Treenauksen aloitus - mitä mieltä kropasta? [kuva]
Aloitin tänä vuonna kuntoilun ensimmäistä kertaa elämässäni ja kroppa tuntuu jo paljon kiinteämmältä ja timmimmältä. Nyt tuntuu kuitenkin, että laihdutettavaa olisi jonkin verran että tulokset pääsisivät oikeuksiinsa. Liikuntaa tulen joka tapauksessa jatkamaan, vaikka tavoitteena ei olekaan muskelifitnesskeho vaan ihan hyvä olo ja jaksaminen. Hyvä ulkonäkö olisi toki plussaa että rannallekin kehtaisi!
Mitä mieltä av-treeniraati on kropastani? Vieläkö laihdutettava tai kiinteytettävä?
Kommentit (83)
Kannattaa ostaa puhelimeen askelmittari ja aloittaa kuntoilu siitä, mielellään joku missä näkyy kalorit, niin on helppo alkaa tiputtamaan painoa. itse sain tällä tavalla -2kg viikossa.
Kannattaa kiinnittää huomiota ryhtiin. Sivuprofiilista näyttää, että hartiat lysähtäneet eteenpäin.
kiinteytystä vaan niin sulla on aika lailla täydellinen kroppa! :)
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:48"]
Aloitin tänä vuonna kuntoilun ensimmäistä kertaa elämässäni ja kroppa tuntuu jo paljon kiinteämmältä ja timmimmältä. Nyt tuntuu kuitenkin, että laihdutettavaa olisi jonkin verran että tulokset pääsisivät oikeuksiinsa. Liikuntaa tulen joka tapauksessa jatkamaan, vaikka tavoitteena ei olekaan muskelifitnesskeho vaan ihan hyvä olo ja jaksaminen. Hyvä ulkonäkö olisi toki plussaa että rannallekin kehtaisi!
Mitä mieltä av-treeniraati on kropastani? Vieläkö laihdutettava tai kiinteytettävä?
[/quote]
Olet kaunis nainen! Ulkonäön takia sinun ei tarvitse treenata ollenkaan. Mikäli halajat parempaan kuntoon niin sitten treenaamiselle onkin syy.. :)
Olet valinnut viisaasti kun kotitreenillä olet aloittanut! Ohjattu jumppa ilman painoja on "kotitreeniä" Mielestäni ensin pitää tulla mestariksi omallapainolla treenatessa (punnerrukset, vatsat, kyykyt, selkälihakset ja tuhannet muut hienot liikkeet) ennenkuin kannattaa edes harkita punttisalille lähtemistä. Kotitreenillä pääsee niin hyvään kuntoon että punttisalia ei oikeasti tarvitse mihinkään muuhun kuin lähinnä vaihtelun vuoksi.
Muista kuitenkin vanha viisaus treenatessa! Sopiva määrä treeniä kehitää ja pitää kehon terveenä. Liika määrä kuluttaa ja rikkoo sinut! Muhammad Ali sanoi aikanaan että vain mestarit uskaltavat levätä! Eli jollet lepää niin tulokset tyssäävät kuin seinään.
Hienoja hetkiä sinulle liikunnan parissa! Itselläni on 19v katkeamaton treenihistoria! Olen onnistunut tässä vain sentähden että en ole sortunut treenaamaan liikaa. Monet jotka treenaavat liikaa lopettavat liikunnallisen elämäntavan jossain vaiheessa. Olen nähnyt tämän monta kertaa eteenkin aloittelijoiden kohdalla. Varothan tätä sudenkuoppaa!!
Niin ja vielä, älä treenaa lihaksia tai tiukkaa ulkonäköä varten!! Treenaa ensisijaisesti toimivaa, voimakasta ja kestävää vartaloa varten jolla voit tehdä mitä tahansa. Ensimmäiseksi mainitut saat kaupanpäälle. Mikäli toimit toisinpäin niin jälkimmäistä et tule saamaan kaupanpäälle... Ymmärrät tämän kun treenivuosia on riittävästi.
Mies77
[/quote]
Itse huomasin saman, kun olin joka päivä harjoitellut 300x takakiertopotkua ja vasemmalla jalalla 700x.
Etuvoltti kirvespotku ja shuto perään 500x molemmille puolille. Opin jo varhain että kovuus tulee sisältä.
MIES
Älä ainakaan laihduta, alat olemaan jo aika.. muodoton. Kannattaa tehdä kyykkyjä yms, niin saat vähän muotoja :)
Tykkään kropasta, kuvista arvioituna ei kannattaisi tehdä enää mitään. Näin miehenä tosin sanon, että munkin silmään otti jotenkin nuo rintsikat. Kivat muuten, mutta sun kropalle ja rinnoille kävisi paremmin sirompi malli :)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 10:28"]kiinteytystä vaan niin sulla on aika lailla täydellinen kroppa! :)
[/quote]
Mitään "kiinteytystä" ei ole olemassakaan.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:08"]Kamalat varpaat, ei persettä nimeksikään (et saa sitä treenaamalla koska ei ole mitään mitä reenata), outo lantion seutu ja pienet tissit. Tämänhän halusit kuulla?
[/quote]
Tämä.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:09"]
Tykkään kropasta, kuvista arvioituna ei kannattaisi tehdä enää mitään. Näin miehenä tosin sanon, että munkin silmään otti jotenkin nuo rintsikat. Kivat muuten, mutta sun kropalle ja rinnoille kävisi paremmin sirompi malli :)
[/quote]
Näin toisena miesarvioijana, oletkohan katsonut väärää kuvaa - tuo kroppa kaipaa alle pari kolme tuhatta toistoa kyykkyjä, maastavetoa, leukoja ja penkkipunnerrusta. Tästä ei kannata masentua, sillä kuntoilun paras vaihe on alussa, kehitys tapahtuu melkein kuin itsestään ja huomaat viikonkin sisällä ottavasi isoja hyppäyksiä. Treenaan itse salilla 10 tuntia viikossa ja jokainen edistysaskel on ison työn takana.
Kyykkyä, kyykkyä ja kyykkyä. Isoilla painoilla.
Peppuun lihaspyöreyttä niin biksukunto on kohdillaan!
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:51"]Kyllähän tuosta vielä 5-10 kiloa voisi laihduttaa ja vatsaa ja jalkoja treenata.
Sulla taitaa myös olla vähän liian isot rintsikat.
[/quote] Mielestäni suorastaan edesvastuutonta ehdotella 10 kilon poistamista jo normaalista vartalosta. Menee anoreksiaihannoinnin puolelle. 5 ihan max ja halutessa hieman lihaskuntotreeniä, vaikka ei nykyinenkään ole huono.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:31"]Hyvältä näyttää jo nyt, ap! Vähän ehkä lihaksia lisää, niin voisi näyttää paremmalta. Paljonko painat?
[/quote]
Miehenä pakko sanoa, että mieluummin kohtuudella aerobista ja kiinteytystä kuin selkeästi erottuvien lihasten hakemista. Sixpack ei ole naisella nätti.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:25"]Kyykkyä, kyykkyä ja kyykkyä. Isoilla painoilla.
Peppuun lihaspyöreyttä niin biksukunto on kohdillaan!
[/quote]Ei kannata neuvoa aloittelijaa rikkomaan kroppaansa isoilla painoilla. Tuosta saa makoisan ihan juoksemallakin, se tietty vie pitemmän aikaa kuin punttaus, mutta jos jälkimmäiseen päätyy niin aloitus maltilla.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:31"]Hyvältä näyttää jo nyt, ap! Vähän ehkä lihaksia lisää, niin voisi näyttää paremmalta. Paljonko painat? [/quote] Miehenä pakko sanoa, että mieluummin kohtuudella aerobista ja kiinteytystä kuin selkeästi erottuvien lihasten hakemista. Sixpack ei ole naisella nätti.
[/quote]
Sixpack naisella vaatii vuosien määrätietoisen työn ja en usko että tämä on ensimmäinen asia tapahtumaketjussa mikäli ap alkaisi oikeasti treenaamaan.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:59"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:25"]Kyykkyä, kyykkyä ja kyykkyä. Isoilla painoilla. Peppuun lihaspyöreyttä niin biksukunto on kohdillaan! [/quote]Ei kannata neuvoa aloittelijaa rikkomaan kroppaansa isoilla painoilla. Tuosta saa makoisan ihan juoksemallakin, se tietty vie pitemmän aikaa kuin punttaus, mutta jos jälkimmäiseen päätyy niin aloitus maltilla.
[/quote]
Sitkeässä elää uskomus että pelkällä juoksulla saa kauniin kropan aikaiseksi. Samaa tarua kotikuntoilutarinoiden kanssa.
Ei takapuolta, reidet löllöt, suosittelen kiinteyttämään ja tee niitä kuuluisia kyykkyjä.
Reisi ja takareisi treeniä tarvitset. Ei välttämättä vain painoilla. Pyöräile vaikka kovaa mäkisessä maastossa. Tsekkaapa miltä tosipyöräilijöiden reidet näyttää. Kaartuu takaa ulospäin sivu kuvassa. Takamukseen sitten auttaa ne kyykyt.
Oletko käsitellyt kuvaa jotenkin? Lantio ihan luonnottoman leveä suhteessa muuhun vartaloon. Näyttää ihan siltä, että olisi leikattu toisen ihmisen yläosa kiinni alaosaan. En usko, että kuva on aito, joten muualle sieltä trollailemasta.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 19:53"]Ahdistaa kun täällä sanotaan pettyä 5-10kg saisi pienentyä. Itse näytän ihan samalta ap:n kanssa, painoa 48kg ja pituutta 172 :s Luulin ettei tarttisi enää mennä sinne 40kg tuntumaan, mutta tiedä sitten.... :'( Sallakin käyn kolmesti viikossa. Av-raati siis tuomitsee minutkin läskiksi ulkonäköni perusteella. ://
[/quote]
Ainiin, muistutit: mittani ovat siis 163/?. Viime kerran punnitsin itseni syksyllä, jolloin massaa oli 62,5. Tavoitteena olisi noin 52-55 kiloa, joissa mitoissa olin viime muiston mukaan timmi teini-ikäisenä. Alle 50 kilon ei tullut enää kuukautisiakaan, joten jonkun väläyttämä 15 kilon painonpudotus ei kuulosta terveeltä tai realistiselta :)
En usko että 50-kiloisena ja 170-senttisenä näyttäisit yhtä pullakalta kuin minä, varmasti olet hyvän näköinen. Jos olet hirveän nuori, kilot asettuvat vielä paremmin. Olin itse todella pullea lapsi, 12-vuotiaana saman pituinen ja painoinen kuin nyt, mutta peilikuva on hyvin erilainen :)
-ap
[/quote]
Äh, löysin tähän ketjuun uudelleen kun se oli ylhäällä. Olen siis kahdenkympin paremmalla puolella ja reilusti, eli läski vaan lisääntyy, ja sille on vaikeampi jo tehdä mitään....niin ne ruumiinrakenteet on erilaisia. Ehdottomasti järki päässä eikä menettämään kuukautisia, vaikka täällä jotkut sekoilevatkin. Mulla menkat tuli (parikymppisenä) vielä kun vaaka näytti 42, että niin ne kropat toimii erilailla, myös.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 19:53"]Ahdistaa kun täällä sanotaan pettyä 5-10kg saisi pienentyä. Itse näytän ihan samalta ap:n kanssa, painoa 48kg ja pituutta 172 :s Luulin ettei tarttisi enää mennä sinne 40kg tuntumaan, mutta tiedä sitten.... :'( Sallakin käyn kolmesti viikossa. Av-raati siis tuomitsee minutkin läskiksi ulkonäköni perusteella. ://
[/quote]
Ainiin, muistutit: mittani ovat siis 163/?. Viime kerran punnitsin itseni syksyllä, jolloin massaa oli 62,5. Tavoitteena olisi noin 52-55 kiloa, joissa mitoissa olin viime muiston mukaan timmi teini-ikäisenä. Alle 50 kilon ei tullut enää kuukautisiakaan, joten jonkun väläyttämä 15 kilon painonpudotus ei kuulosta terveeltä tai realistiselta :)
En usko että 50-kiloisena ja 170-senttisenä näyttäisit yhtä pullakalta kuin minä, varmasti olet hyvän näköinen. Jos olet hirveän nuori, kilot asettuvat vielä paremmin. Olin itse todella pullea lapsi, 12-vuotiaana saman pituinen ja painoinen kuin nyt, mutta peilikuva on hyvin erilainen :)
-ap