikki rahansa heidän oman nykyisen elämän helpottamiseen.
Vanhempanne voivat elää vielä ties kuinka kauan. Kukaan ei voi tietää, mikä on poliittinen tilanne Suomessa esim 20 vuoden päästä. Vanhempien varallisuudet ovat voineet siinä ajassa kadota taivaan tuuliin.
Puolet noin kolmen miljoonan euron omaisuudesta. Kiinteistöjä, hoidettua myyntikuntoista honkametsää. Toivottavasti ei vielä aikoihin.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 01:01"]
Vanhempanne voivat elää vielä ties kuinka kauan. Kukaan ei voi tietää, mikä on poliittinen tilanne Suomessa esim 20 vuoden päästä. Vanhempien varallisuudet ovat voineet siinä ajassa kadota taivaan tuuliin.
[/quote]
Onneksi jotain on ulkomailla.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 00:11"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 23:57"]
[/quote]
Ei varmaan ole pois, mutta en nää itse siinä hirveästi leveilemisen aihetta. Minusta se on sivistymätöntä. En siis viitsi kertoa, mitä perisin
[/quote]
Miksi et näe? Et usko periväsi mitenkään erityisen paljon vissiin? Itse olen aivan pyörällä päästäni kun vain ajattelenkin että jos todella perin isäni omaisuuden niin minun ei ehkä enää tartte käydä töissä jne. Minusta se on hienoa.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:20"]Aivan helkkaristi VELKAA.
[/quote]velat eivät periydy
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 15:30"]
Vaimo tulee saamaan piakkoin perintönä ison omakotitalon ja mökin, plus isänsä auton. (ferrari) Kun näin käy, nappaan omani ja lähden ;)
[/quote]
Toivon, että vaimosi perinnössä on kohta joka sulkee puolison pois perinnöstä. Usein niissä on.
Ei mitään. Vanhempani ovat ylempää keskiluokkaa ja tulot sen mukaiset. (Eli suht korkeat. Viimeisinä vuosina ennen eläkepäivä taisi vanhempieni yhteenlasketut bruttokuukausitulot olla n. 16 000 €.) Mutta he kertoivat jo ollessani teini-ikäinen että he eivät jätä mitään perintöä vaan kuluttavat itse tienaamansa rahat. Ja minä olen siihen oikein tyytyväinen. Miksi vanhempani pitäisi raataa elämänsä vain jättääkseen aikuisille lapsilleen rahansa? Nauttikoot he itse tuloistaan ja viettäkööt leppoisia eläkepäiviä. Minä tienaan itse rahani, jos sellaisia työstäni saan. En aio tulla vanhempieni omaisuudella loisivaksi ihmiseksi.
En halua tulla
Jos vanhempani kuolisivat nyt perisin isältäni arvostetulla alueella olevan omakotitalon kahden veljeni kanssa kolmeen osaan. Äidistäni en osaa sanoa.. häneltä perisin rivari kaksion myös samasta kaupungista veljieni kanssa. Äiti on todella nuuka, varmaan siis myös säästöjä sekä ukkini perintörahoja. En tiedä paljon on tulossa ukin perintöä, mutta ukki myi yrityksensä 6miljoonalla ja heillä oli asunto kyproksella ja useita sijoitus asuntoja ympäri suomea. Ukin perinnöstä äitini saa 1/3. Paha sanoa mitä mahtaa rahassa olla. Jos mummi kupsahtaa niin äitini perii omakotitalon 1/3 myös häneltä. Jää nähtäväksi kuka kuolee ensin minä vai joku muu ja onko mitään enään jäljellä. Tarvitseeko jatkossa myydä omaisuus hoitokulujen vuoksi kun on vanhainkodissa?
Tarkkaan en osaa sanoa, mutta isältäni satoja tuhansia ja n. 300 000€ edestä kolme autoa...ja tosiaan sisarukseni kanssa puoliksi nämä..:)