Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko joku mies kertoa miksi osa miehistä pysty sitoutumaan?

Vierailija
10.12.2021 |

Sitoutumaan siis muutaman kuukauden kestäneen tapaamisen jälkeen. Halutaan pitää status tapailuna eikä seurustelua. Sitten kun en tätä itse hyväksy, laitan suhteen poikki. Menee kuukausia ja nämä miehet alkavat viedtitellä ja kertovat että ovat miettineet minua ja plaa plaa. En vastaa viesteihin. Jos minä kerta olin heille tärkeä, miksi eivät voineet sitoutua alunperin?

Kommentit (693)

Vierailija
221/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisilla taas on kauhea tarve määritellä onko suhteen status tapailu, seurustelu, avoliitto vai avioliitto? Miehille riittää, kun ollaan yhdessä - tuollaiset määritelmät vaan ahdistaa.

Olen nainen, vaikka vastaankin vain omasta puolestani. Minun on tiedettävä suhteen laatu, jotta voin suhtautua siihen sellaisena kuin se tosiasiassa on, etten vahingossa mene luulemaan suhdetta jonkun muunlaiseksi.  Jos suhde on kevyttä tapailua muun seuran puutteessa, niin se on hyvä tiedostaa, jotta osaan ottaa sen sellaisena. 

En ikinä seurustelisi, saati menisi vakavammin yhteen miehen kanssa jota meidän suhteemme ahdistaisi, joten tämä olisi ensiarvoisen tärkeä tieto, jotta pystyisin välttämään tuollaisen miehen.

Samalla tavalla asiasta myös naisena ajattelen. Eniten kuitenkin ihmettelen, miksi jotkut miehet eivät ole rehellisiä alusta asti. Roikottavat pahimmillaan vuosia ennenkuin "löytävät paremman" jonka kanssa sitten sitoudutaan aidosti hyvin nopeasti. Jos tosiaan sotoutuminen ahdistaa ja uskollisena pysyttely tuntuu rajoittamiselta, niin miksi ei voi olla rehellinen ja etsiä kevyempää suhdetta jossa molemmat ovat samoilla linjoilla? Tai mikä kumma on vaikeaa olla yksin, jos oikeaa kumppania ei löydy... Koen toisen roikottamisen ja "tyytymisen" todella julmana sille toiselle osapuolelle joka todennäköisesti aidosti rakastaa ja sitoutuu toiseen.

Vierailija
222/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat jutut kuin sitoutumiskammoisilla naisilla.

Juuri näin. Ei se sitoutumiskammo ole sukupuoleen liittyvä asia.

Sitoutumiskammoa, jos ei halua elää jonkun muun standardin mukaan? Naureskelun kohteeksi(mikä on tämän aikuisen selitys naureskelulleen) joutunut nuori mies kysyi ihan asiallisen kysymyksen. Miksi itseään joutuu puolustelemaan, jos ei halua perinteistä parisuhdetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkää orjuuttamista esim. nyrkin ja hellanväliin.

Vierailija
224/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on suosittu naisten keskuudessa ja vientiä riittää niin miksi sitoutua?

Komeamies 28

Vierailija
225/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sitoutuu takuulla, kun on itse valmis siihen. Kaikki haluaa pallon jalkaan sitten, kun se oikea nainen tulee kohdalle.

Jos mies ei ole kiinnostunut sitoutumaan, se ajattelee että kohtalolla on hänelle joku parempi vaihtoehto vielä tulossa.

Tähän kastiin kuuluu mm. kaikki ne miehet jotka ovat kihloissa mutta eivät halua naimisiin. Samoin ne, jotka eivät halua lapsia, "vielä". 

Vierailija
226/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä kysely aloituksia, kysyppä siltä mieheltäs. Ei me täällä tiedetä kenenkään asioista.

Vierailija
227/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisilla taas on kauhea tarve määritellä onko suhteen status tapailu, seurustelu, avoliitto vai avioliitto? Miehille riittää, kun ollaan yhdessä - tuollaiset määritelmät vaan ahdistaa.

Olen nainen, vaikka vastaankin vain omasta puolestani. Minun on tiedettävä suhteen laatu, jotta voin suhtautua siihen sellaisena kuin se tosiasiassa on, etten vahingossa mene luulemaan suhdetta jonkun muunlaiseksi.  Jos suhde on kevyttä tapailua muun seuran puutteessa, niin se on hyvä tiedostaa, jotta osaan ottaa sen sellaisena. 

En ikinä seurustelisi, saati menisi vakavammin yhteen miehen kanssa jota meidän suhteemme ahdistaisi, joten tämä olisi ensiarvoisen tärkeä tieto, jotta pystyisin välttämään tuollaisen miehen.

Samalla tavalla asiasta myös naisena ajattelen. Eniten kuitenkin ihmettelen, miksi jotkut miehet eivät ole rehellisiä alusta asti. Roikottavat pahimmillaan vuosia ennenkuin "löytävät paremman" jonka kanssa sitten sitoudutaan aidosti hyvin nopeasti. Jos tosiaan sotoutuminen ahdistaa ja uskollisena pysyttely tuntuu rajoittamiselta, niin miksi ei voi olla rehellinen ja etsiä kevyempää suhdetta jossa molemmat ovat samoilla linjoilla? Tai mikä kumma on vaikeaa olla yksin, jos oikeaa kumppania ei löydy... Koen toisen roikottamisen ja "tyytymisen" todella julmana sille toiselle osapuolelle joka todennäköisesti aidosti rakastaa ja sitoutuu toiseen.

Etukäteen ei koskaan tiedä milloin tuntee voivansa sitoutua. Vuoden tapailun jälkeen voi alkaa tuntua, että nyt voin sitoutua.

Vierailija
228/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komeamies 28

Vaikka siksi, että määrä ei korvaa laatua. Mutta jos sulle korvaa, niin eihän kukaan pakota sitoutumaan.

Toivottavasti susta ei tule Yksinäinenjaonnetonmies 48.

Vierailija
229/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komeamies 28

Joskus sellainenkin mies saattaa kohdata naisen, josta haluaa pitää kiinni. Sitä kutsutaan rakastumiseksi. Oletko koskaan kokenut?

Vierailija
230/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komeamies 28

Joskus sellainenkin mies saattaa kohdata naisen, josta haluaa pitää kiinni. Sitä kutsutaan rakastumiseksi. Oletko koskaan kokenut?

Monesko rakkaus sinulla on jo meneillään?

Vierailija
231/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos profiilisi on kirjoitusasultaan aloitusta vastaavaa en yhtään ihmettele ettei ne ihan huippu tyypit ota sinuun yhteyttä. Olet ns heikompi tasoinen nainen, jolla voi hetken pitää kivaa.

Juuri näin. Itse pyyhin elimeni tällaisten mimmien pehmoleluihin aktin jälkeen ja häippäisen jääkaapin rohmuttuani. Sinne jääköön vollottamaan, kun oktsitosiinia ei enää heru. En välitä kuin omasta hedoniastani.

🤢

Tässä tapauksessa heikompitasoinen olet kyllä sinä eikä naisparka, oli hän millainen tahansa.

Elimenpyyhkimisstrategia ei tieteellisten tutkimusten mukaan vaikuta miehen yhteisölle näkyvään tasoon.

Ainakaan yksikään nainen ei menetä sinussa yhtään mitään, ihan riippumatta siitä mikä on hänen "tasonsa" kenenkäkin mielestä.

Mutta tätäkin keskustelua lukiessa voin jälleen kerran todeta, että mitä ilmeisimmin olen väistänyt luodin kun olen elänyt koko elämäni ilman intiimejä suhteita. Jos kerran tämä mitä täältä saa lukea on niiden päällisin puoli asiallistenkin miesten todellista persoonaa.

En ole irl törmännyt tälläisiin palstapelleihin, kuin täällä pyörii. Näiden miesten "tyttöystävä" löytyy kuvaruudusta talouspaperirullan vierestä, ei oikeasta elämästä.

On siinäkin etunsa. Ei nalkutusta eikä kohtuuttomia vaatimuksia ja seksiä saa aina kun haluaa. 

Tuo saattaa riittää "seksiksi" vain, jos ei tiedä oikeasta seksistä mitään.

Naiset tunnetusti tietää kaiken hyvästä seksistä. Vuosia saman miehen kanssa sängyssä, enkä ole koskaan saanut orgasmia.

Sulla on kyllä todella erikoisia käsityksiä seksistä.

Käsityksiä syntyy asioista, joihin törmää joko kirjoitettuna tai kerrottuina.

Eli toisen käden tietoa.

Ei se ole toisen käden tietoa lukea esim palstamamman tekstiä tai tyttöjen illoissa kuunnella Sirkkua. Kyllä hän ihan itse kertoo omassa seksielämästään.

Edelleenkään et ole itse ollut kokevana osapuolena tilanteessa, joten et voi Sirkun kertomuksella perustella sitä, että oma käsi on parempaa kuin kahden ihmisen välinen seksi.

Älä jaksa olla lapsellinen. Tiedät itsekin, että tänäänkin jonkun miehen alla makaa nainen joka feikkaa, että tilanne olisi mahdollisemman pian ohi.

Vierailija
232/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat sitoutua? Haluat itsekkyydessäsi etuoikeuden ihmiseen ja itsellesi mielenrauhan. Statuksen?

Kyllähän seurustelulla tietyllä lailla saa"etuoikeuden" toiseen ja antaa sen itseensä. Seurustelu tarkoittaa mielestäni sitä, että tykkää ja arvostaa toista niin paljon, että haluaa antaa toisilleen tämän etuoikeuden. Voi alkaa oikeasti jakaa elämää toisen kanssa syvemmällä tasolla, luottaa siihen että toinen välittää. ja on mahdollista myös suunnitella enemmän yhteistä tulevaa.

Nykyään taitaa olla tällainen välimuoto syntynyt, että halutaan tapailla tietyllä lailla jotenkin löyhästi sitoutuneesti? Että on sovittu ettei olla muitten kanssa, muttei myöskään seurustella. Mun mielestä tämä on hieman outo käsite, sillä ennen tuokin tarkoitti seurustelua. Mitä eroa on seurustelulla ja tapaululla "yksinoikeudella"?

Ja mitä tulee statukseen ja itsekkyyteen, niin jos ihminen on sellaisen perään, niin sitä se on seurusteli tai ei. Eli ei siis sinällään liity kyllä mielestäni seurusteluun tai sinkkuuteen, vaan lähinnä ihmisen luonteeseen.

Tapailussa ei suunnitella mitään yhteistä tulevaisuutta. Tapaillaan vaan niin kauan kun on mukavaa.  Seurustelu on jo vakavampaa ja halutaan yhteinen tulevaisuus. 

Tykkääkö ihmiset paljonkin tuollaisista pitkistä tapailusuhteista? Jotka eivä johda tai ole edes ajatus että johtaisi seurusteluun ja syvempään suhteeseen? Itse etsin syvää yhteyttä ja aitoa välittämistä ihmisenä, ja rakkautta. En näe, että suht. keveä tapailusuhde voisi tällaista tarjota. Haen sellaista suhdetta, missä on tunnetasolla voimakkaasti mukana. Minulle ei oikein pelkkä keveä ja "mukava" riitä, vaan kaipaan elämän syvempiä merkityksiä.

Ottaisin minäkin jalat alleni, jos joku alkaisi puhumaan syvästä yhteydestä ja merkityksestä. Loisi suhteeseen liian suuria odotuksia ja tunteita.

No eihän sellaista rakkautta heti oleta tai siitä aleta puhumaan, kun uuden ihmisen tapaa ja alkaa tapailemaan, mutta en viitsisi kovin kauaa jatkaan suhdetta, jos se ei omaa tahtiaan syvenisi merkitykselliseksi ja tulisi syvempiäkin tunteita molemmin puolin ajan kanssa. Tottakai sitä alussa tutustutaan ja tapaillaan ja sitten jos ihastuu kunnolla, niin kyllä siinä vaiheessa toivon että juttu jatkaisi syvenemistään, eikä jää millekään keveälle tapailuseksitasolle. (Seksikin on erityisen hyvää silloin kun on tunteet kunnolla mukana.) Voi syväkin suhde olla iloinen ja spontaani jne, eikä mikään raskassoutuinen, en minä sellaista tarkoita.

Eikä tuollaisesta rakkaudesta ja suhteen syvyydestä tietenkän etukäteen puhuta aluksi tavattaessa, vaan katson rauhassa mihin suhde etenee. Eihän kaikista suhteista synny sellaista rakkautta, mutta ei minulle silti mikään keveä tapailu kuitenkaan pitkän päälle enää riitä. Jos taas sinä pidät sellaisesta, ja sinua pelottaa syvät merkitykset ja rakkaus, niin ihan hyvä että ottaisit jalat allesi, emme varmaan sopisi toisillemme :)

Vierailija
233/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Miksi osa miehistä pystyy sitoutumaan? Mikä naksahti päässä?

Vierailija
234/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jotain AP:n omaa tutkimusta. Mätämunia on sekä naisissa että miehiä, yleistämiselle taas ei ole perusteita, kummankaan - vai pitääköhän nykyään sanoa minkään - sukupuolen kohdalla.

Tämä sen sijaan on tutkittu: miehet ovat naisia älykkäämpiä keskimäärin.

Nyt turpa kiinni paskaa jauhavat juoruämmät!

Toinen on mätämuna, jos ei halua samoja asioita kuin sinä?

Vierailija
235/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat sitoutua? Haluat itsekkyydessäsi etuoikeuden ihmiseen ja itsellesi mielenrauhan. Statuksen?

Kyllähän seurustelulla tietyllä lailla saa"etuoikeuden" toiseen ja antaa sen itseensä. Seurustelu tarkoittaa mielestäni sitä, että tykkää ja arvostaa toista niin paljon, että haluaa antaa toisilleen tämän etuoikeuden. Voi alkaa oikeasti jakaa elämää toisen kanssa syvemmällä tasolla, luottaa siihen että toinen välittää. ja on mahdollista myös suunnitella enemmän yhteistä tulevaa.

Nykyään taitaa olla tällainen välimuoto syntynyt, että halutaan tapailla tietyllä lailla jotenkin löyhästi sitoutuneesti? Että on sovittu ettei olla muitten kanssa, muttei myöskään seurustella. Mun mielestä tämä on hieman outo käsite, sillä ennen tuokin tarkoitti seurustelua. Mitä eroa on seurustelulla ja tapaululla "yksinoikeudella"?

Ja mitä tulee statukseen ja itsekkyyteen, niin jos ihminen on sellaisen perään, niin sitä se on seurusteli tai ei. Eli ei siis sinällään liity kyllä mielestäni seurusteluun tai sinkkuuteen, vaan lähinnä ihmisen luonteeseen.

Tapailussa ei suunnitella mitään yhteistä tulevaisuutta. Tapaillaan vaan niin kauan kun on mukavaa.  Seurustelu on jo vakavampaa ja halutaan yhteinen tulevaisuus. 

Tykkääkö ihmiset paljonkin tuollaisista pitkistä tapailusuhteista? Jotka eivä johda tai ole edes ajatus että johtaisi seurusteluun ja syvempään suhteeseen? Itse etsin syvää yhteyttä ja aitoa välittämistä ihmisenä, ja rakkautta. En näe, että suht. keveä tapailusuhde voisi tällaista tarjota. Haen sellaista suhdetta, missä on tunnetasolla voimakkaasti mukana. Minulle ei oikein pelkkä keveä ja "mukava" riitä, vaan kaipaan elämän syvempiä merkityksiä.

Onnea ja menestystä.

Kiitos, oliko tämä jotain sarkasmintapaista? Eikö muut toivo tällaista?

Vierailija
236/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on omat elämänvaiheet ja joskus on parasta ettei sitoudu. Mulla tämä vaihe kesti kaksi vuotta, jolloin tapailin useita (kymmeniä) naisia, mutta en halunnut kehenkään sitoutua, vaikka tapasin upeita naisia.

Eli jos mies ei sitoudu, niin ajoitus usein vain on väärä.

Vierailija
237/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komeamies 28

Monesko rakkaus sinulla on jo meneillään?

Toinen.

Vierailija
238/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa etsii täydellisyyttä kumppaninsa kustannuksella, osa taas on kuin karkkikaupassa kun on liikaa tarjontaa ja kiusauksia ympärillä. Osalla on muuten vain helvetisti itselleen jotain todisteltavaa.

Suurin vika on kuitenkin luultavimmin sinun - ja naisten yleisesti - miesmaussa jos kuvio toistuu.

Vierailija
239/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinta osaa kansakunnasta ei ole luotu näihin kahden välisiin suljettuihin parisuhteisiin ja siltikin siihen väkisin pyritään. Vai mistä teistä esim johtuu pettämisen ja erojen yleisyys? Kyvyttömyydestä parisuhteisiin?

Vierailija
240/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea ja menestystä.

Kiitos, oliko tämä jotain sarkasmintapaista? Eikö muut toivo tällaista?

En ole enää iässä, jossa rakennellaan niitä pilvilinnoja ja kokemus on opettanut, että toisen kanssa voi olla hyvä olla ilman sen suurempaa tavoitteellisuutta täydelliseen elämään ja rakkauteen.