Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummoilu on in! Oletko jo löytänyt SISÄISEN ISOÄITISI?

Vierailija
15.03.2015 |

Nuori nainen! Oletko jo löytänyt isoäidin itsessäsi? Mummoilu on nyt äärimmäisen inessä. On trendikästä käyttää ikivanhoja esineitä, sisustaa retrotyylillä ja toimia kuten mummot toimivat. Näin Iltasanomat:

Mummoilusta on tullut Suomessa muoti-ilmiö. Nuoret aikuiset hamstraavat koteihinsa vanhoja huonekaluja ja astiastoja. Koti-iltoihin kuuluu käsitöiden tekoa ja illanistujaisten marjapiiras on tehty edellisenä kesänä pakasteeseen poimituista mustikoista. Syksyisin kehuskellaan sienisaaliilla ja etukorit ovat ilmestyneet takaisin polkupyöriin.

”Fyysisesti kolmekymppinen, henkisesti mummo. Henkinen mummo neuloo, kahvittelee, virkkaa ja leipoo. Ja ottaa santsikupin kahvia.”

http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/art-1426163717773.html

http://henkinenmummo.blogspot.com/

Mummo ja minä:

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei häritse, että jotkut mummoilevat. Tunnen mummoilijoita tai vähintään keski-ikäistelijöitä paljon. Itselläni nuppi ei taivu tuohon, olen viritetty elämään sellaista bilehileen raikulielämää.

Vierailija
22/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 12:47"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 12:27"] Mummoilu on yli viisikymppisten yksinoikeus! Näpit irti! [/quote] Just! ;D Mut ei noi pysty plagioimaan, kun puuttuu se aito meininki, eli dosetti, yöpöydän purkkirivistö ja linimentin tuoksu. Ei löydy tekareita vesilasista, kangaspuista puuttuu loimet, raanuttomia ovat seinät ja kanavatyöt sekä gobeliinit loistavat poissaolollaan. Tuntemattomia ovat Olavi Virrat ja Tapsa Rautavaarat. Kaappikellokaan ei raksuta mennyttä aikaa... [/quote] Puhumattakaan harmaista hiuksista, tenoista, harmaakaihileikkauksista ja terveyskeskusmatkoista taxilla!

[/quote]

Nimenomaan. Tuo Tenaunohdus oli jopa anteeksiantamaton. Mutta laitetaan nämä dementian piikkiin ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on yksi parikymppinen mummoilija! Leivon piirakkaa ja pullaa pakkaseen, poimin sieniä, marjoja ja omenia (tosin luulen, etteivät oikeat mummot jaksa kiivetä puihin), pakastan osan ja loput keitän hilloksi tai mehuksi. Käyn ihan tosissani sunnuntaikirkossa kavereiden kanssa ja sen jälkeen mennään (kirkko)kahville juoruilemaan. Kaapista löytyy kukkakuvioinen vierasastiasto kultareunuksin ja villasukkiakin innostun välillä kutomaan, melkoisen huonoin tuloksin tosin. (Kai se lasketaan, jos neuloo samaa sukkaa läpi talven.) 

Oon aina kuvitellut, että oon vaan tylsä, mutta näemmä oonkin vaan ollut muodin edelläkävijä. :D 

Vierailija
24/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 12:57"] (Kai se lasketaan, jos neuloo samaa sukkaa läpi talven.) 

[/quote]
Ei muuten lasketa! Kunnon hard core mummo pistää langat lihoiksi ihan järkyttävällä tahdilla. Päiväpeitteet, verhot,sukat, lapaset, hartiahuivit, you name it!

Vierailija
25/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 12:57"]

Täälläkin on yksi parikymppinen mummoilija! Leivon piirakkaa ja pullaa pakkaseen, poimin sieniä, marjoja ja omenia (tosin luulen, etteivät oikeat mummot jaksa kiivetä puihin), pakastan osan ja loput keitän hilloksi tai mehuksi. Käyn ihan tosissani sunnuntaikirkossa kavereiden kanssa ja sen jälkeen mennään (kirkko)kahville juoruilemaan. Kaapista löytyy kukkakuvioinen vierasastiasto kultareunuksin ja villasukkiakin innostun välillä kutomaan, melkoisen huonoin tuloksin tosin. (Kai se lasketaan, jos neuloo samaa sukkaa läpi talven.) 

Oon aina kuvitellut, että oon vaan tylsä, mutta näemmä oonkin vaan ollut muodin edelläkävijä. :D 

[/quote]

Olet sekä muodin edelläkävijä ja armottoman tylsä.

Itse en voisi koskaan sietää tuollaista elämää. Joillekkin se nähtävästi sopii, mutta itse en kestäisi. Tylsyys tappaisi minut lopulta.

Vierailija
26/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 12:55"]

Minua ei häritse, että jotkut mummoilevat. Tunnen mummoilijoita tai vähintään keski-ikäistelijöitä paljon. Itselläni nuppi ei taivu tuohon, olen viritetty elämään sellaista bilehileen raikulielämää.

[/quote]

Raikuli sana on muuten yksi suomen sanaston rumimpia sanoja. Kuulostaa siltä kun ripuloisi, mutta iloisemmin. Viettäkää vaan sellasta elämää. Ainiin...bilehileethän jup paljon ja mulla se saa ainakin vatsan sekaisin.

Vierailija
27/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kudon kangaspuilla ja neulon, minulla on aina neuletyö mukana. Kirjoitan käsin reseptejä vihkoon, pidän vieraskirjaa ja sääkalenteria, käyn säännöllisesti bingossa. Asun pienessä punaisessa omakotitalossa taajaman ulkopuolella. Minulla on keittiössä pyyheteline ja lattiassa omatekoiset raitamatot, pöydillä poppanoita ja virkattuja pitsiliinoja. Olen naimisissa ensimmäisen poikaystäväni kanssa.

Kai tätä voisi mummoiluksi joku kutsua, minulle ei kylläkään mikään uusi tapa tai erityinen valinta, aloitin joskus 15 vuotta sitten. Olen 27v.

Vierailija
28/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummy = muumio. Vrt. mummo.

Vierailija
29/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, vihdoinkin mun lifestyle on muotia ;D. Minä olen ollut mummo sitten tietämättäni jo ainakin 20 v, olen nimittäin jo mummoiässä, 45 v. Mua ei vois vähempää kiinnostaa esim. ulkonäkö, muoti jne. Nauran näille tekotukille ja -ripsille, ihmettelen kuin ehta mummo konsanaan, että eikö ihmisllä tosiaan ole hyödyllisempää tekemistä kuin puunata ja tuunata itseään ja kaupanpäälle kuvata itseään ja vielä julkaista kuvia omasta pläsistään, ahteristaan ja ryntäistään. Voi aikoja, voi tapoja!

Just kun oon saanut pelargonioilleni mullat vaihdettua (ja soilikeille ja sant paulioille jajaja) ja siemenet itämään vanhoihin maitopurkkeihin, niin saakin alkaa haaveilla jo puutarhatöistä ja kasvihuoneen pesusta. Isoäidin neliöitä virkkailen iltakaudet ja kesällä kutasen muutaman kymmenen metriä räsymattoja. Syksyllä saakin poimia hulluna marjoja ja keitellä hillot ja mehut. Sitten alkaa sukankutomisurakka. Pullaa pitää leipoa ja leipää myös, puuroa uunissa haudutella. Kaffet keittelen AINA oikealla pannulla, pyh suodatinlitkulle! Ja parasta on kun kaffit plöräyttää puuhellalla :).

Farkkujen sijasta käytän leninkiä tai ainakin hametta, jalkaan villasukat (usein parsitut) ja essu pitää olla aina kun kokkailee. Kesällä huivi päähän ja mummopyörän selkään! Meillä on vanha talo ja vanhat huonekalut ja kukalliset kahvikupit, pihasaunassa saunotaan ja juhannukseksi haetaan koivuja ovenpieliin ja keitän punaista heraa, namnam!

Tällaista elämää täällä maalla, metsän ja pellon välissä. Ihanaa elämää! t. hard core mummo

Vierailija
30/30 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täältä löytyy 25 vuotias mummo!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi