Treenauksen aloitus - mitä mieltä kropasta? [kuva]
Aloitin tänä vuonna kuntoilun ensimmäistä kertaa elämässäni ja kroppa tuntuu jo paljon kiinteämmältä ja timmimmältä. Nyt tuntuu kuitenkin, että laihdutettavaa olisi jonkin verran että tulokset pääsisivät oikeuksiinsa. Liikuntaa tulen joka tapauksessa jatkamaan, vaikka tavoitteena ei olekaan muskelifitnesskeho vaan ihan hyvä olo ja jaksaminen. Hyvä ulkonäkö olisi toki plussaa että rannallekin kehtaisi!
Mitä mieltä av-treeniraati on kropastani? Vieläkö laihdutettava tai kiinteytettävä?
Kommentit (83)
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:20"]
Kriittisin ongelma sulla taitaa olla väärän kokoiset ja/tai malliset rintaliivit. Täydelliseen kroppaan tarviit vähän kiinteytystä, ihon kuorinnan ja kosteusvoiteen :)
[/quote]
Kiitos vinkeistä! Totesin jo ketjun alkupäässä että ostin nuo liivit oikeasta alusvaateliikkeestä mittaajan avustamana mutta kroppa on muuttunut jo sen verran paljon että eivät ole enää mallissaan. Seuraavan kerran lähden kauppaan vasta kun olen lähempänä lopputulosta, ettei sama episodi toistu. En halua että lopulta vaatekaapista löytyy tyyriit rintsikat joka 5-10 kilon välein, kun tuokin pudotus on aika mittava 160-senttiselle :)
-ap
[/quote]
Maksoitko oikeasti sata euroa noista ?
Olen kateellinen litteästä vatsastasi! :)
Kasvata lihaksia, eli käy salilla ja tee kunnon painoilla. Minusta suurin "puute" sinulla on nyt yleinen löysyys, eli sinusta ei yhtään näy että harrastaisit liikuntaa. Perinteinen "laihaläski" siis.
Eikös se nyt vaan ole siitä kiinni, miten itse itsesi kanssa viihdyt? Oikeasti ei yksikään mies kaltaisessasi kunnossa olevaa naista rupea sillä silmällä katsomaan, mistä tuossa nyt voisi kritisoida. Kyse on vain siitä miten itse itsesi kannat. Sama pätee sitten myös toki toisin päinkin. Täydellinen ei voi olla, koska täydellisyyttä ei ole olemassa. :)
T. Mies
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:20"] Kriittisin ongelma sulla taitaa olla väärän kokoiset ja/tai malliset rintaliivit. Täydelliseen kroppaan tarviit vähän kiinteytystä, ihon kuorinnan ja kosteusvoiteen :) [/quote] Kiitos vinkeistä! Totesin jo ketjun alkupäässä että ostin nuo liivit oikeasta alusvaateliikkeestä mittaajan avustamana mutta kroppa on muuttunut jo sen verran paljon että eivät ole enää mallissaan. Seuraavan kerran lähden kauppaan vasta kun olen lähempänä lopputulosta, ettei sama episodi toistu. En halua että lopulta vaatekaapista löytyy tyyriit rintsikat joka 5-10 kilon välein, kun tuokin pudotus on aika mittava 160-senttiselle :) -ap [/quote] Maksoitko oikeasti sata euroa noista ?
[/quote]
Sain satasen lahjakortin liikkeeseen ja kävelin ulos kahden parin kanssa, nuo olivat muistaakseni ne kalliimmat, alessa jostain 80 eurosta. Mielestäni olivat kalliit, en olisi ikinä omalla rahalla ostanut! Aikaisemmin olen ostanut perus henkkamaukkalindexiä, minulla ei ole mitään hajua "oikeiden" rintsikoiden laadusta, ulkonäöstä tai hinnasta, joten älkää nyt ruoskiko! Ette ole edes nähneet mitä käytin ennen noita...
Ehkä sitten timmillä keholla voisi panostaa vaikka alusvaatteisiinkin :)
-ap
Mielestäni hyvä kroppa! En tajua, miten tuosta voisi edes saada pois jonkun ehdottamaa 10kg??????
T. N19
Minulle koko treenauksen pointti on se että ei tarvitse välittää toisten mielipiteistä. :D Eli se mikä itsestä tuntuu / näyttää hyvältä on se millä on merkitystä. Jos toisten mielipiteitä rupeaa liikaa kuuntelemaan jostain täydellisyydestä, ei voi muuta kuin mennä metsään, koska kaikille ihmisille se täydellisyys merkkaa aina vähän sitten kuitenkin erilaisia asioita. Ja sitten on olemassa myös niitä joille ei kelpaa mikään. Ja kun tosiaan mitään semmoista asiaa kuin täydellisyys ei ole olemassa. Mutta paradoksaalisesti juuri tämän asian ymmärtämisen kautta löytää sen kaiken mitä tarvitsee tyytyväisyyteen ja enemmänkin.
Terve itsetunto on se mikä loistaa ihmisessä! Se on paljon seksikkäämpää ja viehättävämpää, kuin jonkun lehtimainoksessa photoshopilla väännetyn muka täydellisen vartalon omaaminen.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:33"]
Olen kateellinen litteästä vatsastasi! :)
[/quote]
Kiitos, olen itsekin jo aika tyytyväinen! Enää housunkauluksen päällä ei köllöttele hirveä röllykkä kun istun, ja vaatteet eivät pingotu vararenkaan ympärille. Sokerin syönnin lopettaminen kai auttoi.
Laihaläskivastaajalle: aloitin liikunnan monen vuoden totaalihorroksen jälkeen vasta tammikuussa, joten olisin yllättynyt jos jo nyt näkyisi päällepäin! Treenaan nyt vain kaksi kertaa viikossa, eli tulokset alkavat näkyä vasta kun joko läskiä on vähemmän tai kun lisään (rasittavampaa) liikuntaa näin kunnon kohentuessa. Olen jo tyytyväinen siihen että lihakset tuntuvat täältä laardin sisältä enkä ole pelkkä hyllyvä hyytelömassa. Alkuhan tämäkin :)
-ap
29 jatkaa vielä.. eli itseni takia minä harrastan liikuntaa ja käyn salilla. En sen takia että pitäisi näyttää joltain fitnesslehden kannessa olevalta hepulta. Treenaaminenkin on semmoinen juttu että sen voi vetää niin pahasti överiksi ja jos siitä tulee koko elämän keskipiste, niin kyllähän se jostain ongelmista kielii.
Miltä tuntuu kun ei oo peppua ollenkaan :/
Ihan hirmu outoja, ylikriittisiä, typeriä mielipiteitä olet saanut! Olisi mielenkiintoista, jos jokaisen kommentin lopussa olisi ikä, sukupuoli ja koulutustaso.
Suomessa on ylipainoisia ihmisiä noin puolet kansasta. Totuus kävelee vastaan jokikinen päivä ja uimahalleissa suorastaan hirvittää. Sitten kun joku hoikka hyväkuntoisen näköinen ihminen laittaa kuvan itsestään, niin sitä aletaankin haukkua.
Olet kohtuullisen hyvässä kunnossa ap! Et todellakaan mikään laihaläski, koska laiha et ole ja kuvasta näkee kyllä, että treenattu on. Hyväkroppainen olet.
Sinuna yrittäisin ehkä vielä pari kiloa pudottaa mutta ei yhtään enempää. Selkeämmin piirtyisi lihakset esiin, kun niitä näkyy jo olevan.
Voisit ryhtyä lisäksi harrastamaan pyöräilyä tai juoksua, jos et salilla käy, että jalat saisivat kunnon treeniä ja saisit takamukseen lihasta. Sinullahan on hyvän muotoinen ellei täydellinen ahteri, kunhan sitä saisi vähän lihaksikkaammaksi!
Hyvältä siis näyttää kokonaisuus jo!
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:59"]
Olet kohtuullisen hyvässä kunnossa ap! Et todellakaan mikään laihaläski, koska laiha et ole ja kuvasta näkee kyllä, että treenattu on.
[/quote]
Höphöp. Ihan hoikka kyllä, mutta missä ihmeessä tuosta näet että "treenattu on"? Ap:han itsekin sanoi että on harrastanut (ilmeisesti kevyttä?) liikuntaa vasta pari kuukautta, joten selvää on ettei se vielä näy yhtään missään. Kummallista, jos ilmeisesti mielestäsi pelkkä normaalipainoisuus tekee hyväkuntoiseksi...
Onhan se kiva että yrität olla kohtelias, mutta tuollainen valheellinen kehuminen nyt ei vie ap:tä mihinkään. Totuus kun on että se liikunta ei näy vielä yhtään missään, ja paljon pitää tehdä töitä jos sen haluaa näkyvän. Ja siihen pitää nimenomaan kasvattaa lihasta, jotta se liikunta näkyisi uloskinpäin. Ja huom: fitness-kunnon ja tuon laihaläskiyden välillä on myös terveellinen, naisellinen ja kaunis lihaksikkuus.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:08"]
Kamalat varpaat, ei persettä nimeksikään (et saa sitä treenaamalla koska ei ole mitään mitä reenata), outo lantion seutu ja pienet tissit. Tämänhän halusit kuulla?
[/quote] Ei pidä paikkaansa etteikö p--ttä voisi treenata. Yläpäästä treenattu, vielä pohkeita ja vatsalihaksia niin täydellinen.
Olet upean näköinen! Vaihtaisin heti omaan ylipainoiseen vartalooni.
Miltä susta itestä tuntuu? Mä olen treenannut pidemmän aikaa, mutta tuloksia näkyy huonosti. Itse haaveilen tiukasta vatsasta ja takapuolesta. Sixbäkki (ei liian kovana) on mun Unelma.
Näyttäisit täysin erilaiselta jos sulla olisi kuvassa kivat, samaa sarjaa olevat alusvaatteet ja hyvin istuvat push-up-rintsikat :D
Mutta joo, salille mars ja reisiin ja vatsaan vähän muotoa. Varsinaista laihdutusta tuskin tarvitsee muutamaa kiloa enempää.
Vatsalihaksista näkee, että on niitä treenattu. Itselläni ainakin alkoi juuri tuolla tavoin muotoutua sixpack esiin. Poikittaiset palat tulivat esiin viimeiseksi. Jaloista taas näkee, että ei ole treenattu.
Kuten sanoin, treeniä lisää!
t.33
Hyvältä näyttää jo nyt, ap! Vähän ehkä lihaksia lisää, niin voisi näyttää paremmalta. Paljonko painat?
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:31"]
Vatsalihaksista näkee, että on niitä treenattu. Itselläni ainakin alkoi juuri tuolla tavoin muotoutua sixpack esiin. Poikittaiset palat tulivat esiin viimeiseksi. Jaloista taas näkee, että ei ole treenattu. Kuten sanoin, treeniä lisää! t.33
[/quote]
Miten ihmeessä tuosta näkee, että vatsalihaksia on treenattu? Eihän tuossa mahassa ole yhtään lihaserottuvuutta?
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:20"]
Kriittisin ongelma sulla taitaa olla väärän kokoiset ja/tai malliset rintaliivit. Täydelliseen kroppaan tarviit vähän kiinteytystä, ihon kuorinnan ja kosteusvoiteen :)
[/quote]
Kiitos vinkeistä! Totesin jo ketjun alkupäässä että ostin nuo liivit oikeasta alusvaateliikkeestä mittaajan avustamana mutta kroppa on muuttunut jo sen verran paljon että eivät ole enää mallissaan. Seuraavan kerran lähden kauppaan vasta kun olen lähempänä lopputulosta, ettei sama episodi toistu. En halua että lopulta vaatekaapista löytyy tyyriit rintsikat joka 5-10 kilon välein, kun tuokin pudotus on aika mittava 160-senttiselle :)
-ap