Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok jouluaterian menu?

Vierailija
12.12.2021 |

Lähipiirin vastoinkäymisten takia lupauduin hoitamaan jouluaterian. Lähes kaiken ostan valmiina, sillä innostus tai aika ei riitä tekemään itse. Kaikki vieraat syövät näitä kaikkia ruokia, mutta olen valinnut vain sellaista, josta minä pidän. Siksi esim. silliä ei ole eikä tule. Kelpaisiko sinulle tällainen menu?

Kylmäsavulohi
Savusiika tai -kuha
Joku katkarapu- tai mätimössö
Saaristolaisleipä
Marinoitu punasipuli
Vihersalaatti
Rosolli
Keitetyt perunat
—————————
Kinkku
Laatikot: peruna, porkkana, bataatti, maksa ja punajuuri-aura
Kaikki nuo ”alkuruoat” myös tarjolla
—————————
Luumurahka
Piparit

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana menu. Kerrassaan nappi valinnat. Ehkä lisäisin juustolautasen jälkkäriksi, ihanilla hilloilla ja hedelmillä ja pähkinöillä.

Vierailija
22/98 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa! Söisin mielelläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpaisti. Silloin ei tarvitse muuta kastiketta. Graavilohi, karjalanpiirakat.

Vierailija
24/98 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja tosi runsas menyy.

Kun mielipiteitä kerran kysyt, kerron että oma ylivoimainen jouluruokasuosikkini on lanttulaatikko, joka näkyy puuttuvan. Korvaisin sillä maksalaatikon (mielestäni sitä ei tarvita, kun on jo lihaa eli kinkkua tarjolla).

Mutta makuasioitahan nämä ovat.

Vierailija
25/98 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunat sinällään on aika arkinen ruoka, meillä on jo vuosia tarjottu perunat jotenkin laitettuna esim kermaperunat /rosmariiniperunat tms. Maksalaatikko yök, ei joulupöytään.

Vierailija
26/98 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäisin kovasti, tosi hyvältä kuulostaa. Semmoinen tuli mieleen, että jos porukassa on joku joka on kala-allergikko tai ei pidä yhtään kalasta niin alkuruoista jää kolme ekaa pois lautaselta. Jää vaan salaattia ja perunaa. JOS on allergikko joukossa, niin lisäisin jonkun kylmän liharuoan/leikkeleen ja sille vaikka jonkun pikkelsin tms, koska kala-allergikko ei voi syödä myöskään tuota mäti/katkarapua.

Tämä vain siis allergian varalta. Ellei sellaisia ole, niin herkkumeny!

Hyvää Joulua sinulle!

Vierailija
27/98 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söisin:

Marinoitu punasipuli

Vihersalaatti

Keitetyt perunat

—————————

Kinkku

Laatikot: peruna, porkkana, bataatti, 

—————————

Piparit

Vierailija
28/98 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö vegaaneille kelpaa salaatit ja noi laatikot? :o

Riippuu varmaan siitä onko ne laatikot vegaanisia. Useimmiten ei ole. Mutta tämä ei ole ap:n kannalta olennaista, sillä vieraat eivät ilmeisesti ole vegaaneja.

Vierailija
29/98 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsäsienisalaatti puuttuu. Suolatuista rouskuista valmistettu. Ei mitään siitakkeita, osterivinokkaita tai herkkusieniä. Oikeita Sieniä! Eikä majoneesia kastikkeena sienisalaatissa. 

Vierailija
30/98 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi täällä haukutaan maksalaatikkoa koiranruoaksi. Tekstistä päätellen taitaa olla sama kommentoija laittanut kaikki kommentit siitä. Meillä se on kaikkien herkku ja jos se puuttuisi joulupöydästä niin hirveä huuto tulisi ja joulu pilalla!

Itse lisäisin tuohon lanttulaatikon ja kastikkeen, mutta ap tuntee porukkansa paremmin. Jos ei ole lanttulaatikon ystäviä niin ei tarvi.

Vierailija
31/98 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

missä on sushit ja kalkkuna ja christmas pudding?

Christmas puddingia ja mincepie-torttuja taitaa nykyään olla vaikea löytää, ainakaan pääkaupunkiseudun ulkopuolelta.

Lievänä korvikkeena voi tarjota Stilton-juustoa, pipareita ja portviiniä, esim. tawny.

Jos on italiaisuuteen taipuvainen, niin hyvä panettone ja jotain pirskahtelevaa jälkiruokaviiniä.

Vierailija
32/98 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakoita vielä lisäksi, ei tosin niitä saarioisten nahkarukkasia

Vierailija
33/98 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä menu sekasyöjille, itse en söisi kun olen vegaani, mutta oletan että sinun vieraasi eivät ole.

Ituhipit voivat aloittaa pääsiäispaastonsa vaikka samantien....

Vierailija
34/98 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista :) Joukossa ei ole kasvissyöjiä eikä vegaaneja eikä kukaan ole allerginen millekään.

Arvasin, että maksalaatikko aiheuttaa kommentteja, mutta se tulee takuuvarmasti, sillä se kuuluu minun lapsuuteni joulupöytään. Nyt kun saan päättää tarjottavat niin se on ihan ehdottomasti mukana.

Vieraat tulevat vain aterialle, joten päätin, että pieni jälkiruoka riittää. Itselleni ostan illaksi juustoja ja rasian hyviä konvehteja. Sienisalaatin voisin lisätä, jos löytyy hyvä valmiina.

Ap.

Vierailija
35/98 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savuporoa laittaisin lisäksi niin on kaloille vaihtoehtoja.Lanttulaatikko puuttuu, maksa- ja bataatilaatikon jättäisin pois.Maksalaatikon tilalle tilalle ennemmin hyvää maksapasteijaa.Kahvin kanssa englantilaista hedelmäkakkua tai taatelikakkua.

Vierailija
36/98 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graavilohi ja silli olisi hyviä lisäyksiä.

Vierailija
37/98 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kamalalta, minä en kyllä söisi!

Meillä on joka joulu sama menu, sieltä löytyy kyllä hyvää syötävää, mutta vaihtelu tekee kyllä hyvää tälleen vuosikymmenten jälkeen. Oikein kamalaa joulua teille ap!!

Vierailija
38/98 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paskaa, hyi vttu 🤮

Vierailija
39/98 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KFC:stä hyvät tortillat / hampurilaiset ranskalaisilla. Harmi vaan ettei ole auki jouluna.

Jos Burger King on auki, niin voisi ostaa tarjoushampurilaisen + Lidlistä olut.

Vierailija
40/98 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista ...Sienisalaatin voisin lisätä, jos löytyy hyvä valmiina.

Ap.

Hyvää sienisalaattia ei löydy valmiina.

Helposti tekee itsekin:

- liotettuja suolarouskuja (haapa-, karva-, kangas-, leppärouskuja=) silputtuna

- sipulisilppua

Kastike: Kermaviiliä + creme fraichea 1/1 + ripaus jauhettua valkopippuria (ja ripaus suolaa jos sienet likosivat liian pitkään)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä