Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienten lasten vanhemmat - miten laihdutatte?

Vierailija
15.03.2015 |

Minulla on noin 10kg joista haluan päästä eroon, nyt olen 75kg ja 165cm. Suurimpana ongelmana herkut ja pienten lasten kanssa kotiin jumiutuminen. Toki me käydään ulkona puistossa ja siellä yritän olla aktiivinen mutta se ei riitä.  Olen yrittänyt viedä lapsia kävelylle/lenkille mutta lapset eivät vielä osaa kävellä/pyöräillä vieressä ja en enää 2 ja 3v:tä halua laittaa tunniksi vaunuun että voin lenkkeillä. Siis käveleehän tuo 3v. mutta se on lähinnä sellaista toooodella hidasta kävelyä/pysähtelyä/karkailua jossa äiti ei saa minkäänlaista liikuntaa.

Ovat osa-aikaisesti päiväkodissa mutta silloin teen töitä, en voi myös mennä salille. Iltaisin lasten isä on töissä. Jos plekästään vähennän syömistä niin olen vain nälkäinen ja huonotuulinen, on siis tehtävä jonkinlaista liinkuntaa.

Eli vinkkejä kaipaisin. 

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkö sanonut, että laihdutin 20 kg syömällä hyvin ja näkemättä nälkää? Ohjeen annoinkin jo ylhäällä. Istu koneen ääreen ja suunnittele kahden seuraavan viikon ruoat ja reseptit valmiiksi. Silloin sinulla on selkeä runko jota noudattaa ja johon sinun on helppo tehdä jatkosuunnitelmat eteenpäin. Sinun täytyy tehdä työtä ja suunnitella niin silloin onnistuminenkin on helpompaa.

Minun iltaruoka oli mm. kanan rintapala, uunijuurekset (porkkana, palsternakka, nauris, lanttu, peruna, bataatti), paljon salaattia, vuohenjuustoa pari siivua ja paholaisenhilloa (päivän sokeriherkku, itsetehty). Ei ollut nälkä ja paino tippui.

Vierailija
2/47 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on lihavia lapsia entistä enemmän. Yksi syy on se että liikunta on vähentynyt. No kenen vika??? Vanhempien tietenkin. Sitten syödään väliajat sipsejä, keksejä, ostopullaa, jädeä jne. Kenen vika? Vanhempien tietenkin. Isovanhemmat syöttää kaikenmaaiklman herkut, ei kaikki isovanhemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan ja vaunujen kanssa on oikein hyvä liikkua. Itse liikuin joka päivä ja ei ollut ongelmaa liioista lihoista kun alkuaikana. En syönyt nakkeja, en makkaroita, ei mitään roskaa koska ei maittanut. Kanaa, vihanneksia, kalaa, kasviksia, keittoja jne

Vierailija
4/47 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 07:28"]Ei sinun tarvitse nälkää nähdä vaikka laihdutat. Pienempiä määriä vaan ja useammin ja fiksummin. Terveellisistä elämäntavoista löytyy ihan tolkuttomasti tietoa.
[/quote]
Vettä ja esim. teetä paljon - auttanee näläntunteeseen ja muutenkin terveellistä.

Vierailija
5/47 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 09:36"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 08:40"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 08:33"]

Miten ihmeessä pienet tai isommat lapset voi estää laihduttamisen?

[/quote]

No ei ne estäkään mutta ne tekevät siitä haasteellisempaa, siksi kysyn vinkkejä. Minulla oli tosi helppo laihduttaa/pysyä hyvässä kunnossa kun olin sinkku, pääsin salille päivittäin, asuin yksin, kukaan ei mässäillyt edessäni (nyt puhun erityisesti miehestäni joka syö 3x enemmän ja mitä vaan ja on silti timmissä kunnossa). Painoin silloin 58kg ja se ei tuntunut missään. Saatoin mennä salsabaariin tanssimaan 4. tunniksi pari kertaa viikossa, teepä se nyt kun on kaksi pientä talvella usein kipeää lasta kotona ja et pääse mihinkään. En usko että se on mahdotonta, töytyy vaan muuttaa miten sen liikunnan teet.

ap

[/quote]

Mikset sitten vain syö vähemmän?

[/quote]

Niinkuin selitin, tulen siitä huonotuuliseksi ja nälkäiseksi, en ole onnistunut tekemään sitä siillä lailla että se ei olisi kärsimystä joka haittaa elämääni. Tykkään syömisestä, se on minulle elämännautinnon lähde. Olen onnellinen kun pystyn nauttimaan ruuasta sekä liikkumaan paljon ja se toimii keholleni. Tietysti kun en pysty liikkumaan lihoan, eli tarvitsen kotiliinkunnan vinkkejä. Lisään myös että teen jo paljon hyötyliinkuntaa, vien lapset päiväkotiin kävellen, hoidan kaikki kauppareissut kävellen jne.  

ap 

[/quote]

Jospa kiinnittäisit huomiota ruuan laatuun. Syö sellaista ruokaa, mikä pitää kylläisenä vähemmällä määrällä.

Vierailija
6/47 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm.. 

1) ota enemmän salaattia

2) osta polkupyörän perään kärry, jolloin voit pyöräillä itse 

3) osta sellainen kärry, jota voi työntää myös juoksu/kävelylenkillä

4) lähde lenkille kun mies tulee kotiin, voi lähteä mihin aikaan vaan

5) jumppaa kotona

Vierailija
7/47 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trampoliini on tosi tehokas. Siinä ei tarvitse kuin pari min hyppiä ja on jo ihan läkähtynyt. :)

Vierailija
8/47 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2 ja 4 vuotiaat. Juoksen ja jumppaan kotivideoiden parissa, ne vievät vähiten aikaa (enkä ole kuntosalityyppiä) mutta esim. minulla juoksu kaksi kertaa viikossa polttaa jo reilut tuhatkin kaloria. Tarkkailen kyllä aika lailla syömisiäkin, minulle sopii pätkäpaasto (kannattaa googlata eri muotoja). Olen todennut että parhaiten laihtuu laittamalla ensin ruokavalion kuntoon, liikunta vain tukee tätä mutta ei varsinaisesti laihduta, kiinteyttää kylläkin!

Vierailija
9/47 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse nälkää nähdä vaikka laihdutat. Pienempiä määriä vaan ja useammin ja fiksummin. Terveellisistä elämäntavoista löytyy ihan tolkuttomasti tietoa.

Vierailija
10/47 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 166 cm ja laihtunut kuopuksen syntymän jälkeen 20 kg. Viimeiset kymmenen lähti vasta viime joulun jälkeen Eli nyt 3 kk. En ehdi liikkumaan ja teen istumatyötä. Syön vähemmän kaloreita. Niin yksinkertaista se on. Painan nyt 65kg. Olen syönyt keskimäärin 1200 kcal koko tän ajan ja hyvin jaksaa. En laihdutusvalmisteita. Yhden lämpimän ruuan jätin pois. Ja kaikki välipalat. Aamupala, lounas, iltapala (päivällisen aikaan) ei ruokaa klo18 jälkeen. Näillä lähtenyt.

Vierailija
11/47 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä herkut ostamatta kotiin. Aluksi se kirpaisee, mutta kyllä se siitä, kun oot kärsinyt pahimmat vieroitusoireet. Ja syömisillä laihdutaan, liikunnalla on aika pieni merkitys laihtumisessa.

Vierailija
12/47 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa Jutan suoerdieetti.

Vierailija
13/47 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä olen sitä mieltä, että omassa laihtumisessa liikunnalla (5*500 kaloria) on ollut aika iso rooli. 2500 kaloria siis poltan viikon aikana juoksemalla /kahvakuulailemalla. Toki ruokailut kuntoon, mutta kyllä kiinteytymiseen tarvitaa treeniä.
.
Mä siis kahvakuulailen kotona Pikku Kakkosen aikana 3 kertaa viikossa ja juoksen 2 kertaa viikossa (usein viikonloppuna) noin 10km lenkin. Jos sulla on mies, niin viikonlopun lenkit onnistuu ilman lapsia. Mä olen yh joten 3 vuotias nukkuu päikkäreitä rattaissa.

Vierailija
14/47 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaprojekti täälläkin, 12,5kg pitää saada pois.. Imetän parhaillaan ja pyh se mitään kiloja vie! Täysimetys ja synnytyksestä 3kk ja vain 6kg lähtenyt! Vaihdoin ruokavalion kevyeksi (en muutenkaan mässäile) niin oli vauvalle haitaksi,paino ei ollut noussut kuin tosi vähän! Liikkumaan en pääse, noh stressaava vaunulenkki kahden pienen lapsen kera isolla tiellä... Ja kun nuo kotityötkin pitää saada tehtyä.. En aio ostaa 40koon vaatteita, koska haluan pienempiin mutta nyt en omista kuin ohuita sisähousuja mitkä mahtuvat päälle. Suoraan sanon menee hermo näihin läskeihin!

Vierailija
15/47 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni imetyksen aikana ei lähtenyt melkein mitään. Ruokahalu oli aivan käsittämätön imetysaikana. Sitten kun se loppui sain itseni hallintaan ja painon putoamaan.

Vierailija
16/47 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kahvakuula! Netti on täynnä ohjelmia. Helppoa mutta tehokasta kotiliikuntaa.

Vierailija
17/47 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin aloittamaan tosi tiukan ruokavalion refluksin takia, raskauskilot tippuvat nopeasti. Mutta olo on kurja, en suosittelisi tätä kenellekään.

Vierailija
18/47 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole imetystäkään enää syynä ja hermot menee kyllä läskeihin ja itseeni. Olen yrittänyt kaloreiden vähentämistä, sitä että syön vaan kolme ateriaa, ei herkkuja eikä välipaloja eikä ruokaa klo 18 jälkeen ja on kova nälkä varsinkin ennen nukkumaanmenoa ja päätä särkee, työt ei suju kun päässä leijuu, olen huonotuulinen. Ehkä se on vaan sitä alkua ja loppuu kun elimistö tottuu? En ole paria viikkoa pidemmälle päässyt. Varmasti jos pystyisin syömään tuon 1200kcal päivässä niin onnistuisi, ehkä se on tosiaan sitä että en syö oikeita ruokia. Syön paljon kuitua ja proteiinia että pysyisi maha täynnä mutta ei onnistu. Ehkä pitäisi vaan syödä pieniä määriä usein? Pitääpä kokeilla. 

ap

Vierailija
19/47 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä laihduttanut. Ei pidä puputtaa roskaa sisään ja täytyy liikkua . 

Vierailija
20/47 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä pienet tai isommat lapset voi estää laihduttamisen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi