Voiko joku mies kertoa miksi osa miehistä pysty sitoutumaan?
Sitoutumaan siis muutaman kuukauden kestäneen tapaamisen jälkeen. Halutaan pitää status tapailuna eikä seurustelua. Sitten kun en tätä itse hyväksy, laitan suhteen poikki. Menee kuukausia ja nämä miehet alkavat viedtitellä ja kertovat että ovat miettineet minua ja plaa plaa. En vastaa viesteihin. Jos minä kerta olin heille tärkeä, miksi eivät voineet sitoutua alunperin?
Kommentit (693)
Miehenä en koe tarpeelliseksi sitoutua täysillä naiseen joka itse panostaa vain puoliksi.
Kuink apanostat tapailun aikana miehiin? Miksi meidän pitäisi haluta juuri Sinut? Kuinka erotut eduksesi satojen muiden naisten joukosta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä aihetta käydään läpi sukupuolittuneesti? Tuskin tässä asiassakaan on mitään merkitystä niillä sukupuolielimillä.
Koska miesv iha on kielletty sana, mutta naisviha ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saa seksiä edes kohtuullisesti niin ei ole mitään syytä sitoutua naiseen. Yleensä ne ongelmat alkaa paljastua vasta sitoutumisen jälkeen. On kontrollifriikkejä, pihtareita ja riitelijöitä. Naiset on oikeasti usein monella tavalla vaikeita.
Saako tuolla strategialla pidettyä sitä samaa naista kovinkin pitkään?
Miksi joku haluaisi pitää naista kovin pitkään?
Onhan siinä isompi vaiva, kun haluaa seksiä seuraavan kerran?
Siihen riittää välillä oma käsikin. Ei naiset nyt niin erikoisia ole.
Voit itse miettiä onko miehen muna sen arvoista jos mies on väkivaltainen, kontrolloiva hullu joka vaatii että koti rakennetaan hänen, ja vain hänen ehdoillaan mutta sinun rahoillasi. Sitten se sama mies säännöstelee koska antaa sulle munaa. Jos ei ole viikko sujunut kuten hän haluaa niin kylmää kylkeä on tarjolla. Sitten kun ihmettelet asiaa hän voi todeta että sä oot niin huono panemaan, vaikka todellisuudessa ongelma oli siinä että verho oli vinossa.
Mieti tarkkaan haluaisitko tuollaista miestä.
Miksi miehet haluaisivat naisen?
Siksi, että normaalit naiset eivät ole tuollaisia, mitä kuvailit. Normaalit naiset tuovat miehen elämään lisäarvoa, eivät suinkaan vähennä sitä. On miehiä, jotka arvostavat kumppanuutta ja asioiden jakamista sekä tietävät myös sen, että seksi tuntuu paljon paremmalta silloin, kun siinä on myös tunteet mukana.
Normaali: tavanomainen, yleinen.
Valitettavasti normaalit naiset ovat juuri tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos profiilisi on kirjoitusasultaan aloitusta vastaavaa en yhtään ihmettele ettei ne ihan huippu tyypit ota sinuun yhteyttä. Olet ns heikompi tasoinen nainen, jolla voi hetken pitää kivaa.
Tiesitkö, että tuo on hyväksikäyttöä? Käytätkö myös kehitysvammaisia naisia hyväksi? Mielummin olen huono kirjoittaja kuin sivistymätön pelle, joka käyttää heikompia ihmisiä hyödyksi. (Sitä paitsi osaan kirjoittaa. En vaan jaksa hirveästi av-palstalle panostaa.)
Käytänkö naisia hyväksi? En käytä. Olen naimisissa oleva yli nelikymppinen nainen. Lukijana olen tekstisi asiakas, jos koet ettemme ole sinun arvoisia niin älä odota meiltäkään.
Tällä palstalla olen huomannut, että kusipäisimmät kommentit pariutumis-aiheisiin ketjuihin tulee tietynlaisilta miehiltä, ja naimisissa olevilta 40+ naisilta.
En tiedä mikä näitä 40+ naimisissa olevia naisia v^duttaa ja mistä tulee tarve olla ilkeä sinkkunaisille, mutta ilmiö on huomattu. ;)
Mielikuvia tuo tietysti synnyttää…
N28 sivusta
Mikä kiire sinulla on sitoutua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvaa miestä kiinnostaa aidosti perheen perustaminen, kodin sisustaminen, naisen sukulaisilla vierailu, omien menojen jättäminen, pariskuntaillalliset ja kaikenlainen statustekeminen, joita naiset haluavat tai kuvittelevat haluavansa, koska muutkin.
Pysyvään parisuhteeseen miesten kanssa pääsevät ne naiset, jotka kykenevät elämään rentoa arkea ilman minkään yleismaailmallisen parisuhdesuunnitelman seuraamista. Itsenäiset, rennot naiset, jotka näkevät miehen yksilönä ja uskaltavat olla yksilöitä itse.
Perhehaaveita ei kukaan fiksu tuo esiin suhteen alussa. Vai lähtisitkö naisena innolla suhteeseen miehen kanssa, joka kertoo etsivänsä äitiä tuleville lapsilleen sen sijaan, että etsii elämänkumppania? Siinä on riski, että et tule vastaamaan toisen rakentamaa kuvaa unelmaelämän mahdollistajasta.
Pikemminkin niin että ne miehet joita perheenperustaminen kiinnostaisi eivät ole naisten suosiossa.
Kannattaa pitää mielessä että miehiä on monenlaisia mutta jos itse kiinnostuu aina vain niistä menevistä rentuista tai pelimiehistä niin...
Eiks just joku hempukka onnistunut analysoimaan että ehkä hänessä oli se vika kun hän valitsi hoidok... kumppanikseen aina vääränlaisia miehiä.
Olen mies enkä ole sitoutumispelkoinen. Olen yksilö, en pysty vastaamaan toisen puolesta. Joku sitoutumispelkoinen nainen voisi vastata yhtä hyvin. Luonnekysymys.
Vierailija kirjoitti:
Jos on suosittu naisten keskuudessa ja vientiä riittää niin miksi sitoutua?
Komeamies 28
Ei pidä sitoutua jos ei ole tullut rakkautta vastaan, mutta kommenttisi kertoo ajatus- ja arvomaailmastasi eikä liity komeuteen mitenkään.
Maailma on täynnä nuorena sitoutuneita komeita miehiä, ja sitten on teitä jotka selittää epämääräiset elintavat ulkonäöllään, vaikka kyse on tosiaan arvomaailmasta eikä mistään muusta.
Lapseton komea mies ei voi olla ikinä niin seksikäs, kuin sellainen 25v komea surffari-isä.
En ehdi lukea tätä ketjua, mutta vastaan omasta puolestani. Selittävä tekijä on synnynnäinen, periytyvä ja pysyvä ominaisuus eli kyky erittää vasopressiiniä. Tämä selittää sen miksi petturit pettävät todennäköisesti jatkossakin.
https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fevo.2018.00202/full
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja parisuhteessa sellaisen naisen kanssa jonka onnistuin saamaan. Jos tarjolle tulisi parempi nainen, ottaisin heti hänet.
Tuon takia en olisi huolinut miestä, joka ei saisi halutessaan muitakin naisia.
Kaikki miehet saa halutessaan muitakin naisia. Se peli vasta alkaa kun mennään naimisiin. Sormus = houkutin naisille. Joku on huolinut tuon miehen, ei se ihan huono voi olla. Siispä kokeilemaan onko omistusoikeus vakaalla pohjalla.
Myös miehillä on oikeus elää ne parhaat vuodet, eli jännävuodet, jolloin tärkeintä on saada paljon kokemuksia. Miksi vain naisilla olisi tähän oikeus?
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä katkeraa porukkaa. Huomaa tämän ketjun viesteistä.
Totta. Oalstan naiset ovat keskimääräistä katkerampaa väkeä. Onneksi ne on poissa pahanteosta oikeassa elämässä. Kelatkaa millainen parisuhde noilla olisi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat sitoutua? Haluat itsekkyydessäsi etuoikeuden ihmiseen ja itsellesi mielenrauhan. Statuksen?
Kyllähän seurustelulla tietyllä lailla saa"etuoikeuden" toiseen ja antaa sen itseensä. Seurustelu tarkoittaa mielestäni sitä, että tykkää ja arvostaa toista niin paljon, että haluaa antaa toisilleen tämän etuoikeuden. Voi alkaa oikeasti jakaa elämää toisen kanssa syvemmällä tasolla, luottaa siihen että toinen välittää. ja on mahdollista myös suunnitella enemmän yhteistä tulevaa.
Nykyään taitaa olla tällainen välimuoto syntynyt, että halutaan tapailla tietyllä lailla jotenkin löyhästi sitoutuneesti? Että on sovittu ettei olla muitten kanssa, muttei myöskään seurustella. Mun mielestä tämä on hieman outo käsite, sillä ennen tuokin tarkoitti seurustelua. Mitä eroa on seurustelulla ja tapaululla "yksinoikeudella"?
Ja mitä tulee statukseen ja itsekkyyteen, niin jos ihminen on sellaisen perään, niin sitä se on seurusteli tai ei. Eli ei siis sinällään liity kyllä mielestäni seurusteluun tai sinkkuuteen, vaan lähinnä ihmisen luonteeseen.
Tapailussa ei suunnitella mitään yhteistä tulevaisuutta. Tapaillaan vaan niin kauan kun on mukavaa. Seurustelu on jo vakavampaa ja halutaan yhteinen tulevaisuus.
Tykkääkö ihmiset paljonkin tuollaisista pitkistä tapailusuhteista? Jotka eivä johda tai ole edes ajatus että johtaisi seurusteluun ja syvempään suhteeseen? Itse etsin syvää yhteyttä ja aitoa välittämistä ihmisenä, ja rakkautta. En näe, että suht. keveä tapailusuhde voisi tällaista tarjota. Haen sellaista suhdetta, missä on tunnetasolla voimakkaasti mukana. Minulle ei oikein pelkkä keveä ja "mukava" riitä, vaan kaipaan elämän syvempiä merkityksiä.
Mulle syvemmät merkitykset elämään tulevat ihan muualta kuin parisuhteesta. Näin myös nyt, kun olen pitkässä parisuhteessa. Se mitä itse on olemassa, se mitä muut ovat, luonto, filosofia, yhteys muihin jne.
En ole koskaan hakenut parisuhdetta vaan hyvää elämää jossa voin toteuttaa itseäni ja avartaa maailmankuvaani. Tämä onnistuu ihan yhtälailla suhteessa ollessa, kuin sinkkunakin.
Mitä parisuhde tai rakkaus sinulle sitten merkitsee, jos syvemmät merkitykset elämään tulee muualta, eikä niitä löydy parisuhteesta?
Ymmärtäisin hyvin, jos kirjoittaisit muualtaKIN (kuin että "ihan muualta kuin parisuhteesta"). Itsekin kaipaan ja löydän niitä elämän syvempiä merkityksiä muissakin elämän asioissa, mm. juuri noissa mitä mainitsitkin, mutta myös rakkaudessa ja parisuhteessa.
Opittuja malleja.
Suomi on täynnä eroperheiden aikuisia poikia jotka eivät osaa elää, kun taas esim. lestadiolaisessa ydinperheessä kasvaneet nuoret miehet pariutuu nuorena vaikka olisivat miten komeita, koska sitoutuminen ja vastuullisuus tulee heille selkärangasta, ja länsimaisen elokuvatuotannon syöttämä mädätys ”panomies”-esikuvineen on heille säälittävää ja vastenmielistä, vierasta elämäntyyliä eikä millään tavalla tavoiteltavaa.
Täysin mallioppimisesta ja kulttuurista kiinni.
Mee takas peiton alle räpläämään ittees.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilu kymmenen vuotta parisuhteessa ja nyt toivon että olisin itsekin ollut samanlainen sitoutumaton mies. Ei parisuhteella ole oikein mitään tarjottavaa miehelle. Kaikki pakollinen pitää tehdä mitä yksinkin ja lisäksi vaimon toiveet täytettävä ja lisäksi pitää omia toimia rajottaa kun puoliso ei tykkää. Naisen ei tietenkään tarvitse joustaa koska feminismi, sovinismi, naisten äänioikeus ja burka.
Täysin päinvastainen tilanne kuin itselläni. Vaimo on se kiintopiste ja peruskallio jonka suojasta on helppo elää omaa elämää pelkäämättä yksinjäämistä ja hylätyksi tulemista. Vaimo on lisäksi yleensä aina oikeassa, ja jos haluan rehellisen mielipiteen asiaan kuin asiaan, niin hänen luokse käypi tieni. Olin aivan surkea ennen kuin vaimon kanssa menimme yhteen. Kämppä oli sotkussa, rahaa paloi mihin sattuu, nukuin ja söin huonosti, ja olin jatkuvasti uupunut ja apea.
En vaihtaisi vaikka mikä olisi, ja toivon että saan lähteä tältä pallolta ennen vaimoani. Hän kyllä pärjää ilman minuakin, mutta minä en ilman häntä.
Anteeksi, mutta mitä jos tienne erkanevatkin? Palaat surkeuteesi? Kuulostaa läheisriippuvuudelta, osaatko rakastaa itseäsi oikeasti? Naisena kaltaisesi mies olisi hieman turn-off.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kiire naisilla on julkistaa omistus status mieheen? Some tykkäykset vai mikä kun kauhee kiire aina virallistaa kuinka nainen omistaa miehen. Parisuhde on ainoastaan naisen tahdon toteutusta varten, ei siinä ole miehellä mitään sananvaltaa kun kaikki tehdään niin kuin nainen haluaa
Mulla tulee ainakin turvaton olo tapailusta. Miksi olla yhdessä jos ei voi katsoa yhdessä tulevaisuuteen?
Tapailu on ns. TUTUSTUMIS AIKAA!
Itse en muuttaisi kenenkään kanssa yhteen tai tekisi mitään suuria päätöskiä alle vuoden tapailulla.
Tosin todellinen hulluus paljastuu vasta 2-3 v tutustumisen aikana (niin puolin ja toisin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä katkeraa porukkaa. Huomaa tämän ketjun viesteistä.
Totta. Oalstan naiset ovat keskimääräistä katkerampaa väkeä. Onneksi ne on poissa pahanteosta oikeassa elämässä. Kelatkaa millainen parisuhde noilla olisi :D
Palstan naisethan ovat yleensä parisuhteessa.
Toki monilla palstan naisilla tuntuu olevan huono miesmaku, ja palstan miehet myös antaneet itsestään huonon miehen kuvan.
Ihmiskunnan kuonahan tänne kerääntyy, niin miehistä kuin naisistakin.
Kulttuurijuttuja tosiaan ja opittuja malleja.
Kun tutustut uuteen mieheen, ota heti selvää millainen isä sillä on ja millaisia valintoja isä on tehnyt; onko isä miehekäs ja vastuullinen vai ei.
Luulen että liittyy tyhmyyteen koska olen nyt seurannut ja kaikki korona hörhöt ovat myös sellaisia