Verkkokauppa joka ei toimita Suomeen, miten saan tilattua?
Muistan kuulleeni että on palveluja jotka lähettävät paketin vaikka Usasta jos verkkokauppa ei toimita Suomeen, mutta millä nimellä pitäisi etsiä? Oletteko itse käyttäneet vastaavaa palvelua, mitä?
Kommentit (13)
Joo kyllä. Eli palvelu MyUS. Sieltä saa osoitteen, jonne voi tilata, osoite on USA:ssa, ja sieltä he toimittavat eteenpäin sinulle Suomeen. Täytyy muistaa myös lisätä luottokortille rinnakkaiseksi osoitteeksi tämä USA:n osoite, koska muuten maksu luottokortilla todennäköisesti epäonnistuu, kun annettu osoite ei täsmää luottokortin osoitteeseen.
Entä maksutavat eri kaupoissa, niissä voi olla puutteita, jos on pelkkä luottokortti. Joillakin on riittävästi eri maksutapoja.
Kannattaisiko nyt kuitenkin hakea ne tuotteet paikoista jotka toimittaa suomeen ja vaikuttaa luotettavilta kauppiailta eikä ruveta jakelemaan maksukortin tietoja ja osoitemuutoksia ties minne palveluun jonka luotettavuudesta ei ole mitään havaintoa.
Tietysti,mutta ongelmahan on juuri tuo että Suomeen lähettäjää ei löydy.
Mä olen vuosia käyttänut www.myus.com Sieltä siis saa itselleen USA:laisen postiosoitteen, joka on käytännössä lokero heidän varastolla. Sitten tilaus tehdään verkkokaupasta siihen USAn osoitteeseen. Ja kun paketti saapuu sinne, myUS toimittaa paketin eteenpäin minulle Suomeen. On toiminut aina hyvin ja luotettavasti.
Kertokaa mulle, mikä se tuote on, jota ette saa tilattua suoraa Suomen osoitteeseene! Yritän ymmärtää tätä ongelmaa, mutten pysty keksimään, millaisesta tavarasta on kyse!
Mies, 66, tasan vuoden ollut eläkkeellä vienti- ja tuontiosaston pomon paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mulle, mikä se tuote on, jota ette saa tilattua suoraa Suomen osoitteeseene! Yritän ymmärtää tätä ongelmaa, mutten pysty keksimään, millaisesta tavarasta on kyse!
Mies, 66, tasan vuoden ollut eläkkeellä vienti- ja tuontiosaston pomon paikasta.
Aasian vienti? Paljonkin ladyboy kokemuksia?
Onko teidän mielestä eettistä tilailla roinaa ympäri maailmaa? Mitä sellaista täytyy olla, mitä ei kaupasta saa Suomesta?
Vierailija kirjoitti:
En ole aloittaja mutta voin esimerkkinä sanoa että esimerkiksi jotkut jenkkivalmisteiset erikoiskankaat on omalla kohdalla ollut sellaisia että on tullut vastaan. Harvassa nekin on kyllä olleet ja kyseessä ainakin kerran oli tekninen urheilukangas tietyllä pintakuviolla, teknisiä kankaita ei muutenkaan ihan mistä tahansa osteta.
Tilaat Lesothoon ja käyt lentokoneella hakemassa
Tilasin moottorin osia. Asiakkaalle pitäisi informoida, että MyUs veloittaa VAT-maksun eli Suomen ALVin etukäteen. IOSS-numeroa ei välitetä asiakkaalle, joten ongelmia tulee tullauksessa, vaikka VAT on jo veloitettu. Asiakas voi joutua maksamaan VAT kahdesti ja pyytämään palautusta. Lisäksi paketin paino oli oudosti noussut kilolla ja uusinta punnituksesta olisi veloitettu 8 usd. Outoa toimintaa. Toiminnassa on mielestäni kehitettävää!
En ole varma. Joskus amazonista jotain kirjaa etsiessäni moni kirjakauppa amazonissa ei toimittanut suomeen ja piti sitten etsiä listasta ne luotettavalta vaikuttavat jotka toimitti. Nythän tässä tulee tuo tullimaksusekoilu vielä päälle kun sääntöjä muutettiin hankalammiksi eu:n ulkopuolelta tilaaville eli esim. usa:n amazonista.