Mitä teille on tulossa perintönä?
Mulle ja kahdelle veljelleni tulossa yksi iso okt, kaksi sijoitusasuntoa, yksi vapaa-ajanasunto Suomessa järven rannalla ja yksi Espanjassa ja muutama satatuhatta rahaa sijoitettuna. Osa menee suoraan lapsillemme verotussyistä. Kiitämme ja pokkaamme vanhemmillemme ja heidän vanhemmilleen. Ovat tehneet paljon työtä ja osanneet sijoittaa rahansa oikein ja toivottavasti elävät mahdollisimman pitkään!
Kommentit (117)
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:52"]
Anopin iki-ihana Valencia -astiasto. Odotan sitä kieli pitkällä. Ja samalla pelkään, että miehen ainoa sisko keksii haluta sen. Hän ei edes ymmärrä mitään astioiden päälle eikä todellakaan tarvitse sitä, mutta voikin alkaa himoita sitä, kun huomaa sen minua kiinnostavan.
[/quote]Tiesitkö, että sinä et peri anoppiasi?
[/quote]
Yleensähän miniät ovat kaikkein hanakammin vaatimassa ja valitsemassa kaikkea ihanaa perinnöksi, vaikka asia ei heille edes kuulu.
Jopas ovat vauraita kaikkien vanhemmat kun alle miljoona mukanaan ei hautaan mene kuin harva tämän keskustelun perusteella. Taitaa taasen olla hieman nettilisää näissä luvuissa...ja mistä kummasta te oikein tiedätte vanhempienne pankkitilien saldon ja sijoitukset? Kyllä omani ainakin ihan itse niistä huolehtivat.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:52"]
Anopin iki-ihana Valencia -astiasto. Odotan sitä kieli pitkällä. Ja samalla pelkään, että miehen ainoa sisko keksii haluta sen. Hän ei edes ymmärrä mitään astioiden päälle eikä todellakaan tarvitse sitä, mutta voikin alkaa himoita sitä, kun huomaa sen minua kiinnostavan.
[/quote]Tiesitkö, että sinä et peri anoppiasi?
[/quote]
Toki tiesin. Mutta mieheni perii. :)
10 vuotta vanha ok-talo suuressa kaupungissa ja rahaa olisi tulossa, mutta saa hypätä suoraan ylitseni omille lapsilleni puolestani.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:52"] Anopin iki-ihana Valencia -astiasto. Odotan sitä kieli pitkällä. Ja samalla pelkään, että miehen ainoa sisko keksii haluta sen. Hän ei edes ymmärrä mitään astioiden päälle eikä todellakaan tarvitse sitä, mutta voikin alkaa himoita sitä, kun huomaa sen minua kiinnostavan. [/quote]Tiesitkö, että sinä et peri anoppiasi? [/quote] Yleensähän miniät ovat kaikkein hanakammin vaatimassa ja valitsemassa kaikkea ihanaa perinnöksi, vaikka asia ei heille edes kuulu.
[/quote]
No enhän minä hanakasti halua kuin tuon astiaston. Anoppi on hyvin varakas, lapsensa saavat ostaa niillä rahoilla vaikka miljoona astiastoa. Minulle on tärkeä vain tuo yksi ja ainoa, joka on miehen lapsuudenkodin astiakaapissa. :)
Pölynimuri ja työkalupakki. Eli ei kauheasti.
Tuskin perin mitään. Hyvällä tuurilla äidillä on muutama tonni säästötilillä ja ne riittävät hautauskuluihin, laskujen maksamiseen, asunnon tyhjentämiseen yms. Tiedä vaikka minulle jäisi tonni tai kaksi itsellenikin, jos oikein hyvin käy.
Ehkä noin puolisen miljoonaa euroa, paitsi että tilanne voi muuttua vielä monta kertaa. Äitini saattaa joutua viettämään vuosikaudet kalliissa hoitolaitoksissa, jos muisti pettää niin, ettei kotona pärjää. Ensisijaisesti toivoisin, että äidin kerryttämästä omaisuudesta olisi hänelle itselleen iloa elämän viimeisinä vuosina. Toisaalta sitä en toivo, että samoista palveluista hän maksaisi moninkertaista hintaa vain varallisuutensa vuoksi. Jää nähtäväksi.
Puolikas kerrostalokämpästä pikkukaupungissa ja kesämökistä meren rannalta.
Sain isältä perinnöksi veritulppataipumuksen. Muuta ei ole tulossa.
Tulen perimään vakavaraisen osakeyhtiön osakkeista suurimman osan. Inhoan yhtiön kahta muuta jäsentä, eli en tule ikinä työskentelemään heidän kanssaan. Haluaisin rahani pois firmasta, mutta ulkopuoliselle ei voi ,yydä ja viimeiseksi haluan myydä noille kahdelle.
Toivottavasti asia ei tule kovin pian ajankohtaiseksi.
Ähäkutti.
Olen törsännyt kaikki ja kiinteistöt on velanpantteina.
Se käteinenkin menee toverien kulkukissojen yhdistykselle.
Saavat perilliset pitkän nenän.
Omakotitalo omalla tontilla, toki vanha mutta hyvin ylläpidetty pikkukaupungin keskustan liepeillä. Noin 10 hehtaaria metsää. Pari autoa, pari traktoria, muutama pyssy ja muut irtokamat. Äiti kuoli vuosi sitten, isä nyt 78-vuotias onneksi vielä virkeä ja omatoiminen taatta :) Toivon, että isäni eläisi vielä pitkään ja käyttäisi varallisuuttaan omiin menoihinsa, esim. matkusteluun ym. Tähän perheeseen olen adoptoitu vauvana, muita perillisiä ei ole.
Perin myös biologisen äitini (isää en, koska hän ei ole tunnustanut minua), koska tämä kotimainen adoptioni on tapahtunut ennen vuotta 1980, laki menee näin. Siellä on kolme muuta sisarusta jakamassa sitten (eivät vissiin vieläkään tiedä, että minäkin olen olemassa). Siinä sitten onkin jaettavaa himpun verran enemmän. Bioäitini toki on vielä nuorehko verrattuna adoptiovanhempiini, mutta mistä sitä tietää milloin se vuoro käy.
Voihan olla, että näistä kaikista lähden minä ensin, sitten perinnöt menee nyt kolmevuotiaalle lapselleni. Kun se tuo kuolema ei katso ikäjärjestystä, vaan ottaa sen kenet haluaa, nuoren tai vanhan. Se kannattaa pitää mielessä ennen kun alkaa kovin perinnöillä hehkuttelemaan.
Rintamamiestalon puolikas. Tai jos sisko jää lapsettomaksi, niin tuleehan se toinenkin puolikas lopulta minulle. Tosin luultavasti annan näiden mennä suoraan lapsilleni.
Isovanhemmilta on tulossa useiden miljoonien potti jaettavaksi pienelle perikunnalle. Sisältää kämppiä sieltä täältä yms.
Noh, nytkö minun pitäisi tuntea itseni paremmaksi, vai miten tämä homma toimii?! Olla ylpeä rahoista, joiden eteen en ole tikkuakaan pistänyt ristiin?
Menkää töihin ja hankkikaa itse rahanne.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:03"]Kesämökin järvenrannasta ja rempatun kerrostalokaksion treen keskustasta. Lisäksi 20t rahaa.
[/quote]
Niin, enhän mä tajunnut edes että perin vanhempanikin sitten joskus. Eli okt ainakin. Mutta tätä nyt en halua ajatellakaan vielä.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:20"]Aivan helkkaristi VELKAA.
[/quote]
Velka ei periydy.
Enpä ole vielä laskelmia tehnyt, mitä perisin. En odota, että äitini kuolisi vielä...
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:56"]Vanhan ok-talon jos faija ei sitä kännissä polta.
Siitä tulee varmaan joku helvetinmoinen ongelma vaan, kenelle saa purkukuntoisen talon myytyä alueelta missä tontitkaan ei maksa mitään.
[/quote]
Perintöä ei ole pakko ottaa vastaan eli kieltäydyt perinnöstä niin se menee valtion tai kunnan ongelmaksi. Valtio ei luultavasti ota sitä vastaan vaan luovuttaa sen kunnalle.