Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko ajaa kotipaikkakunnallasi taksia vaivatta ilman navigaattoria?

Vierailija
07.06.2023 |

Minä olen asunut Joensuussa koko elämäni, ja uskon että pystyisin ajamaan taksia ilman navigaattoria ja ilman muita apuvälineitä.

Pystyisitkö ajamaan paikkakunnallasi taksia ilman navia?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Helsinki.

Vierailija
2/20 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan hukassa kun lähden kotipihasta. Osaan lähikauppaan ja useinmiten takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mana ei osa muta asiakask neuvo perile.

Vierailija
4/20 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan taksia ja käytän aniharvoin karttapalveluita.

Vierailija
5/20 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
6/20 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisellä asuinpaikkakunnalla (Helsinki) en pärjää ilman navigaattoria katutasolla, kaupungin osatasolla (eli tiedän missä joku tietty kaupunginosa on) kyllä, mutta pääasiassa ajan ilman navigaattoria, koska en juurikaan aja Helsingissä ja monet muut paikkakunnat on todella helppoja oppia.

Vierailija
7/20 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaikka asun Mikkelissä eli melko pienellä paikkakunnalla. Tiedän kyllä kadut tässä parin kilsan säteellä, mutta en mitenkään tietäisi jotain kauempia tai pikkuteitä.

Vierailija
8/20 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta taksin ajaminen navigaattorilla tai ilman ei ole myöskään tavoitteeni.

Vierailija
9/20 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden miljoonan ihmisen kaupungissa? En.

Vierailija
10/20 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantakaupungissa kyllä, lähiöihin en osaa kadunnimiä ilman navia. Helsinki. 

Vierailija
11/20 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tämä on pieni maalaispaikkakunta ja vaikka yli 50v olen asunut, on aika vähän tullut kierreltyä, ja paljonhan tämä on muuttunutkin.

Kyllähän tuota on tullut kartasta tarkistettua matkahuollon pakettipisteen sijaintikin...

Vierailija
12/20 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska en todellakaan muista / tiedä kaikkien omakotitaajamien kadunnimiä. Eli mulle jos sanoo, että "Valkoherukkatie" (mapsista randomilla joku kadunnimi), niin kyllä tarvitsen navigaattorin tsekatakseni, mihin päin Oulua se tulee. Ison osan matkasta varmasti osasin tämän jälkeen ajaa, mutta siihen ihan viimeiseen perille pääsyyn tarvitaan sitten navigaattoria.

Vierailija
13/20 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tosiaankaan, vaikka pieni kaupunki. Täytyy olla kyllä mielettömän hyvä paikallistuntemus että pystyisi sujuvasti ajamaan.

Kyllä on ennen navigaattoreita taksikuskeilta vaadittu aika paljon..

Vierailija
14/20 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella osaan yleensä, sanotaan 5 kilometrin säteellä Keskustorilta. Mutta en suinkaan koko Tampereella enkä useimmissa lähiöissä, vaikka osaan yleensä sijoittaa kadut oikeaan kaupunginosaan. Toivoisin kyllä taksikuskin hallitsevan minua paremmin katujennimet.

Vierailija
15/20 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan. Olen ammatiltani ajojärjestelijä eli maantieto on hallussa ympäri Suomen, mutta ei tuollaiset pikkupaikat ja tiet ole tuttuja. Aina kun olen autolla liikenteessä ja menossa jonnekin vähänkin vieraaseen paikkaan, niin navi on päällä. Olenkin miettinyt, että miten ihmeessä pärjäisin ilman navia enkä varmaan pärjäisikään.

Vierailija
16/20 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että ainakin hetken harjoittelulla kyllä. Tampere.

Vierailija
17/20 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin että ainakin hetken harjoittelulla kyllä. Tampere.

Nostan hattua! Itsekin olen Tampereelta ja vastaan en, vaikka olen asunut täällä kymmeniä vuosia, ja peräti molemmilla puolilla Tammerkoskea. Itäpuolen osalta kyllä varmaan joo, mutta jos pitäisi ajella ilman navia osoitteisiin Lentsussa, Ikurissa, Tesomalla, Pispalassa, Herwoodissa jne. niin aika hiljaista olisi.

Vierailija
18/20 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Tämä on pieni maalaispaikkakunta ja vaikka yli 50v olen asunut, on aika vähän tullut kierreltyä, ja paljonhan tämä on muuttunutkin.

Kyllähän tuota on tullut kartasta tarkistettua matkahuollon pakettipisteen sijaintikin...

Lisään vielä että näin maalla saattaa omakotitalolla olla ihan oma nimetty tiekin, eikä ne ole mitenkään nimetty jonkun tietyn aiheen mukaan, kuten nyt jossain kaupungissa voi järkeillä että kissankäpälätie ja tervakukkatie ovat ehkä siellä ja siellä päin...

Vierailija
19/20 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osaan. Ei tällä paikkakunnalla ole kuin kauppa, kioski ja posti. Olen sen verran jän nä mies, että tunnen kylän jokaisen täysi-ikäisen naisen, kun olen ne kaikki käynyt tyydyttämässä. Sano vaan mamman nimi, niin osaan viedä perille.

Vierailija
20/20 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ei mua kiinosta hittoakaan pääseekä kyytiläiset sinne minne haluaa. Aina voi ottaa uuden taksin. Luulen että tähän taksiliittoon liittyy kaikki kuskit. Tärkeintä on että asiakkaita riittää. Mehän ajetaan minne vaan. Jopa hulluiksi.