Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummoilu on in! Oletko jo löytänyt SISÄISEN ISOÄITISI?

Vierailija
15.03.2015 |

Nuori nainen! Oletko jo löytänyt isoäidin itsessäsi? Mummoilu on nyt äärimmäisen inessä. On trendikästä käyttää ikivanhoja esineitä, sisustaa retrotyylillä ja toimia kuten mummot toimivat. Näin Iltasanomat:

Mummoilusta on tullut Suomessa muoti-ilmiö. Nuoret aikuiset hamstraavat koteihinsa vanhoja huonekaluja ja astiastoja. Koti-iltoihin kuuluu käsitöiden tekoa ja illanistujaisten marjapiiras on tehty edellisenä kesänä pakasteeseen poimituista mustikoista. Syksyisin kehuskellaan sienisaaliilla ja etukorit ovat ilmestyneet takaisin polkupyöriin.

”Fyysisesti kolmekymppinen, henkisesti mummo. Henkinen mummo neuloo, kahvittelee, virkkaa ja leipoo. Ja ottaa santsikupin kahvia.”

http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/art-1426163717773.html

http://henkinenmummo.blogspot.com/

Mummo ja minä:

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen henkinen pappa. Ajan Pappa-Tunturilla, kotini on sisustettu 1950-luvun huonekaluilla, pidän steampunkista, dieselpunkista ja 1970-luvun rockista. Sienestän. Käytän Nokian 6600-puhelinta. Enkä ole edes isoisä. Ja olen vasta 52-vuotias. :)

Vierailija
2/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy 23v mummeli, oon kyllä ollu tällanen 16v lähtien kun omilleni muutib

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosimummo käy myös sunnuntain jumalanpalveluksissa, mutta... käykö kvasimummo?

Vierailija
4/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aitoa, koska puuttuuvat kolotukset ja hiustenlähtö ja seksikin on tietenkin jokapäiväistä. Voi aikoja, voi tapoja ;D

Vierailija
5/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutä mummoilua tuo nyt on? Mulla on mummoni vanhoja huonekaluja ja astioita mutta nehän oli uusia silloin kun hän oli ikäiseni. Ja toisaalta marjojen ja sienin poimiminen on aina ollut kaikkien ikäluokkien harrastus ainakin maalla, ei mitenkään mummoille varattua hupia... Jos tosissani yrittäisin elää kuin mummoni, niin siihen todellakin kuuluisi jokasunnuntainen kirkossakäynti, kirkkokuoro ja arkisin aamuhartausten kuunteleminen radiosta.

Vierailija
6/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä just ja just 20-v mummo. Tykkään hirveästi neuloa ja leivon mielelläni mustikkapiiraita. Tein itselleni ihanat huopatossut ja hiippailen kotona ne jalassa ja isälleni, veljellleni ja poikaystävälleni teen joka talvi uudet villasukat ja veljentytölle uuden villatakin. Kasvaa vanhasta aina kesän aikana ulos.

Vierailija
7/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 10:23"]Täällä just ja just 20-v mummo. Tykkään hirveästi neuloa ja leivon mielelläni mustikkapiiraita. Tein itselleni ihanat huopatossut ja hiippailen kotona ne jalassa ja isälleni, veljellleni ja poikaystävälleni teen joka talvi uudet villasukat ja veljentytölle uuden villatakin. Kasvaa vanhasta aina kesän aikana ulos.
[/quote]
Ja kämpän kalusteet on kirjaimellisesti mummolasta. Mummo kuoli pari vuotta sitten ja suku antoi mulle sit paljon kalusteita, kun tiesivät että mä muutan kohta omilleni.

Vierailija
8/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 10:02"]Nuori nainen! Oletko jo löytänyt isoäidin itsessäsi? Mummoilu on nyt äärimmäisen inessä. On trendikästä käyttää ikivanhoja esineitä, sisustaa retrotyylillä ja toimia kuten mummot toimivat. Näin Iltasanomat:

Mummoilusta on tullut Suomessa muoti-ilmiö. Nuoret aikuiset hamstraavat koteihinsa vanhoja huonekaluja ja astiastoja. Koti-iltoihin kuuluu käsitöiden tekoa ja illanistujaisten marjapiiras on tehty edellisenä kesänä pakasteeseen poimituista mustikoista. Syksyisin kehuskellaan sienisaaliilla ja etukorit ovat ilmestyneet takaisin polkupyöriin.

”Fyysisesti kolmekymppinen, henkisesti mummo. Henkinen mummo neuloo, kahvittelee, virkkaa ja leipoo. Ja ottaa santsikupin kahvia.”

http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/art-1426163717773.html

http://henkinenmummo.blogspot.com/

Mummo ja minä:

[/quote]

Meilläpäin tätä kutsutaan lamaksi.

Vierailija
9/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusmummo vastaa kännykkäänsä oikealla, wanhan ajan puhelimen luurilla. Näitä on ollut myynnissä jo kohta 10  vuoden ajan. Itsellänikin on tällainen.

http://www.hilavitkutin.com/2006/11/08/bluetooth-retroluuri-kannykkaan/

Vierailija
10/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot keittää kahvin kahvipannulla eikä millään fucking kahvinkeittimellä. Mummot laittaa kahviin kermaa ja juo kahvinsa tassilta eli lautaselta ja niillä on sokeripala huulten välissä. Mummot käyttää huivii ihan niin ku musliminaiset. Mummot käy kirkossa. Mummot asuu punasessa mummonmökissä ja niillä on pelargonioita ikkunalla. Myrsky-yönä vaari hukkui meren mustiin laineisiin.

Vierailija
11/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe tätä elämäntapaa omakseni.

Vierailija
12/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 10:04"]

Kyllä täältä löytyy 25 vuotias mummo!

[/quote]

Miten sinun mummoutesi ilmenee?

Vierailija
13/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 10:23"]

Täällä just ja just 20-v mummo. Tykkään hirveästi neuloa ja leivon mielelläni mustikkapiiraita. Tein itselleni ihanat huopatossut ja hiippailen kotona ne jalassa ja isälleni, veljellleni ja poikaystävälleni teen joka talvi uudet villasukat ja veljentytölle uuden villatakin. Kasvaa vanhasta aina kesän aikana ulos.

[/quote]

Ei tuo ole mummoilua. Tuo on normaalia seurakuntanuoreilua.

Vierailija
14/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole.

Vierailija
15/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri just yks päivä totes, että "Sussa asuu sellanen pieni mummo!" Tykkään kutoa ja leipoa, sienessä ja marjassa myös tulee syksyisin käytyä, ja kyllä vähän tulee myös kehuskeltua kun keskellä talvea tarjoan marjapiirakkaa itse keräämistäni ja pakastamistani marjoista :D vähän on vielä taidoissani hiottavaa, kun marjat loppuivatkin jo näin kevään korvalla!! Onneksi on oma mummu, joka pakastaa myös lapsenlapsen tarpeisiin :)

Vierailija
16/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoilu on yli viisikymppisten yksinoikeus! Näpit irti!

Vierailija
17/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset ovat vasta teinejä mutta viihdyn itse mainiosti kotona villasukat jalassa. Pienet päiväunet on arjen luksusta ;)

Vierailija
18/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 12:27"]

[/quote]

Just! ;D Mut ei noi pysty plagioimaan, kun puuttuu se aito meininki, eli dosetti, yöpöydän purkkirivistö ja linimentin tuoksu. Ei löydy tekareita vesilasista, kangaspuista puuttuu loimet, raanuttomia ovat seinät ja kanavatyöt sekä gobeliinit loistavat poissaolollaan. Tuntemattomia ovat Olavi Virrat ja Tapsa Rautavaarat. Kaappikellokaan ei raksuta mennyttä aikaa...

Vierailija
19/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi 23-vuotias mummo. Aina on joku käsityö kesken, pakkaan villasukat mukaan etelän lomallekin ja minulla on mummoni vanhoja huonekaluja. Joka vuosi neulon perheenjäsenilleni villasukat tai lapaset. Pidän vanhoista esineistä sisustuksessa ja rakastan keinutuoleja. Kokkailen mummojen suosimia ruokia kuten hernekeittoa, karjalanpaistia ja kaalilaatikkoa.  Leivonkin joskus. Olen autoton, joten kauppamatkat taittuvat mummopyörällä, samoin kaikki muutkin pyöräiltävissä olevat matkat.
Toistaiseksi joudun opiskelujen vuoksi asumaan kaupungissa, mutta haaveilen punaisesta mökistä ja isosta puutarhasta, jossa voi viljellä perunoita ja porkkanoita ja poimia marjoja omista pensaista.

Vierailija
20/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 12:27"]

[/quote]

Just! ;D Mut ei noi pysty plagioimaan, kun puuttuu se aito meininki, eli dosetti, yöpöydän purkkirivistö ja linimentin tuoksu. Ei löydy tekareita vesilasista, kangaspuista puuttuu loimet, raanuttomia ovat seinät ja kanavatyöt sekä gobeliinit loistavat poissaolollaan. Tuntemattomia ovat Olavi Virrat ja Tapsa Rautavaarat. Kaappikellokaan ei raksuta mennyttä aikaa...
[/quote]
Puhumattakaan harmaista hiuksista, tenoista, harmaakaihileikkauksista ja terveyskeskusmatkoista taxilla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi