Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VAROKAA Klarnaa ja etenkin Skimsin verkkokauppaa!

Vierailija
28.10.2023 |

Klarna lupaa ostajaturvan, mutta nettisivuilla ei lue, että jos reklamaatioprosessi kestää yli 14 päivää se raukeaa ja ostoturva lähtee.

Tilasin Skims Eu:sta yöpukuja, joista yksi oli käytetty. Palautin sen reklamaation jälkeen ohjeiden mukaan yhdessä toisen tuotteen kanssa.

Tilasin Klarnan laskulla siksi, että minulla on joku turva ostajana. Palautuksesta hyvitettiin vain toinen tuote, ei toista.

Reklamoin Klarnalle ja Skimsille. Skims väitti, että olen palauttanut vain likaisen asun, en sitä toista.

Klarna avasi reklamaation. Seuraavassa viestissä Skims myönsi, että molemmat tuotteet ovat sittenkin heillä, mutta laskun mitätöinnissä menee aikaa.

Välitin tiedon Klarnalle, joka sulki reklamaatioprosessin omalla ilmoituksellaan, vaikken ollut saanut hyvitystä.

Siirsivät eräpäivää odotellessa laskun mitätöitymistä.

Sitten Skims laittoi viestin, että hetki kestää vielä että mun olis pitäny lähettää tuotteet ERI PAKETEISSA, varastosaldo ei täsmää ja että pahoittelut nyt.

Odotin. Ilmoitin Klarnalle. Eräpäivää siirrettiin taas.

Nyt tuli Skimsiltä viesti, että en olekaan palauttanut sitä likaista vaatetta, vaan sen toisen?!  Väittivät että olen pitänyt sen paskaisen alusasun itselläni ja he hyvittävät kunhan olen postittanut sen heille.

Että eivät hyvitä laskua.

Kaikesta on meilit tallessa ja välitin ne Klarnalle; vastaus: VALITETTAVASTI LASKUNNE REKLAMAATIO MÄÄRÄAIKA ON UMPEUTUNUT JA OSTOTURVA RAUENNUT! Klarna siis päätti reklamaatioprosessin yksipuolisesti silloin aiemmin ja kuulemma sitä ei voi uudestaan avata. Ei voi, vaikka ongelma ei ikinä ratkennut.

Nyt mulla on sadan euron lasku tuotteesta, josta on kirjallinen vahvistus että tuote on palautunut myyjälle, siitä on luvattu hyvitys ja Klarnan mukaan 14 päivää olisi ollut aikaa reklamoida lisää, jotta voisin vedota ostoturvaan.

Ei voi reklamoida tuotteesta jos kauppa ilmoittaa että hyvitys on kyllä tulossa.

Klarnaa ei siis kiinnosta, vaikka mustaa valkoisella on näyttää että Skims kusettaa.

Onko muille käynyt näin ja mitä ihmettä voin tehdä?!  Millaisia oikeuksia meillä kuluttajilla on, voiko se mennä niin että joudun lopulta maksamaan tuotteen, joka todistetusti on jo palautettu?!

Onko muilla vastaavia kokemuksia?!

Huijaako Klarna?

Vaihtoehdot

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen verran vielä, että Klarnan nettisivuilla luvataan että täytyy ilmoittaa 30 päivän aikana tai 120 päivän. Chatissa aspa sanoi että joo se on vanha tieto, ehdot muuttui kesällä mutta netissä on yhä vanhat päivämäärät.

14 päivää kuulemma on se uusi aika!?

Vierailija
2/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttaja-asiamiehelle vaan kaikki kirjeenvaihto 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalandohan teki juuri saman. Olen tilannut sieltä kymmeniä kertoja mm. Bubbleroomin tuotteita ja palauttanut ne aina samassa, nyt palautin myös ja karhuavat yhä 75 euron maksua, kuulemma näkyy heillä että mekko on saapunut mutta varasto-ongelma sielläkin ja pakko oli maksaa se ettei mene perintään.

Nyt odotan hyvitystä.

Onko siis niin että firmoilla menee niin huonosti nyt että asiakkaita kusetetaan? Ikinä ei ole mitään hiton varasto-ongelmaa yms. Zalandolla ollut??

Ei oikeasti uskalla tilata enää mitään verkkokaupasta, ihan järkyttävää.

Vierailija
4/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kuluttaja-asiamiehelle vaan kaikki kirjeenvaihto 

Sen tein jo, Klarnan sivuilla lukee että Ruotsin kuluttaja-asiamies on se heidän taho. Mutta auttaako kuluttajasuoja tässä, siis mitä ne voi tehdä edes jos Skims väittää yhtäkkiä ettei tuotetta olekaan heillä?

Vai auttaako se Klarnan kanssa? Tuntuu että Klarnan aspassa on joitain empatiakyvyttömiä botteja, miten ne edes voi väittää että joo ei voida auttaa kun et reagoinut määräajassa..no helvetti, se jos umpeutuu hyvitystä odotellessa niin eihän sitä suojaa oikeasti edes ole olemassa??

Mä yritin kuumeisesti etsiä netistä jotain Klarnan aspasta vastaavaa tyyppiä, mut eihän niitä löydy. En voi uskoa että mulla on menny nyt 3kk energiaa ja aikaa tähän ja joudun lopulta ite maksamaan…

Vierailija
5/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa Klarnasta kokemuksianne, kusettaako se oikeasti ton ostajaturvan kanssa…? 

Vierailija
6/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä käytä Klarnaa, liikaa välikäsiä. Palauttaminen onnistuu ihan korttimaksullakin; kun tuotteet ovat saapuneet varastolle, saat hyvityksen. 

Vierailija
7/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarnasta on eniten valituksia kuluttaja-asiamiehellä. Muistan lukeneeni.

Vierailija
8/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No älä käytä Klarnaa, liikaa välikäsiä. Palauttaminen onnistuu ihan korttimaksullakin; kun tuotteet ovat saapuneet varastolle, saat hyvityksen. 

Skimsillä se oli ainoa mahdollinen maksuvaihtoehto, olen tilannut Klarnalla kymmeniä kertoja ilman ongelmia, mutta en Skimsiltä. Ongelma tässä on että en saa hyvitystä, koska Skimsin aspa väittää etten ole palauttanut tuotetta, vaikka kertaalleen olen saanut tästä tuotteesta jo hyvityksen, eli puolet laskusta.

Ja viestillä myös vahvistettiin, että Skims on molemmat palautetut tuotteet saanut. Niin ihmettelen miten miljardiyritys voi huijata noin räikeästi? 

En ole ikinä moiseen törmännyt, että väitetään ettei palautettu tuote olisikaan tullut ja yhtäkkiä on, eikun ei olekaan!

Siksi varoitus myös Skimsistä, älkää tilatko!

Vierailija
9/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks kertaa oon joutunut reklamoimaan master cardia hyvittämättömästä ostoksesta ja molemmil kerroil ne hyvitti ilman tappelua. Klarna ei näköjään suojaa asiakkaitaan vaikka lupaavat.

Vierailija
10/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Klarna toiminut aina. 

Vierailija
11/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut paljon Klarnalla. Ei mitään valittamista. Kotimaiset verkkokaupat ja JD-Sports, näistä olen tilannut. Kaikki on aina toiminut hyvin, palautukset ja muut. Kannattaa itse toimia oikein niin ei ole valittamista.

Vierailija
12/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksette te maksa Visalla tms. Tai Paypalilla?

Vierailija
13/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Taitaa olla sitä porukkaa jolle ei luottokortteja myönnetä.

Vierailija
14/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kävi itselleni sen uutuuskauppa Lagerin verkkokaupan kanssa. Toimitettu tuote oli likainen, siinä oli näkyviä tahroja mm takapuolen kohdalla.

Tein reklamaation välittömästi paketin saatuani ja laitoin palautuksen kuvien kera. Heistä ei koskaan kuulunut mitään ja klarna alkoi jo periä rahoja tilauksesta.

Lopulta vääntämisen jälkeen sain laskun mitätöityä, tietenkin oli kuvat ja kuitti palautuksesta postista. 

Varmaan tämä, että yrityksillä ja kaupoilla menee huonosti nyt näkyy näin, että ei millään haluttaisi enää hyvittää, tai palauttaa asiakkaiden rahoja. 

Vierailija
15/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen tällainen, ylempi korkeakoulututkinto, ei ikinä maksuhäiriöitä, mutta työpaikat aina ketjutettuja määräaikaisuuksia. Samaan aikaan ystäväni, joka sai luottokortin opiskeluaikanaan, on maksuvaikeuksissa jatkuvasti, puoliso ulosotossa ja pummaavat rahaa mistä sattuvat saamaan. Mutta pankki antaa pitää luottokortin. Joten ei se luottokortti kerro mitään maksukyvystä.

Vierailija
16/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Joissakin verkkokaupoissa ei ole muuta maksumahdollisuutta kuin Klarna. Esimerkiksi AdLibriksellä ja MatSmartilla. Niin, ja CDOnilla ei ole muuta mahdollisuutta maksaa kuin Klarnan kanssa samanlainen Qliro. Visa ja Paypal eivät ole käytössä. (Paypalia en muuten itse suosittele. Poistin oman tilini jo aikaa sitten, kun rupesivat ottamaan rahaa siitå, että sitä ei käyttänyt aktiivisesti.)

Vierailija
17/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen tällainen, ylempi korkeakoulututkinto, ei ikinä maksuhäiriöitä, mutta työpaikat aina ketjutettuja määräaikaisuuksia. Samaan aikaan ystäväni, joka sai luottokortin opiskeluaikanaan, on maksuvaikeuksissa jatkuvasti, puoliso ulosotossa ja pummaavat rahaa mistä sattuvat saamaan. Mutta pankki antaa pitää luottokortin. Joten ei se luottokortti kerro mitään maksukyvystä.

Minullakaan ei ole luottokortteja ja olen jopa ottanut pari kertaa omaehtoisen luottokiellon. Suunnittelen ottavani sen taas.

Yritin myös kokonaan poistaa käyttäjätilini Klarnasta ja kaikki tiedot heidän rekistereistä, mutta se ei onnistunut, Klarna vastasi, ettei asiakkuutta voi päättää asiakkaan ilmoituksella. Ainoastaan lähettämättä henkkarikopion ja kirjallisen anomuksen heidän konttorille Ruotsiin suostuvat ehkä poistamaan asiakastilin. Uskomatonta.

Asiakkuuden Klarnan kanssa ja piikin saa kyllä auki parilla klikkauksella, mutta käyttäjätilin poisto ei sitten onnistukaan.

Vierailija
18/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trust Pilotissa on ainakin ihan samoja kokemuksia ja Klarnan FB-sivuilla kymmeniä vastaavia. Tulleet tänä vuonna kaikki nää missä ei ole palautettu rahoja.

Ostajanturvaa ei ole annettu. Klarnahan mahdollistaa myös Niemi putiikin yms huijareitten maksutavat!

Eli et tosiaankaan saa rahojas takas Klarnalta jos myyjäpuoli kieltäytyy hyvityksestä. 

Vierailija
19/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa joku asioista tietävä kirjoittaa että Klarna ei palauta rahoja koska ne menevät yrityksen tulokseen ja sijoitetaan heti eteenpäin. Kun 100 000 ihmisen ostossummat jemmataan tilille eikä mitään sanktioita näistä kuluttajien kusetuksesta tule, puhutaan miljardeista, se on ”ilmaista lainaa” Klarnalle. Ja ilmaista tienestiä kun kaikki eivät jaksa tapella Klarnaa vastaan ja maksavat kiltisti.

joukkokanne Klarnaa vastaan pitäs nostaa!

Vierailija
20/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mulla on Klarna toiminut aina. 

Kiva, niin se mullakin toimi kunnes tilasin Suomen ulkopuolelta Jenkeistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi