Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienten lasten vanhemmat - miten laihdutatte?

Vierailija
15.03.2015 |

Minulla on noin 10kg joista haluan päästä eroon, nyt olen 75kg ja 165cm. Suurimpana ongelmana herkut ja pienten lasten kanssa kotiin jumiutuminen. Toki me käydään ulkona puistossa ja siellä yritän olla aktiivinen mutta se ei riitä.  Olen yrittänyt viedä lapsia kävelylle/lenkille mutta lapset eivät vielä osaa kävellä/pyöräillä vieressä ja en enää 2 ja 3v:tä halua laittaa tunniksi vaunuun että voin lenkkeillä. Siis käveleehän tuo 3v. mutta se on lähinnä sellaista toooodella hidasta kävelyä/pysähtelyä/karkailua jossa äiti ei saa minkäänlaista liikuntaa.

Ovat osa-aikaisesti päiväkodissa mutta silloin teen töitä, en voi myös mennä salille. Iltaisin lasten isä on töissä. Jos plekästään vähennän syömistä niin olen vain nälkäinen ja huonotuulinen, on siis tehtävä jonkinlaista liinkuntaa.

Eli vinkkejä kaipaisin. 

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 09:10"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 08:49"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 08:40"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 08:33"]

Miten ihmeessä pienet tai isommat lapset voi estää laihduttamisen?

[/quote]

No ei ne estäkään mutta ne tekevät siitä haasteellisempaa, siksi kysyn vinkkejä. Minulla oli tosi helppo laihduttaa/pysyä hyvässä kunnossa kun olin sinkku, pääsin salille päivittäin, asuin yksin, kukaan ei mässäillyt edessäni (nyt puhun erityisesti miehestäni joka syö 3x enemmän ja mitä vaan ja on silti timmissä kunnossa). Painoin silloin 58kg ja se ei tuntunut missään. Saatoin mennä salsabaariin tanssimaan 4. tunniksi pari kertaa viikossa, teepä se nyt kun on kaksi pientä talvella usein kipeää lasta kotona ja et pääse mihinkään. En usko että se on mahdotonta, töytyy vaan muuttaa miten sen liikunnan teet.

ap

[/quote]

Niinpä. Mulla sama ongelma. Nytkin istun täällä kotona, jos olisin sinkku lähtisin aamulenkille. Mutta en voi, lapset on oksutaudissa, niitä ei voi viedä tänään edes puistoon eikä kukaan ota niitä tunniksi tällaisena hoitoon. Mies nukkuu, tuli iltavuorostakotiin myöhään ja kohta takaisin töihin. Kun tulee klo 17:00 kotiin kaatuu sänkyyn nukkumaan. Istun todennäköisesti koko tämän päivän koneella.

[/quote]

ok, mitenkäs ne 360 muuta päivää vuodessa, jolloin tuskin olette oksutaudissa?

"Läskeillä kyllä riittää tekosyitä" -Bull

[/quote]

Ei ole tekosyy, vaan esimerkki siitä miten lapset tekevät laihduttamisesta haasteellista. En minäkään usko että se on mahdotonta, mutta hankalampaa kuin lapsettomilla/vanhemmilla joilla isot lapset.

N27

Vierailija
42/47 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No ei ne estäkään mutta ne tekevät siitä haasteellisempaa, siksi kysyn vinkkejä. Minulla oli tosi helppo laihduttaa/pysyä hyvässä kunnossa kun olin sinkku, pääsin salille päivittäin, asuin yksin, kukaan ei mässäillyt edessäni (nyt puhun erityisesti miehestäni joka syö 3x enemmän ja mitä vaan ja on silti timmissä kunnossa). Painoin silloin 58kg ja se ei tuntunut missään. Saatoin mennä salsabaariin tanssimaan 4. tunniksi pari kertaa viikossa, teepä se nyt kun on kaksi pientä talvella usein kipeää lasta kotona ja et pääse mihinkään. En usko että se on mahdotonta, töytyy vaan muuttaa miten sen liikunnan teet.

ap

[/quote]

Mikset sitten vain syö vähemmän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 09:23"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 09:10"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 08:49"]

[/quote]

ap

[/quote]

Niinpä. Mulla sama ongelma. Nytkin istun täällä kotona, jos olisin sinkku lähtisin aamulenkille. Mutta en voi, lapset on oksutaudissa, niitä ei voi viedä tänään edes puistoon eikä kukaan ota niitä tunniksi tällaisena hoitoon. Mies nukkuu, tuli iltavuorostakotiin myöhään ja kohta takaisin töihin. Kun tulee klo 17:00 kotiin kaatuu sänkyyn nukkumaan. Istun todennäköisesti koko tämän päivän koneella.

[/quote]

ok, mitenkäs ne 360 muuta päivää vuodessa, jolloin tuskin olette oksutaudissa?

"Läskeillä kyllä riittää tekosyitä" -Bull

[/quote]

Ei ole tekosyy, vaan esimerkki siitä miten lapset tekevät laihduttamisesta haasteellista. En minäkään usko että se on mahdotonta, mutta hankalampaa kuin lapsettomilla/vanhemmilla joilla isot lapset.

N27

[/quote]

Nimenomaan se on vain tekosyy. Haasteellista on vain sen tajuaminen, että laihduttaessa pitää syödä vähemmän kuin kuluttaa ja sehän on av-mammalle ilmeisesti mahdoton tehtävä.

Vierailija
44/47 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 08:01"]Samaprojekti täälläkin, 12,5kg pitää saada pois.. Imetän parhaillaan ja pyh se mitään kiloja vie! Täysimetys ja synnytyksestä 3kk ja vain 6kg lähtenyt! Vaihdoin ruokavalion kevyeksi (en muutenkaan mässäile) niin oli vauvalle haitaksi,paino ei ollut noussut kuin tosi vähän! Liikkumaan en pääse, noh stressaava vaunulenkki kahden pienen lapsen kera isolla tiellä... Ja kun nuo kotityötkin pitää saada tehtyä.. En aio ostaa 40koon vaatteita, koska haluan pienempiin mutta nyt en omista kuin ohuita sisähousuja mitkä mahtuvat päälle. Suoraan sanon menee hermo näihin läskeihin!
[/quote]

Mulla ei lähtenyt painoa ekoina kuukausina, vasta n. 5 kk synnytyksestä alkoi paino tippua.

Vierailija
45/47 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 09:24"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Niinkuin selitin, tulen siitä huonotuuliseksi ja nälkäiseksi, en ole onnistunut tekemään sitä siillä lailla että se ei olisi kärsimystä joka haittaa elämääni. Tykkään syömisestä, se on minulle elämännautinnon lähde. Olen onnellinen kun pystyn nauttimaan ruuasta sekä liikkumaan paljon ja se toimii keholleni. Tietysti kun en pysty liikkumaan lihoan, eli tarvitsen kotiliinkunnan vinkkejä. Lisään myös että teen jo paljon hyötyliinkuntaa, vien lapset päiväkotiin kävellen, hoidan kaikki kauppareissut kävellen jne.  

ap 

Vierailija
46/47 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 09:36"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 09:24"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Niinkuin selitin, tulen siitä huonotuuliseksi ja nälkäiseksi, en ole onnistunut tekemään sitä siillä lailla että se ei olisi kärsimystä joka haittaa elämääni. Tykkään syömisestä, se on minulle elämännautinnon lähde. Olen onnellinen kun pystyn nauttimaan ruuasta sekä liikkumaan paljon ja se toimii keholleni. Tietysti kun en pysty liikkumaan lihoan, eli tarvitsen kotiliinkunnan vinkkejä. Lisään myös että teen jo paljon hyötyliinkuntaa, vien lapset päiväkotiin kävellen, hoidan kaikki kauppareissut kävellen jne.  

ap 

[/quote] Jutan go fat go. Saa syödä niin että napa ruskaa.

Vierailija
47/47 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies käy aamulla salilla, minä käyn illalla, tuolloin mies hoitaa iltatoimet. Ja viikonloppuisinhan on aikaa käydä milloin vaan. Lisäksi kävelylenkit vaunujen kanssa, välillä spurttailen. Ja ruokavalio oli alkuun 2400-2700 kaloria ja sitä on asteittain tiputettu, toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme